ورود / ثبت نام
0

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
0
0

چگونه به هنگام استعفا یک کارمند واکنش نشان دهیم-روش های استخدام هاروارد

3 بازدید
چکیده:کسی که هشدار می دهد لازم نیست پایان دنیا یا پایان یک رابطه باشد. در این مقاله، نویسنده توصیه هایی را برای نحوه پاسخگویی سازنده و حرفه ای به زمانی که شخصی می گوید در حال ترک سیگار است، ارائه می دهد. ابتدا کمی وقت بگذارید و اخبار را هضم کنید. اشکالی ندارد که نشان دهید متعجب هستید یا چیزی مانند "وای، من این انتظار را نداشتم." آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که واکنش تکانشی نشان دهید و چیزی بگویید که ممکن است از آن پشیمان شوید که باعث شود فرد تصور منفی از شما و سازمان داشته باشد. به واکنش‌های لحظه‌ای توجه و مدیریت کنید و اخبار را غیر شخصی کنید. همچنین مهم است که حمایت و علاقه واقعی خود را در مورد اینکه چرا آنها را ترک می کنند و در آینده چه کاری انجام می دهند، نشان دهید. و مطمئن شوید که برای اطمینان از انتقال آرام، در مورد نیازهای آنها و آنچه شما از آنها نیاز دارید، قبل از خروج آنها هماهنگی دارید. ممکن است شامل برخی از دادن و گرفتن باشد و می تواند شامل اتمام یک پروژه یا مجموعه ای از وظایف خاص، آموزش دیگران برای به عهده گرفتن این مسئولیت ها برای به حداقل رساندن اختلال، یا حتی استخدام جایگزین آنها باشد. استفاده از این استراتژی‌ها می‌تواند به همه طرف‌ها کمک کند تا در مسیر مثبت حرکت کنند
امیتیاز خود را همین حالا ثبت نمایید!! post

چگونه به هنگام استعفا یک کارمند واکنش نشان دهیم-روش های استخدام هاروارد

چکیده:کسی که هشدار می دهد لازم نیست پایان دنیا یا پایان یک رابطه باشد. در این مقاله، نویسنده توصیه هایی را برای نحوه پاسخگویی سازنده و حرفه ای به زمانی که شخصی می گوید در حال ترک سیگار است، ارائه می دهد. ابتدا کمی وقت بگذارید و اخبار را هضم کنید. اشکالی ندارد که نشان دهید متعجب هستید یا چیزی مانند “وای، من این انتظار را نداشتم.” آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که واکنش تکانشی نشان دهید و چیزی بگویید که ممکن است از آن پشیمان شوید که باعث شود فرد تصور منفی از شما و سازمان داشته باشد. به واکنش‌های لحظه‌ای توجه و مدیریت کنید و اخبار را غیر شخصی کنید. همچنین مهم است که حمایت و علاقه واقعی خود را در مورد اینکه چرا آنها را ترک می کنند و در آینده چه کاری انجام می دهند، نشان دهید. و مطمئن شوید که برای اطمینان از انتقال آرام، در مورد نیازهای آنها و آنچه شما از آنها نیاز دارید، قبل از خروج آنها هماهنگی دارید. ممکن است شامل برخی از دادن و گرفتن باشد و می تواند شامل اتمام یک پروژه یا مجموعه ای از وظایف خاص، آموزش دیگران برای به عهده گرفتن این مسئولیت ها برای به حداقل رساندن اختلال، یا حتی استخدام جایگزین آنها باشد. استفاده از این استراتژی‌ها می‌تواند به همه طرف‌ها کمک کند تا در مسیر مثبت حرکت کنند.((استعفا-مدیریت منابع انسانی))

با توجه به اینکه بیش از چهار میلیون نفر در سه ماهه اول سال 2022 هر ماه شغل خود را ترک می کنند و 44 درصد از کارگران در حال حاضر به دنبال مشاغل جدید هستند، این امکان کاملا وجود دارد که فردی در تیم شما در کوتاه مدت آن را ترک کند. و ممکن است آن کسی نباشد که شما فکر می‌کردید – یا امیدوار بودید باشد. می‌تواند برای شما شگفت‌انگیز باشد و یک مشارکت‌کننده کلیدی در تیم شما باشد، کسی که واقعاً از کار کردن با او لذت می‌برید و پتانسیل بالایی در سازمان شما دارد. بنابراین، وقتی این شخص اخطار خود را می دهد، چگونه پاسخ می دهید؟
در حالی که چندین کار وجود دارد که نباید انجام دهید – مانند آن را شخصی کنید، فرصت جدید آنها را کوچک جلوه دهید، یا به آنها احساس گناه بدهید (در میان کارهای دیگر) – شش عنصر کلیدی وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که در حین پردازش به شیوه ای سازنده و حرفه ای پاسخ می دهید. خبر غافلگیر کننده دریافت خواهید کرد:

یک ضربه بزنید

ابتدا کمی وقت بگذارید و اخبار را هضم کنید. اشکالی ندارد که نشان دهید متعجب هستید یا چیزی مانند “وای، من این انتظار را نداشتم.” آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که واکنش تکانشی نشان دهید و چیزی بگویید که ممکن است از آن پشیمان شوید که باعث شود فرد تصور منفی از شما و سازمان داشته باشد.((استعفا-مدیریت منابع انسانی))

هر واکنش لحظه ای را متوجه و مدیریت کنید

در طول این مکث لحظه ای، یک نفس بکشید و سعی کنید دقیقاً آنچه را که احساس می کنید تشخیص دهید. سوزان دیوید، نویسنده چابکی عاطفی، به اشتراک می‌گذارد که نام‌گذاری احساسات ما اولین گام برای مقابله با آن‌ها است. سعی کنید تا حد ممکن مشخص شود. علاوه بر غافلگیر شدن، ممکن است احساس ناامیدی، دلسردی، صدمه دیده، بی حوصله، خیانت، عصبانیت، ناراحتی، عصبانیت، یا عمیقاً ناامید یا فقط غمگینی داشته باشید. طعم‌های ظریف بسیاری از احساسات منفی وجود دارد، و تجزیه و تحلیل هیجان خاصی که احساس می‌کنید به شما کمک می‌کند تا خودآگاهی بیشتری ایجاد کنید و به شما امکان می‌دهد احساسات خود را به طور مؤثرتری پردازش کنید و سازنده‌تر پاسخ دهید.((استعفا-مدیریت منابع انسانی))
زمانی است که ما از این احساسات منفی آگاه نیستیم که می توانند به طور غیرمنتظره ای از زیر سطح ظاهر شوند و باعث اظهار نظرهای غیرسازنده و بازتابی یا رفتارهایی شوند که ممکن است بعداً از آنها پشیمان شوید، مانند شلاق زدن یا کنایه زدن طعنه آمیز یا سخنان پوزخندانه. توصیه نمی شود به اشتراک بگذارید که احساس می کنید به شما خیانت شده یا عصبانی هستید، حتی اگر اینطور باشد – در اینجا، احتیاط بخش بهتری از شجاعت است. با این حال، اگر غمگین یا ناامید هستید، اشکالی ندارد که بگویید: «خیلی ناراحتم که می‌روی، اما به نظر یک فرصت عالی است. دلمان برایت تنگ خواهد شد.»

اخبار را بی شخصیت کنید

وقتی احساس می‌کنیم از چنین خروج‌هایی صدمه دیده‌ایم یا به ما خیانت شده است، به این دلیل است که اخبار را شخصی می‌گیریم. حتی اگر بتوانید به‌عنوان یک مدیر پیشرفت کنید (بپذیریم، همه ما می‌توانیم راه‌هایی را پیدا کنیم که بتوانیم بهتر عمل کنیم)، خروج آن‌ها بیانگر ارزش شخصی شما یا میزان خوبی شما به عنوان یک فرد نیست، بنابراین بهترین کار است. تا نفس خود را کنار بگذارید و از هر احساس قوی یا خشنی که ممکن است داشته باشید بالاتر بروید. ممکن است فرد به خاطر فرصتی بهتر، غرامت بهتر، دلایل شخصی یا همه موارد فوق ترک کند. بهترین مسیر پیشرفت شغلی برای آنها ممکن است ترک سازمان و کسب تجربه در جای دیگر باشد. این شغل آنهاست، بنابراین احترام بگذارید که آنها بهترین انتخاب را برای خود، شغل و/یا خانواده خود انجام دهند، همان کاری که هر کسی از شما انتظار دارد برای خودتان انجام دهید. آنها به خودشان وفاداری نشان می‌دهند — نه به شما بی‌وفاداری.

کنجکاو باشید و طرز فکر رشد را نشان دهید

علاقه و کنجکاوی واقعی نشان دهید تا بدانید چرا آنها را ترک می کنند و در آینده چه کاری انجام می دهند. چه چیزی می توانید یاد بگیرید که برای شما، سازمان و سایر کارکنان برای آینده مفید باشد؟ ممکن است بپرسید، “چه کاری می توانیم انجام دهیم تا شما را به ماندن ترغیب کنیم؟” در آن مقطع زمانی، پاسخ ممکن است هیچ باشد زیرا آنها احتمالاً موقعیت دیگری را پذیرفته اند. اما یکی از مشتریان من هنگام اطلاع دادن به رئیسش به او اطلاع داد که یک رقیب مایل است او را در سطوح بالاتری با غرامت بسیار بالاتر بیاورد – چیزی که سازمان او پاهای خود را روی آن کشیده بود و کاملاً نسبت به آن متعهد نبود. چند وقت. به طور غیر منتظره، در عرض چند روز، آنها با پیشنهاد بهتری بازگشتند که در نهایت او را متقاعد کرد که بماند.((استعفا-مدیریت منابع انسانی))
در حالی که این سناریو ممکن است استثنا باشد، هنوز هم مهم است که سوال بالا را بپرسیم، که ممکن است به این صورت نیز بیان شود: “چکار دیگری می توانستیم انجام دهیم تا شما را نگه داریم؟” یا “چه چیزی در این شغل جدید شما را بیشتر جذب می کند یا هیجان زده می کنید؟” پاسخ آنها ممکن است مربوط به تعادل بهتر کار/زندگی، توانایی کار از راه دور، فرهنگ فراگیرتر، چالش جدید و هیجان انگیز با مسئولیت بیشتر، یا داشتن قدرت بیشتر برای تصمیم گیری باشد. همه اینها بازخورد مفیدی برای شما و سازمان است تا بتوان به این حوزه ها برای کارکنان باقی مانده و آینده رسیدگی کرد، حتی اگر برای انجام کاری برای این فرد خیلی دیر شده باشد.((استعفا-مدیریت منابع انسانی))

حمایت خود را نشان دهید

حفظ روابط کاری مثبت با کارمندان در حال خروج بسیار مهم است، بسیار فراتر از زمانی که واقعاً با هم کار می کنید، بنابراین حمایت خود را از تصمیم آنها نشان دهید و به آنها اجازه دهید که به خوبی کار را ترک کنند. به هر حال، ممکن است یک روز به یک مرجع مثبت از آنها نیاز داشته باشید.
علاوه بر این، به عنوان یک کارمند سابق، آنها همچنان سفیر برند برای شرکت هستند و ممکن است یک مشتری، مشتری یا منبع ارجاعی برای تجارت و سایر کارمندان آینده باشند. و با نشان دادن حمایت و اشتیاق برای فرصت جدید آنها، هر چقدر که ممکن است ناامید شده باشید، به احتمال زیاد در را برای آنها باز نگه دارید تا به طور بالقوه روزی به سازمان بازگردند. بنابراین، کمک‌ها و تلاش‌های بعدی آنها را جشن بگیرید و از آنها بپرسید که چگونه می‌توانید هنگام شروع نقش جدیدشان برای آنها مفید باشید.((استعفا-مدیریت منابع انسانی))

آنچه را که نیاز دارید بخواهید

وقتی فردی اخطار می دهد، احتمالاً تاریخ پایان مطلوبی را در ذهن دارد. به هر حال، آن‌ها می‌خواهند قبل از شروع به کار جدید استراحت کنند. قبل از اینکه آنها را ترک کنند، در مورد آنچه آنها نیاز دارند و آنچه شما نیاز دارید، هماهنگی داشته باشید تا از انتقال آرام اطمینان حاصل کنید. ممکن است شامل برخی از دادن و گرفتن باشد و می تواند شامل اتمام یک پروژه یا مجموعه ای از وظایف خاص، آموزش دیگران برای به عهده گرفتن این مسئولیت ها برای به حداقل رساندن اختلال، یا حتی استخدام جایگزین آنها باشد.((استعفا-مدیریت منابع انسانی))

. . .

کسی که هشدار می دهد لازم نیست پایان دنیا یا پایان یک رابطه باشد. همانطور که ممکن است تعجب کنید، استفاده از شش استراتژی بالا می تواند به شما کمک کند که به روشی سازنده پاسخ دهید که باعث ایجاد رابطه می شود و به همه طرف ها کمک می کند تا به روشی مثبت حرکت کنند.((استعفا-مدیریت منابع انسانی))
منبع:هاروارد-آموزش
نویسنده:مهندس محمدرسول جهانتیغ((استعفا-مدیریت منابع انسانی))
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://momkn.ir/?p=2841
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
علیرضا جهانتیغ
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد چگونه به هنگام استعفا یک کارمند واکنش نشان دهیم-روش های استخدام هاروارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

Solverwp- WordPress Theme and Plugin

سلام،چگونه میتوانم کمک کنم.