ورود / ثبت نام
0

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
0
0

بازاریابی داده

29 بازدید
بازاریابی داده
امیتیاز خود را همین حالا ثبت نمایید!! post

بازاریابی داده

داده های بزرگ به افزایش حجم، سرعت، تنوع، تنوع و پیچیدگی اطلاعات اشاره دارد. برای سازمان های بازاریابی، داده های بزرگ نتیجه اساسی چشم انداز بازاریابی جدید است که از دنیای دیجیتالی که اکنون در ان زندگی می کنیم متولد شده است.

اصطلاح “داده های بزرگ” فقط به خود داده ها اشاره نمی کند. همچنین به چالش ها، قابلیت ها و شایستگی های مرتبط با ذخیره سازی و تجزیه و تحلیل چنین مجموعه داده های عظیمی برای حمایت از سطح تصمیم گیری اشاره دارد که دقیق تر و به موقع تر از هر چیزی است که قبلا تلاش شده است – تصمیم گیری مبتنی بر داده های بزرگ.

بسیاری از بازاریابان ممکن است احساس کنند که داده ها همیشه بزرگ بوده اند و از برخی جهات این کار را کرده اند. اما در مورد کسب و کارهای داده های مشتری که 20 سال پیش جمع اوری شده است فکر کنید – داده های معامله نقطه فروش، پاسخ به کمپین های ایمیل مستقیم، رستگاری کوپن و غیره. سپس در مورد داده های مشتری جمع اوری شده امروز فکر کنید – داده های خرید انلاین، نرخ کلیک، رفتار مرور، تعاملات رسانه های اجتماعی، استفاده از دستگاه تلفن همراه، داده های موقعیت جغرافیایی و غیره. در مقایسه، هیچ مقایسه ای وجود ندارد. و به قرض گرفتن یک عبارت قدیمی، “شما هنوز چیزی ندیده اید.”

چرا داده های بزرگ برای بازاریابی اهمیت دارند

داشتن داده های بزرگ به طور خودکار منجر به بازاریابی بهتر نمی شود اما پتانسیل وجود دارد. به داده های بزرگ به عنوان عنصر مخفی، مواد خام و عنصر ضروری خود فکر کنید. این خود داده ها نیست که بسیار مهم است. در عوض، بینش های حاصل از داده های بزرگ، تصمیماتی که می گیرید و اقداماتی که انجام می دهید، همه تفاوت ها را ایجاد می کند.

با ترکیب داده های بزرگ با یک استراتژی مدیریت بازاریابی یکپارچه، سازمان های بازاریابی می توانند تاثیر قابل توجهی در این زمینه های کلیدی داشته باشند:

  • مشارکت مشتری. داده های بزرگ می توانند بینش را نه تنها در مورد مشتریان شما، بلکه در مورد جایی که انها هستند، انچه که می خواهند، چگونه می خواهند تماس بگیرند و چه زمانی.
  • حفظ مشتری و وفاداری داده های بزرگ می توانند به شما کمک کنند تا کشف کنید که چه چیزی بر وفاداری مشتری تاثیر می گذارد و چه چیزی باعث می شود انها دوباره و دوباره بازگردند.
  • بهینه سازی بازاریابی / عملکرد. با داده های بزرگ، شما می توانید هزینه های بازاریابی بهینه را در چندین کانال تعیین کنید و همچنین به طور مداوم برنامه های بازاریابی را از طریق ازمایش، اندازه گیری و تجزیه و تحلیل بهینه سازی کنید.

سه نوع داده بزرگ که یک معامله بزرگ برای بازاریابی هستند

 

مشتری: دسته داده های بزرگ که بیشتر برای بازاریابی اشنا هستند ممکن است شامل معیارهای رفتاری، نگرشی و معاملاتی از منابعی مانند کمپین های بازاریابی، نقاط فروش، وب سایت ها، نظرسنجی های مشتری، رسانه های اجتماعی، جوامع انلاین و برنامه های وفاداری باشد.

عملیاتی: این دسته داده های بزرگ معمولا شامل معیارهای عینی است که کیفیت فرایندهای بازاریابی مربوط به عملیات بازاریابی، تخصیص منابع، مدیریت دارایی، کنترل بودجه و غیره را اندازه گیری می کند.

مالی: به طور معمول در سیستم های مالی سازمان قرار دارد، این دسته داده های بزرگ ممکن است شامل فروش، درامد، سود و سایر انواع داده های عینی باشد که سلامت مالی سازمان را اندازه گیری می کند.

چالش

چالش های مربوط به استفاده موثر از داده های بزرگ می تواند به ویژه برای بازاریابی دلهره اور باشد. این به این دلیل است که اکثر سیستم های تجزیه و تحلیل با داده ها، فرایندها و تصمیمات سازمان بازاریابی هماهنگ نیستند. برای بازاریابی، سه مورد از بزرگترین چالش ها عبارتند از:

  • دانستن اینکه چه داده هایی را جمع اوری کنید. داده ها، داده ها در همه جا. شما حجم زیادی از اطلاعات مشتری، عملیاتی و مالی برای مقابله با ان دارید. اما بیشتر لزوما بهتر نیست – باید داده های مناسب باشد.
  • دانستن اینکه از چه ابزارهای تحلیلی استفاده کنیم. همانطور که حجم داده های بزرگ رشد می کند، زمان موجود برای تصمیم گیری و اقدام بر روی انها کاهش می یابد. ابزارهای تحلیلی می توانند به شما در جمع اوری و تجزیه و تحلیل داده ها کمک کنند و همچنین بینش ها و تصمیمات مربوطه را به طور مناسب در سراسر سازمان اختصاص دهند – اما کدام یک؟
  • دانستن اینکه چگونه از داده ها به بینش به تاثیر می دانیم. هنگامی که داده ها را دارید، چگونه ان را به بینش تبدیل می کنید؟ و چگونه از این بینش برای تاثیر مثبت بر برنامه های بازاریابی خود استفاده می کنید؟

سه مرحله برای رفتن از داده های بزرگ به بازاریابی بهتر

داده های بزرگ یک معامله بزرگ در بازاریابی است. اما چند نکته وجود دارد که هر بازاریاب باید در نظر داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که داده های بزرگ منجر به موفقیت بزرگ می شوند:

  1. از داده های بزرگ برای حفاری برای بینش عمیق تر استفاده کنید. داده های بزرگ به شما این فرصت را می دهد تا عمیق تر و عمیق تر به داده ها بپردازید و لایه های پشتی را برای نشان دادن بینش های غنی تر نشان دهید. بینش هایی که از تجزیه و تحلیل اولیه خود به دست می اورید می تواند بیشتر مورد بررسی قرار گیرد، با بینش های غنی تر و عمیق تر که هر بار ظاهر می شود. این سطح از بینش می تواند به شما در توسعه استراتژی ها و اقدامات خاص برای رشد کمک کند.
  2. دریافت بینش از داده های بزرگ به کسانی که می توانند از ان استفاده کنند. هیچ بحثی در مورد ان وجود ندارد – CMA ها نیاز به بینش معنی داری دارند که داده های بزرگ می توانند ارائه دهند. اما همچنین مدیران فروشگاه خط مقدم، و کارکنان تلفن مرکز تماس، و همکاران فروش، و غیره و غیره. بینش چه فایده ای دارد اگر در محدوده اتاق هیئت مدیره باقی بماند؟ ان را به دست کسانی که می توانند بر روی ان عمل کنند.
  3. سعی نکنید جهان را نجات دهید حداقل در ابتدا نه. در نظر گرفتن داده های بزرگ می تواند گاهی اوقات قریب به اتفاق به نظر برسد، بنابراین با تمرکز بر چند هدف کلیدی شروع کنید. دوست دارید چه نتایجی را بهبود بخشید؟ هنگامی که شما تصمیم می گیرید، می توانید شناسایی کنید که چه داده هایی برای حمایت از تجزیه و تحلیل مرتبط نیاز دارید. هنگامی که این تمرین را به پایان رساندید، به هدف بعدی خود بروید. و بعدی
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://momkn.ir/?p=2527
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
علیرضا جهانتیغ
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد بازاریابی داده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

Solverwp- WordPress Theme and Plugin

سلام،چگونه میتوانم کمک کنم.