ورود / ثبت نام
0

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
0
0

بازاریابی مکالمه ای چیست؟ [راهنما و مثال]

32 بازدید
بازاریابی مکالمه ای
امیتیاز خود را همین حالا ثبت نمایید!! post
بازاریابی مکالمه ی
بازاریابی دیگر فقط در مورد تبلیغات محصولات نیست. این در مورد ایجاد روابط معنی دار با مشتریان شما است. و بهترین راه برای انجام این کار این است که یک مکالمه داشته باشید.

به همین دلیل است که شما بیشتر و بیشتر در مورد بازاریابی مکالمه ای می شنویم. این روزها به نظر می رسد همه چیز “مکالمه” است – رابط ها، برنامه ها و کمپین های تبلیغاتی.

اما واقعا به چه معناست؟

ما به شما کمک خواهیم کرد تا دریابید که بازاریابی مکالمه چیست و نمونه هایی از چگونگی استفاده از ان برای بهبود کسب و کار شما ارائه می دهیم.

در این مقاله:

دریافت ابزارهای بازاریابی مکالمه رایگان برای افزایش رضایت مشتری

چت 👋 زنده را امتحان کنیددرباره گفتگوی زنده Tidio بیشتر بدانید

اگر در مورد سایر موضوعات مربوط به بازاریابی یا چت بات ها کنجکاو هستید، باید بخوانید:

بازاریابی مکالمه ای چیست؟

بازاریابی مکالمه ای اصطلاحی است که فرایند برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه و فعلی را از طریق کانال های مکالمه مانند چت بات ها، چت زنده، رسانه های اجتماعی و برنامه های پیام رسانی توصیف می کند. این یک راه عالی برای ارتباط با مشتریان در سطح شخصی تر و ایجاد روابط است که می تواند منجر به تبدیل و فروش شود.

چت بات در حالت تاریک مثال

بازاریابی مکالمه ای در نظر گرفته شده برای ایجاد یک مکالمه دو طرفه بین یک کسب و کار و مشتریان ان، با هدف ایجاد اعتماد و وفاداری است.

مزایای استفاده از یک رویکرد مکالمه ای برای بازاریابی:

  • سطح تعامل بالاتر. پس از تبادل پیام، مشتریان بیشتر احتمال دارد که به سایت شما بازگردند، محتوای شما را بخوانند و محصولات یا خدمات شما را خریداری کنند.
  • افزایش تبدیل فروش مکالمات در زمان واقعی می تواند اطمینان حاصل کند که مشتریان اطلاعات مورد نیاز خود را برای تصمیم گیری در مورد خرید دریافت می کنند.
  • بازگشت خوب در نرخ سرمایه گذاری. بازاریابی مکالمه ای مقرون به صرفه است – به کسب و کارها اجازه می دهد تا مشتریان خاصی را به جای صرف پول در کمپین های تبلیغاتی گسترده هدف قرار دهند.
  • اگاهی بهتر از برند تعامل با مشتریان از طریق پیام ها کسب و کار شما را به یاد ماندنی تر می کند و اشنایی با نام تجاری شما را افزایش می دهد
  • تجربه بهتر مشتری تعامل با مشتریان از طریق مکالمات مؤثرتر از ارسال دهها ایمیل پیگیری است.
  • افزایش وفاداری مشتری چت بات ها و چت زنده می توانند وفاداری مشتری را با ارائه یک سرویس ارزشمند که به مشتریان کمک می کند تا مشکلات خود را حل کنند، افزایش دهند.
  • بازخورد بیشتر مشتری. تعامل با مشتریان از طریق مکالمات مستقیم می تواند به شما در یادگیری بیشتر در مورد انها کمک کند

باشه

اما دقیقا چه چیزی رباتها، دستیاران هوش مصنوعی مکالمه ای و پیام های فوری را برای بازاریابی مناسب می کند؟

چرا بازاریابی مکالمه ای بسیار موثر است

در دنیای ارتباطات و فروش B2C، بازاریابی مبتنی بر مکالمه یک روند دیجیتال نسبتا جدید است. بازاریابی مکالمه ای با بازاریابی ورودی مرتبط است – فرایند جذب مشتریان از طریق محتوا و تعاملات مرتبط و مفید. مکالمات اتفاق می افتد به مستقیم ترین و قدرتمند از تمام تعاملات مشتری.

چرا مکالمات در یک استراتژی ورودی مهم هستند؟

انها به شما اجازه می دهند:

  • اهرم اصول روانشناسی مشتری قدرتمند است که کمک خواهد کرد که درایو منجر بیشتر به خط لوله خود را با تلاش کمتر
  • ارائه تجربیات شخصی به مشتریان خود، ایجاد اعتماد و وفاداری
  • در مورد مشتریان بیشتر بدانید و محصولات و خدمات کسب و کار خود را بهبود بخشید

برخی از شرکت ها نرخ تبدیل نسل سرب خود را از 3٪ به تقریبا 10٪ با استفاده از chatbots مکالمه افزایش دادند.

بیشتر بخوانید: شما ممکن است تعجب کنید که چگونه بازاریابی محاوره ای می تواند برای صنایع مختلف کار کند. اگر شما علاقه مند به اعداد نرخ تبدیل خاص هستید، می توانید گزارش ما در مورد روند چت بات و معیارها را بخوانید.

پیاده سازی استراتژی بازاریابی مکالمه ای شما

مکالمات معنی دار با نمایندگان فروش یا چت بات ها می تواند بازدید کنندگان وب سایت را سریعتر از رویکردهای بازاریابی سنتی به مشتریان بالقوه تبدیل کند. در واقع، حدود 63 درصد از مشتریان احتمالا پس از یک مکالمه چت زنده به وب سایت شما باز می گردند.

مثال چت بات Leisera Shop

اما ادغام بازاریابی مکالمه ای با سفر مشتری و فرایندهای فروش می تواند چالش برانگیز باشد.

به منظور استفاده موثر از فن اوری های مکالمه، شرکت ها باید تمرکز خود را از فشار دادن محصولات به ارائه یک تجربه کاربری خوب تغییر دهند. این بدان معنی است که خدمات مشتری و تلاش های بازاریابی باید بیشتر رابطه گرا شوند و تیم های فروش باید یاد بگیرند که چگونه مشتریان را در مکالمات درگیر کنند.

در اینجا یک راهنمای گام به گام برای ایجاد بازاریابی دیجیتال شما بیشتر مکالمه است:

  1. اهداف و معیارهای کسب و کار خود را که استفاده می کنید تعریف کنید
  2. شناسایی نقاط پیام کلیدی که می خواهید ارتباط برقرار کنید
  3. انتخاب کنید چه کانال های ارتباطی را می خواهید پوشش دهید
  4. تصمیم بگیرید که کدام پلت فرم برای رسیدن به اهداف شما بهتر است
  5. تیم خود را در مورد چگونگی استفاده از ابزارهای بازاریابی مکالمه اموزش دهید
  6. طراحی و تست ربات های خود را قبل از فعال سازی انها در سایت خود زندگی می کنند
  7. نتایج خود را اندازه گیری کنید و جریان مکالمه را بهینه کنید

بیایید نگاهی دقیق تر به هر یک از انها داشته باشیم.

1. اهداف و معیارهای کسب و کار خود را که استفاده می کنید تعریف کنید

قبل از اینکه تصمیم بگیرید استراتژی بازاریابی مکالمه ای خود را اجرا کنید، ایده خوبی است که تعیین کنید چه چیزی می خواهید به دست اورید. ایا می خواهید فروش خود را از طریق رسانه های اجتماعی با ارسال توصیه های محصول از طریق چت بات های مسنجر فیس بوک افزایش دهید؟ یا شاید شما علاقه مند به بهبود رضایت مشتری هستید و بیشتر به رتبه بندی مکالمه خود اهمیت می دهید؟

برخی از معیارهای رایج برای اندازه گیری اثربخشی تلاش های بازاریابی مکالمه ای شما عبارتند از:

  • سرنخ ها و معیارهای فروش. تعداد سرنخ های تولید شده، نرخ تبدیل تجارت الکترونیک یا میانگین ارزش سفارش
  • معیارهای نامزدی. نرخ پاسخ، میانگین زمان تعامل یا تعداد پیام های ارسال شده / دریافت شده
  • معیارهای اگاهی رسیدن، برداشت، و یا نرخ کلیک از طریق
  • معیارهای وفاداری و رضایت مشتری نرخ حفظ مشتری، میانگین ارزش طول عمر مشتری، CSAT یا NPS
بخش تجزیه و تحلیل در پانل Tidio

برخی از ابزارها ویژگی های یکپارچه ای را برای ردیابی نحوه ترجمه چت ها به فروش ارائه می دهند. به عنوان مثال، در Tidio شما می توانید تعداد فروش اضافی پس از یک مکالمه را ردیابی کنید.

2. شناسایی نقاط کلیدی پیام است که شما می خواهید برای برقراری ارتباط

بازاریابی مکالمه ای مبتنی بر ارتباطات است و ارتباطات خوب باید یک پیام روشن و ساده داشته باشد. سعی کنید خودتان را جای مشتری قرار دهید و به این فکر کنید که چه پیامی بیشترین توجه شما را جلب خواهد کرد. یک پیشنهاد تبلیغاتی برای یک محصول جدید و یک کد تخفیف؟ دعوت نامه برای دسترسی به محتوای رایگان در ازای ادرس ایمیل؟

نمونه ای از chatbot که از خوانندگان وبلاگ می خواهد یک مقاله را در مقیاس 1-5 رتبه بندی کنند

سعی کنید پیام را روی یک نکته متمرکز کنید و نه خیلی پیچیده. به عنوان مثال، شما می توانید بازخورد مشتری را درخواست کنید و سپس از طریق تبادل پیام ها به موضوعات دیگر منحرف شوید. مکالمه ممکن است با یک پیام خوش امدگویی چشمگیر شروع شود و با یک فروش به پایان برسد.

بیشتر بخوانید: چگونه تجربه مشتری در فروشگاه انلاین را بازسازی کنیم

3. کانال های ارتباطی را که می خواهید پوشش دهید انتخاب کنید

اگر می خواهید شروع به اجرای بازاریابی مکالمه ای کنید، بهترین مکان ها وب سایت، برنامه های پیام رسانی و رسانه های اجتماعی هستند. در نظر بگیرید:

همه کانال های بازاریابی به طور یکسان کار نمی کنند. به عنوان مثال، اگر می خواهید چت بات خود را برای کمک به مشتریان با توصیه های محصول، پس از ان شما ممکن است بخواهید به استفاده از یک پلت فرم چت مانند مسنجر فیس بوک. اگر می خواهید چت بات شما به سوالات مشتری در مورد محصولات یا خدمات شما پاسخ دهد، ممکن است بخواهید از یک چت بات پشتیبانی مشتری FAQ استفاده کنید و ان را به وب سایت خود اضافه کنید.

دریافت ابزارهای بازاریابی مکالمه رایگان برای افزایش رضایت مشتری

چت 👋 زنده را امتحان کنیددرباره گفتگوی زنده Tidio بیشتر بدانید

4. بهترین پلت فرم بازاریابی مکالمه ای را برای کسب و کار خود انتخاب کنید

بازاریابی مکالمه ای اینده بازاریابی دیجیتال است. جای تعجب نیست که شرکت های زیادی راه حل های خارج از جعبه را ارائه می دهند. اضافه کردن چت زنده و chatbots به وب سایت و رسانه های اجتماعی شما اسان تر از همیشه است.

نگاهی به لیست بهترین سیستم عامل chatbot مکالمه:

  • Tidio چت زنده و chatbots. فراهم می کند انواع ابزارهای رایگان، مانند ربات پاسخ خودکار Tidio، که ان را اسان برای راه اندازی و تجزیه و تحلیل کمپین های بازاریابی مکالمه خود را
  • ابزارهای بازاریابی مکالمه ای رانش. پلت فرمی که به کسب و کارها کمک می کند تا از طریق ربات های سفارشی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند
  • مجرب. ابزارهای تولید سرب با نرم افزار یکپارچه CRM برای کمک به شما در ایجاد پایگاه داده مشتری خود
  • MobileMonkey. یک راه حل قدرتمند برای ایجاد چت بات های پیشرفته فیس بوک
  • آی فون. ابزارهای بازاریابی مکالمه ای و خدمات مشتری مناسب برای شرکت های متوسط و سازمانی (ممکن است بخواهید یکی از گزینه های محبوب Intercom را برای مشاغل کوچک در نظر بگیرید))

شما همچنین می توانید یک مقایسه دقیق از سازندگان chatbot بالا در اینجا پیدا کنید.

5. اموزش تیم خود را در مورد نحوه استفاده از ابزارهای بازاریابی محاوره ای

استفاده از چت بات های بازاریابی و پاسخ های کنسرو شده به این معنی است که شما می توانید با صدها مشتری صحبت کنید بدون اینکه عرق کنید. اما، مانند هر تکنولوژی جدید، این بدان معنی است که شما باید قبل از اینکه همه چیز هموار شود، چیزهایی را یاد بگیرید.

برخورد با مشتریان عصبانی با ربات های AI می تواند نتیجه معکوس داشته باشد، بنابراین شما باید برای انواع شرایط اماده باشید. برخی از سناریوهای معمول خدمات مشتری را در صورتی که chatbots بازاریابی شما با عوامل خدمات مشتری اشتباه گرفته شود، تمرین کنید. شما می توانید اعلان ها و هشدارهای تلفن همراه را در مورد مشتریانی که می خواهند با یک نماینده واقعی صحبت کنند، تنظیم کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین ایده ها و منابع اموزش خدمات مشتری

6. طراحی و تست chatbots خود را قبل از راه اندازی انها زندگی می کنند

مشتریان باید بتوانند با یک کسب و کار چت کنند، همانطور که با یک دوست صحبت می کنند. این بدان معنی است که کسب و کارها باید 24/7 پاسخگوتر، شخصی تر و در دسترس باشند. چت بات های به خوبی طراحی شده ضروری هستند، به ویژه هنگامی که به این نکته اخر می اید. در واقع، شما می توانید فروش خود را با طراحی چت بات خوب 67٪ افزایش دهید.

مشاهده ویرایشگر چت بات Tidio

شما می توانید فلوچارت های مختلف chatbot و درختان تصمیم گیری را با چندین گزینه مکالمه با یک سازنده چت بات بصری طراحی کنید. با این حال، یک راه بسیار ساده تر استفاده از قالب های چت بات اماده است.

7. نتایج خود را اندازه گیری کنید و جریان مکالمه را بهینه کنید

ردیابی نتایج کمپین های بازاریابی مکالمه ای شما بسیار اسان است، به خصوص اگر معیار درستی را انتخاب کرده باشید. اما اگر نتایج رضایت بخش نباشد، می توانید میزان کاهش پیام های فردی چت بات خود را ببینید.

تنظیم پلت فرم چت بات Tidio نشان می دهد که درصد از تعداد افرادی که در جریان به یک پیام رسیده اند

ممکن است متوجه شوید که مشتریان شما با یک پیام خاص دلسرد می شوند یا به چیز دیگری علاقه مند هستند. با مشاهده نتایج برای هر گره پیام شما می توانید مکالمات خود را بهینه سازی کنید. این نوع تجزیه و تحلیل دقیق به عنوان یک ویژگی در ویرایشگر Tidio در دسترس است.

نمونه های بازاریابی مکالمه

تاکتیک های بازاریابی مکالمه ای برای کسب و کارهایی که می خواهند ارتباط شخصی تری با مشتریان خود ایجاد کنند مناسب است. با استفاده از انها، می توانید مشتری خود را ارزشمند و قدردانی کنید، که می تواند منجر به فروش بیشتر و نرخ حفظ مشتری بهتر شود.

در اینجا چند نمونه از تکنیک های بازاریابی مکالمه ای که توسط شرکت ها استفاده می شود وجود دارد.

نسل سرب با chatbots

متداول ترین مثال از بازاریابی مکالمه ای در عمل استفاده از chatbots نسل سرب است. انها مناسب برای خودکار فرایند جذب سرب و واجد شرایط منجر به عنوان انها در امده است.

مثال Chatbot از Tidio

Chatbot می تواند زمانی که کسی از یک صفحه خاص بازدید می کند یا پس از تاخیر ایجاد شود. هنگامی که مشتریان به چت بات شما پیام می دهند، از انها یک سری سوالات پرسیده می شود. وظیفه اصلی جمع اوری اطلاعات تماس مانند ادرس ایمیل یا شماره تلفن است.

شما می توانید بازدید کنندگان وب سایت خود را با منابع رایگان، نمونه های محصولات یا کدهای تخفیف وسوسه کنید. سپس chatbot شما می تواند برخی از سوالات پیگیری را ارسال کند که به طبقه بندی مشتریان و پیدا کردن سرنخ های واجد شرایط کمک می کند.

کمپین های فروش مکالمه ای رسانه های اجتماعی

فروش مکالمه از طریق کانال های مکالمه مانند چت بات ها، رسانه های اجتماعی و ایمیل انجام می شود. از طریق یک سری پیام ها، می توانید محصولات را به مشتریان خود پیشنهاد دهید، انچه را که به دنبال ان هستند پیدا کنید یا به انها تخفیف بدهید.

این در حالی که در حال حاضر در حال.

مثال بالا یک چت بات مسنجر توسعه یافته توسط Kiehl را نشان می دهد که به شما کمک می کند تا هدایای محصول مراقبت از پوست را جستجو کنید. این یک فروش کامل مکالمه است – همه چیز درست در پانل مکالمه اتفاق می افتد. با استفاده از اتوماسیون پرداخت در مسنجر و ادغام روش های پرداخت انعطاف پذیر، کسب و کارهایی مانند Kiehl می توانند یک تجربه خرید یکپارچه را برای مشتریان خود فراهم کنند.

چت زنده در وب سایت های تجارت الکترونیک

چت زنده یک استراتژی بازاریابی مکالمه ای است که از نرم افزار چت زنده برای برقراری ارتباط با مشتریان استفاده می کند. این اجازه می دهد تا کسب و کار برای ارائه خدمات به مشتریان و پشتیبانی، و همچنین ارسال پیام های بازاریابی و فروش، از طریق مکالمات چت زنده.

تنظیمات سفارشی سازی در پانل Tidio

چت زنده ابزاری است که بخشی جدایی ناپذیر از وب سایت یا فروشگاه انلاین شما می شود. شما می توانید ظاهر و احساس خود را سفارشی کنید و پیام ها را پیکربندی کنید تا با نام تجاری شما سازگار باشد. در حالی که ممکن است به نظر برسد که یک ویجت چت زنده بیشتر مربوط به خدمات مشتری است، در واقع یک عملکرد بازاریابی مهم نیز دارد. مشتریان وب سایت های بدون ویژگی چت زنده را تقریبا 2 برابر کمتر قابل اعتماد می دانند.

صفحات فرود مکالمه

به منظور ایجاد یک صفحه فرود مکالمه، باید از اصول طراحی مکالمه استفاده کنید. این اصول بر ایجاد یک تجربه کاربری جذاب تر با استفاده از عناصر مکالمه مانند سوالات، سوالات و شخصی سازی تمرکز می کنند.

صفحه فرود Conversational Landing Page

اما شما همچنین می توانید یک صفحه فرود مکالمه برای بازاریابی به طور خودکار ایجاد کنید. برخی از بهترین سیستم عامل های بازاریابی مکالمه ای به شما امکان می دهند یک ویجت تعاملی و chatbots را در هر وب سایت جاسازی کنید. یا حتی صفحه فرود را برای شما میزبانی می کند.

شما می توانید یک صفحه مکالمه ایجاد شده با Tidio را در اینجا ببینید و ازمایش کنید.

نتیجه

بازاریابی چت بات مکالمه یک راه موثر برای افزایش تبدیل و درامد در حالی که کاهش هزینه ها است. این باعث می شود کسب و کار شما مقیاس پذیر، کارامدتر و شخصی تر برای مشتریان باشد. علاوه بر این، شروع کار با یک پلت فرم چت بات بازاریابی مانند Tidio ساده و مقرون به صرفه است.

اگر علاقه مند به اجرای بازاریابی چت بات برای کسب و کار خود هستید، برای شروع روی زیر کلیک کنید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://momkn.ir/?p=2512
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
علیرضا جهانتیغ
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد بازاریابی مکالمه ای چیست؟ [راهنما و مثال]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

Solverwp- WordPress Theme and Plugin

سلام،چگونه میتوانم کمک کنم.