ورود / ثبت نام
0

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
0
0

بازاریابی فیس بوک

40 بازدید
بازاریابی فیس بوک
امیتیاز خود را همین حالا ثبت نمایید!! post

فیس بوک جدید نیست و این ایده نیز وجود ندارد که هر کسب و کار نیاز به حضور فیس بوک دارد.

با این حال، از زمانی که فیس بوک برای اولین بار وارد صحنه بازاریابی شد، خیلی چیزها تغییر کرده است. امروزه، بزرگترین شبکه اجتماعی جهان می تواند کارهایی را انجام دهد که بسیاری از ما هرگز 10 سال پیش رویای ان را نداشته ایم: میزبان فیلم های 360 درجه، فروش محصولات از طریق چت بات یا حتی به عنوان یک منبع خبری برتر برای دو سوم جمعیت بزرگسال.

فیس بوک روزانه 1.56 میلیارد کاربر فعال دارد. بیایید ان را در چشم انداز قرار دهیم. این تقریبا 5 برابر جمعیت ایالات متحده است، 20٪ از جمعیت جهان … و همچنان در حال بالا رفتن است.

بنابراین تصور کنید که نفوذ اجتماعی قابل دستیابی از طریق فیس بوک از نظر اثرات همکار، کسب و کار تجارت الکترونیک، ارجاعات، روابط مشتری، شهرت، اگاهی از نام تجاری و خیلی بیشتر (چه رسد به ترکیب با سایر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی که از طریق ان بازاریابی می کنید).

این نه تنها تعداد زیادی از مردم بلکه میزان توجه ما به فیس بوک است. در سراسر جهان، کاربر به طور متوسط تقریبا یک ساعت در روز در فیس بوک صرف می کند. با توجه به اینکه افراد به طور متوسط هشت ساعت در روز می خوابند، این بدان معنی است که حدود 7 درصد از ساعات بیداری ما با چشمان چسبیده به شبکه اجتماعی صرف می شود.

  • فیسبوک دارد

    1.56

    یک میلیارد کاربر فعال روزانه

  • متوسط هزینه های کاربران

    60

    چند دقیقه در روز در فیسبوک

  • با وجود این، فقط

    48%

    بازاریابان فکر می کنند که تلاش های فیس بوک انها موثر است.

New Call-to-action

برای بسیاری، فیس بوک اینترنت است. ایا کسب و کار شما از ان استفاده کامل می کند؟

پاسخ شما باید بله باشد – تایید شده توسط Gary Vaynerchuk، مدیر عامل شرکت VaynerMedia.

برایان هالیگان، بنیانگذار و مدیر عامل HubSpot، در مصاحبه ای این سوال را مطرح کرد: “بیایید بگوییم که شما امروز در بازاریابی شروع به کار می کنید و یک نام تجاری رسانه های اجتماعی را ایجاد می کنید – اگر شما ان بازاریاب هستید، انرژی خود را کجا صرف می کنید؟”

Vaynerchuk گفت: “… شما نمی توانید در بازی بدون فیس بوک و اینستاگرام زنده باشید. من واقعا بهش اعتقاد دارم به نظر من این کار بسیار مضر خواهد بود.»

 

چگونه از فیس بوک برای سود کسب و کار خود استفاده می کنید؟

صفحات فیس بوک دروازه ای برای کسب و کار برای بازاریابی به این جام مقدس کاربران است. صفحه فیس بوک یک حضور عمومی شبیه به یک پروفایل شخصی است، اما به طرفداران اجازه می دهد تا کسب و کار، نام تجاری، مشهور، علت یا سازمان را “لایک” کنند. طرفداران به روز رسانی محتوا را از صفحه در News Feed خود دریافت می کنند، در حالی که کسب و کار قادر به افزایش اگاهی از نام تجاری، استقرار و پیگیری تبلیغات، جمع اوری بینش دقیق مخاطبان و چت با کاربرانی است که به دنبال خدمات مشتری هستند.

در زیر شما همه چیزهایی را که باید بدانید برای تبدیل شدن به یک بازاریاب اصلی فیس بوک پیدا خواهید کرد. مهم نیست که ایا کسب و کار شما سالها یک صفحه داشته است یا شما فقط شروع به کار کرده اید، این راهنمای جامع برای شما مناسب است.

همراه بخوانید، ان را برای خودتان ایمیل کنید یا بعدا ان را نشانه گذاری کنید یا به بخشی که بیشتر به ان علاقه مند هستید بروید.

  1. چگونه یک صفحه کسب و کار فیس بوک ایجاد کنیم

  2. چگونه فیس بوک را دوست داشته باشیم

  3. انواع های فیس بوک

  4. چگونه برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی فیس بوک

  5. پیگیری و اندازه گیری نتایج با تجزیه و تحلیل فیس بوک

  6. چگونه در فیسبوک تبلیغ کنیم

بازاریابی فیس بوک، راه ورودی

قبل از اینکه شیرجه بزنیم، بیایید یک چیز را از سر راه کنار بگذاریم. راه های زیادی برای نزدیک شدن به بازاریابی در فیس بوک وجود دارد، اما ما به یکی که بیشتر دوست داریم، می چسبیم: ورودی.

یک استراتژی ورودی در مورد مفید بودن و مرتبط بودن با مخاطبان شما است. این شامل درک اهداف مشتری شما و همکاری با انها برای غلبه بر چالش ها است. یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار این است که در جایی که انها در حال حاضر وقت خود را صرف می کنند در دسترس باشید – به این معنی که شما باید در فیس بوک حضور داشته باشید.

ابزارهای فیس بوک به کسب و کاری که می خواهد یک رابطه معتبر با مخاطبان خود ایجاد کند، کمک می کند. این اجازه می دهد تا بازاریابان برای ایجاد و توزیع محتوای با کیفیت که برای کاربران مفید است. و این اجازه می دهد تا نمایندگان فروش و خدمات مشتری با مصرف کنندگان علاقه مند به یک نام تجاری ارتباط برقرار کنند.

این در مورد اسپم بودن، ازار دهنده یا فریب دادن نیست.

اگر در حال ساخت یک صفحه فیس بوک هستید تا فقط یک چیز دیگر را از لیست کارهای برندسازی بررسی کنید، دوباره فکر کنید. بازاریابی واقعی فیس بوک نیاز به یک تعهد پایدار و بلند مدت دارد. اما ما قول می دهیم، اگاهی و تقاضا ارزش ان را خواهد داشت.

آماده? بریم.

اگر تصمیم گرفته اید یک صفحه فیس بوک برای کسب و کار خود ایجاد کنید، انتخاب درستی انجام داده اید. در واقع، شما به 70 میلیون کسب و کار در سراسر جهان می پیوندید که در حال حاضر از طریق صفحه فیس بوک به بازار می روند – تعداد که در چند سال گذشته 1 میلیون افزایش یافته است.

قبل از اینکه وارد انتشار محتوا و تقویت ها با تبلیغات شویم، بیایید به ابتدا برگردیم و از طریق فرایند راه اندازی راه برویم.

1. ایجاد یک صفحه فیس بوک

همانطور که احتمالا می دانید، اکثر فیس بوک از پروفایل های شخصی تشکیل شده است. با این حال، اگر شما یک کسب و کار هستید که به دنبال ایجاد حضور خود در شبکه اجتماعی هستید، باید به جای ان یک صفحه ایجاد کنید.

صفحات فیس بوک معادل یک پروفایل کسب و کار هستند. صفحات شبیه به صفحات پروفایل هستند اما اطلاعات خاصی را نشان می دهند که فقط برای کسب و کارها، سازمان ها و علل قابل اجرا است. در حالی که شما با یک پروفایل با اضافه کردن انها به عنوان یک دوست ارتباط برقرار می کنید، با یک صفحه فیس بوک کسب و کار با “دوست داشتن” ان و تبدیل شدن به یک طرفدار ارتباط برقرار می کنید. اگر یک پروفایل شخصی برای کسب و کار خود به جای یک صفحه ایجاد کنید، خطر بسته شدن ان توسط فیس بوک وجود دارد.

فیس بوک بازاریابی صفحه دوست دارد

برای شروع ساخت صفحه فیس بوک خود، به https://www.facebook.com/pages/create/ بروید.

در انجا، شما دو دسته برای انتخاب خواهید داشت:

  1. کسب و کار یا نام تجاری
  2. جامعه یا شخصیت عمومی

فیس بوک بازاریابی ایجاد یک صفحه

فیس بوک دو دسته را ارائه می دهد تا بتوانید زمینه های صفحه خود را بهتر سفارشی کنید. به منظور این مقدمه، بیایید بگوییم ما یک “کسب و کار یا نام تجاری” هستیم. ما یک صفحه برای یک شرکت (کاملا ساختگی) به نام شرکت کت بوستون ایجاد می کنیم و ان را به عنوان یک شرکت خرده فروشی طبقه بندی می کنیم. (برای انتخاب یک دسته، به سادگی شروع به تایپ کنید و از لیست کشویی انتخاب کنید.)

فیس بوک بازاریابی صفحه نام و دسته بندی

توصیه می کنیم نام صفحه خود را عاقلانه انتخاب کنید. فیس بوک به شما اجازه می دهد نام و URL خود را در اکثر موارد تغییر دهید، اما می تواند یک فرایند دشوار و خسته کننده باشد.

اگر قبلا این کار را نکرده اید، از شما خواسته می شود در این مرحله وارد فیس بوک شوید. شما باید صفحات را از حساب شخصی فیس بوک خود ایجاد و مدیریت کنید. با این حال، اطلاعات شخصی شما در صفحه ظاهر نمی شود مگر اینکه ان را اضافه کنید.

“شروع کنید” را فشار دهید و به طور خودکار برای اضافه کردن یک عکس نمایه و عکس پوشش برای صفحه جدید خود هدایت می شوید. (شما می توانید این مراحل را رد کنید و بعدا انها را انجام دهید، اما توصیه می کنیم انها را از بین ببرید.) با این حال، اگر پرش کنید، صفحه جدید فیس بوک خود و همچنین چند نکته برای ایجاد پایه و اساس یک صفحه کسب و کار را مشاهده خواهید کرد.

فیس بوک بازاریابی صفحه راهنمایی

2. اضافه کردن عکس

افزودن یک تصویر نمایه

اولین قدم برای دادن هویت به صفحه فیس بوک شما، اضافه کردن یک تصویر نمایه است. این به عنوان بصری اصلی برای صفحه شما خدمت می کند، در نتایج جستجو و در کنار هر یک از محتوای شما که در خوراک خبری کاربر نشان داده می شود، ظاهر می شود. اکثر ناشران پیشنهاد می کنند که یک عکس 180 در 180 پیکسل ایجاد کنید، اما افزایش این کمی به حفظ کیفیت کمک می کند. اگر تصویری را که در حال حاضر مربع است اپلود نکنید، از شما خواسته می شود که برش دهید.

به تصویر نمایه خود به عنوان اولین تصور خود فکر کنید و مطمئن شوید که چیزی را انتخاب کنید که بلافاصله قابل تشخیص باشد (مانند لوگو). اگر شما یک سخنران یا شخصیت عمومی هستید، با یک عکس مورد علاقه خود بروید. رستوران ها یا مغازه های محلی ممکن است تصویری از محبوب ترین پیشنهاد خود را انتخاب کنند.

اضافه کردن یک عکس روی جلد

بعد، فیس بوک به شما پیشنهاد می کند یک عکس روی جلد اضافه کنید. عکس روی جلد تصویر بزرگ و افقی است که بالای صفحه شما را پوشش می دهد. این باید هویت صفحه شما را بیان کند و اغلب می تواند بر اساس پیشنهادات ویژه، کمپین ها یا فصل ها به روز شود.

برای اپلود یک عکس روی جلد، روی گزینه “اضافه کردن یک عکس روی جلد” در منوی خوش امدید کلیک کنید. ابعاد رسمی یک عکس روی جلد 851 × 315 پیکسل است. با این حال، اگر عکس شما دقیق نباشد، گزینه ای برای کشیدن برای تغییر موقعیت عکس خواهید داشت. “ذخیره” را فشار دهید.

facebook-marketing-cover-photo

برای تغییر عکس روی جلد خود در اینده، ماوس خود را روی دوربین سفید در گوشه پایین سمت راست عکس روی جلد خود قرار دهید و “تغییر جلد” را انتخاب کنید. همچنین ایده خوبی است که یک جمله متن و یک لینک را در توضیحات قرار دهید اگر شما یک کمپین خاص را در تصاویر خود تبلیغ می کنید. به این ترتیب، اگر عکس روی جلد شما یک پارکا جدید را برجسته کند، می تواند به طور یکپارچه به خط تولید زمستانی شما برای خرید پرش کند.

پیدا کردن تعادل مناسب بین یک عکس روی جلد که هم بصری و هم ساده است می تواند یک چالش باشد. سعی کنید با یک تصویر انتزاعی یا الگوی برای گرفتن چشم، و یا یک شات چشم انداز با محصول خود را به عنوان نقطه کانونی. اغلب، بهترین عکس های روی جلد انهایی هستند که از فضای منفی به نفع خود استفاده می کنند.

فیس بوک جلد عکس سهام تصاویر

مجموعه رایگان الگوهای
ما را برای عکس روی جلد صفحه فیس بوک خود بارگیری کنید.

3. اضافه کردن یک شرح مختصر

صفحه شما شروع به گرد هم امدن با برخی از تصاویر زیبا. بعد، شما نیاز به یک توصیف دارید تا مخاطبان خود بدانند که کسب و کار شما در مورد چیست.

برای شروع بر روی “افزودن توضیحات کوتاه” در زیر “Welcome to Your New Page” کلیک کنید. یک تا دو جمله (یا حداکثر 255 کاراکتر) در مورد کسب و کار خود اضافه کنید. این توضیحات هم در صفحه شما و هم در نتایج جستجو ظاهر می شود، بنابراین ان را توصیفی اما مختصر نگه دارید. اما از نشان دادن کمی از شخصیت برند خود نترسید!

facebook-marketing-page-description

متناوبا، شما می توانید توضیحات خود را با کلیک بر روی “درباره” در منوی سمت چپ ویرایش کنید. در انجا گزینه ای برای شماره تلفن، وب سایت، ایمیل، ماموریت و موارد دیگر پیدا خواهید کرد.

facebook-marketing-page-about-tab

4. ایجاد یک نام کاربری برای صفحه شما

اخرین مرحله در منوی خوشامدگویی ایجاد یک نام کاربری برای صفحه شما است. نام کاربری شما در URL فیس بوک سفارشی شما (همچنین به عنوان یک URL غرور شناخته می شود) ظاهر می شود تا به مردم کمک کند تا به راحتی صفحه شما را پیدا کنند و به یاد بیاورند. شما 50 کاراکتر خواهید داشت تا یک نام منحصر به فرد را که توسط کسب و کار دیگری استفاده نمی شود، پیدا کنید.

فیسبوک-بازاریابی-صفحه-نام کاربری

با انتخاب @thebostoncoatcompany برای صفحه نمونه من، مردم می توانند به طور خودکار از صفحه من در fb.me/thebostoncoatcompany بازدید کنند یا در m.me/thebostoncoatcompany برای من پیام ارسال کنند. URL های منحصر به فرد صفحه خود را در دسترس نگه دارید. شما دوباره از انها استفاده خواهید کرد زمانی که شما شروع به تبلیغ متقابل صفحه خود در وب سایت، وبلاگ و سایر دارایی ها برای به دست اوردن فیس بوک بیشتر دوست دارید.

5. صفحه خود را به میانبرها اضافه کنید

ما چهار مرحله از منوی خوش امدید فیس بوک را به پایان رساندیم، اما هنوز چند چیز وجود دارد که می توانید برای سفارشی کردن صفحه خود انجام دهید. به عنوان مثال، هر کاربر فیس بوک دارای یک نوار ناوبری عمودی در سمت چپ News Feed خود است. با اضافه کردن صفحه خود به عنوان یک میانبر در اینجا، همیشه دسترسی اسان خواهید داشت. به خوراک خبری خود بروید و روی “ویرایش” در کنار “میانبرها” در ناوبری عمودی سمت چپ کلیک کنید تا در اینده حرکت به صفحه خود را اسان کنید.

6. تنظیم نقش صفحه

با اسکلت اساسی صفحه خود را کامل، یک گام مهم شما می خواهید به قبل از ارسال صفحه به جهان وجود دارد … یا حتی همکارانتان. به یاد داشته باشید که چگونه فیس بوک صفحات کسب و کار را جدا از پروفایل های شخصی ایجاد می کند؟ یکی از مزایای این امر این است که چندین نفر از یک سازمان می توانند بدون به اشتراک گذاشتن اعتبار ورود به سیستم ، صفحه را ویرایش و کنند. اما این بدان معنی است که شما باید تعیین کنید که چه کسی چه سطحی از دسترسی ویرایش را دارد. اینجاست که Page Roles وارد می شود.

در نوار ناوبری بالا، تنظیمات» را پیدا کنید.

facebook-marketing-page-settings

سپس بر روی “نقش صفحه” در نوار ناوبری سمت چپ کلیک کنید. چند گزینه برای اضافه کردن یک همکار وجود دارد:

  • مدیر: مدیران می توانند تمام جنبه های صفحه را مدیریت کنند، به این معنی که می توانند پیام ها را ارسال کنند، به عنوان صفحه منتشر کنند، نظرات را پاسخ دهند یا حذف کنند، تبلیغات ایجاد کنند، ببینند کدام مدیر یک خاص را منتشر کرده است و نقش های صفحه را اختصاص دهند. این شخص تمام مجوزهای مشابه با خالق صفحه را دارد. عاقلانه انتخاب کنید.
  • ویرایشگر: ویراستاران همان مجوزهای مدیران را دارند به جز یک تفاوت کلیدی: سردبیران نمی توانند نقش های صفحه را به افراد دیگر اختصاص دهند.
  • مدیر: مدیران می توانند پیام ارسال کنند و به نظرات پاسخ دهند و حذف کنند، اما نمی توانند به عنوان صفحه منتشر شوند. انها به ایجاد تبلیغات دسترسی دارند.
  • تبلیغ: همانطور که به نظر می رسد، تبلیغ کنندگان می توانند تبلیغات ایجاد کنند و بینش ها را مشاهده کنند.
  • تحلیلگر: تحلیلگران هیچ قدرت انتشاری ندارند، اما می توانند ببینند کدام مدیر یک خاص را منتشر کرده و بینش را مشاهده می کند.
  • مدیر مشاغل: مدیران مشاغل می توانند هر کاری که یک تبلیغ کننده می تواند انجام دهد و همچنین انتشار و مدیریت مشاغل را انجام دهند.

facebook-marketing-page-roles

7. اعلان های خود را سفارشی کنید

در حالی که در منوی تنظیمات هستید، به “اعلان ها” بروید. این بخش به شما اجازه می دهد تا نحوه دریافت هشدار برای فعالیت در صفحه خود را سفارشی کنید. به عنوان مثال، شما می توانید انتخاب کنید که هر بار که فعالیت وجود دارد، یک اعلان دریافت کنید یا فقط هر 12 تا 24 ساعت یک اعلان دریافت کنید.

8. اضافه کردن یک صفحه CTA

یکی از مزایای برتر داشتن یک صفحه فیس بوک برای کسب و کار شما توانایی جذب مخاطبانی است که ممکن است نتوانید با یک وب سایت سنتی به ان دسترسی پیدا کنید. با این حال، سفر خریدار معمولی در فیس بوک به پایان نمی رسد.

از دسامبر 2014، فیس بوک به صفحات اجازه داد تا یک دکمه تماس به عمل را در بالای صفحه قرار دهند. برای ایجاد یکی، روی “+ اضافه کردن یک دکمه” در زیر عکس روی جلد خود کلیک کنید. شما می توانید از مجموعه ای از گزینه ها بسته به اینکه ایا می خواهید یک سرویس را مشاهده یا رزرو کنید، با ما تماس بگیرید، خرید یا کمک مالی کنید، یک برنامه را دانلود کنید یا به سادگی بیشتر بدانید.

facebook-marketing-page-cta-button

روی “Next” کلیک کنید و پیوندی را برای CTA انتخاب کنید که به ان منجر شود، مانند صفحه اصلی، مسنجر، صفحه فرود یا ویدیو.

9. زبانه های صفحه خود را سازماندهی کنید

ایا می خواهید صفحه کسب و کار خود را به سطح بعدی برسانید؟ اضافه کردن زبانه های سفارشی برای خیاطی انچه که کاربران محتوا هنگام بازدید از صفحه شما می بینند. به عنوان مثال، هنگامی که از صفحه استارباکس بازدید می کنید، گزینه ای برای مرور عکس ها، دیدن مشاغل باز، بازدید از حساب Pinterest یا پیدا کردن یک فروشگاه در نزدیکی شما وجود دارد.

فیس بوک بازاریابی صفحه زبانه ها

برای تغییر زبانه ها در صفحه خود، به “تنظیمات” > “قالب ها و زبانه ها” بروید. می توانید از زبانه های پیش فرض فیس بوک استفاده کنید یا می توانید برگه های اضافی اضافه کنید. شما همچنین می توانید یک برنامه سفارشی را از طریق پورتال توسعه دهنده فیس بوک ایجاد کنید.

10. صفحه خود را تایید کنید

ایا تا به حال متوجه یک علامت خاکستری یا ابی کوچک در کنار نام برخی از کسب و کارها و مارک ها شده اید؟

facebook-marketing-verify-your-page

بسته به نحوه طبقه بندی صفحه خود، می توانید واجد شرایط دریافت نشان تایید باشید. نشان ابی به این معنی است که فیس بوک یک صفحه معتبر برای یک شخصیت عمومی، شرکت رسانه ای یا نام تجاری را تایید کرده است. نشان Agray به این معنی است که فیس بوک یک صفحه معتبر برای یک کسب و کار یا سازمان را تایید کرده است.

نشان تایید به هیچ وجه لازم نیست، اما احساس اقتدار را به صفحه و کسب و کار شما اضافه می کند. این می تواند به ویژه برای کسب و کار در تجارت الکترونیک یا خدمات انلاین به دنبال ایجاد اعتماد با مشتریان بالقوه و شروع معاملات انلاین باشد.

برای اطمینان از واجد شرایط شدن، تایید کنید که صفحه شما دارای عکس نمایه و عکس روی جلد است. به “تنظیمات” > “عمومی” بروید. در انجا “تایید صفحه” را پیدا خواهید کرد که در ان می توانید شماره تلفن، کشور و زبان خود را وارد کنید. شما یک تماس با یک کد تایید دریافت خواهید کرد.

نشان چک ابی فقط برای برخی از چهره های عمومی، افراد مشهور و مارک ها در دسترس است. متاسفانه، درخواست نشان ابی امکان پذیر نیست.

چگونه فیس بوک را دوست داشته باشیم و طرفداران

البته، شما می خواهید صفحه کسب و کار فیس بوک شما موفق باشد. با این حال، موفقیت در رسانه های اجتماعی بر اساس اهداف کسب و کار شما متفاوت خواهد بود. تمرکز اصلی شما می تواند راه اندازی محصولات جدید، ایجاد اگاهی، رانندگی فروش یا جمع اوری سرنخ باشد.

مهم نیست چه اتفاقی می افتد، شما به دوست داشتن نیاز دارید.

“مانند” این است که چگونه یک کاربر دست خود را بالا می برد و عمدا انتخاب می کند تا به روز رسانی های کسب و کار شما را در خوراک خبری خود ببیند.

در این بخش، ما به شما برخی از استراتژی های عملی برای به دست اوردن صفحه فیس بوک را از لحظه ای که صفحه شما زنده می شود و چگونه این تقاضا را در اینده رشد می دهد.

چرا نباید فیس بوک را دوست داشته باشید

اگر شما نیاز به صفحه دوست دارد به استاد بازاریابی فیس بوک، که به ارمغان می اورد تا یک سوال خوب: چرا نه تنها انها را خرید؟

باور نمیکنید که این یک معضل واقعی است؟ برو جلو و گوگل “خرید فیس بوک را دوست دارد.” شما صفحات را بر روی صفحات خدمات خارجی پیدا خواهید کرد که بسته های لایک را با هزینه ثابت می فروشند. و برای برخی، ممکن است یک راه سریع و اسان برای ایجاد کسب و کار شما معتبر به نظر برسد.

با این حال، مسئله این است که این لایک ها واقعا از کجا می ایند. شرکت هایی که لایک می فروشند از مزارع کلیک، حساب های جعلی یا حتی حساب های به خطر افتاده برای رسیدن به شماره وعده داده شده استفاده می کنند. این بدان معنی است که بسیار بعید است که هر یک از این کاربران که صفحه شما را دوست داشته اند هرگز با محتوای شما درگیر شوند.

به یاد داشته باشید: هر فیس بوک در خوراک خبری نشان داده نمی شود. هنگامی که فیس بوک تصمیم می گیرد که چه چیزی را شامل شود، الگوریتم به طور خاص به نرخ تعامل نگاه می کند – نه تعداد کل طرفداران شما. با گذشت زمان، عدم لایک و نظر در های شما (به دلیل طرفداران غیرمستقیم یا جعلی) در مقایسه با تعداد صفحاتی که دوست دارید می تواند مانع از دیده شدن محتوای شما شود. به طور متوسط کاربر نیز احتمالا اعتبار شما را با چنین اختلافی زیر سوال خواهد برد.

اگر اثرات بلند مدت نرخ تعامل ضعیف برای ترساندن شما کافی نیست، به یاد داشته باشید که فیس بوک تیمی دارد که مراقب این نوع رفتار مشکوک است. انها در بستن صفحه شما بدون هشدار تردید نخواهند کرد.

صفحه خود را در فیس بوک تبلیغ کنید

حالا که ما پوشش داده ایم که چگونه دوست نداشته باشیم، اجازه دهید در مورد چگونگی به دست اوردن انها صحبت کنیم – راه درست. ما با تبلیغ صفحه شما در فیس بوک و سپس از طریق سایر دارایی های بازاریابی شما شروع خواهیم کرد.

همانطور که در بخش قبلی ذکر شد، وقت بگذارید تا بخش “درباره” صفحه خود را پر کنید. توضیحات خود را با اطلاعات قابل جستجو پر کنید، اما ان را با کلمات کلیدی پر نکنید. شامل یک مرور کلی از انچه کسب و کار شما ارائه می دهد، دسته بندی های مناسب و یک لینک به وب سایت شما. در اینجا بخش “درباره” HubSpot به عنوان مثال است.

facebook-marketing-hubspot-page-aboutاگر در حال ساخت یک صفحه از ابتدا هستید، ان را با افرادی که قبلا در فیس بوک به انها متصل هستید به اشتراک بگذارید. از صفحه اصلی صفحه خود، بخش را با عنوان “دوستانی را می شناسید که ممکن است صفحه شما را دوست داشته باشد؟”

facebook-marketing-invite-friends

همانطور که مخاطبین را انتخاب می کنید، در مورد ارتقاء بیش از حد به افرادی که می دانید علاقه مند نیستند، محتاط باشید. بازاریابی اسپم فیس بوک بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر دارد.

همچنین فراموش نکنید که همکاران خود را دعوت کنید تا صفحه شما را دوست داشته باشند. انها را تشویق کنید تا ان را با دوستان فیس بوک خود به اشتراک بگذارند یا لینک منحصر به فرد را در امضای ایمیل خود قرار دهند. کارمندان در بخش هایی مانند فروش، خدمات مشتری یا منابع انسانی که به طور مداوم به افراد خارج از کسب و کار شما ایمیل می دهند، اغلب مناسب هستند.

در نهایت فعال باشید. بهترین راه برای به دست اوردن Page Likes ساختن یک جامعه جذاب است. محتوای مفید یا سرگرم کننده ای را ارسال کنید که پیروان شما می خواهند دوست داشته باشند و به اشتراک بگذارند. به سرعت به پیام ها پاسخ دهید و با نظرات در های خود ارتباط برقرار کنید. ایا تا به حال متوجه شده اید که برخی از صفحات دارای نشان سبز هستند که می گویند “بسیار پاسخگو به پیام ها” هستند؟ اگر در هفت روز گذشته نرخ پاسخ 90٪ و میانگین زمان پاسخ کمتر از 15 دقیقه دریافت کرده اید، می توانید این نشان را کسب کنید.

فیس بوک بازاریابی پاسخگو به پیام ها

تامین امنیت فیس بوک دوست دارد برای راه اندازی اولیه صفحه شما محفوظ نیست. شما باید یک استراتژی سازگار و دوست داشتنی برای ادامه اضافه کردن ارزش به پیروان خود ایجاد کنید.

ارتقاء صفحه شما از طریق وب سایت شما

تبلیغ صفحه شما در فیس بوک به پایان نمی رسد. دکمه های دنبال کردن رسانه های اجتماعی را در وب سایت و وبلاگ خود قرار دهید تا مخاطبان خود را برای ارتباط با شما در فیس بوک اسان کنید.

شما همچنین می توانید یک پلاگین صفحه به راحتی جاسازی و ترویج صفحه خود را در وب سایت خود استفاده کنید. فیس بوک کد iframe را ایجاد خواهد کرد که فید اخرین های شما را نشان می دهد. به این ترتیب، بازدید کنندگان می توانند صفحه شما را بدون ترک وب سایت شما دوست داشته باشند و به اشتراک بگذارند.

تبلیغ صفحه شما به مشتریان و مخاطبین ایمیل شما

کسب و کار اجر و ملات دارید؟ به راه های خلاقانه ای فکر کنید تا به مشتریان خود اجازه دهید بدانند که حضور فیس بوک دارید. یک برچسب فیس بوک با نام صفحه خود را در پنجره جلو قرار دهید یا URL سفارشی را در رسید خود قرار دهید. شما حتی می توانید یک تبلیغ را اجرا کنید که در ان مردم تخفیف می گیرند اگر صفحه شما را در نقطه ای از دستگاه تلفن همراه خود دوست داشته باشند.

شرکت های تجارت الکترونیک نیز می توانند همین کار را انجام دهند. یک لینک صفحه در بازاریابی ایمیل خود را فراموش نکنید، چه رسید، پیشنهادات محصول، به روز رسانی محتوا یا پیام های خدمات مشتری.

تبلیغ صفحه شما در کانال های رسانه های اجتماعی اضافی

به اشتراک گذاری صفحه خود را از دیگر حساب های رسانه های اجتماعی خود گزینه دیگری است، تا زمانی که شما ان را با صرفه جویی انجام دهید. کلید این است که مخاطبان توییتر یا LinkedIn را که برای ساختن ان سخت کار کرده اید، ازار ندهید.

انواع های فیس بوک

هنگامی که به بازاریابی فیس بوک می اید، ارسال محتوا عملکرد اصلی کار است. بدون جریان مداوم محتوا، صفحه شما تنها به عنوان یک منبع اطلاعات برای افرادی که قبلا از نام تجاری شما اگاه هستند، وجود دارد.

به عبارت دیگر، هیچ تفاوتی با اساسی ترین وب سایت ها ندارد.

با این حال، هنگامی که از فیس بوک برای انتشار و به اشتراک گذاری محتوای با کیفیت استفاده می کنید، دسترسی خود را به اقیانوس ابی بزرگ کاربران فیس بوک گسترش می دهید. کاربران محتوای شما را کشف می کنند و ممکن است انتخاب کنند که صفحه شما را برای ادامه رابطه دوست داشته باشند. با گذشت زمان، اعتماد انها به نام تجاری شما افزایش می یابد، امیدوارم به اندازه کافی برای خرید.

این دستور العمل بازاریابی ورودی است، پس از همه.

چگونه به صفحه فیس بوک خود ارسال کنید

برای ارسال در صفحه فیس بوک خود، به دنبال جعبه سفید زیر عکس روی جلد خود باشید که می گوید “چیزی بنویسید …” و فقط تایپ کردن را شروع کنید. هنگامی که به روز رسانی شما اماده است (البته پس از اصلاح)، “Share Now” را بزنید. از این زمینه، شما همچنین می توانید یک عکس یا ویدیو اضافه کنید، یک محصول یا مکان را برچسب بزنید، یک نظرسنجی را اجرا کنید یا خود را برنامه ریزی یا عقب نشینی کنید.

facebook-marketing-create-a-post

تصاویر فیس بوک

ارسال یک تصویر همیشه یک انتخاب عالی است، به ویژه از انجا که های فیس بوک با تصاویر 2.3 برابر تعامل بیشتری نسبت به کسانی که بدون تصاویر هستند و 87٪ از کل تعاملات را تشکیل می دهند.

برای ارسال یک تصویر، روی اعلان “عکس / ویدئو” در زیر کلیک کنید که در ان نوشته شده است “نوشتن یک …”.

facebook-marketing-add-photo-video

اندازه تصویر فیس بوک

اگر قبلا هر نوع بازاریابی رسانه های اجتماعی را انجام داده اید، ضرورت نگه داشتن اندازه تصویر را درک می کنید.

همانطور که ما در راه اندازی صفحه شما پوشش داده ایم، چند نوع عکس وجود دارد که می توانید در فیس بوک ارسال کنید، هر کدام با مشخصات اندازه خود:

  • تصویر پروفایل: 180 x 180
  • عکس جلد: 820 x 312
  • تصویر جدول زمانی: 1200 x 630 (نسبت مهم تر از اندازه است. نسبت 1.9: 1 را حفظ کنید.)

facebook-marketing-image-sizes

بر کسی پوشیده نیست که بهترین تصاویر فیس بوک بسیار بصری هستند. سعی کنید یک سبک ثابت را در میان تمام تصاویری که ارسال می کنید حفظ کنید و از اینکه شخصیت خود را نشان دهید نترسید.

لینک های فیس بوک

یکی از ساده ترین راه ها برای شروع پر کردن صفحه فیس بوک خود با محتوا ، به اشتراک گذاشتن های وبلاگی است که منتشر می کنید. شما نباید هر وبلاگی را که ایجاد می کنید به اشتراک بگذارید، اما در عوض، کسانی را انتخاب کنید که می دانید با مخاطبان فیس بوک شما طنین انداز می شوند و امیدوارم توسط پیروان خود به اشتراک گذاشته شوند.

برای ارسال یک لینک، به همان شیوه ای که یک متنی ایجاد می کنید شروع کنید. یک یا دو جمله بنویسید و در لینک خود بچسبانید. به جای خلاصه کردن وبلاگ در کپی خود، با یک بیانیه مرتبط یا شوخ طبعی (تا زمانی که ان را در خط با صدای نام تجاری خود را) که کسی را برای یادگیری بیشتر کنجکاو می کند.

قبل از انتشار، پیش بروید و لینک را حذف کنید تا شما تمیزتر و حرفه ای تر به نظر برسد. در این مرحله، وبلاگ باید به طور خودکار در زیر جعبه سفید با عنوان، توضیحات متا و تصویر قرار گیرد. “انتشار” رو بزن

facebook-marketing-add-page-links

صحبت از، به یاد داشته باشید که شامل یک توصیف متا قانع کننده با هر وبلاگ شما نوشتن. فیس بوک به طور خودکار این را برای توصیف لینک شما می کشد.

فیس بوک ویدئو

اگر به دنبال گفتن یک داستان در فیس بوک هستید، ویدیو احتمالا بهترین گزینه شماست. اخیرا، ویدئو وزوز زیادی به دست اورده است، به ویژه با توجه به الگوریتم فیس بوک در حال حاضر اولویت بندی هر دو ویدئو زنده و فیلم های طولانی تر با نرخ تکمیل بالا در فیدهای خبری کاربران. در واقع، یک مدیر اجرایی فیس بوک پیش بینی کرد که پلت فرم رسانه های اجتماعی تا سال 2021 تمام ویدئو خواهد بود.

  • 100

    میلیون ها ساعت ویدئو هر روز در فیس بوک تماشا می شود.

  • فیلم های زنده فیس بوک تماشا می شود

    3x

    طولانی تر از فیلم های استاندارد

  • 54%

    مردم می خواهند محتوای ویدئویی بیشتری را از بازاریابان ببینند.

برای اپلود یک ویدیوی از پیش تولید شده در فیس بوک، روی “Photo/Video” کلیک کنید، روی اعلان “Photo/Video” در زیر کلیک کنید که در ان نوشته شده است “Write a post…” و “Upload Photos/Video” را انتخاب کنید. فایل را از کامپیوتر خود انتخاب کنید. ما توصیه می کنیم فیلم ها را به عنوان یک فایل MP4 یا MOV اپلود کنید.

facebook-marketing-add-video

بعد، از شما خواسته می شود یک عنوان، برچسب ها و برخی از متن ها را به خود اضافه کنید. شما همچنین می توانید ان را به یک لیست پخش اضافه کنید. همانطور که با لینک های فیس بوک، از این متن برای جذب مخاطبان خود برای تماشای ویدئو استفاده کنید.

در امتداد ناوبری در سمت راست کلیک کنید تا تصویر بند انگشتی ویدیوی خود را انتخاب کنید و زیرنویس ها و زیرنویس ها را اضافه کنید. با توجه به اینکه فیس بوک فیلم ها را بدون صدا پخش می کند (و تقریبا 90٪ از فیلم ها بدون صدا تماشا می شوند)، فایل های SRT یک انتخاب هوشمندانه برای اطمینان از اینکه ویدیوی شما توسط کسانی که از طریق News Feed خود در یک دستگاه تلفن همراه پیمایش می کنند، درک می شود.

فیس بوک همچنین به شما اجازه می دهد تا نظرسنجی ها را با ویدیوی خود انجام دهید (اگر 10 ثانیه یا بیشتر باشد)، برچسب ها را برای ردیابی تنظیم کنید و حالت 360 درجه را روشن کنید (که به کاربران شما اجازه می دهد ویدیو را مانند یک پانوراما مشاهده کنند).

از انجا که فیس بوک به طور خودکار فیلم ها را پخش می کند، 5-10 ثانیه اول املاک و مستغلات اصلی است. همانطور که فیلم ها را برای فیس بوک طوفان مغزی می کنید، ابتدا را تا حد ممکن از نظر بصری قانع کننده کنید تا کاربر را تشویق کنید تا ویدیوی کامل را مشاهده کند.

فیس بوک زنده

گذشته از ویدیوی از پیش تولید شده، فیس بوک لایز گزینه دیگری برای کشف محتوای چند رسانه ای است. فیس بوک زنده یک ویژگی است که اجازه می دهد تا قابلیت های پخش زنده به کاربران در دسکتاپ یا گوشی های هوشمند خود. این برای هر کاربر فیس بوک در دسترس است، اما به ویژه برای مارک هایی که می خواهند فرهنگ شرکت خود را به دست اورند و روابط معتبر با پیروان خود را تشکیل دهند، جذاب است.

برای امتحان کردن ان بر روی دسکتاپ خود، به صفحه خود بروید و بر روی “Live” کلیک کنید که در ان نوشته شده است “نوشتن یک …”.

facebook-marketing-facebook-live

اگر قبلا از Facebook Live استفاده نکرده اید، از شما خواسته می شود که به فیس بوک دسترسی به دوربین و میکروفون خود را بدهید. دکمه ابی “ادامه” را فشار دهید. نگران نباشید – شما هنوز شروع به ضبط نخواهید کرد.

شما یک جعبه محاوره ای را در سمت راست مشاهده خواهید کرد که در ان می توانید انتخاب کنید که در ان می خواهید پخش کنید (در صفحه خود یا در نمایه شخصی خود)، یک توصیف بنویسید، صفحه نمایش خود را به اشتراک بگذارید و عنوان و برچسب ویدیو خود را. در زیر برگه “Interactive”، می توانید در حالی که ویدیوی زنده خود را انجام می دهید، نظرسنجی را اجرا کنید. هنگامی که روی “Go Live” کلیک می کنید، ویدیوی Live شما شروع می شود.

در گوشی هوشمند خود، برنامه فیس بوک را باز کنید. به صفحه خود بروید و روی “انتشار” کلیک کنید، به طوری که می خواهید یک جدید بنویسید، سپس گزینه “Live Video” را انتخاب کنید. قبل از وارد کردن هر گونه اطلاعات، پیش بروید و تنظیمات حریم خصوصی را بررسی کنید. تحت توضیحات، شما یک انتخاب برای پخش به عموم مردم، فقط دوستان خود، و یا تنها خودتان را ببینید. اگر برای اولین بار فیس بوک لایو را ازمایش می کنید، پیشنهاد می کنیم از “فقط من” استفاده کنید تا اطمینان حاصل شود که جریان زنده شما در News Feed شما نشان داده نمی شود.

facebook-marketing-facebook-live-app

قبل از اینکه به صورت زنده بروید، یک عنوان قانع کننده بنویسید که در کنار ویدیوی زنده شما نشان داده شود. سپس از دو فلش در گوشه بالا سمت راست استفاده کنید تا تعیین کنید که ایا می خواهید نمای دوربین را به نمای سلفی تغییر دهید یا برعکس. در نهایت، تصمیم بگیرید که ایا تلفن خود را به صورت عمودی نگه دارید یا ان را به سمت چشم انداز بچرخانید. همانطور که روی دسکتاپ خود انجام می دهید، دکمه ابی “Go Live” را فشار دهید تا پخش را شروع کنید.

هنگامی که به صورت زنده می روید، بینندگان خود را با پرسیدن سوال و تشویق انها به پاسخ دادن به نظرات درگیر کنید. هر چند دقیقه یکبار، خود را دوباره معرفی کنید و هدف از ویدیو را در صورت پیوستن بینندگان جدید توضیح دهید. برای الهام گرفتن، برخی از بهترین زندگی فیس بوک را که تا به حال دیده ایم بررسی کنید.

هنگامی که اماده توقف ضبط هستید، برای پایان دادن به پخش روی “پایان” کلیک کنید. ویدیو به طور خودکار در صفحه شما مانند هر ویدیویی دیگر باقی می ماند. همچنین به شما این امکان داده می شود که فیلم را در رول دوربین خود ذخیره کنید تا یک کپی برای نگهداری داشته باشید.

facebook-marketing-facebook-live-save-to-camera-roll

فیس بوک مقالات فوری

مقالات فوری فیس بوک یک ویژگی است که به ناشران اجازه می دهد محتوای مبتنی بر متن و عکس را در قالبی که در تلفن همراه بدون ترک برنامه فیس بوک بارگیری می شود، ارسال کنند. اگر تا به حال در تلفن خود بوده اید و بر روی یک عنوان جذاب کلیک کرده اید تا برنامه فیس بوک به طور کامل متوقف شود، می دانید که بارگذاری محتوای تلفن همراه چقدر ناامید کننده است.

این مزیت اصلی مقالات فوری فیس بوک است. انها به طور قابل توجهی زمان لازم برای بارگذاری محتوا در تلفن همراه را کاهش می دهند، در حالی که یک تجربه کاربری یکپارچه را ارائه می دهند. شما می دانید که یک مقاله فوری پیدا کرده اید اگر یک رعد و برق خاکستری کوچک در زیر عنوان وجود داشته باشد.

facebook-marketing-facebook-instant-articles

هنگامی که مقالات فوری برای اولین بار منتشر شد، انها فقط برای چند ناشر انتخاب شده در دسترس بودند. در حال حاضر، هر ناشر می تواند از انها استفاده کند اگر در https://instantarticles.fb.com/ ثبت نام کند. فیس بوک شما را از طریق ارسال اولین مقاله نمونه خود و درخواست تایید از تیم Instant Articles همراهی خواهد کرد. هنگامی که تایید شد، می توانید در قالب جدید به صورت خودکار منتشر کنید.

در حالی که مقالات فوری قطعا برای هر کسب و کار نیست، انها به برخی از ناشران بزرگتر کمک کرده اند تا از تبلیغات بومی کسب درامد کنند. از انجا که کاربران 20٪ بیشتر احتمال دارد که بر روی مقالات فوری کلیک کنند و 70٪ کمتر احتمال دارد که به دلیل تجربه کاربری ضعیف، ناشران فرصت بیشتری برای کسب درامد از تبلیغات بومی داشته باشند. با این حال، این فرمت واکنش نشان داده است زیرا ناشران تجزیه و تحلیل را ندارند.

واقعیت مجازی فیس بوک

اخرین، اما قطعا نه کم، واقعیت مجازی برای فیس بوک وجود دارد. حداقل در حال حاضر، ارائه اصلی واقعیت مجازی فیس بوک ویدئو 360 درجه است. فیس بوک 360 به ناشران اجازه می دهد تا داستان های همه جانبه ای را که مکان ها و تجربیات خود را با طرفداران خود به اشتراک می گذارند، بگویند.

تجربه ویدئویی 360 درجه در تلفن همراه بهتر کار می کند، زیرا بینندگان می توانند تلفن خود را کج و بچرخانند تا محتوای ویدئویی اطراف خود را نشان دهند. در یک دسکتاپ، کاربران می توانند کلیک کنند و بکشند. این فرمت همچنین با هدست های VR مانند Oculus Rift یا Samsung Gear VR سازگار است.

کارامدترین راه برای ایجاد یک ویدیوی 360 درجه فیس بوک، استفاده از یک دوربین 360 درجه مانند ALLie یا RICOH THETA است. به عنوان مثال، THETA دارای دو لنز است که با هم نگاه 360 درجه را ثبت می کنند. از انجا که هیچ منظره یاب وجود ندارد، شما باید از برنامه تلفن همراه مربوطه برای تنظیم عکس و سه پایه برای ثابت نگه داشتن دوربین استفاده کنید. سپس این برنامه به شما اجازه می دهد تا به طور مستقیم در فیس بوک به اشتراک بگذارید.

چگونه یک فیس بوک را پین کنیم

اکنون که انواع مختلف های فیس بوک را می دانید، بیایید نحوه ظاهر شدن انها در صفحه خود را سفارشی کنیم. با “پین کردن” یک، می توانید تعیین کنید که کدام قطعه محتوا به بالای صفحه شما می چسبد. هر دیگری در زیر ظاهر می شود، حتی اگر اخیرا از پین شده منتشر شده باشد.

برای پین کردن یک در صفحه خود، بر روی فلش کوچک در گوشه سمت راست بالای یک منتشر شده کلیک کنید. سپس “Pin to Top of Page” را انتخاب کنید. این باقی خواهد ماند تا زمانی که شما انتخاب کنید که یک دیگر را پین کنید و ان را جایگزین کنید.

فیس بوک بازاریابی پین به صفحه

چگونه برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی فیس بوک

اکنون که ما انواع محتوایی را که می توانید در فیس بوک منتشر کنید پوشش داده ایم، متوجه خواهید شد که ارسال بخش اسان است. دانستن اینکه چه چیزی و چه زمانی ارسال شود، چالش واقعی بازاریابی فیس بوک است.

برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی موفق در فیس بوک، ابتدا به درک جامع مخاطبان خود نیاز دارید. سپس ما به 1) توسعه ترکیب مناسب محتوا برای هدایت نتایج، 2) برنامه ریزی ها در تقویم سرمقاله خود و 3) بررسی پیشنهادات جدید فیس بوک برای ارتباط با چشم انداز.

1. مخاطبان فیس بوک خود را شناسایی کنید

برای تعیین مخاطبان فیس بوک خود، یک گام به عقب بردارید و شخصیت خریدار استراتژی بازاریابی خود را ارزیابی کنید.

خبر خوب این است که تعدادی از راه های فیس بوک می تواند در شناسایی مخاطبان شما و یادگیری در مورد شخصیت خریدار شما کمک کند. در واقع، به گفته کریستال کینگ، استاد رسانه های اجتماعی اکادمی HubSpot، “چیز جالب در مورد فیس بوک این است که شما می توانید واقعا دقیق باشید. شما می توانید در مورد مشتریان خود بیشتر از انچه تصور می کنید بدانید. فیسبوک پلتفرمی است که انواع اطلاعات شخصی افراد را در خود دارد.»

 

در اینجا چیزی است که شما باید بدانید تا با این مرحله از استراتژی خود شروع کنید.

شخصیت خریدار بازنمایی های داستانی و تعمیم یافته از مشتری ایده ال شما است که به شما کمک می کند تا مخاطبان هدف (واقعی) خود را بهتر درک کنید. مهم نیست که ایا شما در بازاریابی، فروش، توسعه محصول یا خدمات هستید، می توانید از شخصیت های خریدار استفاده کنید که محتوا، محصول یا رفتار خود را برای ارتباط بهتر با مشتری هدف خود تنظیم کنید.

در مورد فیسبوک هم همینطور است. با درک چالش ها و اهداف شخصیت خود، می توانید تعیین کنید که کدام محتوا برای ارسال بهتر است و موقعیت را بر این اساس تغییر دهید.

برای شروع ایجاد شخصیت خریدار خود، با ترکیبی متنوع از مشتریان، چشم انداز و ارجاعات مصاحبه کنید تا دانش پس زمینه خود را از صنعت خود، بزرگترین چالش های خود، اهداف نهایی خود و منابعی که برای یادگیری و توسعه مهارت های خود تکیه می کنند، ارزیابی کنید.

سپس به رقبای خود نگاه کنید. صفحات فیس بوک خود را کاوش کنید و هر کدام را برای چند عامل کلیدی ارزیابی کنید:

  • کیفیت بصری
  • فرکانس ارسال
  • ترکیب محتوا
  • تعامل در ها (لایک ها، نظرات و اشتراک گذاری ها)
  • زمان پاسخ و کیفیت از کسب و کار
با استفاده از بینش مخاطبان

اگر می خواهید درک عمیق تری از شخصیت خود داشته باشید، فیس بوک یک ابزار تجزیه و تحلیل قدرتمند و رایگان را به عنوان بخشی از پلت فرم تبلیغاتی خود به نام Audience Insights ارائه می دهد. ما تبلیغات فیس بوک را در بخش نهایی این راهنما پوشش خواهیم داد، اما شما هنوز هم می توانید از این ابزار بدون استفاده از تبلیغات استفاده کنید.

Audience Insights به شما امکان می دهد داده های جمعیت شناختی و رفتاری در مورد مخاطبان خود و رقبای خود را بدست اورید. این برای کمک به تبلیغ کنندگان برای هدف قرار دادن تبلیغات خود بهتر ایجاد شده است، اما همچنین یک ابزار عالی برای مدیران رسانه های اجتماعی و سازندگان محتوا برای تعیین نوع محتوایی است که مخاطبان انها به دنبال ان هستند.

برای دسترسی به Audience Insights، به مدیر تبلیغات فیس بوک خود بروید و روی منوی گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید. “Audience Insights” در زیر “All Tools” > “Plan” واقع شده است.

facebook-marketing-audience-insights

هنگامی که شما وجود دارد، شما باید بین تجزیه و تحلیل همه در فیس بوک و یا فقط افراد متصل به صفحه خود را انتخاب کنید. به منظور این دستورالعمل ها، بیایید به “همه در فیس بوک” نگاه کنیم، اما همیشه می توانید بعدا این را تغییر دهید.

facebook-marketing-choose-audience

بعد، به ستون “Create Audience” در سمت چپ نگاه کنید تا بخشی را که می خواهید تجزیه و تحلیل کنید تعیین کنید. ایالات متحده مکان پیش فرض خواهد بود، اما شما باید این را بر اساس جایی که بازار هدف شما قرار دارد تغییر دهید. سن و جنسیت را مشخص کنید.

فیس بوک بازاریابی ایجاد مخاطبان

بخش “منافع” یک راه عالی برای کشف اطلاعات صنعت و رقبا است. شما می توانید منافع عمومی یا نام صفحات خاص را اضافه کنید. با این حال، هشدار داده می شود که هر صفحه برای تجزیه و تحلیل در دسترس نخواهد بود اگر تعداد قابل توجهی از لایک ها را نداشته باشد. در مثال زیر، من تصمیم به تجزیه و تحلیل زنان در ایالات متحده بین سنین 18 و 35 که علاقه مند به یوگا و شرکت پوشاک Lululemon Athletica هستند.

هنگامی که من داده ها را تحت برگه جمعیت شناسی بررسی می کنم، می توانم تجزیه و تحلیل عنوان شغلی، تحصیلات دانشگاهی و وضعیت تاهل را ببینم.

facebook-marketing-audience-insights-1

در زیر برگه Page Likes، می توانید نگاهی اجمالی به صفحات دیگری که برای محتوا به انها مراجعه می کنند، داشته باشید. به دنبال همان مثال، این مخاطبان مشاوره تمرین از مربی Kayla Itsines و پوشاک از Victoria’s Secret و Fabletics دریافت می کنند.

فیس بوک-بازاریابی-مخاطبان-بینش-2

هرچه بیشتر به Audience Insights نگاه کنید، می توانید به جنبه هایی مانند مکان، نوع دستگاه و فرکانس تعامل در فیس بوک نگاه کنید. با هم، تمام این داده ها به عنوان یک مکان شروع ارزشمند برای ارزیابی رقبا و ایده های محتوا طوفان مغزی عمل می کنند.

2. ایجاد یک تقویم محتوای رسانه های اجتماعی

مدیران رسانه های اجتماعی وظایف روزانه زیادی را انجام می دهند: ارسال محتوا در کانال های مختلف، پاسخ به نظرات، نظارت بر اشاره به نام تجاری شما، خواندن روندهای اخیر. اخرین چیزی که می خواهید این است که برای یک قطعه محتوا برای ارسال دو دقیقه قبل از جلسه 9 صبح خود تلاش کنید.

مدیران رسانه های اجتماعی چگونه با تمام هایی که باید منتشر کنند، ادامه می دهند؟ با استفاده از یک تقویم محتوای رسانه های اجتماعی. همانطور که به نظر می رسد، تقویم محتوای رسانه های اجتماعی یک صفحه گسترده است که در ان شما ها را از قبل می نویسید و انها را برای زمان های خاص قرار می دهید. گذشته از سالم نگه داشتن شما، یک تقویم محتوا به شما کمک می کند تا لینک های ردیابی را سازماندهی کنید و ارزیابی ترکیب کلی فرمت و موضوعی که ارسال می کنید را اسان تر کنید.

هر تقویم محتوای رسانه های اجتماعی باید چند چیز داشته باشد:

  • زبانه ها برای هر پلت فرم رسانه های اجتماعی (شما می توانید از این برای بیش از فقط فیس بوک استفاده کنید)
  • یک برنامه روزانه که توسط شکاف های زمانی شکسته می شود
  • ستون برای پیام، لینک، نام کمپین، تعداد کاراکتر و تصویر
  • نمایش ماهانه برای رسم کمپین های بزرگتر
برنامه ریزی های فیس بوک

مهم نیست که چقدر دور تقویم محتوای رسانه های اجتماعی خود را ایجاد می کنید، اگر برای برنامه ریزی ها نبود، هرگز نمی توانستید به تعطیلات بروید. خوشبختانه، منابع متعددی برای کمک به شما در برنامه ریزی و خودکار ارسال وجود دارد.

برای برنامه ریزی یک در فیس بوک، با ایجاد یک در جعبه سفید در بالای جدول زمانی صفحه خود شروع کنید. به جای کلیک بر روی “Share Now”، فلش کوچک کنار ان را انتخاب کنید و “برنامه” را انتخاب کنید. زمان و تاریخ را انتخاب کنید و روی “برنامه ریزی در حال حاضر” کلیک کنید.

f

برای مدیریت تمام های برنامه ریزی شده خود، “ابزارهای انتشار” را در منوی بالای صفحه خود پیدا کنید و در ستون سمت چپ روی “های برنامه ریزی شده” کلیک کنید. در انجا می توانید ها را ویرایش یا حذف کنید و همچنین انها را برای مشاهده دسکتاپ و تلفن همراه پیش نمایش کنید.

ابزارهای بازاریابی فیس بوک

  • 78%

    مصرف کنندگان امریکایی محصولاتی را برای خرید در فیس بوک پیدا کرده اند.

  • فیسبوک یکی از بزرگترین …

    سوم

    پربازدیدترین وب سایت

  • 43%

    امریکایی ها می گویند که اخبار خود را از فیس بوک دریافت می کنند.

بهترین زمان برای ارسال در فیسبوک

ما این سوال را زیاد دریافت می کنیم: هر چند وقت یکبار باید در فیس بوک کنید؟ و هنگامی که شما تعیین می کنید که چند بار، در چه زمانی باید کنید؟

همانطور که ناامید کننده به نظر می رسد، پاسخ به هر دو این سوالات این است: “بستگی دارد.” منطقه، اهداف، صنعت و نحوه تعامل مخاطبان هدف شما با پلت فرم رسانه های اجتماعی باید در هنگام تعیین بهترین زمان برای ارسال به حساب می ایید.

یک قاعده کلی خوب بعد از ظهر روزهای هفته است، معمولا بین 1 بعد از ظهر و 4 بعد از ظهر. اگر در تعطیلات اخر هفته می کنید، بین ظهر تا 1 بعد از ظهر شلیک کنید.

هنگامی که HubSpot بررسی کرد که چند بار باید در فیس بوک کنید، کیفیت بسیار بیشتر از کمیت است. صفحاتی با بیش از 10،000 دنبال کننده تنها کسانی بودند که از ارسال بیشتر بهره مند شدند. شرکت هایی با کمتر از 10،000 دنبال کننده که بیش از 60 بار در ماه می کنند، 60٪ کلیک کمتر از کسانی که پنج بار یا کمتر می کنند، دریافت می کنند.

در نهایت، این بدان معنی است که بهتر است در مورد انچه که منتشر می کنید انتخاب کنید تا مخاطبان خود را با محتوا غرق کنید. زمان کمتری را صرف ساختن بسیاری از ها و زمان بیشتری برای ایجاد های جذاب تر در فیس بوک کنید.

3. تولید اگهی در فیس بوک

ما قبلا ذکر کردیم که اهداف فیس بوک شما بسته به کسب و کار شما و نوع محتوایی که منتشر می کنید متفاوت خواهد بود. و این احتمال وجود دارد که بسیاری از محتوایی که ارسال می کنید برای به دست اوردن دیدگاه یا اگاهی باشد.

اما در مورد استفاده از فیس بوک برای تولید سرب چطور؟ به طور خلاصه، سرب فردی است که با ارائه اطلاعات خود به نوعی به محصول یا خدمات شرکت شما علاقه نشان می دهد. به طور معمول، این بدان معنی است که انها یک فرم را برای یک کتاب الکترونیکی پر کرده یا یک نسخه ی نمایشی از محصول شما را درخواست کرده اند.

برای تبدیل طرفداران فیس بوک خود به مشتریان پرداخت، شما باید در مورد ارسال محتوایی که به یک فرم هدایت می شود، استراتژیک باشید. به عنوان مثال، شما می توانید کنید:

  • صفحات فرود برای پیشنهادات
  • های وبلاگ که شما می دانید تولید بسیاری از منجر بر اساس نرخ تبدیل تاریخی
  • فیلم ها برای ترویج پیشنهادات نسل سرب
  • فیس بوک زندگی می کند تا به مردم یاداوری کند که برای یک رویداد اینده ثبت نام کنند
  • رویدادهای فیس بوک برای وبینارهای اینده

شما نمی خواهید هر قطعه محتوایی که ارسال می کنید نسل اصلی باشد، اما با ترکیبی از محتوا که برای کسب و کار شما کار می کند، ازمایش کنید.

شما همچنین می توانید از تبلیغات سرب فیس بوک برای گرفتن اطلاعات سرب از پلت فرم فیس بوک استفاده کنید و از اصطکاک یک صفحه فرود و مسیر کلیک طولانی تر جلوگیری کنید. این ویژگی به مشتریان بالقوه اجازه می دهد تا بدون ترک برنامه فیس بوک به پیشنهادات شما دسترسی داشته باشند.

فیس بوک بازاریابی سرب تبلیغات

فیس بوک رباتها

در دنیای هوش مصنوعی، ربات اصطلاحی است که برای توصیف یک برنامه مبتنی بر متن استفاده می شود که می تواند با انسان ها ارتباط برقرار کند تا وظایف خاص را خودکار کند یا به دنبال اطلاعات باشد. و به لطف فیس بوک، این تکنولوژی برای کسب و کارهای مختلف دموکراتیک شده است.

در اوریل 2016، فیس بوک راه اندازی پلت فرم مسنجر خود را اعلام کرد – سرویسی که هر کسب و کار را قادر می سازد تا یک ربات را از طریق مسنجر فیس بوک بسازد. اگر پروفایل شخصی فیس بوک دارید، احتمالا از مسنجر برای چت با دوستان در دسکتاپ یا تلفن همراه خود استفاده کرده اید. به همین ترتیب، شما می توانید با یک ربات برای تغییر یک ادرس حمل و نقل یا دریافت به روز رسانی اخبار فوری صحبت کنید. به عنوان مثال، 1-800 Flowers به شما اجازه می دهد تا از دستیار ربات خود برای خرید، پیگیری سفارش خود یا کار با مراقبت از مشتری استفاده کنید.

فیس بوک-بازاریابی-فیس بوک-ربات

چرا ربات های فیس بوک باید برای بازاریابان اهمیت داشته باشند؟ برای شروع، مسنجر ماهانه 1.3 میلیارد کاربر فعال دارد. و از انجا که رباتها شکلی از هوش مصنوعی هستند، قابلیت های زبان طبیعی انها بدون شک در طول زمان هوشمندتر خواهد شد. از دیدگاه مشتری، رباتها فرایندهای خرید و پشتیبانی مشتری را بسیار نرم تر می کنند و نیاز به حرکت در صفحات و صفحات انتخاب محصول یا صحبت تلفنی با نماینده خدمات مشتری را از بین می برد. در واقع، یک گزارش تحقیقاتی HubSpot نشان داد که 47 درصد از مردم علاقه مند به خرید اقلام از یک ربات هستند.

در واقع، در یک مصاحبه، بنیانگذار HubSpot و CTO Dharmesh Shah، توضیح داد که چرا مسنجر فیس بوک در دنیای رباتها بسیار محوری بوده است، “با برنامه های پیام رسانی، ما UI مکالمه ای داریم، جایی که به جای صحبت با نرم افزار با لمس، کش رفتن، کلیک، کشیدن و چیزهای دیگر، شما در واقع می توانید چیزی را که در سر شما است، ان را بیان کنید، و برخی از ظاهر امید است که نرم افزار – اگر ان را برای انجام این کار طراحی شده بود – چیزی معنی دار انجام دهد … اگر به طور کلی پیام رسان فیس بوک را نادیده می گیریم، یکی از بزرگترین جنبش هایی را که در تکنولوژی دیده ایم، در ذهن من از دست می دهید.

 

پیگیری و اندازه گیری نتایج با تجزیه و تحلیل فیس بوک

شما کار زیادی برای راه اندازی صفحه فیس بوک خود انجام داده اید. شما شخصیت صفحه خود را با تصاویر و کپی داده اید، راه های خلاقانه ای را برای به دست اوردن لایک ها طوفان مغزی کرده اید و یک استراتژی محتوا ایجاد کرده اید که برای مخاطبان هدف شما جذاب است.

خب، چطوری؟

بازاریابی فیس بوک بدون برنامه ای برای ردیابی و اندازه گیری نتایج منجر به حدس و گمان های زیادی و در نهایت عملکرد ضعیف خواهد شد. خوشبختانه، فیس بوک یک ابزار جامع Page Insights را برای کمک به تجزیه و تحلیل صفحه خود به طور کلی و حفاری در های خاص ایجاد کرده است.

استفاده از Page Insights

برای دسترسی به Page Insights، روی “Insights” در منوی بالای صفحه خود کلیک کنید. در انجا، شما به طور خودکار به بخش “بررسی اجمالی” اورده می شوید، که به شما یک عکس فوری هفت روزه از مهمترین فعالیت در صفحه شما می دهد. (صفحه نمونه من کاملا جدید است، از این رو تجزیه و تحلیل به سختی وجود دارد.🙂)

facebook-marketing-page-insights

در نوار ناوبری عمودی سمت چپ، لیستی از زبانه ها را برای مشاهده جنبه های مختلف معیارهای صفحه خود مشاهده خواهید کرد. در این بخش، ما از طریق زبانه های کلیدی به هنگام گزارش در صفحه فیس بوک خود نگاه می کنیم.

امثال

ابتدا برگه “Likes” را بررسی کنید. در اینجا شما می توانید ببینید که چگونه بسیاری از دوست دارد شما به دست اورد و یا از دست داده هر روز.

در نمودار “Net Likes”، شما می توانید تعداد لایک های جدید را منهای تعداد unlikes به صورت روزانه ببینید. کلیک کنید و کشیدن بر روی نمودار به سنگ تیز کردن در یک محدوده تاریخ کوتاه تر. شما همچنین می توانید از بخش “Benchmark” در سمت راست برای مقایسه عملکرد متوسط خود در طول زمان استفاده کنید.

facebook-marketing-page-likes

رسیدن

برگه “Reach” تعداد افرادی را نشان می دهد که های شما به انها خدمت کرده است و توسط ترافیک ارگانیک و پرداخت شده شکسته می شود. به یاد داشته باشید: هرچه یک بیشتر لایک، نظر و اشتراک گذاری شود، بیشتر در News Feed نشان داده می شود. به همین ترتیب، هرچه افراد بیشتری یک را پنهان کنند یا ان را به عنوان اسپم علامت گذاری کنند، کمتر در News Feed نشان داده می شود.

بنابراین، اگر متوجه افزایش دسترسی در یک روز خاص شدید، بر روی ان نقطه از نمودار کلیک کنید تا محتوای خاص را ببینید و توجه داشته باشید که چگونه مردم درگیر می شوند.

facebook-marketing-page-reach

نمایش صفحه

“نمایش صفحه” به شما کمک می کند تا بفهمید که چگونه مردم به صفحه شما رسیده اند و پس از رسیدن به کجا می روند. به نمودار “منابع برتر” نگاه کنید تا ببینید چه مراجع خارجی بیشترین ترافیک را برای شما به ارمغان می اورد. احتمالا وب سایت، وبلاگ یا موتور جستجو شما است.

Posts

از میان تمام زبانه های Page Insights، “Posts” احتمالا مفیدترین است. در بالا، نموداری از زمانی که طرفداران شما انلاین هستند پیدا خواهید کرد. این می تواند فوق العاده مفید باشد زیرا شما تقویم محتوای رسانه های اجتماعی خود را ایجاد می کنید و ها را برنامه ریزی می کنید.

در زیر این یک رکورد از تمام های منتشر شده خود را به ترتیب زمانی معکوس، و همچنین معیارهای اصلی خود را. زبانه ها را در این نمودار نگه دارید نه تنها برای ردیابی نتایج خود، بلکه برای یادگیری انواع هایی که مخاطبان شما تمایل به تعامل با ان دارند.

فیس بوک بازاریابی منتشر شده

در گوشه سمت راست بالای جدول، روی فلش کشویی کنار “واکنش ها، نظرات و سهام” کلیک کنید. سپس معیارهایی را که می خواهید در نمودار نشان دهید انتخاب کنید. اگر نمای “نرخ تعامل” را انتخاب کرده اید، ممکن است یک ارگانیک با عملکرد بالا را مشاهده کنید. این می تواند یک خوب برای در نظر گرفتن افزایش با تبلیغات پرداخت می شود.

facebook-marketing-all-metrics

جزئیات

در حالی که Page Insights برای گزارش ماهانه عالی است، زمان هایی وجود دارد که شما در حال مرور صفحه خود هستید و می خواهید ببینید که چگونه یک خاص انجام می شود.

اگر روی شماره “مردم رسیده اند” به طور مستقیم در بالای دکمه “Like” کلیک کنید، می توانید به سرعت جزئیات را بدون تغییر به Page Insights مشاهده کنید. برای محتوای ویدئویی، این جایی است که شما می توانید معیارهای عمیق تر، از جمله نمایش 10 ثانیه و میانگین زمان تماشا را پیدا کنید.

facebook-marketing-people-reached

واکنش های فیس بوک

در فوریه 2016، فیس بوک یک ویژگی جدید به نام “واکنش” را برای کاربران در سراسر جهان راه اندازی کرد. برای سال ها، کاربران قادر به “دوست داشتن” محتوای ارسال شده توسط پروفایل های شخصی و صفحات بوده اند. در حال حاضر، کاربران می توانند عشق، خشم، خنده و بیشتر خود را نشان دهند.

facebook-marketing-reactions

حداقل در حال حاضر، واکنش های فیس بوک به همان اندازه لایک می شود. با این حال، شما می توانید تجزیه و تحلیل واکنش ها را در یک فردی با نگاه کردن به جزئیات مشاهده کنید.

facebook-marketing-reactions-1

با تشکر از اضافه شدن واکنش ها، بازاریابان اکنون بینش بیشتری در مورد انچه مخاطبان خود در مورد محتوای خود فکر می کنند، دارند. توجه داشته باشید افرادی که محتوای شما را “دوست دارند” – انها احتمالا مبشران نام تجاری خوبی هستند. و به یاد داشته باشید که “عصبانی” ممکن است به این معنی نباشد که انها محتوا را دوست ندارند، بلکه موضوع است.

اندازه گیری ROI اجتماعی

با مقدار زمانی که صرف ساخت و نگهداری فیس بوک خود می کنید، می خواهید بدانید که تلاش های شما ارزش ان را دارد. به همین دلیل است که اندازه گیری بازده اجتماعی سرمایه گذاری شما بسیار مهم است.

قبل از اینکه سعی کنید ROI خود را ردیابی کنید، باید اهداف خود را تعیین کنید. شاخص های کلیدی عملکرد می تواند شامل دیدگاه ها، تعامل، تولید سرب یا ترکیبی باشد.

بعد، به یاد داشته باشید که هر بار که یک لینک به فیس بوک ارسال می کنید، از لینک های ردیابی با پارامترهای UTM استفاده کنید. اگر از یک پلت فرم اتوماسیون بازاریابی مانند HubSpot استفاده می کنید، می توانید این لینک ها را به طور مستقیم در نرم افزار ایجاد کنید، انها را به یک کمپین اختصاص دهید و تعداد کلیک هایی را که به نمای کلی شما کمک می کنند ردیابی کنید و اهداف را هدایت کنید.

در نهایت، گزارش حلقه بسته ارائه شده توسط یک نرم افزار اتوماسیون بازاریابی به شما کمک می کند تا بدانید که های رسانه های اجتماعی در واقع بر خط پایین کسب و کار تاثیر می گذارند – در رهبری و مشتریان. به این ترتیب، شما می توانید در تصمیمات خود اعتماد به نفس داشته باشید و از مدیران اجرایی برای برنامه های اجتماعی خود بیشتر خرید کنید.

چگونه در فیسبوک تبلیغ کنیم

هنگامی که تبلیغات را در فیس بوک شروع می کنید، ممکن است احساس کنید که جعبه های زیادی برای بررسی وجود دارد. ایا کپی شما به اندازه کافی جذاب است؟ ایا افراد مناسب را هدف قرار می دهید؟ چقدر باید خرج کنم؟

متاسفانه، ماهیت قریب به اتفاق تبلیغات فیس بوک مانع از ان می شود که بسیاری حتی ان را امتحان کنند.

اما با چنین مجموعه گسترده و متنوعی از کاربران، فیس بوک فرصتی منحصر به فرد برای بازاریابان برای اگاهی از مارک های خود ارائه می دهد – فرصتی که همچنین می تواند منجر به کسب و کار شما بیشتر از هر کانال پرداخت شده دیگر شود. در زیر، ما از طریق مراحل برای شروع تبلیغات فیس بوک راه می رویم، مطمئن شوید که تبلیغ مناسب را در زمان مناسب تولید می کنید.

اکنون بارگیری کنید: چک لیست تبلیغاتی رایگان فیس بوک

چگونه برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی فیس بوک

اولین قدم در چک لیست تبلیغات فیس بوک، درک اصطلاحات است. در فیس بوک، تمام تبلیغات پرداخت شده را می توان به سه عنصر تقسیم کرد:

  • مبارزات: یک کمپین تمام دارایی های شما را در خود جای می دهد
  • مجموعه اگهی: مجموعه اگهی ها گروه هایی از تبلیغات هستند که مخاطبان خاصی را هدف قرار می دهند. اگر چندین مخاطب را هدف قرار می دهید، برای هر کدام به مجموعه های جداگانه ای نیاز دارید.
  • تبلیغات: تبلیغات فردی که در فیس بوک ارسال می کنید، هر کدام با رنگ، کپی، تصاویر و غیره خود

هنگامی که اولین تبلیغ خود را ایجاد می کنید، فیس بوک دو انتخاب سردبیر را ارائه می دهد: مدیر تبلیغات و ویرایشگر قدرت. مدیر تبلیغات یک انتخاب عالی برای اکثر شرکت ها است، در حالی که ویرایشگر قدرت برای تبلیغ کنندگان بزرگتر ایجاد شده است که نیاز به کنترل دقیق بر انواع کمپین ها دارند. برای این دستورالعمل ها، ما از مدیر اگهی استفاده می کنیم. برای پیدا کردن مدیر تبلیغات از فیس بوک، به صفحه اصلی خود بروید و “Ads Manager” را از منوی سمت چپ پیدا کنید.

قبل از ایجاد یک اگهی، باید یک هدف را انتخاب کنید. فیس بوک 11 را برای انتخاب فراهم می کند که به سه دسته تقسیم می شود: اگاهی، توجه و تبدیل.

facebook-marketing-ad-marketing-objective

چگونه برای هدف قرار دادن و بهینه سازی مجموعه اگهی

هنگامی که یک هدف را برای کمپین خود انتخاب می کنید، فیس بوک شما را از طریق چند مرحله برای تعریف مخاطبان، بودجه و برنامه برای مجموعه تبلیغاتی خود هدایت می کند. اگر قبلا از ابزارهای تبلیغاتی فیس بوک استفاده کرده اید، می توانید مخاطبان ذخیره شده را در اینجا انتخاب کنید. در غیر این صورت، اطلاعات جمعیت شناختی مانند مکان، سن، جنسیت و زبان را مشخص کنید.

facebook-marketing-ad-audience

سپس می توانید هدف گیری خود را در جعبه هدف گیری دقیق تر کنید. یکی از دسته های از پیش ساخته شده فیس بوک را انتخاب کنید یا نام یک صفحه کسب و کار خاص را که مخاطبان شما ممکن است دوست داشته باشند تایپ کنید. به عنوان مثال، شما می توانید افرادی را که علاقه مند به لباس زنانه و فروشگاه Anthropologie هستند، هدف قرار دهید.

facebook-marketing-detailed-targeting

در بخش “Placements”، “قرار دادن خودکار (توصیه شده)” را انتخاب کنید.

سپس بودجه و برنامه خود را انتخاب کنید. فیس بوک گزینه تنظیم بودجه روزانه یا بودجه طول عمر را ارائه می دهد:

  • بودجه روزانه: اگر می خواهید اگهی شما به طور مداوم اجرا شود، بودجه روزانه را انتخاب کنید. مبلغی را که مایلید برای این تبلیغ خاص در روز صرف کنید را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید، این یک میانگین است، بنابراین برخی از روزها ممکن است کمی بالاتر یا پایین تر از ان بگذرانید.
  • بودجه طول عمر: اگر به دنبال اجرای اگهی خود برای مدت زمان مشخصی هستید، بودجه مادام العمر را انتخاب کنید. فیس بوک به طور خودکار سعی خواهد کرد به طور مساوی مبلغی را که انتخاب می کنید در طول دوره زمانی پخش کند.

بسته به گزینه ای که انتخاب می کنید، می توانید برنامه مناسب برای مجموعه اگهی خود را انتخاب کنید. تصمیم بگیرید که ایا می خواهید تبلیغات شما بلافاصله یا بعدا شروع شود.

facebook-marketing-budget-and-schedule

 

با انتخاب گزینه های مجموعه اگهی، روی “ادامه” کلیک کنید.

فرمت های تبلیغاتی فیس بوک

اکنون که کمپین و مجموعه تبلیغات خود را تعیین کرده اید، وقت ان است که تبلیغات خود را ایجاد کنید. در این بخش، فرمت، رسانه، متن و لینک ها را برای ایجاد یک یا چند تبلیغ انتخاب می کنید.

اول، فیس بوک به شما دو گزینه فرمت اگهی می دهد:

فیس بوک بازاریابی اگهی فرمت

هنگامی که تصمیم می گیرید که چگونه می خواهید اگهی خود را به نظر برسانید، دارایی های خلاقانه خود را اپلود کنید و یک عنوان تبلیغاتی قابل کلیک بنویسید. برای هر فرمت، فیس بوک برخی از توصیه های طراحی، از جمله اندازه تصویر، طول عنوان و غیره را ارائه می دهد.

در گذشته، اگر ۲۰ درصد یا بیشتر از تصویر یک اگهی متن بود، فیس بوک تبلیغ را انکار می کرد. فیس بوک از ان زمان یک سیستم جدید را اتخاذ کرده است، اما هنوز هم تصاویر با حداقل متن را ترجیح می دهد. در حال حاضر، تبلیغات با مقادیر بالاتری از متن کمتر یا بدون تحویل دریافت خواهند کرد. این ابزار را برای تست تصاویر خود بررسی کنید.

در نهایت، متن خود را نیشگون بگیرید و پیش نمایش اگهی خود را برای مشاهده دسکتاپ یا تلفن همراه. سپس سفارش خود را قرار دهید.

facebook-marketing-ad-preview

اندازه گیری نتایج اگهی فیس بوک

اکنون که تبلیغات شما در جهان منتشر شده است، می خواهید مراقب نحوه عملکرد انها باشید. برای دیدن نتایج، به مدیر اگهی فیس بوک بازگردید. اگر تبلیغات در حال اجرا باشد، یک مرور کلی از تمام کمپین های خود خواهید دید.

در بالا، داشبورد براورد می کند که هر روز چقدر برای تبلیغات هزینه می کنید. داشبورد به ستون ها شکسته می شود تا فیلتر کردن نتایج، دسترسی یا مقدار صرف شده اسان باشد.

معیارهای زیادی برای تعیین موفقیت تبلیغات شما وجود دارد، از جمله reach، impressions، clicks، click-through rate و غیره. با این حال، در اینجا چند مورد برای توجه ویژه به:

  • اقدامات: در اولین گام ایجاد یک اگهی فیس بوک، شما یک هدف برای کمپین خود انتخاب می کنید. همیشه منطق اولیه خود را در هنگام وزن کردن موفقیت کمپین خود در نظر بگیرید.
  • هزینه هر عمل: فقط به تعداد اقداماتی که رخ داده است نگاه نکنید. به هزینه هر عمل نگاه کنید و این را بین تبلیغات مختلف خود در مجموعه اگهی مقایسه کنید.
  • فرکانس: فرکانس این است که چگونه اغلب کسی اگهی شما را دیده است. یک فرکانس ایده ال باید بسته به نوع تبلیغی که اجرا کرده اید متفاوت باشد. به عنوان مثال، شما احتمالا فقط می خواهید کسی یک قطعه محتوای تبلیغ شده را یک بار ببیند. اما ممکن است قبل از اینکه کسی اقدام کند، چندین بازدید از یک صفحه مانند اگهی داشته باشد. اگر هر یک از تبلیغات شما فرکانس بسیار بالایی داشته باشد اما عملکرد پایینی داشته باشد، ممکن است زمان ان باشد که تبلیغ را بازنشسته کنید.

برای صادرات داده های خود، به دنبال منوی کشویی در سمت راست بالای نتایج باشید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://momkn.ir/?p=2548
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
علیرضا جهانتیغ
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد بازاریابی فیس بوک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

Solverwp- WordPress Theme and Plugin

سلام،چگونه میتوانم کمک کنم.