بازاریابی مستقیم شامل هر گونه بازاریابی است که بر ارتباط یا توزیع مستقیم به مصرف کنندگان جدا جدا تکیه می کند، نه از طریق شخص ثالث مانند رسانه های جمعی. ایمیل، ایمیل، رسانههای اجتماعی و کمپینهای پیامکی از جمله سیستمهای تحویل مورد استفاده هستند.
بازاریابی مستقیم: چه چیزی است و چگونه کار می کند
بازاریابی مستقیم چیست؟
بازاریابی مستقیم شامل هر بازاریابی است که متکی به ارتباط مستقیم یا توزیع به مصرف کنندگان فردی است، نه از طریق شخص ثالث مانند رسانه های جمعی. ایمیل، ایمیل، رسانه های اجتماعی و کمپین های پیام کوتاه از جمله سیستم های تحویل مورد استفاده هستند. این بازار یابی مستقیم نامیده می شود زیرا به طور کلی واسطه مانند رسانه های تبلیغاتی را حذف می کند.
- بازاریابی مستقیم شامل هر بازاریابی است که متکی به ارتباط مستقیم یا توزیع به مصرف کنندگان فردی است، نه از طریق شخص ثالث مانند رسانه های جمعی.
- دعوت به عمل یک عامل مشترک در بسیاری از بازاریابی مستقیم است.
- اندازه گیری اثربخشی بازاریابی مستقیم اسان تر از تبلیغات رسانه ای است.
بازاریابی مستقیم چگونه کار می کند
بر خلاف کمپین های روابط عمومی سنتی که از طریق شخص ثالث مانند نشریات رسانه ای یا رسانه های جمعی تحت فشار قرار می گیرند، کمپین های بازار یابی مستقیم به طور مستقل برای برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف عمل می کنند. در بازار یابی مستقیم، شرکت ها پیام های خود را از طریق رسانه های اجتماعی، ایمیل، ایمیل یا کمپین های تلفن / SMS ارائه می دهند. اگر چه تعداد ارتباطات ارسال شده می تواند عظیم باشد، بازار یابی مستقیم اغلب تلاش می کند تا پیام را با قرار دادن نام یا شهر گیرنده در یک مکان برجسته برای افزایش تعامل شخصی سازی کند.
دعوت به عمل بخش مهمی از بازار یابی مستقیم است. از گیرنده پیام خواسته می شود که بلافاصله با تماس با یک شماره تلفن رایگان، ارسال یک کارت پاسخ یا کلیک بر روی یک لینک در رسانه های اجتماعی یا ارتقاء ایمیل پاسخ دهد. هر پاسخ یک شاخص مثبت از یک خریدار اینده نگر است. این نوع بازار یابی مستقیم اغلب بازاریابی پاسخ مستقیم نامیده می شود.
هدف گذاری در بازاریابی مستقیم
یک بازاریابی مستقیم که به گسترده ترین مخاطبان ممکن تحویل داده می شود، احتمالا کمترین تاثیر را دارد. به عبارت دیگر، این شرکت ممکن است چند مشتری را به دست اورد در حالی که صرفا همه دریافت کنندگان دیگر را ازار می دهد. ایمیل های ناخواسته، ایمیل های اسپم و پیام کوتاه همه اشکال بازار یابی مستقیم هستند که بسیاری از مردم نمی توانند به اندازه کافی سریع از شر ان خلاص شوند.
موثرترین کمپین های بازار یابی مستقیم از لیستی از چشم اندازهای هدفمند استفاده می کنند تا پیام های خود را فقط به محتمل ترین چشم انداز ارسال کنند. به عنوان مثال، این لیست ها ممکن است خانواده هایی را که اخیرا بچه دار شده اند، صاحبان خانه های جدید یا بازنشستگان اخیر با محصولات یا خدماتی که به احتمال زیاد نیاز دارند، هدف قرار دهند.
کاتالوگ ها قدیمی ترین شکل بازار یابی مستقیم هستند که سابقه ای دارند که به نیمه دوم قرن نوزدهم باز می گردد.
در دوران مدرن، کاتالوگ ها معمولا فقط به مصرف کنندگان ارسال می شوند که علاقه مند به خرید قبلی یک محصول مشابه هستند، در حالی که رسانه های اجتماعی به عنوان مدرن ترین شکل بازار یابی مستقیم ظاهر شده اند. استراتژی های هدف قرار دادن همچنین می تواند در رسانه های اجتماعی در هنگام قرار دادن تبلیغات استفاده شود. سیستم عامل هایی مانند فیس بوک به مارک ها اجازه می دهد سن، جنسیت، جمعیت شناسی و حتی منافع مخاطبان بالقوه جدید را انتخاب کنند که یک تبلیغ می تواند به ان برسد.
بسیاری از شرکت ها در بازاریابی opt-in یا permission شرکت می کنند که پستی یا ایمیل خود را به افرادی که تمایل به دریافت ان را نشان داده اند محدود می کند. لیست مشترکین opt-in به ویژه ارزشمند است زیرا نشان دهنده علاقه واقعی به محصولات یا خدماتی است که تبلیغ می شود.
مزایا و معایب بازاریابی مستقیم
بازاریابی مستقیم یکی از محبوب ترین و موثرترین ابزارهای بازاریابی برای برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف است. بازار یابی مستقیم جذابیت خود را دارد، به ویژه برای شرکت هایی که بودجه کم دارند و نمی توانند هزینه های تلویزیونی یا کمپین های تبلیغاتی اینترنتی را بپردازند. به ویژه که جهان به طور فزاینده ای از طریق سیستم عامل های دیجیتال متصل می شود، رسانه های اجتماعی به یک راه موثر برای بازاریابی به مشتریان تبدیل می شوند.
با این حال، اشکال اصلی بازاریابی مستقیم، افزایش مشخصات و ایجاد تصویر است که با یک شخص ثالث اعتبار نام تجاری شما همراه است. به عنوان مثال، اگر چه یک شرکت ممکن است برای یک مقاله حمایت شده در نیویورک تایمز پرداخت کند، این می تواند تا حد زیادی تصویر یک نام تجاری را افزایش دهد و می تواند به “مهر و موم معامله” با مشتریانی که مایل به اعتماد به یک منبع ظاهرا بی طرفانه یا نظر خارجی هستند، کمک کند.
با ماهیت ان، اندازه گیری اثربخشی یک کمپین بازاریابی مستقیم اسان تر از سایر انواع تبلیغات است، زیرا مارک ها می توانند تجزیه و تحلیل خود را تجزیه و تحلیل کنند، کدهای منبع منحصر به فرد را ردیابی کنند و استراتژی ها را به طور موثر بدون رفتن از طریق یک واسطه تغییر دهند. این شرکت می تواند موفقیت خود را با تعداد مصرف کنندگان تماس بگیرد، کارت را بازگرداند، از کوپن استفاده کند یا بر روی لینک کلیک کند.
هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.