ترفند فروشندگی | 8 ترفند بهترین فروشندگان جهان
آیا تا به حال مجبور شده اید چیزی بخرید، مانند ماشین یا لوازم آشپزخانه، اما از آن می ترسیدید زیرا نمی خواستید با یک فروش سنگین دست و پنجه نرم کنید؟ مطمئناً، وقتی در نهایت برای خرید چیزی وارد میشوید، به نوعی در نهایت نه با کالای قیمتگذاری شدهای که برای آن خرید کردهاید، بلکه برای کالای فهرست آرزوهایتان با تمام زنگها و سوتها از خانه خارج میشوید. چگونه فروشنده این کار را انجام داد؟
خوب، برخی از فروشندگان همینقدر خوب هستند – و شما هم می توانید. در اینجا هشت ترفند مؤثر آنها را برای شما آورده ایم که می توانید آنها را امتحان کنید:
1. چشم انداز های بیهوده را دور بریزید. بهترین فروشندگان می دانند که فروش یک بازی اعداد و یک بازی زمان است. هدف این است که در سریع ترین زمان ممکن مشتریان بالقوه را مرتب کنید تا چند مشتری بالقوه عالی پیدا کنید. فروشندگان برتر به جای تلاش برای متقاعد کردن هر مشتری برای انجام تجارت با آنها، مشتریان بالقوه ضعیفی پیدا می کنند تا به سرعت خود را از بین ببرند، بنابراین آنها می توانند زمان خود را صرف بهترین مشتریان بالقوه کنند.
2. درک کنید که لازم نیست همه را خوشحال کنید. بهترین فروشندگان قانون 20/80 را می شناسند، که در آن 80 درصد کمیسیون آنها از 20 درصد مشتریانشان تامین می شود. بنابراین آنها به بهترین مشتریان خود توجه زیادی می کنند. مشتریان کوچکتر به شخص دیگری منتقل می شوند یا به آنها خدمات داده نمی شود. مرد کوچک ممکن است ناراضی باشد، اما بهترین فروشندگان اینگونه هستند.
3. همیشه یک قدم از مشتری خود جلوتر باشید. بهترین فروشنده ها بهترین مشتریان خود را در داخل و خارج درک می کنند. آنها تحقیقات خود را انجام می دهند، و عمیقاً در مورد مشتری و صنعت تحقیق می کنند. هدف آنها این است که قبل از اینکه مشتری از آن آگاه شود، مشکلات و فرصت هایی را برای مشتریان خود بیابند.
مرتبط: 7 چیزی که مشتریان می خواهند اما هرگز نمی خواهند
4. تحت وعده و بیش از تحویل. آنها میدانند که اگر انتظارات مشتری را پایین بیاورند، وقتی محصول یا خدمات ارائه میشود، مشتری از این تجربه غافلگیر میشود. و این دقیقاً همان چیزی است که می خواهید برای تماس بعدی با آن مشتری موقعیت داشته باشید.
5. اجازه دهید مشتریان خودشان را بفروشند. فروشندگان مستعد سعی می کنند مشتری را متقاعد به خرید، خرید، خرید کنند. اما بهترین فروشنده ها می دانند که متقاعد کننده ترین فرد، خود مشتری است. وظیفه آنها این است که سؤالات درست بپرسند و مشتریان خود را متقاعد کنند که محصول را می خواهند.
6. از مشتریان خود تقلید کنید—به روشی خوب. فقط به این دلیل که ممکن است چیزی عالی باشد، به این معنی نیست که مشتری آن را اینگونه توصیف می کند. برخی از مشتریان ممکن است از کلمه فوق العاده استفاده کنند، در حالی که برخی دیگر از کلمه کارآمد یا از نظر مالی عاقلانه استفاده می کنند. برخی حتی از کلمه ی غرغرو استفاده می کنند. بهترین فروشندگان صفاتی را که مشتریان و مشتریان بالقوه برای توصیف چیزها استفاده می کنند شناسایی می کنند، سپس از همان کلمات برای القای احساسات مورد نظر در خریدار استفاده می کنند.
7. ارتفاع صندلی خود را تنظیم کنید. بهترین فروشندگان جهان با تنظیم ارتفاع صندلی خود مسئولیت جلسات فروش را بر عهده می گیرند. آنها جلسات را در حالی شروع می کنند که صندلی خود را کمی پایین تر از صندلی مشتری تنظیم می کند، که به طور ناخودآگاه نشان می دهد که مشتری در موقعیت مسلط است. با ادامه جلسه، فروشنده به آرامی صندلی خود را بالا میبرد تا کمی بالاتر از فروشنده بنشیند و او را در موقعیت مسلط قرار دهد. انتقال آهسته به طور ناخودآگاه باعث می شود که بالقوه پذیرای پیشنهادات فروشنده باشد. و اگر نتوانند صندلی را تنظیم کنند، به سادگی وضعیت خود را تغییر می دهند تا به همان اثر دست یابند.
8. مشتریان خود را وادار به نه گفتن کنید. در حالی که تمام آموزشهای فروش در دنیا میگویند که شما باید مشتریان بالقوه را در حالت «بله» بگویید. بله گفتن مکرر اهمیت و اطمینان هر بله را کمرنگ می کند. اما اگر مشتری بالقوه به گزینه های متعدد نه بگوید، زمانی که در نهایت به گزینه درست بله می گویند، تمایل زیادی به آن دارند. این دقیقاً دلیلی است که بهترین مشاوران املاک ابتدا خانه های بد را نشان می دهند، بنابراین وقتی مشتری خانه مناسب را می بیند، روی آن می پرد.
بهترین استراتژی فروش [مبتدی و پیشرفته]
همه چیز در این دنیا یک رقابت است.
این ایده از بچگی در سر ما نقش بسته بود. همه در سنین بسیار پایین می آموزند که برخی از افراد شاگردان درخشانی می سازند در حالی که برخی دیگر ورزشکاران فوق العاده ای هستند.
بنابراین، به خاطر داشته باشید که همین امر در مورد فروش نیز صدق می کند. شرکتهای بزرگ همیشه در حال رقابت برای قرار گرفتن در صدر بازار هستند، حتی اگر این به معنای بلعیدن و نابود کردن همه افراد سر راهشان باشد.
رقبای شما هرگز به این موضوع اهمیت نمی دهند که شما یا کسب و کارتان چگونه تحت تأثیر اقدامات آنها قرار می گیرد.
10 ترفند فروش که کارشناسان امیدوارند شما ندانید
اگر این فرصت را داشته باشند که شما را از بازار خارج کنند، این کار را خواهند کرد. ممکن است تعجب کنید… یک تاجر کوچک مانند من در این محیط خصمانه چه فرصت هایی دارد؟
نگران نباشید، ما همه چیزهایی را که می دانیم با شما به اشتراک می گذاریم تا مطمئن شوید که کسب و کار و فروش شما به تمام معنا مشخص است.
فرقی نمی کند که تازه شروع کرده اید یا قبلاً جایگاه خود را در بازار پیدا کرده اید.
توصیههای ما برای شما این است که به افزایش تعداد فروشهایی که انجام میدهید، کمک میکنند، خواه اولین فروش شما باشد یا هزارمین فروش شما.
1. به کاغذ بچسبید
هنگامی که در مورد تجارت صحبت می شود، آنچه که یک شخص می تواند ببیند یا بخواند همیشه ارزش بیشتری از آنچه می شنود دارد.
همیشه یک قرارداد کتبی یا الکترونیکی برای خریداران احتمالی خود به همراه داشته باشید. شما می خواهید مشتریانتان به شما اعتماد کنند و می دانید چه می گویند… کلمات ارزان هستند.
ضروری است که قرارداد یا ارائه شما واضح باشد و به طور خاص بر روی نکات زیر تمرکز کند:
آنچه می فروشید
چه مشکلاتی را می توانید برطرف کنید
خدمات یا محصول شما با بقیه متفاوت است
چرا به این کار علاقه دارید
به یاد داشته باشید: یک فروشنده آماده همیشه دست برتر را خواهد داشت.
2. نشسته بمانید
در ابتدا وقتی ایده های خود را ارائه می کنید، حتما حرکت کنید! قدم بزنید و کلمات خود را سرگرم کننده کنید. سعی کنید واقعاً توجه مشتری خود را جلب کنید.
هنگامی که ارائه خود را به پایان رساندید و برای شروع فرآیند کسب و کار آماده شدید، مؤدبانه روی صندلی خود بنشینید… و حرکت نکنید. حتی اگر بقیه هنوز ایستاده باشند، شما به عنوان فروشنده باید روی صندلی خود بنشینید و آماده معامله باشید.
به خاطر داشته باشید که اگر قبل از انجام معامله خود ایستادگی کنید، پیام اشتباهی را به مشتری خود ارسال می کنید. ایستادن، قبل از انجام مذاکره، به طور غیرمستقیم به مشتری خود می گوید که نظر خود را در مورد تجارت با آنها تغییر داده اید.
تنها هدف شما در اینجا انجام یک معامله است. اجازه ندهید زبان همکاری شما را فریب دهد و به گونه ای دیگر فکر کنید.
3. مراقب زبان خود باشید
هنگام صحبت با مشتری، بسیار مهم است که واضح و صحیح صحبت کنید. بسیاری از خریداران بالقوه می توانند سعی کنند شما را فریب دهند یا بترسانند، اگر شما ایده خیلی واضحی از آنچه در مورد آن صحبت می کنید یا می خواهید انجام دهید ندارید.
قدم زدن با یک استراتژی خوب از قبل می تواند به شما کمک کند تا خود را بهتر بیان کنید. سعی کنید ابتدا سخنرانی خود را با صدای بلند جلوی آینه ارائه دهید یا از ضبط کننده استفاده کنید تا ببینید چگونه با آن روبرو می شوید.
با ضبط خود می توانید گوش دهید و از خود انتقاد کنید. نوع ارائه ای که می خواهید به آن گوش دهید چیست؟ آیا شما شفاف و رسمی صحبت می کنید؟
به یاد داشته باشید که اگر 100% مطمئن نباشید به کسی اعتماد کنید، خیلی سخت است.
4. چیزی را فراموش نکنید که با آن بنویسید!
این ممکن است کمی دراماتیک به نظر برسد، اما واقعیت دارد. باید به یاد داشته باشید که حتی به کوچکترین جزئیات نیز توجه کنید. در هر معامله تجاری، همه نگاه ها به شماست!
خریداران شما مراقب هر حرکت شما هستند. بنابراین، حتی چیزی به کوچکی نداشتن خودکار برای امضای قرارداد می تواند منجر به شکست بزرگی از طرف شما شود.
هنگام بستن قرارداد با مشتریان خود، مطمئن شوید که واقعاً چقدر حرفه ای هستید.
این فقط داشتن یک خودکار برای نوشتن یا نشستن نیست، بلکه این است که خود را به عنوان یک حرفه ای به تصویر بکشید. هنگامی که مشتریان شما را به عنوان یک حرفه ای ببینند، احساس راحتی می کنند که بدانند آنچه را که برای آن هزینه می کنند به دست خواهند آورد.
به یاد داشته باشید که اگر به درستی آماده نباشید، همیشه ممکن است همه چیز اشتباه پیش برود.
5. حس شوخ طبعی خود را بیاورید!
بهترین راه برای از بین بردن هر تنشی طنز است! سعی کنید مشتریان خود را کمی سرگرم کنید. یک داستان بگویید یا یک جوک بسازید و خواهید دید که کل تجربه را برای همه لذت بخش تر می کند.
خریداران به احتمال زیاد با کسی تجارت می کنند که به آنها احساس راحتی می کند. ابتدا رابطه خود را ایجاد کنید و سپس نگران پول باشید.
شوخ طبعی، کاریزما و یادگیری تا حد امکان دوستانه بودن بهترین ابزاری است که هر فروشنده ای می تواند داشته باشد.
6. تماس مستقیم چشمی
اگرچه نظم و انضباط زیادی می طلبد، اما باید به یاد داشته باشید که همیشه تماس چشمی را حفظ کنید.
اگر می خواهید حرفه ای سخت کوش و جدی در نظر گرفته شوید، باید ارتباط چشمی با مشتریان خود حفظ کنید.
با این کار به خریدار علاقه نشان می دهید و به خودتان و محصولات شخصی اطمینان دارید.
تماس چشمی نه تنها نشانه احترام به دیگران است، بلکه ساده ترین راه برای نشان دادن اینکه چقدر به کسب و کار او علاقه مند هستید، می باشد.
7. با همه به عنوان یک مشتری بالقوه آینده رفتار کنید
طوری رفتار کنید که انگار هر معامله کاری که انجام می دهید مهم ترین معامله ای است که در زندگی خود انجام داده اید. اگر مشتری به طور صریح به شما بگوید که پول یا قدرت لازم برای تصمیم گیری خاص را ندارد، هرگز دلسرد نشوید. اگر بدانید که چگونه با مشتریان خود درست رفتار کنید، آنها همیشه به سراغ شما خواهند آمد.
این قانون طلایی است که همه تفاوت را ایجاد می کند. همیشه همانطور با دیگران رفتار کن که با خودت میکردی. رفتار خوب با دیگران برای موفقیت ضروری است زیرا هر مصرف کننده ای این پتانسیل را دارد که مشتری بعدی شما باشد.
اگر با هر فردی طوری رفتار کنید که انگار یک مشتری است، ممکن است روزی باشد.
80 درصد از سود شرکت به بخش فروش می رسد.
8. هرگز تسلیم نشو!
علیرغم تمام تلاشهای شما برای اینکه آمادهترین فرد در اتاق، کاریزماتیکترین، خندهدارترین یا دوستانهترین فرد باشید و علیرغم تمام تلاشهایتان برای اطمینان از اینکه محصولات و خدمات شما بهترین در بازار هستند، همیشه کسی وجود خواهد داشت که به شما جور دیگری بگوید. .
به یاد داشته باشید، زمانی که این اتفاق می افتد، مهم نیست که توانستید کسی را در مورد چیزی بفروشید یا نه، بلکه مهمتر این است که توانستید برای لحظه ای توجه او را به خود جلب کنید. و سپس از خود بپرسید که کجا را اشتباه رفتید؟
هنگامی که متوجه شدید و متوجه شدید که در بستن یک معامله خاص چه اشتباهی رخ داده است، استراتژی کسب و کار خود را تغییر دهید و پیشنهاد جدیدی ارائه دهید.
مهم نیست در گذشته چه اشتباهی رخ داده است، اگر بتوانید با مشتری خود دوباره مذاکره کنید و به توافق برسید، مشتری شما برای همیشه سپاسگزار شما خواهد بود.
9. مثبت بمانید!
ممکن است گاهی متوجه شوید که برخی از فروش هایی که انجام می دهید ممکن است همیشه بهترین نباشند. ممکن است بستن برخی از آن ها برای شما دشوار باشد یا ممکن است برخی دیگر را کمی پیچیده بیابید، اما، هرگز نباید اجازه دهید یکی از دستش برود!
اگر هر لحظه اشتیاق خود را از دست بدهید، تنها مسیری که مطمئناً معامله شما پیش می رود پایین آمدن است.
هرگز نگرش «فکر می کنم می توانم، فکر می کنم می توانم» را از دست ندهید و مطمئناً موفق خواهید شد. اعتماد شما به معامله ممکن است مفیدترین ابزاری باشد که دارید.
18 درصد از فروش ها در آخرین مرحله نهایی کردن فروش شکست می خورند.
10. لبخند خود را فراموش نکنید!
یک لبخند ساده می تواند میلیون ها در را باز کند. لبخند نه تنها نگرش مثبت شما را نشان می دهد، بلکه باعث همدلی اطرافیانتان می شود. کسبوکارهای موفق همیشه لبخند میزنند، نه به این دلیل که دائماً خوشحال هستند، بلکه به این دلیل که تمام قدرت یک لبخند را میدانند.
لبخند خود را هر روز تمرین کنید زیرا، باور کنید یا نه، می توانید تقریباً هر کاری را با لبخند انجام دهید … از جمله بحث و گفتگو یا مذاکره!
این ها ده ترفند برتر ما هستند و از طریق تجربه شخصی، متوجه شده ایم که چقدر ارزشمند هستند.
با این حال، در پایان هر فروش، تنها چیزی که واقعا مهم است این است که چقدر آن را می خواهید. چقدر برای موفقیت مصمم هستید؟
هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.