ورود / ثبت نام
0

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
0
0

فرهنگ مقیاس در شرکت های با رشد سریع-روش های استخدام هاروارد

3 بازدید
فرهنگ مقیاس در شرکت های با رشد سریع
امیتیاز خود را همین حالا ثبت نمایید!! post

فرهنگ مقیاس در شرکت های با رشد سریع-روش های استخدام هاروارد

چکیده:طی چند سال گذشته، افزایش قابل توجهی در شرکت‌های رشد بیش از حد در سراسر جهان وجود داشته است. رشد بیش از حد به بخش شیب دار منحنی S اشاره دارد، جایی که صنایع و شرکت ها با سرعت انفجاری رشد می کنند. از آنجایی که آنها به سرعت در حال گسترش هستند، این شرکت ها باید به سرعت اطمینان حاصل کنند که افراد و سیستم های مناسب برای مقاومت در برابر سرعت رشد خود را دارند. اگر این کار را نکنند، سازمان می تواند به سرعت از هم بپاشد.

در حالی که شرکت های رشد بیش از حد با موانع زیادی روبرو هستند، تحقیقات نشان می دهد که استعداد چالش اصلی رشد آنهاست. و یکی از بزرگترین اولویت های استعدادهای آنها این است که چگونه فرهنگ را مقیاس و حفظ کنند. چهار راه وجود دارد که شرکت‌های توسعه‌یافته می‌توانند فرهنگ خود را به صدها (یا هزاران) کارمند در سراسر جهان تقسیم کنند. ابتدا فرهنگ را بر اساس رفتارهای واضح و قابل مشاهده تعریف کنید. دوم، یک کتابخانه دیجیتالی و قابل دسترس از محتوای آموزشی بسازید. سوم، از برنامه‌های یادگیری ترکیبی برای مقیاس‌بندی آموزش فرهنگ استفاده کنید. در نهایت، اطمینان حاصل کنید که مدیران بی وقفه رفتارهای هدف را از طریق شناسایی تقویت می کنند.

طی چند سال گذشته، افزایش قابل توجهی در شرکت‌های رشد بیش از حد در سراسر جهان وجود داشته است. برای اولین بار توسط الکساندر وی. ایزوسیموف در بررسی کسب‌وکار هاروارد در سال 2008، «بیش از حد رشد» به بخش شیب‌دار منحنی S اشاره دارد، جایی که صنایع و شرکت‌ها با سرعتی انفجاری رشد می‌کنند. کسب‌وکارها به سرعت گسترش می‌یابند، ارزش‌گذاری شرکت سر به فلک می‌کشد و نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) به +40% می‌رسد. سرمایه انسانی نیز به طور چشمگیری رشد می کند، زیرا تعداد کارکنان به شدت افزایش می یابد تا از رشد کسب و کار حمایت کند.
این امر شرکت‌های رشد بیش از حد را از سایر شرکت‌ها که نرخ رشد کندتر و پایدارتری دارند، متمایز می‌کند. از آنجایی که آنها به سرعت در حال افزایش هستند، شرکت های توسعه دهنده باید به سرعت اطمینان حاصل کنند که افراد و سیستم های مناسب برای مقاومت در برابر سرعت رشد خود را در اختیار دارند. اگر این کار را نکنند، سازمان می تواند به سرعت از هم بپاشد.
در حالی که شرکت‌های رشد بیش از حد با موانع زیادی روبرو هستند، تحقیقات نشان می‌دهد که استعداد چالش اصلی رشد آنهاست. و یکی از بزرگترین اولویت‌های استعدادهای آنها این است که چگونه فرهنگ را مقیاس‌بندی و حفظ کنند. مدیریت فرهنگ یا باورها و ارزش‌های زیربنایی که یک سازمان را شکل می‌دهند، زمانی که یک شرکت از 10 تا 1000 کارمند داشته باشد، واقعاً دشوار است. اما ممکن است.
از طریق کار خود در فضای استارت‌آپ و سرمایه‌گذاری، چالش‌های منحصر به فردی که بنیانگذاران و کارمندان شرکت‌های در حال رشد سریع با آن روبرو هستند و همچنین استراتژی‌های موفقی که برای حل آن‌ها استفاده می‌شوند را دیده‌ام. در اینجا چند نکته برای شرکت‌هایی که می‌خواهند فرهنگ خود را به صدها (یا هزاران) کارمند در سراسر جهان گسترش دهند، آورده شده است:

فرهنگ را بر اساس رفتارهای واضح و قابل مشاهده تعریف کنید. یادگیری سازمانی یک فرآیند اجتماعی است و کارمندان با مشاهده دیگران یاد می‌گیرند. اما ارزش‌های انتزاعی مانند «نوآوری»، «احترام» یا «محرک» می‌توانند برای افراد مختلف معانی متفاوتی داشته باشند. و از آنجایی که شرکت‌های رشد سریع تعداد کارکنان خود را افزایش می‌دهند، فرهنگ می‌تواند به سرعت در ترجمه گم شود. کارمندان می توانند ارزش ها را بر اساس درک شخصی خود زندگی کنند، نه آنچه شرکت در نظر دارد. به این ترتیب، رفتارهای ناخواسته در سراسر سازمان آموخته می‌شود و ارزش‌ها و باورهای شرکت در طول زمان کمرنگ می‌شوند.
اولین قدم برای مقیاس‌پذیری فرهنگ، تعریف هر ارزش یا باور شرکت به دو یا سه رفتار است که افراد می‌توانند مشاهده کنند. به عنوان مثال، “احترام” را می توان به عنوان 1) شنونده عالی بودن و 2) توجه یکسان به ایده های مختلف تعریف کرد. خروجی این تمرین فهرست واضحی از 10-15 رفتار قابل مشاهده برتر است که فرهنگ شما را تعریف می کند. این دو هدف دارد. اول، تضمین می کند که همه از همان تعاریف فرهنگی کار می کنند. دوم، تضمین می کند که ارزش های انتزاعی را می توان به روش های عینی مشاهده کرد. بنابراین، کارکنان می توانند به راحتی ارزش ها را یاد بگیرند، اندازه گیری و تقویت کنند.
یک کتابخانه دیجیتالی قابل دسترسی از محتوای آموزشی بسازید. هنگامی که فهرستی از رفتارها را تهیه کردید، از خود بپرسید: برای تولید هر رفتار به چه دانش، مهارت و نگرش نیاز است؟ چه محتوایی می تواند به کارمندان در یادگیری این موارد کمک کند و چگونه می تواند برای همه قابل دسترسی باشد؟
بسیاری از شرکت‌های در حال رشد به برنامه‌های کوتاه مدت و حضوری برای آموزش فرهنگ به کارمندان متکی هستند. این برنامه ها، اغلب چند روزه، به طور کلی برای ارائه یک نمای کلی از فرهنگ شرکت مفید هستند. اما یادگیری یک فرآیند مداوم است و متأسفانه، در بسیاری از شرکت‌های رشد بیش از حد، آموزش فرهنگ می‌تواند پس از روز ورود به هواپیما کند شود. منابع شرکت در طول رشد بیش از حد یا محدود هستند یا به شدت به سمت عملکردهای اصلی و درآمدزا مانند فروش و بازاریابی هدایت می شوند. بنابراین، کارکردهای پشتیبانی مانند آموزش فرهنگ می‌تواند در جایگاه دوم قرار گیرد.
برای مؤثر بودن یادگیری، صرفاً «هل کردن» یادگیری به مجموعه ای از افراد در یک محیط بسته کافی نیست. تحقیقات نشان می‌دهد که یک مدل بازتر برای یادگیری مورد نیاز است: کارکنان باید بتوانند در هر زمان و هر زمان که به آن نیاز داشته باشند به مواد آموزشی در مورد فرهنگ شرکت دسترسی داشته باشند و آن‌ها را «کشش» کنند.
ساخت یک کتابخانه دیجیتالی محتوا می تواند به این امر کمک کند. کتابخانه دیجیتال یا پلتفرم می‌تواند رفتارهای برتری را که می‌خواهید مقیاس‌بندی کنید، به نمایش بگذارد. سپس، برای هر رفتار، مطالب آموزشی منسجمی را بگنجانید که می تواند به کارکنان در درک و نشان دادن رفتار کمک کند. اینها می توانند مقالات کوتاه، راهنمای مطالعه، ویدئو، ارزیابی آنلاین یا مصاحبه های ضبط شده باشند. اطمینان حاصل کنید که به طور مداوم این مواد را نیز اضافه و به روز کنید. به این ترتیب، حتی اگر شرکت‌های رشد بیش از حد منابع لازم برای آموزش افراد قوی را نداشته باشند، همچنان می‌توانند اطمینان حاصل کنند که کارکنان خود به آموزش فرهنگی دسترسی آزاد و مستمر دارند.
از برنامه های یادگیری ترکیبی برای افزایش مقیاس آموزش فرهنگ استفاده کنید. با افزایش تعداد کارمندان، شرکت‌های توسعه بیش از حد معمولاً تصمیم می‌گیرند منابع بیشتری را برای آموزش کارکنان سرمایه‌گذاری کنند، بنابراین کارگاه‌های حضوری برای کمک به کارکنان برای یادگیری مهارت‌های مرتبط با فرهنگ ارائه می‌دهند. در حالی که آموزش حضوری دارای مزایای قوی است، مقیاس سریع آن نیز می تواند بسیار دشوار باشد. الزامات لجستیکی مانند مکان ها و زمان های ثابت می تواند دسترسی کارمندان را محدود کند. این می تواند برای کارمندانی که می خواهند مهارت های جدید یاد بگیرند بسیار ناامید کننده باشد. فقدان آموزش همچنین می تواند به حفظ استعداد آسیب برساند، که در طول رشد انفجاری کسب و کار بسیار مهم است.
شرکت‌های رشد بیش از حد باید اطمینان حاصل کنند که آموزش کارکنان می‌تواند با سرعت رشد تعداد کارمندان مطابقت داشته باشد. برای انجام این کار، آن‌ها می‌توانند از برنامه‌های یادگیری ترکیبی استفاده کنند که فرمت‌های تحویل آنلاین و آفلاین را برای مقیاس‌بندی یادگیری ترکیب می‌کند. به عنوان مثال، به جای کارگاه‌های آموزشی طولانی، جلسات حضوری کوتاه‌تر را می‌توان با یادگیری آفلاین خودگام (مانند وسایل کمک آموزشی، ضبط)، آموزش الکترونیکی زنده (مانند کلاس‌های مجازی) یا سمینارهای مبتنی بر وب ترکیب کرد. تحقیقات نشان می‌دهد که با محتوا و ترکیب مناسب، یادگیری ترکیبی می‌تواند مؤثرتر از یادگیری سنتی و یادگیری الکترونیکی به تنهایی باشد. و برای شرکت‌های توسعه‌یافته، یادگیری ترکیبی دسترسی کارمندان را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد، که مخصوصاً اگر تعداد کارمندان به سرعت سر به فلک کشیده باشد، مفید است و هزینه‌های آموزشی را در طول زمان کاهش می‌دهد، که به حفظ منابع ارزشمند در طول رشد سریع کمک می‌کند.
اطمینان حاصل کنید که مدیران بی وقفه رفتارهای هدف را تقویت می کنند. مدیران برای مقیاس‌بندی فرهنگ بسیار مهم هستند. کارمندان نه تنها می‌توانند رفتارهای مدیران خود را الگوبرداری کنند، بلکه برای تأیید و هدایت نیز به مدیران نگاه می‌کنند. اما رشد بیش از حد می تواند زمان گیج کننده ای برای شرکت ها باشد. اهداف تجاری کشیده می شوند، برنامه ها به سرعت تغییر می کنند و مدیران مشغول کار برای رسیدن به اهداف بسیار بلندپروازانه هستند. در میان هرج و مرج، برای مدیران آسان است فراموش کنند که ابزار قدرتمندی برای شکل دادن به رفتار در اختیار دارند: شناخت.
مطالعات نشان می‌دهد که شناخت بسیار شخصی‌شده در تقویت رفتارهای مورد نظر بسیار مهم است. در حالی که شناخت برای اکثر شرکت‌ها مهم است، به ویژه برای شرکت‌های توسعه‌یافته ارزشمند است، زیرا برای اجرا به منابع کمی یا بدون نیاز است: رایگان است، پیاده‌سازی آن بسیار آسان است و در شکل‌دهی رفتار کارکنان بسیار مؤثر است.
به همه مدیران یادآوری کنید که بی وقفه از این ابزار استفاده کنند. هر چقدر هم که این رفتارها ساده باشند، بلافاصله افراد را برای رفتارهای مثبت بشناسید. و ستایش همیشه نباید یک حرکت عمومی بزرگ باشد. مدیران می توانند افراد را در طول جلسات تیمی کوچک، خصوصی یا حتی از طریق ایمیل یا چت تحسین کنند. آنچه مهم است این است که تشخیص فوری، مکرر و بسیار شخصی است. این تنها چند ثانیه طول می کشد، اما می تواند تأثیر قوی و ماندگاری بر نهادینه کردن رفتارهای هدف بگذارد.
رشد بیش از حد می تواند یک زمان چالش برانگیز برای شرکت ها باشد، به خصوص زمانی که صحبت از حفظ فرهنگ می شود. اما این بدان معنا نیست که فرهنگ نمی تواند در طول رشد سریع حفظ شود. با پیروی از استراتژی‌های بالا، شرکت‌های رشد بیش از حد می‌توانند به اطمینان از مقیاس‌پذیری مؤثر فرهنگ در سراسر یک سازمان با رشد سریع کمک کنند.
نویسنده:مهندس محمدرسول جهانتیغ((مدیریت منابع انسانی))
منبع:هاروارد-آموزش
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://momkn.ir/?p=2854
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
علیرضا جهانتیغ
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد فرهنگ مقیاس در شرکت های با رشد سریع-روش های استخدام هاروارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

Solverwp- WordPress Theme and Plugin

سلام،چگونه میتوانم کمک کنم.