ورود / ثبت نام
0

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
0
0

بازاریابی پایگاه داده Database Marketing

31 بازدید
بازاریابی پایگاه داده
امیتیاز خود را همین حالا ثبت نمایید!! post

بازاریابی پایگاه داده یک رویکرد سیستماتیک برای جمع آوری، تلفیق و پردازش داده های مصرف کننده است. همچنین نوعی بازاریابی مستقیم است و ممکن است مدیریت ارتباط با مشتری نامیده شود. داده های مشتریان و مشتریان بالقوه در پایگاه داده یک شرکت جمع آوری و نگهداری می شود. روش ارتباط می تواند هر رسانه آدرس پذیری باشد، مانند بازاریابی مستقیم.

مهم نیست که خدمات یا محصول شما چیست، برای فروش باید در مقابل مشتریان بالقوه قرار بگیرید. بسیاری از شرکت ها به رسانه های اجتماعی اعتماد دارند. 

در حالی که سیستم عامل های رسانه های اجتماعی یک راه شگفت انگیز برای قرار گرفتن در مقابل مردم هستند، انها دو اشکال عمده دارند. اول، شما ممکن است ده ها هزار دنبال کننده در پلت فرم انتخابی خود داشته باشید. با این حال، به لطف الگوریتم هایی که تعداد کمی از انسان ها (در صورت وجود) درک می کنند، شما فقط به درصد کمی از پیروان با هر داده شده می رسید.

دوم، چه اتفاقی می افتد اگر این پلت فرم از بین برود؟ برای یک دقیقه فکر نکنید که شما یک لیست شسته و رفته از مخاطبین دریافت خواهید کرد. اگر یک پلت فرم خاموش شود، مخاطبان شما در عرض چند ثانیه تبخیر می شوند.

خوشبختانه، دانستن این نیمی از نبرد است. اکنون که متوجه می شوید که مخاطبین خود را از طریق رسانه های اجتماعی “مالکیت” نمی کنید، وقت ان است که نگاهی به چگونگی حفاظت از مخاطبان خود و مالکیت و مسئولیت اطلاعات تماس و داده های انها داشته باشید.

این بازاریابی پایگاه داده نامیده می شود و شما در حال یادگیری این هستید که چرا برای کسب و کار شما ضروری است و همچنین چگونه از ان به درستی استفاده کنید.

بازاریابی پایگاه داده چیست؟

قبل از اینکه چشم انداز دیجیتال ما به همان اندازه گسترده شود، کسب و کارها اسامی و ادرس ها را جمع اوری می کردند و قطعات ایمیل مستقیم مانند کارت پستال، بروشور، بروشور و غیره را ارسال می کردند. به مشتریان بالقوه و موجود.

در حالی که بازاریابی مستقیم سنتی هنوز وجود دارد و می تواند یک دارایی برای کسب و کار شما باشد، گزینه های دیجیتال به صاحبان کسب و کار یک دنیای انتخابی برای رسیدن به مخاطبان خود می دهد. این به شما اجازه می دهد تا بفهمید که چگونه مشتریان می خواهند به بازار ارائه شوند و سپس انچه را که می خواهند به انها بدهید.

بازاریابی پایگاه داده جایی است که کسب و کارها داده های مشتری را جمع اوری می کنند مانند:

1.نام
2.آدرس
3.شماره تلفن
4.تاریخچه خرید
5.تاریخچه پشتیبانی مشتریان

پس از جمع اوری، این اطلاعات برای ایجاد تجربیات شخصی برای هر مشتری و خانه شخصی و خرید اطلاعات در مورد انها استفاده می شود.

مزایای بازاریابی پایگاه داده

اکنون که می دانید بازاریابی پایگاه داده چیست، می توانید تعیین کنید که ایا برای شما مناسب است.

نکته: احتمالا برای شما مناسب است.

مهم نیست که اندازه کسب و کار شما، تازه نگه داشتن پایگاه داده خود، اضافه کردن مداوم به ان و پرورش ان برای موفقیت کسب و کار شما کاملا ضروری است. مزایای مختلفی را خواهید دید، مانند:

1. “خود” مخاطبین خود را.
اطلاعات قدرت است و وقتی تمام قدرت را در دست سیستم عامل های رسانه های اجتماعی قرار می دهید، اینده خود را در معرض خطر قرار می دهید. رسانه های اجتماعی فوق العاده هستند و باید بخشی از برنامه بازاریابی شما باشند، اما نباید کل برنامه باشد.

2. به طور مستقیم با مخاطبان خود صحبت کنید.
اون بیرون خیلی بلنده! غیرممکن است که تلویزیون یا رادیو را روشن کنید یا در وب گشت و گذار کنید بدون اینکه با پیام های بازاریابی و فروش بمباران شوید که بهترین چیز بعدی را که قطعا باید داشته باشید، تبلیغ کنید.

این پیام ها به معنای ایجاد یک شبکه گسترده و حلقه در هر مشتری انها می توانند. با این حال، شما باهوش هستید. شما می دانید که به منظور “شنیده شدن” بالاتر از سر و صدا، شما باید پیام خود را به مخاطبان خاص خود تنظیم کنید. بازاریابی پایگاه داده به شما اجازه می دهد تا این کار را انجام دهید.

3.آواتار یا شخصیت خریدار را شناسایی کنید.
بهترین مشتری شما کیست؟ چطور زندگی میکنن؟ چه چیزی انها را در شب بیدار نگه می دارد؟ چه مشکلی را توانستید حل کنید؟ از کجا می توانید افراد بیشتری مانند انها را پیدا کنید؟

بازاریابی پایگاه داده به شما اجازه می دهد تا مشتری ایده ال خود را درک کنید و سپس افرادی را که “به نظر می رسند” دقیقا مانند انها بر روی کاغذ هدف قرار دهید.

4. خریداران خود را تقسیم کنید.
ایجاد “مخاطبان” مختلف بر اساس جمعیت شناسی، رفتارها و سابقه خرید انها. این به شما کمک می کند تا انها را بهتر درک کنید و به انها بیشتر از انچه که می خواهند و کمتر از انچه که توجه خود را از دست می دهند، ارائه دهید.

5. ایجاد برنامه های وفاداری که الهام بخش خرید تکرار.
بهترین کانال و زمان برای تماس با مشتریان خود را پیدا کنید تا حداکثر تعامل را دریافت کنید.

6. خدمات مشتری خود را به دنده بالا بکشید.
به کارکنان خود فرصت دهید تا تمام تعاملاتی را که مشتری با نام تجاری شما داشته است مشاهده کنند.

بازاریابی پایگاه داده می تواند پاسخ به دعاهای کسب و کار شما باشد. البته، مانند هر چیز دیگری، شما باید ان را به درستی انجام دهید تا بازده خوبی از سرمایه گذاری را ببینید. برای این کار، ما باید به ایجاد یک استراتژی بازاریابی پایگاه داده نگاه کنیم.

اجتناب از این مشکلات بازاریابی پایگاه داده

قبل از اینکه به استراتژی شیرجه بزنیم، بیایید به چند چالش که ممکن است با بازاریابی پایگاه داده مواجه شوید نگاه کنیم.

1. واپاشی داده ها
مردم نقل مکان می کنند، شغل خود را تغییر می دهند، نام ها را تغییر می دهند، ادرس های ایمیل را رها می کنند و ادرس های جدید را شروع می کنند. تغییرات زندگی مانند این می تواند اطلاعات خود را نسبتا بی فایده کند.

2. دقت داده ها
اشتباهات تایپی اتفاق می افتد. گاهی اوقات به طور تصادفی، اما گاهی اوقات هدفمند. برخی از مشتریان می دانند که شما پس از ارائه ادرس ایمیل، ایمیل های بازاریابی را برای انها ارسال می کنید و انها نمی خواهند از شما بشنوند.

اشکالی نداره. اگر انها نمی خواهند از شما بشنوند، شما واقعا نمی خواهید به انها برسید زیرا انها مخاطبان ایده ال شما نیستند.

در حالی که هیچ راه اسانی برای جلوگیری از اشتباهات تایپی هدفمند وجود ندارد، اجتناب از خطاهای تصادفی با انتخاب های کشویی به جای جعبه های خالی امکان پذیر است. شما همچنین می توانید اطلاعات افراد را هنگام صحبت با انها تایید کنید.

مهم است که پایگاه داده خود را اغلب تمیز کنید، مخاطبین را با اطلاعات به روز یا نادرست پاکسازی کنید و مخاطبین را با چندین پروفایل ادغام کنید. این به شما اجازه می دهد تا بر روی رسیدن به افرادی که می توانند مشتری یا مشتری بعدی شما باشند تمرکز کنید و از کسانی که در حال حاضر هستند مراقبت کنید.

3. استفاده از داده های مشتری به سرعت و مناسب
اگر دو سال پس از انجام کسب و کار با کسی ایمیل دریافت کرده اید، احتمالا شوک اور است. شانس هستند، انها پایگاه داده خود را به موقع به روز نمی کنند، بنابراین انها به طور کامل پنجره را برای ایجاد ارتباط با شما پس از اولین تعامل از دست دادند.

این اشتباه رو نکن هنگامی که اطلاعات را دریافت می کنید، به نوعی به انها خوش امد بگویید و سپس با انها در یک برنامه منظم برای پرورش تماس تماس بگیرید. شما همچنین می خواهید اطلاعات خود را برای خودتان نگه دارید.

نکاتی برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی پایگاه داده

بدون استراتژی، شما فقط داده های بی معنی زیادی دارید. پایگاه داده خود را با ایجاد یک استراتژی صحیح از همان ابتدا برای شما کار کنید. در اینجا این است که چگونه:

1. شناسایی کنید که می خواهید به چه کسی برسید.
دوست دارید با چه کسی تجارت کنید و روی کاغذ چه شکلی هستند؟ این می تواند شامل جمعیت شناسی مانند سن و جنسیت، وضعیت تاهل، سطح درامد و مکان باشد. همچنین ممکن است شامل روانشناسی مانند منافع، فعالیت ها و نظرات انها باشد.

یک پروفایل یا شخصیت مشتری ایده ال ایجاد کنید و سپس از ان برای تعیین اطلاعاتی که برای پایگاه داده خود نیاز دارید استفاده کنید.

2. ان را یک تلاش تیمی بدانید
در حالی که ممکن است “بازاریابی” در عنوان داشته باشد، بازاریابی پایگاه داده می تواند تحت تاثیر چندین بخش در سازمان شما باشد. بخش های بازاریابی، فروش و خدمات مشتری یا پشتیبانی همه با مشتریان بالقوه و موجود تماس دارند. به دنبال بازخورد از انها برای ایجاد موثرترین پایگاه داده باشید.

3. از ابزارهای مناسب استفاده کنید.
گزینه های نرم افزاری بازاریابی پایگاه داده بی شماری برای پاسخگویی به نیازهای شما وجود دارد. کمی تحقیق کنید، توصیه هایی را درخواست کنید و یکی را پیدا کنید که برای کسب و کار شما مناسب باشد. هنگامی که یک راه حل را انتخاب کردید، کارکنان خود را با اموزش هایی که برای استفاده کامل از ان نیاز دارند، ارائه دهید.

4. جمع اوری اطلاعات مشتری.
اکنون که می دانید چگونه داده ها را جمع اوری می کنید، وقت ان است که تصمیم بگیرید چه چیزی نیاز دارید و شروع کنید. گزینه ها بی پایان هستند، اما در اینجا چند چیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • داده های جمعیت شناختی – این شامل جنسیت، سن، وضعیت تاهل، وضعیت والدین، سلامت و وضعیت مالی است.
  • داده های روانشناختی – این شامل منافع، اقدامات و نظرات است. چه ارزشی دارن؟ چه نوع سبک زندگی دارند؟
  • داده های اکتساب – از طریق چه کانالی وارد شدند؟
  • داده های فنی و فعالیت – چگونه با نام تجاری شما ارتباط برقرار می کنند؟ ایا از طریق دسکتاپ یا دستگاه تلفن همراه است؟ اندروید یا iOS؟ ایا انها از وب سایت شما، صفحات رسانه های اجتماعی یا یک برنامه تلفن همراه برای تعامل با نام تجاری شما استفاده می کنند؟
  • داده های تراکنش و مکاتبات – هر چند وقت یکبار از شما خرید می کنند و چه چیزی خریداری می کنند؟ ایا انها خارج از یک وضعیت فروش برای کمک از هر نوع رسیده اند؟

5. اطلاعات خود را تمیز و ایمن نگه دارید.
همانطور که قبلا اشاره کردیم، بسیار اسان است که داده ها منسوخ و بی فایده شوند. ان را اغلب بررسی کنید و از ان پشتیبان گیری کنید تا اگر اتفاقی برای پایگاه داده شما رخ دهد، کل سابقه مشتری شما از بین نمی رود.

6. وحشت زده نشوید.
شما می توانید چیزهای زیادی در مورد مردم در اینترنت پیدا کنید. فقط به این دلیل که شما می توانید به این معنی نیست که شما باید. به حریم خصوصی مشتری خود احترام بگذارید و اطلاعاتی را در مورد انها جمع اوری یا تکان ندهید که به هدف نهایی کسب مشتری و خدمت بهتر به انها کمک نکند.

نمونه هایی از بازاریابی پایگاه داده

بازاریابی پایگاه داده می تواند به روش های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد و واقعا به نیازها و اهداف شما بستگی دارد. در اینجا فقط چند روش وجود دارد که می توانید بازاریابی پایگاه داده را در کسب و کار خود ترکیب کنید.

ارائه پشتیبانی مشتری شگفت انگیز.

به دست اوردن مشتری مهم است، اما اگر نتوانید انها را نگه دارید، فقط چرخ های خود را می چرخانید. تیم خدمات مشتری شما باید به پایگاه داده مشتری شما دسترسی داشته باشد. این به انها اجازه می دهد تا تاریخچه خرید مشتری را هنگام تماس با یک موضوع بررسی کنند.

تصور کنید که دقیقا می دانید چه محصولی در مورد ان تماس می گیرند و توانایی خود را برای کمک به ان محصول قبل از اینکه حتی به مشکل راه اندازی شوند، بیان کنید. رویکرد شما شخصی خواهد شد و انها را در توضیح زمان صرفه جویی خواهد کرد.

به عنوان مثال: “با تشکر برای تماس. میبینم که همین الان سیستم هشدار جدیدمون رو خریدی من می توانم امروز به شما کمک کنم تا این کار را انجام دهید. “

بدانید که مشتریان شما به چه محصولات و خدماتی نیاز دارند.

داشتن یک چت در مورد اب و هوا یک راه عالی برای ایجاد ارتباط با یک مشتری یا مشتری بالقوه است. میدونی راه بهتری چیه؟ سعی نکنید چیزهایی را که نیاز ندارند به انها بفروشید.

به عنوان مثال: با نگاه کردن به مشخصات مشتری، می توانید ببینید که انها در یک اپارتمان بلند زندگی می کنند، حیوانات خانگی ندارند و فرزندان کوچکی دارند. شما می توانید از تلاش برای فروش اخرین درب سگی خودداری کنید.

بهترین مشتریان و مشتریان بالقوه خود را شناسایی کنید.

هنگامی که شما درک می کنید که چه کسی اغلب و در مقادیر زیاد خرید می کند، شناسایی گزینه های upsells اسان تر می شود.

به عنوان مثال: شاید مشتری شما دو سال است که شراب ماه را دریافت کرده است. شما به تازگی یک افزودنی پنیر از ماه را شروع کرده اید. شما می توانید انها را با ایمیل های طراحی شده برای معرفی این فرصت محصول جدید هدف قرار دهید.

راه های مختلفی برای رسیدن به مشتریان موجود و بالقوه شما وجود دارد. یک برنامه بازاریابی خوب شامل بسیاری از این موارد خواهد بود. با این حال، اگر شما واقعا می خواهم برای به دست اوردن بیشترین انفجار برای جفتک انداختن بازاریابی خود را، مطمئن شوید که شما شامل بازاریابی پایگاه داده.

شما به مشتریانی که می خواهید به انها دسترسی پیدا کنید دسترسی پیدا می کنید و یاد می گیرید که چگونه با انها صحبت کنید به گونه ای که به انها کمک کند انچه را که می گویید بشنوند. پایگاه داده شما هدیه ای خواهد بود که به دادن ادامه می دهد.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://momkn.ir/?p=2384
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
علیرضا جهانتیغ
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد بازاریابی پایگاه داده Database Marketing

امکان ثبت نظر جدید بسته شده است.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

Solverwp- WordPress Theme and Plugin

سلام،چگونه میتوانم کمک کنم.