ورود / ثبت نام
0

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
0
0

توسعه رهبری در عصر ترکیبی چگونه باید باشد-روش های توسعه سازمان هاروارد

7 بازدید
توسعه رهبری در عصر ترکیبی چگونه باید باشد
امیتیاز خود را همین حالا ثبت نمایید!! post

توسعه رهبری در عصر ترکیبی چگونه باید باشد-روش های توسعه سازمان هاروارد

چکیده:توسعه رهبری سنتی به ما می گوید که 70٪ از یادگیری از طریق تجربه در محل کار، 20٪ از طریق بازخورد و 10٪ از طریق آموزش رسمی اتفاق می افتد. تحقیقات انجام شده در سه سال گذشته به یک چارچوب جایگزین – و، به اعتقاد ما، موثرتر – برای فرآیندی اشاره دارد که بر سه اقدام تأکید دارد: معناسازی، یا درک نحوه عملکرد دنیای تجارت و سازمان در اطراف شما. آزمایش یا آزمایش ایده ها؛ و خودشناسی یا کشف هویت خود در محل کار. هنگامی که این چارچوب در HSBC اجرا شد، توسعه شرکت کنندگان را افزایش داد. این آزمایش همچنین به بهترین شیوه‌های جدید برای توسعه رهبری ترکیبی اشاره کرد:  برنامه‌ها باید تکراری و آزمایشی باشند، در کارهای روزمره تعبیه شده باشند، توسط مربیگری پشتیبانی شوند و همه شیوه‌های ارائه را از مجازی تا کاملاً شخصی در بر گیرند.

همانطور که سازمان ها و افراد در سراسر جهان در ترکیبی از کار حضوری و مجازی قرار می گیرند، ما در مورد فرصت ها و خطراتی که ترکیبی به همراه دارد بیشتر می آموزیم. یکی از نگرانی های کلیدی توسعه رهبری است. ما می‌دانیم که برخی از راه‌های حیاتی که مدیران در حین کار یاد می‌گیرند – مانند تعاملات بی‌نظیر و بازخورد غیررسمی – در زمینه‌های مجازی و ترکیبی رنج می‌برند. در عین حال، پیشرفت در فناوری، امکانات طراحی برنامه را گسترش داده است. در واقع، این ممکن است دقیقاً لحظه مناسبی برای توسعه رهبری باشد تا خود را دوباره اختراع کند – فراتر از مدل یادگیری هفته در کلاس به سمت چیزی تجربی تر و کاربردی تر و تا حدی مجازی تر.

اولین قدم این است که ابتدا درک کنید که چگونه رهبران فراتر از این تئوری معروف توسعه می‌یابند که 70 درصد یادگیری از طریق انجام دادن اتفاق می‌افتد (تجربه در حین کار)، 20 درصد از طریق بازخورد و خودآگاهی بیشتر (از طریق تعامل با دیگران به دست می‌آید). و 10% از طریق آموزش رسمی. تحقیقات کمی و کیفی ما که طی سه سال گذشته انجام شده است به یک چارچوب جایگزین – و، ما معتقدیم، موثرتر – برای فرآیندی اشاره دارد که بر سه اقدام تأکید دارد:

  • ایجاد حس، یا درک اینکه چگونه دنیای تجارت و سازمان در اطراف شما کار می کند و دیگران چگونه با شما ارتباط دارند.
  • آزمایش یا آزمایش ایده هایی که در یک جلسه کلاس درس، از همکاران یا از تجربه شخصی گرفته شده است.
  • خودشناسی یا کشف هویت خود در محل کار.
در عمل، این یک جهت گیری مجدد ساده است: به جای تمرکز بر سه جزء توسعه رهبری، بر مسیرهای بین آنها تمرکز می کنیم. به عنوان مثال، یادگیری در محل کار از طریق آزمون و خطا امکان پذیر است. اما این یادگیری تا حد زیادی افزایش می‌یابد اگر برای فکر کردن در مورد کارهایی که با یک همکار انجام داده‌اید نیز وقت بگذارید (70٪ را به 20٪ پیوند دهید) یا زمانی که ایده‌ای که در تلاش هستید ایده‌ای بود که به تازگی در یک کلاس درس با آن آشنا شده‌اید. جلسه (پیوند دادن 10% به 70%).
توسعه رهبری

توسعه رهبری

یک مورد آزمایشی

ما برنامه توسعه رهبری HSBC را به این روش در طول همه‌گیری، دوره‌ای که در آن فرآیندهای کاری و اولویت‌های استراتژیک در حال تغییر بودند، اصلاح کردیم. شرکت کنندگان 90 مدیر ارشد تجاری و عملکردی بودند، و ما در نهایت آنچه را که یک برنامه چهار روزه رو در رو با کار پیگیری بود به یک سفر یادگیری 11 هفته ای تبدیل کردیم که آنها را در این سه مسیر حرکت داد.

حس ساز.

هفته‌های اول تا چهارم حول محور بینش‌های هیئت علمی سازماندهی شده بود، با گفت‌وگوهای کلیدی درباره موضوعاتی مانند «بهترین خود را به تحول برسانید» و «کاهش شکاف دانستن انجام دادن» به صورت مستقیم برای گروه کامل پخش و ضبط شد تا هرکسی نیز بتواند آنها را به صورت ناهمزمان تماشا کنید. اینها شاید کمی کمتر از معادل حضوری لذت‌بخش‌تر بودند، اما با توجه به اینکه در انتها یک جریان اطلاعات یک طرفه با یک پرسش و پاسخ کوتاه را شامل می‌شد، ما احساس نمی‌کنیم چیز زیادی از دست داده‌ایم.
پس از هر سخنرانی دانشکده، بحث‌های معناسازی مجازی در گروه‌های 20 تا 25 نفره، به رهبری مجریان برگزار می‌شد که از قبل برای بحث در مورد چگونگی بررسی و ایجاد مکالمات پیرامون سخنرانی‌ها گرد هم آمده بودند. اینها گروه‌های کوچک‌تری بودند، اما به اندازه کافی بزرگ بودند که تفکر خلاق و متفاوت را تضمین کنند. یک روز بعد، اعضای هیئت علمی به نوبت برای بحث در میزگرد به هر گروه پیوستند. یکی از شرکت‌کنندگان به این نکته اشاره کرد که این گفتگوها ممکن است شخصاً بهتر کار کند («به ندرت می‌توان آن لحظات شگفت‌انگیز حس‌سازی جمعی را در یک تماس زوم تجربه کرد»)، اما با برنامه‌ریزی دقیق و تسهیل ماهرانه همه شرکت‌کنندگان توانستند به شیوه ای معنادار کمک کنید. ما همچنین مشاهده کردیم که مدیران درونگراتر، که به ندرت در جلسات قبل از همه‌گیری در دفتر صحبت می‌کردند، مشارکت‌های ارزشمندی را اغلب با استفاده از چت و قابلیت بالا بردن دست مجازی انجام دادند. بدیهی است که هزینه های کمتر و تدارکات کمتری در ارتباط با جمع آوری رهبران پراکنده جغرافیایی به صورت آنلاین وجود دارد، به این معنی که چنین جلساتی می توانند به موقع و منظم تر برگزار شوند.

در حال آزمایش کردن

سپس، به شرکت‌کنندگان در مورد چگونگی ساخت آزمایش‌ها راهنمایی داده شد و از آنها خواسته شد تا ایده‌هایی را برای آزمایش‌هایی که می‌خواهند در هفته‌های پنجم تا هشتم عملی کنند، ارائه دهند. برخی «آزمایش‌های تجاری» را انتخاب کردند. آنها تغییرات ملموس را در کاری که تیمشان انجام می‌دادند آزمایش کردند (به عنوان مثال، ساده‌سازی یک فرآیند داخلی یا تلاش برای روش جدیدی برای تعامل با مشتریان خارجی). دیگران “آزمایش های رهبری” را انجام دادند که در آنها آگاهانه رفتار خود را تغییر دادند (مثلا نحوه برگزاری جلسات یا ارائه بازخورد).
در یک دنیای کاملا مجازی، این مرحله آزمایشی نتایج متفاوتی به همراه داشت. برخی از آزمون‌ها به‌راحتی آنلاین انجام می‌شوند (به عنوان مثال، برگزاری یک کارگاه تفکر طراحی به صورت مجازی یا تشویق به کار متمرکز با توقف جریان ایمیل یک بار در هفته). اجرای آنهایی که اجتماعی تر بودند (مثلاً تغییر جریان جلسه برای تعامل بیشتر) سخت تر بود. همانند حس‌سازی، آزمایش‌های با کیفیت بالا ممکن است در شخص مؤثرتر باشد. با این حال، شرکت کنندگان خاطرنشان کردند که تأکید زیاد بر آزمایش به حفظ علاقه آنها کمک کرد زیرا آنها به “شغل روزانه” خود بازگشتند..”

خودشناسی.

در مرحله نهایی، هفته‌های نهم تا یازدهم، شرکت‌کنندگان به‌طور مجازی با یک مربی در گروه‌های کوچکتر (سه تا پنج نفر) دو بار در هفته ملاقات کردند تا در مورد آزمایش‌ها، از جمله نکات اولیه در مورد سبک کار خود، فکر کنند و به اشتراک بگذارند. مربیان نیز پیگیری های تک به تک انجام دادند. آخرین ماژول بحث ما بر این بود که چگونه رهبران در مسیر خود قرار می‌گیرند و روی شیوه‌هایی که ممکن است به آنها کمک کند از بازگشت به رفتارهای کمتر مؤثر خودداری کنند.
با وجود چند رزرو، این جلسات به طرز چشمگیری موفقیت آمیز بود. یکی از شرکت‌کنندگان گفت: «دریافتم که با افرادی که هرگز شخصاً ندیده‌ام صحبت می‌کنم. ما قبلاً اصرار داشتیم که این کار را رو در رو انجام دهیم، اما کیفیت آموزش ویدیویی برای من چشم‌نواز بود.»
نظرسنجی های پس از برنامه نشان داد که، حتی اگر برنامه فاقد هر گونه مؤلفه حضوری باشد، اکثریت قریب به اتفاق شرکت کنندگان ارزشی را از آن استخراج کرده و آن را سرمایه گذاری ارزشمندی برای HSBC می دانند. نظرات شامل “این بهترین راه برای ترویج همکاری و ایجاد تغییر در یک محیط سریع است” و “این به من اعتماد به نفس داد تا چیزی نوآورانه را امتحان کنم.”

غذای آماده ما

تجربه ما در اجرای این برنامه و مشارکت ما در سایر برنامه ها ما را بر آن داشته تا مجموعه ای از اصول طراحی توسعه رهبری را ترسیم کنیم که انتظار داریم در سال های کار ترکیبی پیش رو اهمیت فزاینده ای پیدا کنند. ما معتقدیم سازمان ها باید رویکردهای جدیدی را اتخاذ کنند که عبارتند از:

تکراری.

هنگامی که سخنرانی ها یا جلسات کلاس درس در طول یک روز یا چند روز با هم فشرده می شوند و یکی پس از دیگری برنامه ریزی می شوند، اغلب خود را غرق می کنند و بسیاری از ایده های بالقوه ارزشمند گم می شوند. ما یک رویکرد رفت و برگشتی را توصیه می‌کنیم که در آن ایده‌های جدید آموزش داده می‌شود و سپس شرکت‌کنندگان درگیر حس‌سازی و آزمایش می‌شوند تا یادگیری واقعاً در آن غرق شود.

تعبیه شده است.

به جای اینکه از مدیران بخواهیم چند روز تا یک هفته را در برنامه‌ای و سپس پروژه‌ی بعدی در کنار آن صرف کنند، باید برنامه‌ها را در مشاغل روزانه آن‌ها جاسازی کنیم. اگر شرکت‌کنندگان بتوانند به کار خود ادامه دهند و به راحتی ببینند که چگونه تلاش‌های توسعه رهبری آنها با تیم‌ها و نتایج مرتبط است، آنها بسیار بیشتر درگیر این فرآیند خواهند شد.

تجربی.

برای کمک به غلبه بر اینرسی و ریسک گریزی که بر بسیاری از سازمان های مستقر و افراد درون آنها مبتلا می شود، آزمایش کلیدی است. به جای اینکه سعی کنید سیستم یا رفتارهای رهبر را به یکباره تغییر دهید، می خواهید آن را به مراحل قابل مدیریت و در دسترس تر تقسیم کنید.

پشتیبانی.

تحقیق ما نقش حیاتی خودیابی را در هر نوع سفر رهبری برجسته می کند. در حالی که انجام این کار به تنهایی امکان پذیر است، اما با مربی باتجربه ای که می تواند سوالات درست را بپرسد و بازخورد مستقل ارائه دهد، بسیار بهتر عمل می کند. و، به لطف ظهور کار از راه دور در دوران همه گیر، ما اکنون می دانیم که لازم نیست با همسالان یا مربی خود در یک اتاق باشیم.

چند حالته.

بدیهی به نظر می رسد که بگوییم نحوه یادگیری (چهره به چهره، ترکیبی یا تمام مجازی) باید متناسب با فعالیت مورد نظر باشد، اما از زمان کووید ما اکنون درک بسیار بهتری از مزایا و محدودیت های فناوری کنفرانس ویدئویی داریم. ، که به ما امکان می دهد ترکیب معقول تری از گردهمایی های فیزیکی، جلسات مجازی در گروه های بزرگتر و جلسات مربیگری در گروه های یک به یک یا کوچکتر بسازیم. صرفه جویی در هزینه ها قابل توجه خواهد بود – به این ترتیب فعالیت های یادگیری و توسعه در دوره های زمانی طولانی تر و با تأثیر بیشتر انجام می شود.
توسعه رهبری به دلیل یک تنظیم مجدد است و کار ترکیبی می تواند کاتالیزور باشد. بسیاری از شرکت‌ها در حال حاضر مدل‌های جدیدی را امتحان می‌کنند، و زمینه برای آزمایش‌های بسیار بیشتری وجود دارد. این فرصت را از دست ندهیم
نویسنده:مهندس محمدرسول جهانتیغ-((مدیریت منابع انسانی))
منبع:هاروارد-آموزش
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://momkn.ir/?p=2843
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
علیرضا جهانتیغ
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد توسعه رهبری در عصر ترکیبی چگونه باید باشد-روش های توسعه سازمان هاروارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

Solverwp- WordPress Theme and Plugin

سلام،چگونه میتوانم کمک کنم.