چگونه به هنگام استعفا یک کارمند واکنش نشان دهیم-روش های استخدام هاروارد
چکیده:کسی که هشدار می دهد لازم نیست پایان دنیا یا پایان یک رابطه باشد. در این مقاله، نویسنده توصیه هایی را برای نحوه پاسخگویی سازنده و حرفه ای به زمانی که شخصی می گوید در حال ترک سیگار است، ارائه می دهد. ابتدا کمی وقت بگذارید و اخبار را هضم کنید. اشکالی ندارد که نشان دهید متعجب هستید یا چیزی مانند “وای، من این انتظار را نداشتم.” آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که واکنش تکانشی نشان دهید و چیزی بگویید که ممکن است از آن پشیمان شوید که باعث شود فرد تصور منفی از شما و سازمان داشته باشد. به واکنشهای لحظهای توجه و مدیریت کنید و اخبار را غیر شخصی کنید. همچنین مهم است که حمایت و علاقه واقعی خود را در مورد اینکه چرا آنها را ترک می کنند و در آینده چه کاری انجام می دهند، نشان دهید. و مطمئن شوید که برای اطمینان از انتقال آرام، در مورد نیازهای آنها و آنچه شما از آنها نیاز دارید، قبل از خروج آنها هماهنگی دارید. ممکن است شامل برخی از دادن و گرفتن باشد و می تواند شامل اتمام یک پروژه یا مجموعه ای از وظایف خاص، آموزش دیگران برای به عهده گرفتن این مسئولیت ها برای به حداقل رساندن اختلال، یا حتی استخدام جایگزین آنها باشد. استفاده از این استراتژیها میتواند به همه طرفها کمک کند تا در مسیر مثبت حرکت کنند.((استعفا-مدیریت منابع انسانی))
با توجه به اینکه بیش از چهار میلیون نفر در سه ماهه اول سال 2022 هر ماه شغل خود را ترک می کنند و 44 درصد از کارگران در حال حاضر به دنبال مشاغل جدید هستند، این امکان کاملا وجود دارد که فردی در تیم شما در کوتاه مدت آن را ترک کند. و ممکن است آن کسی نباشد که شما فکر میکردید – یا امیدوار بودید باشد. میتواند برای شما شگفتانگیز باشد و یک مشارکتکننده کلیدی در تیم شما باشد، کسی که واقعاً از کار کردن با او لذت میبرید و پتانسیل بالایی در سازمان شما دارد. بنابراین، وقتی این شخص اخطار خود را می دهد، چگونه پاسخ می دهید؟
در حالی که چندین کار وجود دارد که نباید انجام دهید – مانند آن را شخصی کنید، فرصت جدید آنها را کوچک جلوه دهید، یا به آنها احساس گناه بدهید (در میان کارهای دیگر) – شش عنصر کلیدی وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که در حین پردازش به شیوه ای سازنده و حرفه ای پاسخ می دهید. خبر غافلگیر کننده دریافت خواهید کرد:
یک ضربه بزنید
هر واکنش لحظه ای را متوجه و مدیریت کنید
زمانی است که ما از این احساسات منفی آگاه نیستیم که می توانند به طور غیرمنتظره ای از زیر سطح ظاهر شوند و باعث اظهار نظرهای غیرسازنده و بازتابی یا رفتارهایی شوند که ممکن است بعداً از آنها پشیمان شوید، مانند شلاق زدن یا کنایه زدن طعنه آمیز یا سخنان پوزخندانه. توصیه نمی شود به اشتراک بگذارید که احساس می کنید به شما خیانت شده یا عصبانی هستید، حتی اگر اینطور باشد – در اینجا، احتیاط بخش بهتری از شجاعت است. با این حال، اگر غمگین یا ناامید هستید، اشکالی ندارد که بگویید: «خیلی ناراحتم که میروی، اما به نظر یک فرصت عالی است. دلمان برایت تنگ خواهد شد.»
اخبار را بی شخصیت کنید
کنجکاو باشید و طرز فکر رشد را نشان دهید
در حالی که این سناریو ممکن است استثنا باشد، هنوز هم مهم است که سوال بالا را بپرسیم، که ممکن است به این صورت نیز بیان شود: “چکار دیگری می توانستیم انجام دهیم تا شما را نگه داریم؟” یا “چه چیزی در این شغل جدید شما را بیشتر جذب می کند یا هیجان زده می کنید؟” پاسخ آنها ممکن است مربوط به تعادل بهتر کار/زندگی، توانایی کار از راه دور، فرهنگ فراگیرتر، چالش جدید و هیجان انگیز با مسئولیت بیشتر، یا داشتن قدرت بیشتر برای تصمیم گیری باشد. همه اینها بازخورد مفیدی برای شما و سازمان است تا بتوان به این حوزه ها برای کارکنان باقی مانده و آینده رسیدگی کرد، حتی اگر برای انجام کاری برای این فرد خیلی دیر شده باشد.((استعفا-مدیریت منابع انسانی))
حمایت خود را نشان دهید
علاوه بر این، به عنوان یک کارمند سابق، آنها همچنان سفیر برند برای شرکت هستند و ممکن است یک مشتری، مشتری یا منبع ارجاعی برای تجارت و سایر کارمندان آینده باشند. و با نشان دادن حمایت و اشتیاق برای فرصت جدید آنها، هر چقدر که ممکن است ناامید شده باشید، به احتمال زیاد در را برای آنها باز نگه دارید تا به طور بالقوه روزی به سازمان بازگردند. بنابراین، کمکها و تلاشهای بعدی آنها را جشن بگیرید و از آنها بپرسید که چگونه میتوانید هنگام شروع نقش جدیدشان برای آنها مفید باشید.((استعفا-مدیریت منابع انسانی))
هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.