ورود / ثبت نام
0

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
0
0

کار تیمی چگونه بر رفاه کارکنان تاثیر می گذارد-روش های استخدام هاروارد

11 بازدید
کار تیمی چگونه بر رفاه کارگران تاثیر می گذارد-روش های استخدام هاروارد
امیتیاز خود را همین حالا ثبت نمایید!! post

کار تیمی چگونه بر رفاه کارکنان تاثیر می گذارد-روش های استخدام هاروارد

چکیده:بحث ها در مورد سیاست های کاری ترکیبی همچنان حول دو مکان اصلی کار می چرخد: دفتر یا خانه. نویسندگان استدلال می‌کنند که این یک دیدگاه محدود است، به‌ویژه وقتی صحبت از پرداختن به مشکل مهم تنهایی کارکنان می‌شود. فضای سومی هم وجود دارد که باید در نظر گرفت: سایت های همکار. در تحقیقات نویسندگان، کارکنان دانش چنین فضاهایی را از نظر بین فردی رضایت بخش تر از کار در دفتر یا خانه ارزیابی کردند. یکی از دلایل مهم این است که سایت‌های هم‌کار فرصت‌های بهتری را برای کارمندان فراهم می‌کنند تا شغل‌های خود را به‌طور رابطه‌ای انجام دهند – یعنی انتخاب کنند که در طول روز کاری با چه حرفه‌ای دیگری تعامل داشته باشند و چگونه. استقلال اجتماعی یکی از نیازهای اساسی کارمندان است، نیازی که در سال های آینده به تصمیم گیری در مورد استخدام آنها ادامه خواهد داد. نویسندگان پنج توصیه ارائه می دهند که چگونه کارفرمایان می توانند از دارایی های منحصر به فرد سایت های همکار در طراحی سیاست های کاری ترکیبی خود استفاده کنند.((مدیریت منابع انسانی-کار تیمی-روش های استخدام هارورارد))

من در کارم احساس تنهایی می کنم. من از کار کردن در خانه و نداشتن کسی که با او صحبت کنم خسته شده‌ام، اما وقتی مجبور می‌شوم برای جلسات حضوری تیم به دفتر بروم، به همان اندازه احساس قطع ارتباط می‌کنم.» – مصاحبه شونده پژوهشی، مدیر پروژه در بریتانیا.

کارمندان و کارفرمایان با یک چالش روبرو هستند: نحوه بهینه سازی سیاست های کاری ترکیبی برای به حداکثر رساندن منافع برای هر دو طرف، از جمله کاهش اثرات تضعیف کننده تنهایی کارکنان. کارمندان تنها مانند مورد بالا معمولاً از رفاه ضعیف‌تر و عملکرد پایین‌تر رنج می‌برند – هر دو مسائلی که روی خط پایین شرکت تأثیر می‌گذارند.
متأسفانه، کار از راه دور و ترکیبی می‌تواند احساس تنهایی را در میان کارمندان تشدید کند. با این حال، این بدان معنا نیست که کارفرمایان باید با عجله کارکنان را به دفتر بازگردانند. زمانی که بیشتر کارهای دانش در دفاتر انجام می‌شد، تنهایی در محل کار پیش از همه‌گیری در حال تشدید بود. علاوه بر این، بازگشت کامل به دفتر، انعطاف پذیری و استقلال طلبی کارکنان را محدود می کند، از جمله اینکه چگونه نیازهای اجتماعی خود را در طول روز کاری برآورده می کنند.
یک گزینه بهتر برای سلامت اجتماعی کارکنان این است که فراتر از محل کار یا خانه فکر کنید. «فضاهای سومی» وجود دارد که کارمندان نیز می توانند از آنجا کار کنند، از جمله کافه ها، لابی هتل ها، خانه دوستان و سایت های همکار. تحقیقات ما نشان می‌دهد که در میان این گزینه‌ها، سایت‌های همکار نوید ویژه‌ای را برای حل تنهایی کارکنان نشان می‌دهند.
ما 819 کارمندی را که در نقش‌های اداری در طیف جغرافیایی و صنعتی کار می‌کنند، بررسی کردیم. در کمال تعجب، نتایج نشان داد که پاسخ دهندگان کار در فضای سوم مانند یک سایت همکار را از نظر اجتماعی رضایت بخش تر از کار در دفتر (64٪) یا از خانه (67٪) تجربه کردند. یکی از دلایل اصلی این است که فضای کار مشترک نه تنها انعطاف پذیری را که کارکنان از نظر مکانی که کار می کنند، بلکه با چه کسی می خواهند، ارائه می دهد.((مدیریت منابع انسانی-کار تیمی-روش های استخدام هارورارد))

ارزش سایت های همکار برای ایجاد شغل رابطه ای

نظرسنجی ما و مصاحبه‌های بعدی روش‌هایی را که سایت‌های همکار به کارمندان این امکان را می‌دادند تا شغل‌های خود را به‌طور رابطه‌ای انجام دهند را روشن کرد – یعنی افرادی را که در طول روز کاری با آنها درگیر بودند سفارشی‌سازی کنند. این و سایر اشکال ایجاد شغل با پیامدهای مثبت از جمله رضایت بیشتر کارکنان، عملکرد و حفظ کار مرتبط است.((مدیریت منابع انسانی-کار تیمی-روش های استخدام هارورارد))
در مطالعه خود، مفهوم ایجاد شغل رابطه‌ای را گسترش دادیم تا نشان دهیم چگونه می‌توان آن را نه تنها با همکاران اداری، بلکه با سایر متخصصان – از شرکت‌های مختلف – که در یک مکان فیزیکی کار می‌کنند، انجام داد. در واقع، تحقیقات ما نشان می‌دهد که کار مشترک ممکن است فرصت‌های بهتری را برای ایجاد شغل رابطه‌ای نسبت به محیط‌های اداری یا خانه ارائه دهد. به طور خاص، سایت‌های همکاری خوب طراحی شده‌اند:

فرار از دست همکاران

“جلوگیری از تعاملات غیر ضروری با همکاران” مزیتی بود که 52 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی به آن اشاره کردند. این ممکن است مخصوصاً برای اعضای جمعیت‌هایی که کمتر از آنها حضور دارند مفید باشد، که اغلب در محل کار تجاوزات خرد و طردهای نامحسوس را تجربه می‌کنند.((مدیریت منابع انسانی-کار تیمی-روش های استخدام هارورارد))

انواع شرکای ارتباطی موجود

طبیعتاً، سایت‌های coworking افراد حرفه‌ای را از طیف گسترده‌ای از مشاغل و شرکت‌ها جمع‌آوری می‌کنند. همانطور که یک تحلیلگر ارشد در ایالات متحده خاطرنشان کرد، «تنوع تجربیات در آنجا ارزش دارد. شما با افرادی ملاقات می کنید که در غیر این صورت نمی توانید در یک دفتر استاندارد ملاقات کنید.” این تنوع همراه با استقلال امکان انتخاب بیشتر در شرکا را فراهم می کند.((مدیریت منابع انسانی-کار تیمی-روش های استخدام هارورارد))

مهلتی از فشارهای رقابتی و ارزشی دفتر

از آنجایی که «همکاران» یک سایت همکار هیچ تأثیر مستقیمی بر اعتبار یا رتبه‌بندی کارمندان ندارند، تعامل با آنها می‌تواند احساس امنیت بیشتری داشته باشد. همانطور که یک مشاور در هلند با عصبانیت اظهار داشت: “من مجبور نیستم نگران هر مکالمه ای باشم که عملکرد و رشد حرفه ای من را نشان می دهد.”

مجموعه‌ای از هنجارها و مکانیسم‌های اجرایی مشتق شده از اشتراک

علاقه مندان به کار مشترک که با آنها صحبت کردیم، توضیح دادند که تقریباً بخشی از یک جنبش اجتماعی هستند، یک تصمیم جمعی از فرهنگی که در آن کار می کردند. اکثر سایت‌ها یک کد رفتار مشترک ایجاد می‌کنند و یک مدیر انجمن را برای اطمینان از پایبندی به آن ایده‌آل‌ها استخدام می‌کنند.((مدیریت منابع انسانی-کار تیمی-روش های استخدام هارورارد))

گزینه های فعالیت طرفدار رابطه

مدیران جامعه همچنین فعالیت‌های رسمی (مانند کارگاه‌های آموزشی) و غیررسمی (مثلاً ناهارهای بداهه) را ترتیب می‌دهند تا ایجاد رابطه و توسعه حرفه‌ای را تسهیل کنند. کارمندان در نظرسنجی ما از این فرصت‌ها برای یادگیری منظم و اجتماعی شدن تمجید کردند.
با توجه به این ویژگی های منحصر به فرد، فضاهای کار مشترک این فرصت را برای کارمندان فراهم می کند تا انواع ارتباطات شخصی غنی را ایجاد کنند که دستیابی به آنها در محیط های اداری یا خانه دشوار است. ایجاد شغل رابطه‌ای به توضیح اینکه چرا تحقیقات قبلی سطوح بالایی از پیشرفت را در میان کاربران سایت coworking نشان می‌دهد کمک می‌کند.((مدیریت منابع انسانی-کار تیمی-روش های استخدام هارورارد))

کاری که کارفرمایان می توانند برای بهینه سازی استفاده از سایت Coworking انجام دهند

ما از کارفرمایان برای دست کشیدن از تلاش‌های خود برای ایجاد حس خوش‌آمدگویی و تعلق، چه به صورت مجازی و چه در دفتر حمایت نمی‌کنیم. با این حال، کارفرمایان باید فراتر از دوگانگی خانه / دفتر کار نگاه کنند، اما وقتی صحبت از بهبود زندگی کاری برای کارمندان می شود.
در اینجا پنج مرحله وجود دارد که سازمان ها می توانند برای تشویق و حمایت از نیروی کار خود در استفاده از سایت های همکار انجام دهند:

به کارکنان در مورد مزایای بالقوه آموزش دهید.

اگرچه بیش از 3 میلیون نفر در سال 2022 از یک سایت coworking کار می کردند، هنوز هم بسیاری هستند که هرگز آن را امتحان نکرده اند. کارمندان ممکن است درک کمی از اینکه چرا و چگونه کار مشترک می تواند برای آنها خوب باشد، نداشته باشند. علاوه بر برقراری ارتباط با فرصت‌های ایجاد شغل رابطه‌ای که در اینجا توضیح داده شده است، کارفرمایان می‌توانند با به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد دستاوردهای بالقوه از نظر بهره‌وری و جدایی کار از زندگی، کار مشترک را تشویق کنند. مزایای دیگری نیز وجود دارد، از جمله امنیت بیشتر داده ها (به عنوان مثال، اکثر سایت های همکار دارای وای فای خصوصی و محافظت شده با رمز عبور) و تنظیمات کار ارگونومیک تر.

برای پوشش هزینه‌های استفاده، کمک هزینه‌ای ارائه کنید.

به گفته 46 درصد از پاسخ دهندگان نظرسنجی ما، کمک هزینه شرکت برای پوشش هزینه های کار مشترک انگیزه ای با ارزش برای استفاده بیشتر از فضاها خواهد بود. ممکن است شرکت‌ها در آینده با فشار بیشتری برای کمک مالی به مزایای کارگران از راه دور مواجه شوند. در این میان، برخی از کارفرمایان، مانند Spotify، در حال حاضر کمک هزینه‌های همکار را ارائه می‌کنند و در نتیجه شاهد افزایش قابل توجهی در استفاده هستند. دیگران، مانند Remote، یک گام فراتر می روند و “روزهای کار گروهی” را ترویج می کنند تا چهار یا چند کارمند را تشویق کنند تا در یک سایت برای زمان همکاری متمرکز گرد هم آیند. کارمندان برای استفاده از چنین فرصت هایی روزانه 30 دلار دریافت می کنند.

تله راحتی کار از خانه را کاهش دهید.

شرکت‌ها می‌توانند با آسان‌تر کردن جابه‌جایی به سایت‌های همکار، به کارمندان کمک کنند تا بر تله راحتی کار از خانه غلبه کنند. در مصاحبه‌هایمان، شنیدیم که راه‌حل‌های ساده‌ای مانند ارائه سیم‌های برق اضافی و هدست‌های حذف‌کننده صدا برای ذخیره‌سازی در سایت می‌تواند تا حد زیادی به کاهش فاکتور دردسر کمک کند. تخفیف های پارکینگ و رفت و آمد نیز می تواند به بیرون رفتن منظم مردم از آپارتمان ها و خانه هایشان کمک کند.

حمایت از مشارکت در برنامه نویسی رابطه ای

ما از برخی از مدیران جامعه شنیدیم که از برنامه نویسی در سایت های coworking کمتر استفاده شده است. کارفرمایان می توانند با ارائه مشوق هایی مانند حقوق روزانه و اعتبارات ادامه تحصیل، کارمندان را تشویق به استفاده از این پیشنهادات کنند. علاوه بر این، کارفرمایان می‌توانند با جمع‌آوری بازخورد در مورد تجربیات آنها، بینش‌های مفیدی در مورد انواع برنامه‌نویسی رابطه‌ای برای کارمندان خود به دست آورند. سایت‌های همکار حتی ممکن است مایل به همکاری با شرکت‌ها برای آزمایش ایده‌های جدید جامعه‌سازی باشند.

آموزش و راهنمایی ارائه دهید.

بسیاری از کارمندان، به‌ویژه حرفه‌ای‌های حرفه‌ای، در حال مبارزه با نحوه ایجاد روابط قوی در محیط‌های حرفه‌ای هستند. کارفرمایان می‌توانند آموزش‌ها و آموزش‌هایی را برای بالا بردن مهارت‌های بین فردی کارکنان، مانند نحوه شکستن یخ و تبدیل تماس اولیه به یک ارتباط معنادار، ارائه دهند. سایت های coworking می توانند زمین بازی امنی را فراهم کنند که در آن بتوانند این مهارت های ضروری را تمرین کرده و شبکه های خود را گسترش دهند.((مدیریت منابع انسانی-کار تیمی-روش های استخدام هارورارد))

. . .

از آنجایی که کارفرمایان امکانات سایت های همکار را برای کارمندان خود کشف می کنند، مجبور نیستند به تنهایی این کار را انجام دهند. تحقیقات ما پلتفرم‌های شرکتی را پیدا کرد که فرآیند خرید عضویت و همچنین میز رزرو و مکان‌های جلسه را خودکار می‌کنند. مشاوران همکار نیز برای تسهیل این تلاش در حال ظهور هستند.
با این حال، یکی از کلیدهای یک برنامه همکاری مشترک، حفظ انعطاف پذیری کارکنان است. به عنوان مثال، فقط ثبت نام برای یک قرارداد با یک ارائه دهنده اصلی کار مشترک، احساس استقلال را که برای ایجاد شغل رابطه ای بسیار مهم است، محدود می کند. علاوه بر این، کارفرمایان با قیف کردن کارکنان به یک مجموعه باریک از سایت‌ها، ممکن است ناخواسته همان پویایی اداری را بازسازی کنند که کارمندان به دنبال اجتناب از آن هستند. به عنوان مثال، کارمندان یک شرکت خدمات مالی در استرالیا زمانی که سایت همکار محلی آنها به یک دفتر ماهواره ای با همان الگوهای تعامل تبدیل شد، ناامید شدند.
دام دیگر این است که سبک خاصی از سایت کار مشترک را به اجبار تنظیم کنید. به عنوان مثال، زمانی که یک سایت کار مشترک محلی عجیب و غریب در اسپانیا توسط یک شرکت سرمایه گذاری املاک خریداری شد، اعضا احساس کردند که از فرهنگ متمایزی که در وهله اول آن را بسیار جذاب کرده بود، خالی شده است. برای جلوگیری از این مسائل، ما مدیران را تشویق می‌کنیم تا با کارمندان در تعیین نحوه گنجاندن کار مشترک در سیاست‌های کاری ترکیبی خود به طور مؤثر شریک شوند.
احساس ارتباط با افراد دیگر برای سلامت روانی و رفاه کارکنان ضروری است. برای نیروی کار پر جنب و جوش، به نفع کارفرمایان است که به کارکنان کمک کنند تا بر احساس تنهایی غلبه کنند. فضاهای کار مشترک امکان ایجاد شغل رابطه ای را برای رفع نیازهای اجتماعی کارکنان در حالی که در یک محیط حرفه ای و کار دوستانه کار می کنند، ارائه می دهد. یک سایت coworking دفتر سازمان شما نیست، اما ممکن است جایگزین مناسبی باشد.
یادداشت نویسندگان: نویسندگان از کمک های الیوت جیمز پری، سابقاً از کمپین #WorkAnywhere که در طراحی و اجرای این تحقیق نقش اساسی داشت، قدردانی می کنند.
نویسنده:مهندس محمدرسول جهانتیغ((مدیریت منابع انسانی-کار تیمی-روش های استخدام هارورارد))
منبع:هاروارد-استخدام

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://momkn.ir/?p=2817
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
علیرضا جهانتیغ
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد کار تیمی چگونه بر رفاه کارکنان تاثیر می گذارد-روش های استخدام هاروارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

Solverwp- WordPress Theme and Plugin

سلام،چگونه میتوانم کمک کنم.