ورود / ثبت نام
0

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
0
0

اصول اساسی بازاریابی شرکتی

31 بازدید
بازاریابی شرکتی
امیتیاز خود را همین حالا ثبت نمایید!! post

با توجه به فرهنگ لغت کمبریج، بازاریابی شرکتی به معنای “روش ها و فعالیت هایی است که یک شرکت برای تبلیغ خود به عموم مردم استفاده می کند.”

همه برند معروف کفش نایک را می شناسند. شعار نایک “فقط ان را انجام دهید” با تصویر نام تجاری خود به عنوان یک تولید کننده نمایش مقرون به صرفه و با کیفیت بالا هماهنگ است. این یک مثال از یک بازاریابی شرکتی قوی است. هدف از بازاریابی شرکتی تقویت رابطه شما با مشتری، ایجاد یک تصویر نام تجاری تیز و ترویج شرکت است.

بازاریابی شرکتی یکی از پایه های هر شرکتی است، چه به دست اوردن مشتریان جدید و چه ایجاد وفاداری مشتری. این شامل بازاریابی رابطه ای، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی محتوا و موارد دیگر است.

در اینجا چیزی است که ما در فروشگاه برای شما:

  • بازاریابی شرکتی چیست؟
  • استراتژی بازاریابی شرکتی چیست؟
  • چه کسی از بازاریابی شرکتی استفاده می کند؟
  • بازاریابی شرکتی برای چه کسی است؟
  • کمپین های بازاریابی شرکت شما چگونه توسعه می یابند؟
  • برخی از حقایق شگفت انگیز در مورد بازاریابی شرکتی
  • برخی از افسانه ها در مورد بازاریابی شرکت
  • انواع بازاریابی شرکتی
  • چگونه به استخدام بازاریابی شرکت های بزرگ موثر
  • ترکیب بازاریابی شرکتی چگونه می تواند کمک کند؟
  • مسئولیت های بازاریاب شرکتی

بازاریابی شرکتی چیست؟

بازاریابی شرکتی یک تبلیغ جامع از محصولات یا خدمات یک شرکت است. این در درجه اول بر ایجاد یک تصویر نام تجاری قوی و تقویت روابط مشتری تمرکز دارد. هدف اصلی این مفهوم بازاریابی شرکتی، رضایت مشتریان، اتصال انها به محصولات و تبدیل انها به طرفداران برند است.

این همه با برجسته کردن ویژگی های منحصر به فرد و قدرتمند شرکت شما انجام می شود.

به عنوان مثال شرکت هایی مانند اپل و استارباکس توانسته اند با مفاهیم خود به طرفداران زیادی دسترسی پیدا کنند. انها در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده و ایستادگی کردن در بازار.

استراتژی بازاریابی شرکتی چیست؟

استراتژی بازاریابی شرکتی یک برنامه بازاریابی جامع است که شامل نام تجاری و ارم شرکت است که دستورالعمل هایی را برای استفاده در سراسر شرکت ایجاد می کند. چنین برنامه های بازاریابی شرکتی معمولا در مدیریت ارشد طراحی می شوند، پس از ان استراتژی فیلتر می شود و توسط تمام کارکنانی که نام تجاری، محصولات و خدمات شرکت را به فروش می رسانند، دنبال می شود. محصولات و خدماتی که از استراتژی های بازاریابی شرکتی استفاده می کنند به راحتی توسط مشتریان قابل شناسایی هستند.

چه کسی از بازاریابی شرکتی استفاده می کند؟

در بیشتر موارد، انواع کسب و کارها مانند صنایع، کسب و کارهای کوچک در مقیاس متوسط، استارت اپ ها، انجمن ها، سازمان های غیر دولتی، گروه های سیاسی از بازاریابی شرکتی استفاده می کنند. شرکت های بزرگ و تثبیت شده مانند اپل از بازاریابی شرکتی برای ایجاد یک تصویر برند زنده برای تولید کنندگان محصولات با کیفیت بالا و ایمن استفاده می کنند.

بازاریابی شرکتی برای چه کسی است؟

بازاریابی شرکتی تقریبا برای همه کار می کند. بازاریابی تقریبا در هر جنبه ای از زندگی مردم نفوذ می کند و کم و بیش همه را در برابر تبلیغات شرکتی اسیب پذیر می کند.

ممکن است فکر کنید که تبلیغات تلویزیونی، کمپین های تبلیغاتی روزنامه ها و مجلات، علائم و نشانه های کنار جاده ای یا تبلیغات ازار دهنده در فیلم های یوتیوب نگران شما نیستند. بنابراین، در بیشتر موارد، ممکن است فکر کنید که انها را نادیده می بگیرید. همچنین ممکن است احساس کنید که این تبلیغات بر شما تاثیر نمی گذارد و تصمیم گرفته اید محصول را به طور مستقل خریداری کنید. شما اگاهانه ان را درک نمی کنید یا نمی خوانید، اما همیشه در ناخوداگاه ما باقی می ماند. بنابراین، بر رفتار خرید ما تاثیر می گذارد.

کمپین های بازاریابی شرکت شما چگونه توسعه یافته است؟

شما می توانید کمپین بازاریابی شرکت خود را در مراحل بعدی توسعه دهید.

  • مخاطبان شما چه کسانی خواهند بود؟
  • میخوای با کی تماس بگیرم؟
  • میخوای چی نشونشون بده یا بهشون بگی؟
  • تعریف اهداف
  • در حال حاضر در راه است که در حال حاضر، در حال حاضر، در حال حاضر در حال حاضر در راه است، با ادامه ادامه داد: در حال حاضر در حال حاضر، تنها تنها در راه است، در

برخی از حقایق شگفت انگیز در مورد بازاریابی شرکتی

  • 50 درصد از شرکت ها یک وب سایت را اداره نمی کنند
  • تنها سه دهم شرکت های کوچک و متوسط در زمینه بازاریابی شرکت ها سرمایه گذاری می کنند
  • در حالت ایده ال، کسب و کارهای کوچک با فروش کمتر از 5 میلیون دلار باید به طور معمول 7-8 درصد از درامد خود را صرف بازاریابی شرکت کنند.
  • SME ها بازاریابی شرکتی را برون سپاری نمی کنند
  • ایمیل بازاریابی شرکتی هنوز زنده است
  • دهان به دهان بیش از هر استراتژی بازاریابی شرکتی دیگری کسب و کار ایجاد می کند و دو برابر بیشتر از رسانه های اجتماعی مشتری به ارمغان می اورد.
  • 41 درصد از کسب و کارهای محلی برای افزایش فروش به رسانه های اجتماعی متکی هستند
  • 81 درصد از خریداران قبل از خرید، اطلاعات را به صورت انلاین جمع اوری می کنند.
  • 41٪ از خریداران فیزیکی قبل از خرید، نظرات را می خوانند
  • 47 درصد از شرکت های بازاریابی شرکتی کمتر از 10،000 دلار برای بازاریابی دیجیتال هزینه می کنند، در حالی که یک پنجم کسب و کارهای کوچک از بازاریابی دیجیتال استفاده نمی کنند.
  • 61 درصد از کارشناسان بازاریابی شرکتی می گویند که بزرگترین چالشی که با ان روبرو هستند ، ترافیک و تولید سرب است.

برخی از افسانه ها در مورد بازاریابی شرکت

در اینجا پنج افسانه بازاریابی شرکتی مشترک وجود دارد:

افسانه 1: بازاریابی شرکتی تبلیغات است

بله و نه! کسب و کار شما برای زنده ماندن به هر دو نیاز دارد. تبلیغات یک منطقه از بازاریابی شرکتی است که به شما اجازه می دهد خدمات خود را به مخاطبان خود ارائه دهید، در حالی که بازاریابی شرکتی جوهر رسیدن به مخاطبان شما است.

افسانه 2: بازاریابی شرکتی اتلاف پول است

این بدان معنی است که محصولات و خدمات شما اتلاف پول است. شما قبلا در کسب و کار خود سرمایه گذاری کرده اید، اکنون زمان سرمایه گذاری در رشد است. بدون بازاریابی شرکتی، بازگشت سرمایه بسیار دشوار است.

افسانه 3: طول می کشد تا سرمایه گذاری بازاریابی شرکت خود را بازیابی کنید

شاید استراتژی بازاریابی شرکت شما اشتباه باشد. بهترین گزینه های بازاریابی شرکتی می تواند نتایج سریع و وفاداری به برند را ایجاد کند.

افسانه 4: دوست من یک طراح است و به من کمک خواهد کرد تا محصولاتم را به بازار عرضه کنم

بازاریابان حرفه ای شرکت ها دارای تخصص و تجربه برای ایجاد اعتماد با مشتریان خود هستند.

افسانه 5: من فقط در صورتی بیشتر در بازاریابی شرکتی سرمایه گذاری می کنم که نتیجه بگیرم

مثل این است که یک مربی را استخدام کنید تا هر هفته تمرین کند و به او بگوید که به محض اینکه نتیجه بگیرید، بیشتر کار خواهید کرد.

عقل سلیم این است که با حداقل تلاش، نتایج واقعی نخواهید داشت. شما باید محدودیت ها را فشار دهید. استراتژی هایی را ایجاد کنید که نتایج عالی را با بهترین قیمت ها ارائه می دهند و متخصصان شما را به انجا هدایت می کنند.

انواع بازاریابی شرکتی

یک سیستم بازاریابی شرکتی مجموعه ای از فرایندها و شیوه هایی است که یک کسب و کار را قادر می سازد تا محصولات و خدمات خود را به فروش برساند. سیستم بازاریابی شرکتی یک شرکت تعریف می کند که چگونه یک شرکت وظایف بازاریابی شرکتی مانند تبلیغات، ارتقاء و فروش را انجام می دهد.

1. سیستم بازاریابی افقی شرکت

این وضعیتی است که کسب و کارهای مختلف با هم کار می کنند تا محصولات یکدیگر را تبلیغ کنند. یک نام تجاری تاسیس همکاری با یک راه اندازی برای افزایش اگاهی برای تازه واردان یک مثال است.

دو غول گرد هم می ایند تا ارزش بهتری را برای مصرف کنندگان خود فراهم کنند. به عنوان مثال، استارباکس و اپل با هم کار می کنند تا مشتریان بتوانند اهنگ های خاص استارباکس را از طریق برنامه iTunes اپل دانلود کنند.

2. سیستم بازاریابی شرکتی عمودی

استراتژی های بازاریابی شرکت های عمودی به روابط بین توزیع کنندگان، تولید کنندگان و خرده فروشان متکی است. سیستم بازاریابی شرکتی عمودی یک شرکت می تواند هر سه عنصر را تحت یک پرچم انجام دهد – امکانات تولید، حمل و نقل و خرده فروشی.

3. سیستم بازاریابی ترکیبی شرکت

شرکت هایی که ترکیبی از بازاریابی شرکتی افقی و عمودی را دنبال می کنند، بخشی از این سیستم هستند. به عنوان مثال، امازون با تولید کنندگان رسانه ها، ناشران کتاب و سازندگان دستگاه برای هماهنگی وظایف فروش و تحویل کار می کند.

4. سیستم بازاریابی مشترک شرکت

سیستم بازاریابی شرکتی مشترک به فروشندگان و خرده فروشان اجازه می دهد تا با هم کار کنند تا استراتژی های فروش و بازاریابی شرکت خود را توسعه دهند.

چگونه به استخدام بازاریابی شرکت های بزرگ موثر

در اینجا چند نکته عملی برای تحسین و شناخته شدن شرکت شما در بازار شما وجود دارد!

1. مشتری همیشه پادشاه است

یکی از مهمترین عناصر بازار یابی شرکتی یک شرکت، تمرکز بر نیازهای مشتریان و چشم اندازهای ان است. داشتن شخصیت های به خوبی تعریف شده و قرار دادن انها در مرکز تمام استراتژی های خود، مهم است که دقیقا همان چیزی را که مشتریان شما می خواهند و مهمتر از همه، ارتباط موثر با انها داشته باشید. شما می توانید یک نظرسنجی رضایت به خریدار ارسال کنید و تجربه خود را برای بهبود همه چیز ارزیابی کنید.

2. ارائه خدمات مشتری عالی

بازار یابی شرکتی همیشه بر اساس اولویت دادن به مشتری است. ارائه بهترین خدمات در همه زمان ها و پشتیبانی لازم قبل، در طول و بعد از خرید. سریع پاسخ دهید، عالی باشید، به وعده ها وفا کنید و یک پلت فرم عالی داشته باشید.

3. زبان خود را توسعه دهید

روشی که با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنید تفاوت بزرگی در بازار یابی شرکتی شما ایجاد می کند و باید استاندارد شود. Netflix را به عنوان یک مثال مشخص در نظر بگیرید. Netflix یک زبان بسیار غیر رسمی ایجاد کرده است و با بینندگان در رسانه های اجتماعی صحبت می کند، به طوری که انها بهترین دوستان پیروان خود هستند. در مورد زبانی که استفاده می کنید فکر کنید و مشتریان خود را احساس کنید که گوش می دهند.

4. کاری را انجام دهید که رقبای شما انجام نمی دهند

تعریف یک شرکت در حافظه و قدردانی تنها می تواند توسط شرکت ارائه شود، مانند یک محصول منحصر به فرد، نوع خاصی از ارتباطات یا یک طراحی منحصر به فرد. از جعبه بیرون فکر کنید! استراتژی اعمال شده توسط رقبای خود را دنبال کنید و ببینید که چگونه می توانید بهتر عمل کنید. مهمترین چیز در مورد بازار یابی شرکتی استفاده از خلاقیت است.

5. از مناطق درد خود خلاص شوید

کاهش اسیب پذیری های مشتری با ارائه محتوا. شامل فیلم های اموزشی یوتیوب، اموزش های رایگان یا کتاب های الکترونیکی و درس های سبک Bootcamp به مشتریان خود، که مطمئنا طرفداران نام تجاری خواهند بود. این کار دیگران را متقاعد می کند که از محصول شما استفاده کنند. علاوه بر این، می تواند به شما کمک کند تا خود را به عنوان یک مقام در صنعت خود ایجاد کنید، اعتماد را با مخاطبان خود ایجاد کنید و سرنخ های جدید را جذب کنید.

6. نام تجاری خود را با یک سبک زندگی مرتبط کنید

بسیاری از مردم اقلام را از یک نام تجاری خاص خریداری می کنند، نه تنها به نفع خود محصول، بلکه عمدتا برای شیوه زندگی که این شرکت با ان مرتبط است – به عنوان مثال، تبلیغات عطر که در ان زنان در لباس های جذاب مردان جذاب را اغوا می کنند. در این مورد، علاوه بر عطر، این شرکت یک سبک زندگی پرطرفدار پر از شهوت را به فروش می رساند. با مرتبط کردن نام تجاری خود با سبک زندگی خود، می توانید مشتریان را جذب کنید و خود را از رقبای خود متمایز کنید.

7. ارائه مواد و محتوای رایگان

ارائه منابع رایگان یک استراتژی است که می تواند به روش های مختلف به بازار یابی شرکتی اضافه شود. به عنوان مثال، اگر شرکت شما دوره هایی را ارائه دهد، جلسات رایگان موجود در وب سایت شما به نام تجاری شما ارزش می دهد.

8. توجه به صدای نام تجاری خود را.

برند شما باید صدایی داشته باشد که در هر نوع ارتباطی که شرکت شما ایجاد می کند منعکس شود. به عنوان مثال، هنگامی که خبرنامه روزانه Skimm ایجاد شد، بنیانگذاران تصمیم گرفتند یک فرد ساختگی “Skimm Girl” را برای ارسال خبرنامه ایجاد کنند. این تبدیل به چشم انداز و صدای برند شد

9. بازار یابی شرکتی انلاین

کانال های انلاین بازار یابی شرکت شما را افزایش می دهد، نام تجاری شما را تقویت می کند و شما را از بازار متمایز می کند. پنج کانال برتر انلاین که نمی توان انها را نادیده گرفت عبارتند از:

  • سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، LinkedIn، Instagram، Pinterest و غیره
  • بازاریابی ایمیلی
  • وب سایت
  • وبلاگ
  • Youtube

استراتژی بازار یابی شرکت های ویدئویی مرسوم، مد روز و فراموش نشدنی است. هدف اصلی بازار یابی شرکت های ویدئویی ارائه محتوای مفید، جالب و مرتبط به بینندگان است.

10. مزایای بازار یابی انلاین شرکت:

مزایای بازار یابی شرکت های ویدئویی برای کسب و کارهای کوچک ترویج کسب و کارهای کوچک در بازار یابی شرکت های ویدئویی دارای مزایای متعددی است، از جمله:

اگاهی از برند

بازار یابی شرکتی انلاین از تمام اشکال دیگر بازار یابی شرکتی در هنگام جذب بینندگان بهتر است. این یک راه عالی برای تعامل با مخاطبان شما در حالی که ترویج کسب و کار شما و افزایش اگاهی از نام تجاری شما است.

درک عمیق تر از محصولات

محصولات می توانند پیچیده باشند و بازار هدف باید قبل از خرید محصول شما را درک کند. بینندگانی که ویدیوی شما را تماشا می کنند بیشتر احتمال دارد پس از تماشای یک ویدیو از محصول شما خرید کنند. با فیلم های توضیحی، شما نه تنها می توانید به مشتریان بالقوه بفروشید، بلکه به انها نشان دهید که چه چیزی ارائه می دهند و چگونه مشکل حل می شود.

تقویت روابط و مشارکت های برند

بازار یابی شرکتی انلاین مشتری خود را با نام تجاری از طریق الهام صوتی و تصویری درگیر می کند. بینندگان فعال تر می شوند و پیوند و علاقه قوی به اطلاعاتی که می بینند ایجاد می کنند. این برای کسب و کارهای کوچک که در تلاش برای ایجاد یک نام تجاری هستند و به تکرار کننده ها تکیه می کنند بسیار مهم است.

افزایش دید

مردم می خواهند انچه را که می خواهند ببینند ببینند و سیستم عامل هایی مانند فیس بوک و اینستاگرام، کار بزرگی انجام می دهند تا انچه را که می خواهند ببینند به انها نشان دهند. SME ها به دلیل الگوریتم هایی که بر اساس تعاملات قبلی کاربر هستند، متوجه مخاطبان جدید نمی شوند. بنابراین، دسترسی به بازار یابی انلاین شرکت ها برای گسترش دسترسی مشتری ضروری است.

بازار یابی شرکتی انلاین اعتماد ایجاد می کند

ویدئو به مردم اجازه می دهد تا شما را بشناسند و دوست داشته باشند، در نهایت شما را در نظر بگیرند و ترجیح دهند با افرادی که می شناسند، دوست دارند و فکر می کنند، تجارت کنند.

شما می توانید یک داستان قوی تر را روایت کنید

هیچ راهی بهتر از یک داستان قانع کننده برای جذب مصرف کنندگان بیشتر وجود ندارد، به ویژه یکی که شامل مشتریان موجود است که بزرگترین طرفداران هستند. شما شخصا می توانید صدای مشتری خود را مستند کنید و بر محصول یا خدمات خود در قالب یک داستان تاکید کنید.

افزایش فروش و افزایش تبدیل

بازار یابی انلاین شرکت ها و تبلیغات برای سازمان های کوچکتر تاثیر مثبت و پایدار بر کسب و کار شما دارد. تماشای ویدیو منجر به افزایش و چشم انداز تعاملی شما خواهد شد.

بازار یابی شرکتی انلاین یک راه مقرون به صرفه برای نفوذ در تجارت شما، افزایش اگاهی از نام تجاری، افزایش حضور انلاین شما، افزایش تعامل، افزایش فروش و تبدیل بزرگترین سرنخ شما به مشتریان واقعی است.

حضور انلاین خود را افزایش دهید

ارائه مصرف کنندگان با رسانه های مورد نیاز انها، بازار یابی شرکت های انلاین بهترین رسانه برای بازار هدف شما می شود. ترکیب هشتگ های مناسب، تصاویر کوچک، کلمات کلیدی، CTA، عناوین، توضیحات و غیره می تواند سئو را بهبود بخشد و رتبه نام تجاری شما را بالاتر کند زمانی که مشتریان به دنبال محصولات، خدمات یا شرکت های مرتبط هستند.

ترکیب بازار یابی شرکتی چگونه می تواند کمک کند؟

شما باید چهار ستون بازار یابی شرکتی را که به عنوان ترکیب بازار یابی شناخته می شود در نظر بگیرید.

  • محصول: در مورد ارزشی که برای مشتریان شما فراهم می کند و اینکه چرا خاص است فکر کنید.
  • قیمت: اطمینان حاصل کنید که قیمت محصول معقول است به طوری که ان را بیش از حد پایین و یا بیش از حد بالا نیست
  • مکان: کانال های فروش و تبلیغات برند خود را تعریف کنید و روی جایی که شخصیت شما قرار دارد تمرکز کنید.
  • تبلیغات: تعیین اقداماتی که باید انجام دهید و فرمت مورد استفاده برای ارتقاء نام تجاری خود

مسئولیت های بازار یاب شرکتی

مسئولیت بازاریابان شرکتی این است که:

  • اطلاعات مورد نیاز خود را از بازاریابان محصول جمع اوری کنید و تلاش های بازار یابی شرکتی خود را موثرتر کنید.
  • بازاریابان کسب و کار مسئول گرفتن این پیام ها و تبدیل انها به عناوین، محتوای وبلاگ و نسخه های تبلیغاتی هستند.
  • بازاریابان کسب و کار می توانند انتخاب کنند که در ان تلاش های بازار یابی شرکت خود را متمرکز کنند
  • بازاریابان کسب و کار باید به شدت به دلایل داده های ارائه شده توسط بازاریابان محصول تکیه کنند.

نتیجه

در نتیجه، شرکت ها در درجه اول از بازار یابی شرکتی برای ترویج محصولات خود استفاده می کنند. در اصل برای کسب و کار طراحی شده است، همانطور که از نام ان پیداست، هر سازمان اکنون می تواند از تبلیغات شرکتی استفاده کند. کسب و کارها می توانند با چشم انداز خود ارتباط برقرار کنند، اهداف خود را تعیین کنند و در مورد اینکه چقدر پول می خواهند برای یک کمپین بازار یابی شرکت صرف کنند، فکر کنند. در حال حاضر، شما باید اماده ایجاد یک کمپین بازار یابی شرکتی موفق باشید که کل شرکت را ترویج می کند.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://momkn.ir/?p=2520
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
علیرضا جهانتیغ
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد اصول اساسی بازاریابی شرکتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

Solverwp- WordPress Theme and Plugin

سلام،چگونه میتوانم کمک کنم.