ما نگاهی عمیق به این می کنیم که بازاریابی رسانه های اجتماعی در سال 2021 چگونه به نظر می رسد و چگونه می توانید در آن شروع کنید.
رسانه های اجتماعی بخش بزرگی از زندگی روزمره ما هستند، چه بخواهیم چه نخواهیم. مطالعه ای توسط Global WebIndex نشان می دهد که بیش از نیمی از جمعیت جهان دارای حساب های رسانه های اجتماعی هستند و بیش از 70 درصد از جمعیت بریتانیا کاربران فعال رسانه های اجتماعی هستند.
در طول همهگیری، ما حتی زمان بیشتری را در رسانههای اجتماعی سپری کردهایم که به دلیل مدت زمانی که در داخل خانه میگذرانیم، جای تعجب ندارد. تحقیقات eMarketer نشان داد که آمریکاییها در سال 2020 در مقایسه با سال 2019 روزانه 7 دقیقه بیشتر در شبکههای اجتماعی میگذرانند که در مجموع به 82 دقیقه رسید.
با در نظر گرفتن این آمار، واضح است که بازاریابی رسانههای اجتماعی یک تاکتیک حیاتی بازاریابی دیجیتال است و با گذشت زمان به رشد خود ادامه میدهد. در این مقاله، در مورد چیستی، چگونه و چرایی بازاریابی رسانه های اجتماعی بحث خواهیم کرد تا بتوانید رویکرد خود را به بازاریابی دیجیتال تغییر دهید و از قدرت رسانه های اجتماعی استفاده کنید.
بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟
اول از همه، بیایید در مورد اینکه بازاریابی رسانه های اجتماعی در واقع چیست، بحث کنیم. در مرحله باز ما توسط RMIT ، این مجموعه به عنوان مجموعه ای از برنامه ها، پلتفرم ها و وب سایت ها در یک جامعه آنلاین توصیف شده است که امکان ایجاد و اشتراک گذاری محتوا، اطلاعات و مخاطبین را فراهم می کند. به عبارت ساده تر، استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای هدایت ترافیک به وب سایت شما است.
طیف گسترده ای از ابزارهای رسانه های اجتماعی وجود دارد که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرند، از انجمن ها و وبلاگ ها گرفته تا شبکه های اجتماعی و ویکی ها. نقش اصلی کسانی که در بازاریابی رسانههای اجتماعی کار میکنند، سازماندهی و اجرای کمپینهای بازاریابی بر روی پلتفرمهای رسانههای اجتماعی از طریق انتشار محتوا، تعامل با دنبالکنندگان، و بررسی تحلیلهای رسانههای اجتماعی برای تجزیه و تحلیل موفقیت است. و همچنین اجرای تبلیغات در شبکه های اجتماعی.
شما می توانید مهارت های دیجیتال خود را بهبود بخشید و در مورد رسانه های اجتماعی در دوره آموزشی ما Digital Skills: Social Media by Accenture بیاموزید . از طرف دیگر، میتوانید طیف فوقالعاده دورههای رسانههای اجتماعی ما را بررسی کنید و چیزی را پیدا کنید که مناسب شما باشد.
انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی
با توجه به تعداد پلتفرم های رسانه های اجتماعی که وجود دارد، بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند نقش بسیار گسترده ای داشته باشد. هر پلتفرم رسانه اجتماعی متفاوت عمل می کند و برای انواع مختلف محتوا و مخاطبان هدف متفاوت جذاب است، بنابراین استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی شما باید این را در نظر داشته باشد. در اینجا، ما خلاصهای از برخی از پلتفرمهای اصلی و نحوه استفاده از آنها را با توصیههایی که از نکات و ترفندهای رسانه اجتماعی RMIT گرفته شده است، ارائه میکنیم.
-
موسسه داده و بازاریابیدرک استراتژی رسانه های اجتماعی
-
موسسه داده و بازاریابیاجرای یک کمپین رسانه های اجتماعی: مشتریان، تعامل تأثیرگذار، تجزیه و تحلیل
-
Accentureمهارت های دیجیتال: رسانه های اجتماعی
فیس بوک
داشتن یک صفحه فیس بوک یکی از بهترین راه های رایگان برای استفاده از بازاریابی رسانه های اجتماعی است. با بیش از 2.7 میلیارد کاربر فعال ماهانه ، این محبوبترین پلتفرم رسانههای اجتماعی است که آن را برای هر استراتژی بازاریابی رسانه اجتماعی ضروری میکند.
با این حال، این تنها چیزی نیست که فیس بوک ارائه می دهد. علاوه بر اینکه میتوانند یک صفحه تجاری فیسبوک برای کمک به توسعه هویت برند ایجاد کنند، شرکتها همچنین میتوانند از تبلیغات فیسبوک برای آوردن افراد بیشتری به صفحه خود، ایجاد پستهای تبلیغاتی و استفاده از فیسبوک برای طیف وسیعی از تاکتیکهای بازاریابی دیگر استفاده کنند.
افراد در هر سنی از فیس بوک استفاده می کنند و آن را به مکانی ایده آل برای هدف قرار دادن مخاطبان مختلف تبدیل می کند. با این حال، بیشترین جمعیت شناسی کاربران بین سنین 25 تا 35 سال است. از سال 2021، 56 درصد از کاربران مرد هستند، که این تقسیم بندی تقریباً یکنواخت بین مردان و زنان است.
اینستاگرام
یکی دیگر از شبکه های اجتماعی بسیار محبوب اینستاگرام است که مکان عالی دیگری برای تبلیغ شرکت شما است. Oberlo تخمین می زند که 71٪ از مشاغل ایالات متحده در حال حاضر در اینستاگرام هستند و نشان می دهد که چقدر محبوب و موفق به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی است.
بسیاری از شرکتها از اینستاگرام بهعنوان کاتالوگ محصولات خود استفاده میکنند، جایی که تصاویری متناسب با زیبایی برندشان به اشتراک میگذارند، و همچنین عکسهای مشتریان خود را با استفاده از محصولاتشان به اشتراک میگذارند – به این «محتوای تولید شده توسط کاربر» میگویند. از طرف دیگر، شرکتها میتوانند از اینستاگرام برای افزایش آگاهی در مورد برند خود، برگزاری مسابقاتی که فالوورهای بیشتری جذب میکنند، و ایجاد پستهای حمایت شده استفاده کنند.
چه بخواهید یک روایت سرگرم کننده از برند در استوری های اینستاگرام ایجاد کنید، با یک اینفلوئنسر شریک شوید تا مخاطب خاصی را با محصولات خود هدف قرار دهید، یا پیام برند خود را پخش کنید، اینستاگرام دارای طیف وسیعی از ویژگی ها و ابزارهایی است که می تواند به شما کمک کند.
یوتیوب
ممکن است تعجب کنید اگر بدانید که یوتیوب در واقع تعداد کاربران ماهانه فعال تری نسبت به اینستاگرام دارد و آن را به مکانی فوق العاده برای جذب حامیان تبدیل می کند. اگرچه اینستاگرام مکان بسیار بهتری برای تبلیغ برند شما با استفاده از تصاویر و محتوای کوتاه است، یوتیوب میتواند گزینه عالی برای ایجاد ویدیوهای طولانیتر باشد.
به غیر از ساختن ویدیو در کانال یوتیوب، شرکت ها می توانند برای تبلیغات از طریق یوتیوب و استفاده از استراتژی های بازاریابی تأثیرگذار پول پرداخت کنند. برای اینفلوئنسرها بسیار رایج است که ویدیوهای حمایت شده را در جایی که از یک برند خاص در ویدیوهای خود استفاده می کنند یا در مورد آن صحبت می کنند ایجاد می کنند، بنابراین این می تواند فرصتی عالی برای هدف قرار دادن یک جمعیت خاص باشد.
تبلیغات یوتیوب از طریق گوگل مدیریت می شود. برای ایجاد یک کمپین برای YouTube، باید یک حساب Google AdWords راه اندازی کنید.
سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی
- لینکدین. حرفهایترین پلتفرم رسانههای اجتماعی، LinkedIn میتواند به کسبوکارها در ایجاد اعتبار، استخدام کارمندان با استعداد، ارتباط با مشتریان و ایجاد حضور آنلاین حرفهای کمک کند .
- TikTok: سریعترین پلتفرم رسانههای اجتماعی در حال رشد تا کنون، و محبوبیت بسیار زیادی در بین مخاطبان Gen-Z، TikTok میتواند برای جذب دنبالکنندگان از طریق تاکتیکهایی مانند بازاریابی تأثیرگذار و ارسال ویدیوهای آموزشی کوتاه استفاده شود.
- اسنپ چت: همچنین برای مخاطبان جوان تر، اسنپ چت می تواند راه خوبی برای گسترش آگاهی از برند باشد، به عنوان مثال، با ارسال داستان های واقعی مشتری یا ویدیوهایی در مورد عملیات تجاری.
- پینترست: پینترست نزدیک به 500 میلیون کاربر دارد و از محتوای تصویری مشابه اینستاگرام استفاده می کند. مشتریان اغلب مستقیماً از Pinterest خرید می کنند، بنابراین مکان خوبی برای تبلیغ محصولات است.
چرا بازاریابی رسانه های اجتماعی اینقدر موثر است؟
همانطور که در ابتدای مقاله بحث کردیم، بیش از 50 درصد از جمعیت جهان از پلتفرم های رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. علاوه بر این، آنها به طور متوسط 2 ساعت و 25 دقیقه در روز را صرف آنها می کنند. این ارقام به این معنی است که استفاده از رسانه های اجتماعی به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می دهد که مخاطبان زیادی را با سهولت نسبی هدف قرار دهید. با ناتوانی در فعال بودن در رسانه های اجتماعی، ممکن است هزاران حامی را از دست بدهید.
یکی از نمونههای اثربخشی رسانههای اجتماعی زمانی است که Vodafone خط تولید جدیدی برای جذب مخاطبان 16 تا 24 ساله ایجاد کرد. در گام باز ما در مورد سرمایه گذاری در رسانه های اجتماعی ، موسسه داده و بازاریابی بیان می کند که وقتی Vodafone در بازاریابی تأثیرگذار سرمایه گذاری کرد، محتوای آنها بیش از 31 میلیون بار در رسانه های اجتماعی مشاهده شد و آنها از 0٪ به 31٪ آگاهی از مخاطبان هدف خود رسیدند. .
مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟
مزایای بسیاری از بازاریابی رسانه های اجتماعی وجود دارد، اما هدف اصلی آن هدایت آگاهی از برند و ترافیک به وب سایت شما است. این در نهایت منجر به فالوورهای بیشتر، مشتریان بیشتر و موفقیت تجاری بیشتر می شود. با این حال، مزایای دیگری نیز در بازاریابی رسانه های اجتماعی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.
بازاریابی رسانه های اجتماعی به کسب و کارها اجازه می دهد:
- با قیمتی اندک به مخاطبان زیادی دست پیدا کنید
- با رقبا همگام باشید
- محصولات و خدمات را در پلتفرم بفروشید
- با استفاده از اطلاعات جمعیتی و هشتگ، مخاطبان خاصی را هدف قرار دهید
- ایجاد حس اجتماعی
- ارتباط مستقیم با فالوورها داشته باشید و پشتیبانی مشتری را ارائه دهید
- احساسات برند را تجزیه و تحلیل کنید
-
موسسه داده و بازاریابیچگونه یک استراتژی رسانه اجتماعی ایجاد کنیم
-
UCL (دانشگاه کالج لندن)چرا پست می گذاریم: انسان شناسی رسانه های اجتماعی
-
دانشگاه راونزبورن لندنبازاریابی دیجیتال: داستان سرایی در چشم انداز جدید ارتباطات
چگونه با بازاریابی رسانه های اجتماعی شروع کنیم
در دنیای بازاریابی رسانه های اجتماعی چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد و دیدگاه های زیادی برای بررسی وجود دارد. برای تجزیه و تحلیل آن برای شما، ما در مورد چیستی استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی، نحوه ایجاد استراتژی، برنامه ریزی محتوای خود و نحوه جذب فالوورها بحث خواهیم کرد.
استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟
ایجاد چند حساب رسانه اجتماعی یک چیز است، اما اگر واقعاً می خواهید کسب و کار خود را به سطح بالاتری ببرید، به یک استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی نیاز دارید. این طرح اصلی شما برای محتوای رسانه های اجتماعی شما خواهد بود، از جمله دستورالعمل های محتوای شما، نوع محتوایی که باید پست کنید، کمپین های بازاریابی و نحوه تعامل با مخاطبان.
چگونه یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی ایجاد کنیم
قبل از شروع کار بر روی استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی خود باید چند نکته را در نظر بگیرید. IDM نکاتی را در مورد گام باز خود در مورد ایجاد یک استراتژی کمپین ارائه کرد ، و بسیاری از این نکات با ایجاد یک استراتژی کلی مرتبط هستند. این نکات عبارتند از:
- اهداف تجاری را در نظر بگیرید. اهداف اصلی کسب و کار شما چیست و استراتژی رسانه های اجتماعی شما چگونه به شما در رسیدن به آن اهداف کمک می کند؟
- به اهداف کمپین فکر کنید. اهداف مشخص شما برای کمپین های بعدی چیست؟ آیا در تلاش برای فروش چیزی، ایجاد یک جامعه، ایجاد آگاهی هستید؟ نحوه ایجاد یک کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی را در دوره آموزشی ما توسط دانشگاه لیدز بیاموزید .
- اهداف رسانه های اجتماعی را تعریف کنید. آیا اهداف خاصی در رسانه های اجتماعی دارید که می خواهید به آنها برسید، مانند مقدار مشخصی از فالوورها یا نرخ مشارکت خاص؟
- در مورد مخاطب هدف تصمیم بگیرید. مخاطبان هدف شما در رسانه های اجتماعی و کمپین بعدی شما چه کسانی هستند؟ به سن، جنسیت، موقعیت مکانی، علایق، نگرشها و نوع محتوایی که عموماً با آنها درگیر هستند فکر کنید.
- کانال های خود را انتخاب کنید میخواهید روی کدام کانالهای رسانه اجتماعی تمرکز کنید و آیا هر کدام به استراتژی متفاوتی نیاز دارند؟ آیا می خواهید از پلتفرم های رسانه اجتماعی برای یک کمپین موقت استفاده کنید یا می خواهید جوامع طولانی مدت بسازید؟
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی ایجاد یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق، می توانید نحوه ایجاد یک استراتژی رسانه اجتماعی ExpertTrack توسط IDM را امتحان کنید، جایی که اصول استراتژی رسانه های اجتماعی ، نحوه تولید محتوا ، و نحوه اجرای شبکه های اجتماعی را یاد خواهید گرفت. کمپین های رسانه ای .
جذب فالوورهای رسانه های اجتماعی خود
در نحوه شروع به کار در رسانه های اجتماعی مرحله باز توسط RMIT، آنها توضیح می دهند که مهم است به این فکر کنید که چگونه محتوای شما الهام بخش، مشوق یا انگیزه دنبال کنندگان شما برای تبدیل شدن به مشتری است، جایی که آنها محصولات یا خدمات شما را خریداری می کنند. آنها پیشنهاد می کنند که در مورد جذب فالوورها باید به سه چیز اصلی فکر کنید:
- ابراز وجود. فالوورهای شما باید بتوانند با شما و محتوای شما تعامل داشته باشند و خود را از طریق نظر دادن، اشتراک گذاری و ویژگی هایی مانند نظرسنجی بیان کنند.
- شخصی. مخاطبان هدف شما باید درک کنند که برند شما چگونه با زندگی آنها تعامل دارد و انجام کارهایی مانند جاسازی محتوای ویدیویی در سایت خود باید ساده باشد.
- انجمن. برای فالوورهای شما مهم است که بتوانند با یکدیگر گفتگو کنند و اطلاعات خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. شما می توانید با ارسال محتوایی که به آنها فرصتی برای ارتباط می دهد، این نوع جامعه را تشویق کنید.
چگونه محتوای رسانه های اجتماعی خود را برنامه ریزی کنیم
برای برنامه ریزی محتوای رسانه های اجتماعی شما می توان کارهای زیادی انجام داد، اما گام باز ما از دانشگاه لیدز نکات بسیار خوبی برای کمک به شما دارد. آنها پیشنهاد می کنند که 6 چیز اصلی در برنامه شما وجود دارد:
- مضامین و پیام های کلیدی در مورد پیام کلی خود تصمیم بگیرید و به این فکر کنید که آیا می خواهید پیام کلیدی شما هر روز ثابت بماند یا یک قوس روایی ایجاد کنید.
- تاریخ و زمان. در تقویم خود، تمام تاریخ ها و رویدادهای مختلفی را که ممکن است بر محتوا تأثیر بگذارند (مثلاً غرور یا روز جهانی زن ) یادداشت کنید . اگر با مخاطبان بینالمللی کار میکنید، ممکن است بخواهید هر روز را به دورههای زمانی یا مناطق زمانی مختلف تقسیم کنید. سپس میتوانید بهترین تاریخها و زمانها را برای ارسال محتوا مشخص کنید.
- بستر، زمینه. زمانی که فرصتهای زمانی مناسب خود را دارید، میتوانید تصمیم بگیرید که کدام پلتفرم رسانه اجتماعی برای هر جایگاه مناسبتر است و چه نوع محتوایی برای آن پلتفرم منطقی است. به عنوان مثال، ممکن است یک وبلاگ در فیس بوک ارسال کنید اما یک عکس محصول در اینستاگرام.
- نوع محتوا. در برنامه خود، انواع مختلفی از محتوایی را که قرار است ارسال کنید، از مصاحبه و تبلیغات گرفته تا ویدیوها و مقالات، ترسیم کنید. وقتی همه چیز در مقابل شما قرار می گیرد، می توانید ببینید که آیا تعادل خوبی بین قالب های مختلف محتوا دارید یا خیر.
- کپی پست خاص این می تواند مفید باشد که عبارات پست های خود را برنامه ریزی کنید، به طوری که وقتی آنها منتشر می شوند، این یک فرآیند سریع و ساده باشد. اگر جمله بندی خاصی نمی نویسید، می توانید ایده ای در مورد جهت کپی ارائه دهید، به عنوان مثال، “آماده شدن برای عرضه محصول جدید”.
- دارایی های همراه هر گونه مطالب اضافی مانند تصاویر، ویدیوها یا پیوندها را به طرح اضافه کنید تا بتوانید به راحتی به همه چیزهایی که نیاز دارید دسترسی داشته باشید و بتوانید محتوا را با سایر اعضای تیم به اشتراک بگذارید.
نکات مهم برای محتوای رسانه های اجتماعی
ما با چند نکته مهم اضافی که باید هنگام ارسال محتوا در رسانه های اجتماعی به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود در نظر بگیرید، کار را به پایان می رسانیم. این شامل:
- از اعداد و آمار برای افزایش تعامل استفاده کنید
- زیرنویس یا زیرنویس را به ویدیوها اضافه کنید تا همه را برآورده کنید
- با استفاده از مصاحبه و قطعات فکری داستان بگویید
- با استفاده از نظرسنجی و نظرسنجی سوال بپرسید و پاسخ دهید
- در صورت لزوم پیوندهایی را به پست های خود اضافه کنید
- از ترکیبی از رسانه ها – تصاویر، فیلم ها، گرافیک ها، گیف ها استفاده کنید
افکار نهایی
بازاریابی رسانه های اجتماعی یکی از ضروری ترین ابزارها در هر استراتژی بازاریابی است و در خط مقدم هر کمپین بازاریابی دیجیتال قرار دارد. با چنین تعداد زیادی از افراد در رسانه های اجتماعی در هر زمان، دانستن چگونگی ساختار یک کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی هرگز مهمتر از این نبوده است.
بنابراین اگر به دنبال دسترسی بیشتر به مخاطبین با احتمال بسیار بالاتر تبدیل هستید، کمپین
هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.