ورود / ثبت نام
0

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
0
0

بازاریابی میدانی چیست و چرا اهمیت دارد؟

35 بازدید
بازاریابی میدانی
امیتیاز خود را همین حالا ثبت نمایید!! post

بازاریابی میدانی مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی است که توسط بازاریاب‌های بسیار آموزش دیده انجام می‌شود که به ایجاد برند، مدیریت ارتباط با مشتری، تلاش‌های تولید سرنخ مشتری/شرکت کمک می‌کند. بازاریابی میدانی شامل تبلیغات فروش مستقیم هدفمند، بازرگانی، ممیزی، نمونه برداری، نمایش، بازاریابی تجربی، سازماندهی نمایشگاه های جاده ای و رویدادها است.

شورای بازاریابی میدانی بازاریابی میدانی را به عنوان توسعه نام تجاری قابل اندازه گیری، چهره به چهره و مدیریت ارتباط با مشتری از طریق استفاده از افراد بسیار آموزش دیده تعریف می کند. ‘بازاریاب‌های میدانی مسئول تعامل با پایگاه مشتری یا مشتری بالقوه برند برای اطلاع‌رسانی، آموزش، تأثیرگذاری و متقاعد کردن آن‌ها برای تصمیم خرید هستند.در زمینه B2B، بازاریابان میدانی ترکیبی از تخصص فروش و بازاریابی دارند و در چندین نقطه تماس مانند رویدادها، نمایشگاه‌های تجاری، کنفرانس‌ها، وبینارها و جلسات حضوری با مشتریان/بالقوه‌ها درگیر هستند.

در زمینه B2C، بازاریابان میدانی در مکان‌هایی حضور دارند که چشم‌اندازهای زیادی وجود دارد – در مراکز خرید، گوشه‌های خیابان، محل‌های غذاخوری، سالن‌های ورزشی، ماراتن‌ها و غیره.

مزایای بازاریابی میدانی

بازاریابان میدانی برای مطابقت با نیازهای مخاطب هدف بسیار آموزش دیده اند و از ارزش های تجاری و برند خود آگاهی کامل دارند.

در اینجا مهمترین مزایای بازاریابی میدانی که هر شرکتی می تواند تجربه کند آورده شده است:

  • درک برند را بهبود می بخشد

بازاریابی میدانی، برندها را قادر می‌سازد تا مستقیماً با مخاطبان هدف خود تعامل داشته باشند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا برند را از نزدیک تجربه کنند.

بازاریابی میدانی اغلب در محل فروش یا در طول رویدادهای خاص (مانند نمایشگاه ها، کنفرانس ها، نمایشگاه های جاده ای، وبینارها و غیره) انجام می شود. اینها نکات ایده آلی برای به دست آوردن اشتراک ذهنی بالقوه، القای ارزش های برند و افزایش وفاداری به برند تا زمانی که مشتری شوند هستند.

بازاریابی میدانی فرآیند ثبت پیشنهاد شما در ذهن مشتریان برای یادآوری وجود و در دسترس بودن محصول شما در صورت نیاز است.

  • مشتریان بدبین را مدیریت می کند

بدبینی مشتری واقعی است. مشتریان باهوش، باهوش و مطلع هستند. آنها به دنبال کسب رضایت فوری به جای مذاکرات طولانی هستند، زیرا سعی می کنند پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

بازاریابی میدانی بهترین گزینه برای مقابله با مشتریان بدبین است زیرا بازاریابان میدانی می توانند در زمان نمایش محصول، ورود به سیستم، رویدادها، وبینارها، تعاملات POS پاسخ دهند.

  • تلاش فروش را افزایش می دهد

نمایندگان فروش با توجه به سرنخ های واجد شرایطی که تیم های بازاریابی وارد قیف فروش می شوند، دست خود را پر می کنند. اغلب، آنها ممکن است پهنای باند کافی برای مشتریان داخلی یا پرورش آنها را نداشته باشند، زیرا به تدریج با یک محصول/خدمت آشنا می شوند.بازاریاب‌های میدانی می‌توانند در اینجا پیشقدم شوند تا فشار تیم‌های فروش را از بین ببرند و مشتریان بالقوه را تا زمانی که خودشان راحت باشند، نگه دارند.

  • روابط با مشتری را تقویت می کند

بازاریابی میدانی به ارائه یک تجربه مشتری ثابت در هر کجا و هر زمان که مشتری برند را لمس می کند، کمک می کند.هنگامی که مشتریان محصولی را خریداری کردند یا از خدماتی بهره مند شدند، انتظار دارند که شناسایی و شناسایی شوند – این در دنیای پر سرعت امروز است.به عنوان مثال، هنگامی که مشتری به یک فروشگاه خرده فروشی رفته است، انتظار دارد که خرده فروش در تعامل بعدی همه چیز را در مورد خودش بداند.نمایندگان بازاریابی میدانی می‌توانند پاسخ‌های ثابتی را برای همه سؤالات مشتریان ارائه دهند و در نتیجه اعتماد آنها را به سازمان افزایش دهند.

  • بازگشت سرمایه قابل اندازه گیری را فراهم می کند

کمپین های بازاریابی میدانی موفق نتایج قابل اندازه گیری و ملموس می دهد. برندها از طریق استفاده از نرم‌افزار گزارش‌دهی بازاریابی میدانی که بر روی دستگاه‌های زیادی مانند تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها بارگیری می‌شود، گزارش‌های بی‌درنگ دریافت می‌کنند.

مدیران محصول و صاحبان برند می‌توانند گزارش‌ها را به‌صورت هم‌زمان از طریق تبلت‌ها، تلفن‌های همراه، وب‌سایت‌ها، داشبوردها مشاهده کنند و از نحوه عملکرد کمپین‌های بازاریابی میدانی خود مطلع شوند.

  • هدف گذاری دقیق

فعالیت‌های بازاریابی میدانی شامل تبلیغات فروش، حضور در هواپیما، پرورش، نمونه‌برداری، نمایش، بازاریابی تجربی، سازمان‌دهی رویدادها، نمایشگاه‌های جاده‌ای و کنفرانس‌ها است.

بازاریابان میدانی مسئول این فعالیت‌ها، مکان‌ها، قالب‌ها، کارشناسان داخلی (و خارجی) و وثیقه بازاریابی را پس از تحقیق در مورد مخاطبان هدف خود انتخاب می‌کنند. این رویکرد به آنها کمک می کند تا نیازهای مخاطب هدف را به صورت متمرکز برآورده کنند.

تشریح فعالیت های بازاریابی میدانی

فعالیت های بازاریابی میدانی شامل پنج رشته اصلی است که در زیر توضیح داده ایم:

  • حراجی

کارکنان فروش آموزش دیده با مخاطبان هدفی که قصد فروش دارند، پیدا می کنند، درک می کنند و گفتگو می کنند. این فعالیت بازاریابی میدانی معمولاً در رویدادهایی انجام می شود که از بازار هدف برند پرفروش است. برندها اغلب این فعالیت را به آژانس های بازاریابی میدانی برون سپاری می کنند تا بتوانند بر کسب و کار اصلی خود تمرکز کنند.

  • بازرگانی

تجارت، قرار دادن مواد بازاریابی (مانند پوسترها، قفسه‌ها) در یک محیط خرده‌فروشی است.

تجارت در بازاریابی میدانی همچنین شامل موارد زیر است:

  1. ایجاد رابطه و رابطه با خرده فروش.
  2. حصول اطمینان از اینکه محصولات به خوبی ذخیره می شوند، به شکلی جذاب نمایش داده می شوند و به شدت تبلیغ می شوند.
  3. اندازه گیری و ارزیابی عملکرد برند در فروشگاه خرده فروشی.
  • حسابرسی

حسابرسی ثبت اطلاعات در مورد موقعیت یک برند در بازار است. ممیزی بازاریابی میدانی نحوه توزیع یک برند و رقبای آن در بین فروشگاه ها و درون آنها را گزارش می دهد. همچنین نحوه نمایش محصولات را با نگاشت سطوح موجودی محصول، روکش ها و اندازه سفارش اندازه گیری می کند.حسابرسی به تدوین استراتژی برای سایر فعالیت های بازاریابی و بازاریابی میدانی کمک می کند. با استفاده از ابزارهای گزارش لحظه ای، فرآیند حسابرسی سریع و کمتر خسته کننده شده است.

  • نمونه گیری و نمایش

در طول این تمرین FM، یک بازاریاب میدانی عملکرد یک محصول را به مشتری نشان می‌دهد یا به مشتری اجازه می‌دهد محصولی را امتحان کند/چشیده شود.این فعالیت زمانی مؤثرتر است که مشتری هدفمندی که برای نمونه گیری و نمایش انتخاب شده است، قابلیت سفیر برند را داشته باشد.این سفیران برند معمولاً افرادی هستند که می توانند با نمایش مثبت برند و بحث در مورد آن در حلقه اجتماعی خود بر فروش بیشتر تأثیر بگذارند.

  • بازاریابی تجربی، رویدادها، و نمایش های جاده ای

DMA بازاریابی تجربی را اینگونه تعریف می کند: ” یک رشته بازاریابی زنده و تعاملی، که تعامل احساسی و حسی مثبتی را بین یک برند و مصرف کنندگان آن ایجاد می کند. ‘اگرچه هر فعالیت بازاریابی میدانی به مشتری کمک می کند تا یک برند را تجربه کند، این فعالیت خاص مترادف با هیجان انگیز، جذاب و سرگرم کننده است.بازاریابی میدانی با استفاده از رویدادها و نمایش های جاده ای باعث ایجاد رابطه عاطفی بین مشتری و برند می شود. این فعالیت‌های بازاریابی میدانی، به صورت جداگانه یا ترکیبی، برندها را توسعه می‌دهند و در اجرای آن‌ها، بازگشت سرمایه واقعی را به شرکت نشان می‌دهند.فعالیت های بازاریابی میدانی در راستای اهداف بازاریابی است که با اجرای آنها محقق می شود. آنها به جلب توجه به محصول/راه حل/برند، در زمان خاصی کمک می کنند، زمانی که آگاهی و تجربه مشتری از یک برند می تواند تحت تاثیر قرار گیرد.

بازاریابی میدانی در مقابل بازاریابی دیجیتال

بازاریابی میدانی و دیجیتال مارکتینگ رشته های مختلفی هستند.

بازاریابی دیجیتال در مورد دستیابی به مشتریان از طریق رسانه های دیجیتال از طریق پلت فرم های دیجیتال با استفاده از دستگاه های دیجیتال است.

پیچیده به نظر می رسد؟ بگذارید آن را تجزیه کنیم.

  • رسانه های دیجیتال – رسانه های دیجیتال شامل ایمیل، پیام، برنامه ها، اینترنت و اینترانت است.
  • پلتفرم های دیجیتال – پلتفرم هایی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین پلتفرم های دیجیتال متفاوتی هستند.
  • دستگاه های دیجیتال – موبایل، تبلت، لپ تاپ، رایانه رومیزی، تلویزیون و دستگاه های بازی.

بیایید اکنون تفاوت بین بازاریابی میدانی و دیجیتال مارکتینگ را بررسی کنیم:

 

بازاریابی میدانی بازاریابی دیجیتال
تعریف مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی که به ساخت برند، مدیریت ارتباط با مشتری، تلاش‌های تولید سرنخ مشتری/شرکت کمک می‌کنند. بازاریابی دیجیتال در مورد دستیابی به مشتریان از طریق رسانه های دیجیتال از طریق پلت فرم های دیجیتال با استفاده از دستگاه های دیجیتال است.
نقطه ارتباط بازاریابی میدانی در نقطه فروش، در طول رویدادها، کنفرانس ها، نمایشگاه ها و غیره انجام می شود. بازاریابی دیجیتال از طریق رسانه های دیجیتال مانند تبلیغات، وبلاگ ها، وب سایت ها و تبلیغات انجام می شود.
حالت ارتباط بازاریابی میدانی به صورت حضوری با مشتریان مانند رایگان، جزوه و غیره انجام می شود. با استفاده از وسایل دیجیتال مانند اینترنت، تلویزیون و غیره رخ می دهد.
دسترسی به مخاطب دسترسی محدود دسترسی گسترده تر با مخاطبان هدف.
قابلیت کاربرد خرده فروشی، فروشگاه های بزرگ، شرکت های فناوری اطلاعات. قابل استفاده برای انواع صنایع و مشاغل.
آموزش پرسنل بازاریابی میدانی نیاز به آموزش کارکنان دارد. بازاریابی دیجیتال به مهارت های تخصصی مانند سئو، بازاریابی محتوا و غیره نیاز دارد.
هزینه گران. گران نیست، با استفاده از اینترنت و دستگاه قابل اجرا است.
نتایج ممکن است زمان ببرد – روزها، هفته ها یا حتی ماه ها تا اثرگذاری شود. زمان واقعی، مانند کلیک ها، ثبت نام ها، خریدها و تبدیل ها.
ویروسی محدود به مخاطبان هدف در نقطه تماس. ویدیوها، تصاویر، توییت‌ها و غیره می‌توانند فوراً ویروسی شوند.

 

بهترین ایده های رویداد بازاریابی میدانی

در این بخش، اجازه دهید به چند ایده رویداد بازاریابی B2B که می‌توانید در سازمان خود استفاده کنید، نگاهی بیاندازیم:

  • جلسات حضوری با مشتریان

بازاریاب‌های میدانی می‌توانند با تیم‌های فروش و پشتیبانی مشتری برای راه‌اندازی جلسات حضوری برای راهنمایی مشتریان در سفر خریدارشان یا درک چالش‌های آنها همکاری کنند. آنها دانش، مهارت ها و درک لازم را دارند و بهترین موقعیت را دارند تا در اینجا به مشتریان دستی کمک کنند.

  • جاده نشان می دهد

نمایشگاه‌های جاده‌ای فرصت‌های عالی برای تولید سرنخ و تبلیغ برند هستند. بازاریاب‌های میدانی می‌توانند از وثیقه‌های بازاریابی مارک‌دار و لوازم جانبی/مستند برای میزبانی غرفه استفاده کنند و به مشتریان بالقوه کمک کنند تا در مورد پیشنهادات خود اطلاعات کسب کنند.عابران علاقه مند می توانند محصول را نمونه برداری کنند و بازخورد فوری ارائه دهند. نمایش های جاده ای می توانند از چند ساعت تا یک روز کامل ادامه داشته باشند.

  • وبینارها

بازاریابان میدانی می توانند در وبینارها شرکت کنند تا نشان دهند که یک محصول چگونه کار می کند. می توان از کارشناسان (مانند مدیران محصول، تحلیلگران، مشتریان) دعوت کرد تا افکار خود را بررسی کنند. ویژگی های خاص یک محصول را می توان توضیح داد تا اطمینان حاصل شود که سرنخ ها یا مشتریان بالقوه می دانند چگونه از آن به طور مستقل استفاده کنند.وبینارها بازاریابان میدانی را قادر می‌سازد تا با مخاطبان هدف خاص که قصد خریدار قوی دارند ارتباط برقرار کنند و مستقیماً به سؤالات آنها پاسخ دهند، بنابراین تصمیم‌گیری آسان است.

  • رویدادها و کنفرانس ها

رویدادها و کنفرانس ها پاتوق مورد علاقه یک بازاریاب میدانی هستند. آن‌ها فرصت‌های طبیعی را برای شبکه‌سازی با سرنخ‌ها/چشم‌اندازهای بالقوه فراهم می‌کنند و چالش‌های آنها را درک می‌کنند. مشتریان / مشتریان بالقوه می توانند در حاشیه یک کنفرانس درگیر شوند، و یک نسخه نمایشی سریع به آنها کمک می کند تا با یک نام تجاری یا محصول یا خدمات سازگار شوند.

  • چت های کنار آتش

گفتگوهای کنار آتش در زمان رئیس جمهور فرانکلین دی روزولت، زمانی که او با شهروندان آمریکایی در مورد یک سری موضوعات ملی از طریق رادیو سخنرانی می کرد، آغاز شد.آنها جلسات کوتاهی هستند که متخصصان موضوعی مانند اقتصاددانان، محققان، دانشمندان، CXOs، رهبران فکری که بر مخاطبان گسترده ای تسلط دارند، حضور دارند. بازاریابان میدانی می توانند مستقیماً از آنها سؤال کنند یا از یک متخصص برای مصاحبه با آنها دعوت کنند.

  • میزهای گرد

بحث های میزگرد شامل گروهی منتخب از شخصیت های برجسته است که در مورد یک موضوع انتخاب شده به میزبانی یک متخصص بحث می کنند. این انجمن ها دارای یک مخاطب هدف خاص از حدود 30 تا 50 عضو هستند.بحث‌های میزگرد دارای موضوعات از پیش تعیین‌شده است که اعضای پانل را قادر می‌سازد تا برای آنها آماده شوند و به سؤالات مخاطبان پاسخ دهند.این ایده‌های رویداد بازاریابی میدانی می‌تواند به تیم‌ها کمک کند تا در مورد بهترین‌هایی که متناسب با بودجه، اهداف و استراتژی بازاریابی آنها هستند، فکر کنند. بازاریاب‌های میدانی می‌توانند کمپین‌های خود را طوری برنامه‌ریزی و اجرا کنند که بیشتر با کسب‌وکار، محصولات و سلیقه مخاطبانشان مطابقت دارد.

با این حال، آنچه مهم است، گرفتن اطلاعات سرنخ از این رویدادها و پرورش آنها با وثیقه بازاریابی تا زمانی است که مشتری شوند.

کشف موفق ترین کمپین های بازاریابی میدانی

در این بخش، ما موفق‌ترین کمپین‌های بازاریابی میدانی را انتخاب کرده‌ایم که به شرکت‌ها در ایجاد علاقه و کنجکاوی در بین مخاطبان هدف کمک کرده‌اند.

  1. Marketoمیزبان نمایشگاه های جاده ای مارک دار در لندن، شیکاگو و بوستون به نام نمایشگاه های بازاریابی ملت است و برنامه جذابی را در طول روز برنامه ریزی کرده است. این شرکت از کارشناسانی مانند ست گودین دعوت می کند تا صحبت کنند و فرصت هایی را برای شرکت کنندگان فراهم می کند تا با شرکای خود و اعضای جامعه ارتباط برقرار کنند.
  2. SAP، Salesforce ، و Oracle به خاطر رویدادهای برجسته‌ای که هر سال میزبانی می‌کنند معروف هستند – Sapphire ، Dreamforce ، و OpenWorld . این رویدادها هزاران مشتری، شریک، فروشندگان و مشتریان بالقوه موجود را جذب می کند. بازاریابان میدانی از ابتدای سال برنامه ریزی برای این رویدادها را آغاز می کنند و بودجه های جداگانه ای را برای آن اختصاص می دهند.
  3. برندهای B2C مانندRed Bull، Sumo Salad و Bud Light از تبلیغات پوششی برای تأثیرگذاری خوب استفاده می کنند . آنها از تصاویر و کاریکاتورهای جذاب در اتومبیل ها و اتوبوس ها برای جلب توجه استفاده می کنند. این برندها از روکش ماشین برای جذب مخاطبان هدف خود، یعنی نسل هزاره و جوانان دانشگاهی استفاده می کنند.
  4. در میان کنفرانس‌های B2B، ماکنفرانس‌های سالانهگارتنر را دوست داریم که در آن CXOها استراتژی‌های جدید و بهترین شیوه‌ها را برای هدایت کسب‌وکارشان یاد می‌گیرند. این کنفرانس ها موضوعی هستند و CXO ها می توانند از تحلیلگران گارتنر بشنوند.
  5. نمایشگاه کسب و کار کوچک بزرگترین نمایشگاه تجاری B2B آمریکا با هدف کسب و کارهای کوچک، کارآفرینان و استارت آپ ها است. در اینجا لیستی از 100 نمایشگاه برتر تجاری در ایالات متحده به تفکیک صنایع مختلف طبقه بندی شده است. هنگام شرکت در نمایشگاه‌های تجاری، پیشنهاد می‌کنیم برای تبلیغ محصولات و راه‌حل‌های خود به چندین صنعت مکمل بروید.

میزبانی کمپین های بازاریابی میدانی موفق به یک رویکرد سیستماتیک و همسویی نزدیک با استراتژی بازاریابی شرکت نیاز دارد.

توسعه یک استراتژی بازاریابی میدانی B2B عملی

بازاریابی میدانی فرصت های زیادی را برای تعامل با مشتریان برای شما باز می کند. اگر در حال برنامه ریزی یک کمپین هستید، در اینجا نکاتی برای استراتژی بازاریابی میدانی B2B کاربردی وجود دارد که می توانید بلافاصله از آنها استفاده کنید. برای راه‌اندازی آن به بودجه‌های چند میلیون دلاری یا ارتشی از مردم نیاز ندارید – از این نکات هوشمندانه استفاده کنید تا بیشترین سود را به دست آورید.

  • مخاطب خود را بشناسید

اولین قدم در توسعه یک استراتژی بازاریابی میدانی این است که بدانید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند. چالش ها، مشخصات شغلی و آنچه را که برای رسیدن به آن تلاش می کنند، بیاموزید. شکل دادن پیام خود به نیازهای آنها، طنین انداز بهتری با آنها خواهد داشت.

  • در هر نقطه تماس از وثیقه بازاریابی استفاده کنید.

وثیقه بازاریابی برای کسب و کار شما صحبت می کند، بنابراین تا حد امکان از آن برای تعامل با مخاطبان هدف خود استفاده کنید. بازاریابان میدانی B2B به وثیقه‌های بازاریابی مانند بروشورها، مطالعات موردی، ویدئوهای حضوری، توصیفات مشتری، تصاویر، ارائه‌ها، کارت‌های نبرد برای پرورش چشم‌انداز خود نیاز دارند.نزدیک‌تر کردن آن‌ها به محصول در طول نمایش‌های نمایشی با استفاده از وثیقه بازاریابی متنی، آنها را به سمت مشتری شدن نزدیک‌تر می‌کند.

  • کمپین های بازاریابی میدانی زمینه ای را راه اندازی کنید

در عصر شخصی سازی بیش از حد امروز، یک استراتژی یکسان برای همه کارساز نخواهد بود. در عوض، ما راه اندازی کمپین های بازاریابی میدانی را توصیه می کنیم که برای هر بخش از مخاطبان هدف جذاب باشد.

به عنوان مثال، شرکت های فناوری اطلاعات باید کمپین های بازاریابی میدانی متفاوتی برای مشتریان کوچک، متوسط ​​و بزرگ خود داشته باشند.

  • بدانید رقابت در چه زمینه ای است

رقابت شما همیشه پاشنه پای شما را خفه می کند. بنابراین، آنها را دنبال کنید تا بدانید چه کاری انجام می دهند و یک قدم جلوتر از آنها بمانید.

اما، آنقدرها هم که به نظر می رسد آسان نیست، زیرا برای انجام آن به ابزار، منابع و نیروی کار نیاز دارد. از یک الگوی هوش رقابتی برای گرفتن اطلاعاتی استفاده کنید که نمای یکپارچه به شما می دهد.

  • از یک سیستم مدیریت محتوا استفاده کنید.

استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا می تواند به بازاریابان میدانی کمک کند تا محتوا را کشف کنند، در تم های مورد علاقه خود مشترک شوند، محتوا را توزیع کنند و ROI محتوا را اندازه گیری کنند.

سیستم های مدیریت محتوا با CRM ها، ارائه دهندگان ایمیل، ابزارهای اتوماسیون بازاریابی و غیره ادغام می شوند. این کار برای شما آسان تر می کند تا کمپین های بازاریابی میدانی خود را با محتوای خود همگام سازی کنید.

  • از دستگاه‌های تلفن همراه و تبلت‌ها برای تأثیرگذاری بیشتر استفاده کنید .

اگر میزبان یک نمایشگاه جاده‌ای هستید یا غرفه‌ای را در یک کنفرانس اداره می‌کنید، از iPad یا تبلت‌های اندرویدی برای نمایش وثیقه بازاریابی خود استفاده کنید.پلتفرم‌های هوشمند مانند Paperflite به شما امکان می‌دهند محتوای خود را مطابق با زمینه مشتریان احتمالی خود نمایش دهید و در عین حال از محتوای دیگر دستگاه خود محافظت کنید. بازاریابان میدانی می توانند از چنین فناوری هایی به عنوان ابزار تولید سرنخ با استفاده از محتوای دروازه ای خود استفاده کنند.در بسیاری از مواقع زمانی که در میدان هستید، ممکن است اتصال اینترنتی ضعیفی داشته باشید، بنابراین قبل از رویدادها/جلسات محتوا را دانلود کنید و از تبلت ها برای نمایش مشتریان بالقوه خود استفاده کنید.

  • ROI محتوا را اندازه گیری کنید

همانطور که مشتریان بالقوه شما با وثیقه بازاریابی شما درگیر می شوند، بازاریابان میدانی می توانند ROI آن را اندازه گیری کنند. وثیقه بازاریابی که مخاطب هدف را مجذوب خود می کند، می تواند برای تبدیل بهتر خریدار بیشتر تولید و توزیع شود.

بازاریابان میدانی از ترکیبی ناهمگون از وثیقه بازاریابی برای کمپین های بازاریابی میدانی مانند مطالعات موردی، تصاویر، فیلم ها، بروشورها، ارائه های پاورپوینت و غیره استفاده می کنند.اما، بسیار مهم است که بدانیم کدام یک از این قطعات مختلف محتوا با مخاطب هدف طنین انداز است. به این دلیل است که مؤثرترین محتوا می‌تواند باعث افزایش فروش شود.به عنوان مثال، اگر مخاطبان هدف شما با یک ویدیوی نمایشی محصول درگیر هستند، تجزیه و تحلیل ویدیو می تواند الگوهای مشاهده، از جمله اعداد در سطح فریم را به شما بگوید.

  • گفتگو را ادامه دهید .

اغلب اوقات، بازاریابان میدانی پس از پایان کمپین بازاریابی میدانی، توپ را رها می کنند. در عوض، آن‌ها باید مدت‌ها پس از پایان کمپین بازاریابی، مخاطبان خود را با وثیقه‌های بازاریابی معنادار درگیر کنند تا از علاقه پایدار آن‌ها اطمینان حاصل کنند.

انواع مختلف وثیقه بازاریابی را که می توانید برای پرورش مشتریان بالقوه خود در سفر خریدار استفاده کنید، بیاموزید.

شرح شغل بازاریابی میدانی B2B

اجازه دهید اکنون نقش بازاریابی میدانی B2B و آنچه که مستلزم آن است را شرح دهیم. آن شامل:

  1. با بازاریابان، مدیران فروش، مدیران کمپین و مدیران بازاریابی محصول برای انجام و مدیریت رویدادهای شرکتی، کمپین ها، پیام رسانی و برنامه های ارتباطی کار کنید.
  2. همه برنامه ها را با استراتژی برند، اهداف تجاری و کمپین های شرکتی هماهنگ کنید تا فروش را افزایش دهید.
  3. برنامه بازاریابی را با بازاریابان و مدیران فروش به صورت دوره ای بسازید و مرور کنید و آن را با بازاریابی شرکتی هماهنگ کنید تا اهداف و اولویت های شرکت را برآورده کنید.
  4. برای درک اهداف درآمد، نظارت بر خط لوله فروش تحت تأثیر، و ارائه نتایج سه ماهه کمپین و تطبیق در صورت نیاز، با تیم های فروش شریک شوید.
  5. در تماس های بازاریابی ماهانه شرکت کنید و با تیم های فروش و بازاریابی برای دستیابی به اهداف درآمدی همکاری کنید.
  6. از موقعیت و نمایندگی برند اطمینان حاصل کنید و پیام ها را به طور مؤثر به مشتریان بالقوه و مشتریان منتقل کنید.
  7. با ثبت نتایج در CRM، شفافیت کامل تمام فعالیت ها و کمپین های بازاریابی میدانی را حفظ کنید.

بازاریابی میدانی بخشی از کل تلاش های فروش و بازاریابی است که به طور مداوم در ساخت برند کمک می کند.

انتخاب آژانس بازاریابی میدانی

گاهی اوقات، سازمان های B2C و B2B ترجیح می دهند یک آژانس بازاریابی میدانی را در مقابل کار با کارکنان داخلی انتخاب کنند. این به شرکت کمک می کند تا زمانی را برای بازاریابان و نمایندگان فروش خود آزاد کند تا به جای کار بر روی فعالیت های جانبی، روی شغل خود تمرکز کنند.

در اینجا یک چک لیست سریع بازاریابی میدانی وجود دارد که می توانید قبل از انتخاب آژانس از آن استفاده کنید:

اما، انتخاب و همکاری با یک آژانس بازاریابی میدانی فرآیند ساده ای نیست. در اینجا ده سوالی وجود دارد که باید هنگام کار با یک آژانس بازاریابی میدانی از خود بپرسید تا بتوانید بهترین نتیجه را از آنها ببرید:

 

  1. آیا آژانس بازاریابی میدانی کسب و کار، محصولات، راه حل ها، مشتریان هدف و شخصیت های شما را به خوبی می شناسد؟
  2. آیا آژانس اعتباری برای کمک به مشتریانی مانند شما در گذشته دارد؟
  3. آیا آژانس دارای حضور جغرافیایی مناسب برای مطابقت با نیازهای شما است؟
  4. آیا آژانس بازاریابی میدانی نتیجه را توضیح داده است، یعنی فروش، سود، هزینه و بازگشت سرمایه؟
  5. آیا آنها هزینه خدمات خود را به درستی از شما دریافت می کنند؟ آیا در حد بودجه بازاریابی شماست؟
  6. آیا اهداف انتصاب آژانس را توضیح داده اید؟ (هر چه خلاصه بهتر باشد، کمپین شما موفق تر خواهد بود.)
  7. آیا آژانس بازاریابی میدانی رویکردی سفارشی و نوآورانه را برای کمپین بازاریابی به ارمغان خواهد آورد؟ (ساده کردن راه حل های قالب پروژه های قبلی کمکی نمی کند).
  8. آیا راحت هستید که اسرار تجاری خود را با یک فروشنده خارجی در میان بگذارید؟
  9. از شما انتظار می رود که چقدر پیشرفت کمپین را مرور کنید؟ (دو هفته یکبار، ماهنامه، فصلنامه.)
  10. در مواقع اضطراری، آیا آژانس بازاریابی میدانی پشتیبانی پشتیبان کافی دارد؟

 

یک بازاریاب میدانی چه می کند؟

یک روز از زندگی یک بازاریاب میدانی B2B

بازاریابان میدانی ملزم به پوشیدن کلاه های متعدد هستند و در نتیجه در فروش، بازاریابی، جذب مشتری، آموزش، پرورش و میزبانی رویدادها مهارت دارند. آنها از نزدیک با تیم های فروش و بازاریابی درگیر هستند تا به یکدیگر در دستیابی به اهداف مشترک سازمانی کمک کنند.

در اینجا نمونه ای از روال روزانه یک بازاریاب میدانی آورده شده است:

 

7:00 صبح – برای یک جلسه نمایش محصول با مشتریان بالقوه حرکت کنید

 

وظیفه اصلی من در آن روز میزبانی یک جلسه صبحانه با افراد بالقوه است. خانه را ترک کنید تا به قطار سریع ۷:۱۵ برسید. ایست بلومینگتون، من آمدم!

 

8:00 صبح – وثیقه بازاریابی من را برای نسخه نمایشی محصول جمع آوری کنید

 

من با 15 دقیقه در دست وارد می شوم، بنابراین آخرین یادداشت های خلاصه خود را بررسی می کنم و نکات کلیدی را تازه می کنم. من iPad خود را بیرون می‌آورم و همه وثیقه‌های بازاریابی (از جمله دموها، بروشورها، مطالعات موردی و موارد استفاده) را بارگذاری می‌کنم. این به من کمک می کند تا به سرعت با محصول و ویژگی های آن آشنا شوم.

 

10:15 صبح – جلسه به پایان رسید

 

نه نفر از ده نفری که برای این جلسه ثبت نام کرده بودند، حاضر شده اند، بنابراین این جلسه تقریباً فول هاوس است. آنها از مشارکت با وثیقه بازاریابی ما خوشحال هستند . نسخه ی نمایشی به خوبی به پایان می رسد، و آنها هیجان زده هستند که بلافاصله از محصول ما استفاده کنند. آنها پرس و جوهای زیادی دارند که نشان می دهد آنها مشتاق به استفاده از آن هستند.

من مسئول پرورش آنها از طریق آزمایش 2 هفته ای قبل هستم و اطمینان حاصل کنم که آنها تجربه ای روان دارند. من یک یادداشت سریع از دسترسی به افراد بالقوه به صورت جداگانه قبل از پایان روز یادداشت می کنم.

 

11:00 صبح – در جلسه معرفی محصول جدید در دفتر شرکت کنید 

 

وارد دفتر شوید و به تیم های ما خوش آمد بگویید. سه هفته تا راه اندازی کمپین محصول جدید در سراسر کشور فاصله داریم. بنابراین، همه از تیم های فروش، بازاریابی، رسانه، ارتباطات و تبلیغات در یک اتاق هستند.

 

راه اندازی محصول، گردهمایی بزرگی از تأثیرگذاران، مشتریان، وفاداران به برند خواهد بود – ما مرکز کنوانسیون کشور نارنجی را برای این رویداد رزرو کرده ایم.

 

این جلسه سازنده است زیرا هر تیم نقش خود را تصدیق می کند و ما در مورد نتیجه مورد انتظار اتفاق نظر داریم.

 

12:30 بعد از ظهر – جلسه با نمایندگان فروش

 

با نمایندگان فروش که تعداد خوبی از آنها به دست آمده است ملاقات کنید. ما در مورد چشم‌اندازهای اخیر که نیاز به پرورش با وثیقه بازاریابی متنی دارند، بحث می‌کنیم، و من مالکیت آن را بر عهده می‌گیرم.

 

ما از یک سیستم مدیریت وثیقه بازاریابی برای تبادل یادداشت هایی استفاده می کنیم که محتوای آن با مخاطبان هدف ما طنین انداز می شود. فروشندگان ناهار را به من پیشنهاد می کنند که به نظر وسوسه انگیز است، اما من برای آن وقت ندارم.

 

2:30 بعد از ظهر – با شرکا و فروشندگان ملاقات کنید

 

من در الیوتسویل رانندگی می کنم تا با یک گروه مختلط از شرکا و فروشندگان ملاقات کنم. این گروه به آموزش در مورد ویژگی های محصول اخیراً راه اندازی شده و نکات کلیدی صحبت نیاز دارد.

 

آنها به من می گویند که مشتریان بالقوه در مورد چند سؤال در مورد محصول با آنها تماس گرفته اند و می خواهند در اسرع وقت آن را مرتب کنند. با هم، وثیقه بازاریابی جدید شرکت خود را که می‌توان برای مکالمات آنها مورد استفاده قرار داد، بررسی می‌کنیم.

 

4:00 بعد از ظهر – از مکان رزرو شده برای عرضه محصول جدید دیدن کنید

 

جلسه شریک انجام شده است که مفید است. زمان آن رسیده است که به مرکز همایش های کشور نارنجی بروید تا با کارکنان قبل از رویداد ملاقات کنید و صحنه، بنرها، آویزان ها، کیوسک ها و منطقه استراحت را نهایی کنید.

 

6:00 بعد از ظهر – برای یک جلسه همه جانبه به دفتر بروید

 

جلسه با کارکنان رویداد به خوبی پیش می رود، و آنها همیشه در مواقعی که مهم باشد، ارائه می دهند. 30 دقیقه قبل از جلسه همه جانبه کارکنان به دفتر بازگردید. من فقط زمان کافی برای بررسی ایمیل و اطلاع از رویدادهای روز دارم.

 

بازاریابی میدانی: نتیجه گیری

به من بگو ، و من خواهم شنید، به من نشان بده، و می بینم، مرا درگیر کن و ایمان خواهم آورد . — کنفوسیوس

بازاریابی میدانی همه آن چیزی است که کنفوسیوس هزاران سال پیش گفته است. این به مشتریان بالقوه و مشتریان فرصتی برای تجربه یک محصول یا یک برند به روش‌های منحصر به فردی می‌دهد که در یک رابطه مستقیم خریدار و فروشنده امکان‌پذیر نیست.

از سوی دیگر، به بازاریابان میدانی این توانایی را می دهد تا دریابند که مشتریان بالقوه و مشتریان چگونه ممکن است با نام تجاری درگیر شوند.

با هم، گفت و گوی یک به یک بین مشتری و سفیر برند را در حین تجربه یک محصول، یک برند یا یک خدمات امکان پذیر می کند.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://momkn.ir/?p=2552
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
علیرضا جهانتیغ
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد بازاریابی میدانی چیست و چرا اهمیت دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

Solverwp- WordPress Theme and Plugin

سلام،چگونه میتوانم کمک کنم.