فرهنگ مقیاس در شرکت های با رشد سریع-روش های استخدام هاروارد
چکیده:طی چند سال گذشته، افزایش قابل توجهی در شرکتهای رشد بیش از حد در سراسر جهان وجود داشته است. رشد بیش از حد به بخش شیب دار منحنی S اشاره دارد، جایی که صنایع و شرکت ها با سرعت انفجاری رشد می کنند. از آنجایی که آنها به سرعت در حال گسترش هستند، این شرکت ها باید به سرعت اطمینان حاصل کنند که افراد و سیستم های مناسب برای مقاومت در برابر سرعت رشد خود را دارند. اگر این کار را نکنند، سازمان می تواند به سرعت از هم بپاشد.
در حالی که شرکت های رشد بیش از حد با موانع زیادی روبرو هستند، تحقیقات نشان می دهد که استعداد چالش اصلی رشد آنهاست. و یکی از بزرگترین اولویت های استعدادهای آنها این است که چگونه فرهنگ را مقیاس و حفظ کنند. چهار راه وجود دارد که شرکتهای توسعهیافته میتوانند فرهنگ خود را به صدها (یا هزاران) کارمند در سراسر جهان تقسیم کنند. ابتدا فرهنگ را بر اساس رفتارهای واضح و قابل مشاهده تعریف کنید. دوم، یک کتابخانه دیجیتالی و قابل دسترس از محتوای آموزشی بسازید. سوم، از برنامههای یادگیری ترکیبی برای مقیاسبندی آموزش فرهنگ استفاده کنید. در نهایت، اطمینان حاصل کنید که مدیران بی وقفه رفتارهای هدف را از طریق شناسایی تقویت می کنند.
طی چند سال گذشته، افزایش قابل توجهی در شرکتهای رشد بیش از حد در سراسر جهان وجود داشته است. برای اولین بار توسط الکساندر وی. ایزوسیموف در بررسی کسبوکار هاروارد در سال 2008، «بیش از حد رشد» به بخش شیبدار منحنی S اشاره دارد، جایی که صنایع و شرکتها با سرعتی انفجاری رشد میکنند. کسبوکارها به سرعت گسترش مییابند، ارزشگذاری شرکت سر به فلک میکشد و نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) به +40% میرسد. سرمایه انسانی نیز به طور چشمگیری رشد می کند، زیرا تعداد کارکنان به شدت افزایش می یابد تا از رشد کسب و کار حمایت کند.
این امر شرکتهای رشد بیش از حد را از سایر شرکتها که نرخ رشد کندتر و پایدارتری دارند، متمایز میکند. از آنجایی که آنها به سرعت در حال افزایش هستند، شرکت های توسعه دهنده باید به سرعت اطمینان حاصل کنند که افراد و سیستم های مناسب برای مقاومت در برابر سرعت رشد خود را در اختیار دارند. اگر این کار را نکنند، سازمان می تواند به سرعت از هم بپاشد.
در حالی که شرکتهای رشد بیش از حد با موانع زیادی روبرو هستند، تحقیقات نشان میدهد که استعداد چالش اصلی رشد آنهاست. و یکی از بزرگترین اولویتهای استعدادهای آنها این است که چگونه فرهنگ را مقیاسبندی و حفظ کنند. مدیریت فرهنگ یا باورها و ارزشهای زیربنایی که یک سازمان را شکل میدهند، زمانی که یک شرکت از 10 تا 1000 کارمند داشته باشد، واقعاً دشوار است. اما ممکن است.
از طریق کار خود در فضای استارتآپ و سرمایهگذاری، چالشهای منحصر به فردی که بنیانگذاران و کارمندان شرکتهای در حال رشد سریع با آن روبرو هستند و همچنین استراتژیهای موفقی که برای حل آنها استفاده میشوند را دیدهام. در اینجا چند نکته برای شرکتهایی که میخواهند فرهنگ خود را به صدها (یا هزاران) کارمند در سراسر جهان گسترش دهند، آورده شده است:
بسیاری از شرکتهای در حال رشد به برنامههای کوتاه مدت و حضوری برای آموزش فرهنگ به کارمندان متکی هستند. این برنامه ها، اغلب چند روزه، به طور کلی برای ارائه یک نمای کلی از فرهنگ شرکت مفید هستند. اما یادگیری یک فرآیند مداوم است و متأسفانه، در بسیاری از شرکتهای رشد بیش از حد، آموزش فرهنگ میتواند پس از روز ورود به هواپیما کند شود. منابع شرکت در طول رشد بیش از حد یا محدود هستند یا به شدت به سمت عملکردهای اصلی و درآمدزا مانند فروش و بازاریابی هدایت می شوند. بنابراین، کارکردهای پشتیبانی مانند آموزش فرهنگ میتواند در جایگاه دوم قرار گیرد.
برای مؤثر بودن یادگیری، صرفاً «هل کردن» یادگیری به مجموعه ای از افراد در یک محیط بسته کافی نیست. تحقیقات نشان میدهد که یک مدل بازتر برای یادگیری مورد نیاز است: کارکنان باید بتوانند در هر زمان و هر زمان که به آن نیاز داشته باشند به مواد آموزشی در مورد فرهنگ شرکت دسترسی داشته باشند و آنها را «کشش» کنند.
ساخت یک کتابخانه دیجیتالی محتوا می تواند به این امر کمک کند. کتابخانه دیجیتال یا پلتفرم میتواند رفتارهای برتری را که میخواهید مقیاسبندی کنید، به نمایش بگذارد. سپس، برای هر رفتار، مطالب آموزشی منسجمی را بگنجانید که می تواند به کارکنان در درک و نشان دادن رفتار کمک کند. اینها می توانند مقالات کوتاه، راهنمای مطالعه، ویدئو، ارزیابی آنلاین یا مصاحبه های ضبط شده باشند. اطمینان حاصل کنید که به طور مداوم این مواد را نیز اضافه و به روز کنید. به این ترتیب، حتی اگر شرکتهای رشد بیش از حد منابع لازم برای آموزش افراد قوی را نداشته باشند، همچنان میتوانند اطمینان حاصل کنند که کارکنان خود به آموزش فرهنگی دسترسی آزاد و مستمر دارند.
شرکتهای رشد بیش از حد باید اطمینان حاصل کنند که آموزش کارکنان میتواند با سرعت رشد تعداد کارمندان مطابقت داشته باشد. برای انجام این کار، آنها میتوانند از برنامههای یادگیری ترکیبی استفاده کنند که فرمتهای تحویل آنلاین و آفلاین را برای مقیاسبندی یادگیری ترکیب میکند. به عنوان مثال، به جای کارگاههای آموزشی طولانی، جلسات حضوری کوتاهتر را میتوان با یادگیری آفلاین خودگام (مانند وسایل کمک آموزشی، ضبط)، آموزش الکترونیکی زنده (مانند کلاسهای مجازی) یا سمینارهای مبتنی بر وب ترکیب کرد. تحقیقات نشان میدهد که با محتوا و ترکیب مناسب، یادگیری ترکیبی میتواند مؤثرتر از یادگیری سنتی و یادگیری الکترونیکی به تنهایی باشد. و برای شرکتهای توسعهیافته، یادگیری ترکیبی دسترسی کارمندان را بهطور چشمگیری افزایش میدهد، که مخصوصاً اگر تعداد کارمندان به سرعت سر به فلک کشیده باشد، مفید است و هزینههای آموزشی را در طول زمان کاهش میدهد، که به حفظ منابع ارزشمند در طول رشد سریع کمک میکند.
مطالعات نشان میدهد که شناخت بسیار شخصیشده در تقویت رفتارهای مورد نظر بسیار مهم است. در حالی که شناخت برای اکثر شرکتها مهم است، به ویژه برای شرکتهای توسعهیافته ارزشمند است، زیرا برای اجرا به منابع کمی یا بدون نیاز است: رایگان است، پیادهسازی آن بسیار آسان است و در شکلدهی رفتار کارکنان بسیار مؤثر است.
به همه مدیران یادآوری کنید که بی وقفه از این ابزار استفاده کنند. هر چقدر هم که این رفتارها ساده باشند، بلافاصله افراد را برای رفتارهای مثبت بشناسید. و ستایش همیشه نباید یک حرکت عمومی بزرگ باشد. مدیران می توانند افراد را در طول جلسات تیمی کوچک، خصوصی یا حتی از طریق ایمیل یا چت تحسین کنند. آنچه مهم است این است که تشخیص فوری، مکرر و بسیار شخصی است. این تنها چند ثانیه طول می کشد، اما می تواند تأثیر قوی و ماندگاری بر نهادینه کردن رفتارهای هدف بگذارد.
رشد بیش از حد می تواند یک زمان چالش برانگیز برای شرکت ها باشد، به خصوص زمانی که صحبت از حفظ فرهنگ می شود. اما این بدان معنا نیست که فرهنگ نمی تواند در طول رشد سریع حفظ شود. با پیروی از استراتژیهای بالا، شرکتهای رشد بیش از حد میتوانند به اطمینان از مقیاسپذیری مؤثر فرهنگ در سراسر یک سازمان با رشد سریع کمک کنند.
هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.