ورود / ثبت نام
0

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
0
0

اصول مهم در انتخاب نام دامنه

320 بازدید
امیتیاز خود را همین حالا ثبت نمایید!! post
انتخاب نام دامنه مناسب می تواند یک وب سایت را ایجاد یا خراب کند. اگر اشتباهی را انتخاب کنید، در معرض خطر از دست دادن ترافیک و همچنین سردرگمی بازدیدکنندگانی که موفق به جذب آن هستید، خواهید بود.

خوشبختانه، راه‌های زیادی وجود دارد تا مطمئن شوید دامنه‌ای را انتخاب می‌کنید که برای کسب‌وکار یا وب‌سایت شما کار می‌کند. با چسبیدن به دامنه های سطح بالا (TLD) آشنا، به یاد ماندنی کردن دامنه خود و استفاده از یک مولد برای ایده های هوشمندانه، سایت خود را به درستی راه اندازی خواهید کرد.

در این مقاله، ما به 11 نکته آسان برای ثبت بهترین نام دامنه برای وب سایت خود خواهیم پرداخت. بیا بریم!

1. از یک TLD قابل اعتماد استفاده کنید

دامنه سطح بالا (TLD) پسوند دامنه در انتهای نام دامنه سایت شما است ، مانند .com ، .org یا .net . داشتن یک TLD قابل اعتماد، به ویژه برای ایجاد هویت برند قوی، سودمند است.

پس از همه، TLD های رایج مانند .com معمولاً به عنوان قابل اعتمادترین دیده می شوند. این بدان معنا نیست که اگر برای سایت شما منطقی باشد، نمی توانید برخی از TLD های جدیدتر را آزمایش کنید. اینها جایگزین های خلاقانه ای را ارائه می دهند، اما باید با دقت مورد استفاده قرار گیرند.

برای بسیاری از سایت‌ها، com هنوز بهترین پسوند دامنه است. ایمن، تثبیت شده است و می تواند در کشورهای مختلف استفاده شود و بازار بالقوه شما را باز کند. به علاوه، به خاطر سپردن آن برای مخاطبان شما آسان خواهد بود.

 

ایده عالی شما با یک نام دامنه شروع می شود

اجازه ندهید شخص دیگری URL شما را ثبت کند. 400+ TLD DreamHost را جستجو کنید تا مناسب وب سایت خود را بیابید.

 

2. کلمات کلیدی خود را هوشمندانه انتخاب کنید

در حالی که می توانید نام دامنه خود را پس از راه اندازی سایت خود تغییر دهید، بهتر است چیزی را انتخاب کنید که در دراز مدت از آن راضی باشید. این بدان معناست که مطمئن شوید دامنه شما با تمرکز و مخاطبان سایت شما مطابقت دارد.

به عنوان مثال، دامنه شما مکانی عالی برای گنجاندن برخی از کلمات کلیدی است که با جایگاه یا صنعت شما مرتبط هستند. انجام این کار می تواند مخاطبان خود را از محتوای وب سایت شما آگاه کند و بهینه سازی موتور جستجو (SEO) شما را بهبود بخشد .

برای یافتن بهترین کلمات کلیدی برای کسب و کار خود، ممکن است بخواهید از ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند ابزار کلیدواژه استفاده کنید . این یک راه عالی برای انجام برخی تحقیقات اولیه است.

ابزار تحقیق کلمات کلیدی

برای شروع، کافی است یک کلمه یا عبارت مرتبط با جایگاه وب سایت خود را وارد کنید و کشور و زبان انتخابی خود را انتخاب کنید. با انتخاب Research به شما کلمات کلیدی مرتبط با محتوای سایت شما را نشان می دهد که بیشترین جستجو را داشته اند.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی بالقوه نام دامنه

فقط به یاد داشته باشید که از این کلمات کلیدی همانطور که هست استفاده نکنید، زیرا احتمالاً منجر به یک دامنه بسیار عمومی می شود. در عوض، می توانید یک اصطلاح محبوب را انتخاب کنید و آن را به صورت ارگانیک در نام دامنه خود بگنجانید.

 

3. مطمئن شوید که نام دامنه شما کوتاه است

به خاطر سپردن نام دامنه کوتاه آسان تر است. وقتی افراد می توانند دامنه شما را به خاطر بسپارند، اغلب احتمال بیشتری دارد که به سایت شما بازگردند یا آن را با دیگران به اشتراک بگذارند.

به طور خاص، داشتن یک URL که به راحتی به اشتراک گذاشته شود حیاتی است. چه از طریق شفاهی و چه از طریق رسانه های اجتماعی، هر چه سایت شما در معرض دید بیشتری قرار گیرد، شانس بیشتری برای جذب مخاطبانی دارید که هرگز به تنهایی نمی توانید به آنها دسترسی پیدا کنید. 

بنابراین هنگام انتخاب نام دامنه خود، به یاد داشته باشید که نقطه شیرین بین 50 تا 75 کاراکتر است . مانند همه توصیه‌ها، «کوتاه‌تر، بهتر» را می‌توان بیش از حد تصور کرد. دامنه‌ای که فقط چند حرف طول دارد، ممکن است گیج‌کننده باشد و به کاربران (یا موتورهای جستجو!) سرنخی در مورد موضوع وب‌سایت شما نمی‌دهد. 

URL خودمان را به عنوان مثال در نظر بگیرید. DreamHost.com کوتاه، شیرین است و هدف را نشان می دهد.

وب سایت دریم هاست

البته، به یاد ماندنی ماندن نام دامنه شما بیشتر از کوتاه کردن آن است. همچنین باید مطمئن شوید که گیج کننده نیست، که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

4. تلفظ و املای نام دامنه خود را آسان نگه دارید

یک راه هوشمندانه برای اطمینان از اینکه مخاطبان شما نام دامنه شما را به خاطر می آورند این است که تلفظ و املای آن آسان باشد. هنگامی که پردازش چیزها آسان باشد، افراد به احتمال زیاد احساسات مثبتی نسبت به آنها خواهند داشت – اثری که به عنوان روانی شناختی شناخته می شود .

این مفهوم را می توان به روش های مختلفی در نام دامنه وب سایت شما اعمال کرد. حداقل، بهتر است از هر گونه ترفند زیبای برندسازی که فکر می کنید می تواند به تشخیص سایت شما کمک کند، مانند اشتباه املایی عمدی نام خود اجتناب کنید.

در حالی که این رویکرد می تواند برای فروشگاه های فیزیکی کار کند، ممکن است URL سایت شما را برای به خاطر سپردن و تایپ کردن سخت تر کند. این می تواند بازدیدکنندگان را ناامید کند و حتی احتمال اینکه در مکان اشتباهی قرار بگیرند را بیشتر می کند. 

از سوی دیگر، با کوتاه و شیرین نگه داشتن نام دامنه خود، می توانید بازدیدهای مجدد را تشویق کنید و ترافیک را افزایش دهید .

5. منحصر به فرد و قابل برند بمانید

نزدیک به 2 میلیارد وب سایت آنلاین وجود دارد. این رقابت زیادی است. همچنین به این معنی است که نام دامنه شما می تواند برای کمک به برجسته شدن شما بسیار مهم باشد.

برای انجام این کار، دامنه شما باید منحصر به فرد و قابل برند باشد. در غیر این صورت، وب سایت شما می تواند به سرعت تبدیل به سنگریزه ای در یک اقیانوس بی پایان آنلاین شود و ممکن است مجبور شوید بیشتر در کمپین های بازاریابی خود سرمایه گذاری کنید .

ماندن در برند بیشتر به انتخاب یک نام دامنه به یاد ماندنی است که جذاب باشد و همچنین به طور دقیق تجارت شما را منعکس کند. فکر می کنم در امتداد خطوط tripadvisor.com ، investopedia.com و techradar.com .

وب سایت تک رادار

در هر مورد، این دامنه ها روی برند باقی می مانند و در عین حال هدف سایت را به طور توصیفی نشان می دهند. از طریق پیروی از این اصل، می‌توانید اولین برداشت قوی را تشویق کنید و کلیک‌ها را تشویق کنید.

6. خط فاصله به نام دامنه خود اضافه نکنید

افزودن خط فاصله به نام دامنه شما ایده خوبی نیست. این به این دلیل است که می تواند به خوانایی و به یاد ماندنی نام لطمه بزند. برخی از افراد ممکن است فراموش کنند که خط فاصله در URL کجا می رود و برای یافتن دوباره وب سایت شما تلاش کنند. به همین دلیل، آنها ممکن است نتوانند آن را در رسانه های اجتماعی یا حتی دهان به دهان منتقل کنند. 

به علاوه، زمانی که گفتن یک کلمه یا عبارت سخت تر باشد، یادآوری آن تاثیر منفی می گذارد. بیایید به عنوان مثال به liverpoolecho.co.uk نگاه کنیم.

وب سایت روزنامه لیورپول اکو.

توسعه دهندگان این وب سایت روزنامه به جای گذاشتن خط فاصله بین «لیورپول» و «اکو» آن را حذف کردند. گفتن و به خاطر سپردن دامنه موجود بسیار ساده تر از “Liverpool Hyphen Echo” است.

7. در صورت امکان از استفاده از حروف دوتایی خودداری کنید

درست مانند نام‌های دامنه اشتباه املایی عمدی، نشانی‌های اینترنتی که دارای حروف اضافی هستند می‌توانند سخت‌تر و به همان اندازه به خاطر سپردن آنها سخت باشد. به یاد داشته باشید که نام دامنه ها با حروف بزرگ نوشته نمی شوند. بنابراین اگر یک کلمه با یک حرف تمام شود و کلمه بعدی با همان حرف شروع شود، ممکن است در نگاه اول عجیب به نظر برسد (یعنی “thebesttea.com”).

این می‌تواند باعث شود مردم در مورد آنچه تایپ می‌کنند تجدید نظر کنند و منجر به سردرگمی (و در نتیجه ناامیدی) شود. بنابراین، بهتر است در مورد حروف دوگانه احتیاط کنید، مگر اینکه نام کسب و کار شما این را غیرعملی کند.

8. برای خود جایی برای رشد بگذارید

بدیهی است که شما می خواهید نام وب سایت شما با هدف آن مرتبط باشد. با این حال، مهم است که فضایی برای رشد باقی بگذارید، بنابراین خود را در یک جایگاه واحد گیر ندهید. 

فروشگاه آنلاین شما ممکن است شروع به فروش فقط چای های دست ساز کند. اما با گذشت زمان، ممکن است شروع به تهیه قهوه، کتاب یا حتی گل کنید.

در نهایت، اگر مجبور نیستید، نمی خواهید خود را مجبور کنید که سایت خود را به یک دامنه جدید منتقل کنید . بنابراین حتی اگر شروع کوچکی دارید، در نظر بگیرید که ممکن است بخواهید وب سایت یا کسب و کار خود را در طول زمان به کجا ببرید و به دنبال بازاری باشید که کمی گسترده تر از یک محصول یا موضوع واحد باشد.

 

9. نام دامنه خود را به دقت تحقیق کنید

در کنار در نظر گرفتن نیازهای خود، عاقلانه است که در مورد نام دامنه خود قبل از نهایی کردن انتخاب خود تحقیق کنید. برای مثال، ممکن است متوجه شوید که کسب‌وکار دیگری در حال حاضر از نام دامنه بسیار مشابهی استفاده می‌کند. اگر آن کسب و کار تصمیم بگیرد که شما در حال نقض حق نسخه برداری هستید، این می تواند برای مخاطبان شما سردرگمی ایجاد کند یا حتی مشکلات قانونی ایجاد کند .

با انجام برخی تحقیقات برای اینکه ببینید چه وب سایت های مشابهی وجود دارند و چه نام هایی دارند، حتی اگر فقط از طریق گوگل یا جستجوی دامنه باشد ، می توانید از خود و نام تجاری خود محافظت کنید. علاوه بر این، می توانید شانس خود را برای یافتن نام دامنه ای که بتوانید به یک برند منحصر به فرد و به یاد ماندنی تبدیل کنید، افزایش دهید.

10. از یک Domain Name Generator استفاده کنید

انتخاب یک نام دامنه می تواند مانند راه رفتن روی یک طناب باشد. شما می خواهید ساده و در عین حال به یاد ماندنی باشد، در عین حال که از بین جمعیت متمایز باشد. باز هم، میلیون‌ها وب‌سایت در اطراف شناور هستند که به عنوان رقابت بالقوه عمل می‌کنند.

این بدان معنی است که شما به چیزی منحصر به فرد نیاز خواهید داشت. البته، به‌تنهایی می‌توان ایده‌های غیرمجاز به دست آورد. برای شروع فرآیند طوفان فکری، می توانید از یک تولید کننده نام دامنه استفاده کنید.

شما چند کلمه مربوط به وب سایت یا کسب و کار خود را وارد می کنید تا لیستی طولانی از نام های بالقوه در دسته های مختلف به دست آورید. احتمالاً نمی خواهید از هیچ یک از این موارد استفاده کنید، اما لیست گزینه ها می تواند ایده هایی را در اختیار شما قرار دهد و شما را به فکر دامنه های منحصر به فرد بیاندازد.

 

11. دامنه مورد علاقه خود را به سرعت بگیرید

با توجه به DN شهر دانایی ، 130360 .coms و 8500 .nets به وب در 26 مارس 2020. که بسیاری از نام های دامنه جدید در یک روز اضافه شد.

نام دامنه های جدید در یک روز اضافه شد.

این اعداد معادل رقابت زیاد است. 

بنابراین، اگر نامی را پیدا کردید که دوست دارید، ایده خوبی است که آن را تا جایی که می توانید سریع انتخاب کنید. در غیر این صورت، زمانی که در نهایت تصمیم به خرید بگیرید، ممکن است با چیزی کمتر از حد مطلوب گیر کنید. 

فراموش نکنید که دامنه ها ثابت نیستند. اگر در نهایت نیازی به آن ندارید، همیشه می توانید اجازه دهید منقضی شود یا آن را برای یک سود بالقوه بفروشید . به علاوه، اکثر دامنه ها بسیار ارزان هستند، بنابراین بهتر است قاطعانه عمل کنید تا اینکه بعداً از تردید خود پشیمان شوید.

انتخاب ثبت کننده دامنه مناسب برای خرید نام دامنه شما

هنگامی که تصمیم خود را در مورد نام دامنه مورد نظر خود گرفتید، زمان خرید آن فرا می رسد. برای انجام این کار، باید به یک ثبت کننده دامنه مراجعه کنید. 

تعداد زیادی ثبت کننده محبوب وجود دارند که به سادگی دامنه را می فروشند. با این حال، شرکت های میزبانی وب خدمات ثبت دامنه را نیز ارائه می دهند که می تواند کار را برای شما ساده کند. شما می توانید یک نام دامنه و یک طرح میزبانی را به طور همزمان انتخاب کنید و هر دو را با استفاده از پورتال کاربری یا داشبورد یکسان نگه دارید .

به عنوان مثال، برنامه های میزبانی مشترک و DreamPress سالانه ما با یک دامنه رایگان ارائه می شود . این بالاتر از هر چیز دیگری است که ما ارائه می دهیم – داده ها و پهنای باندی که برای مدیریت ترافیک سایت خود نیاز دارید، گواهی ایمن (SSL/TLS) برای افزایش امنیت، گزینه های مختلف پشتیبان گیری برای محافظت از محتوای شما، و موارد دیگر.

شما می خواهید یک کسب و کار راه اندازی کنید و برای انتخاب نام دامنه وب سایت مناسب به کمک نیاز دارید . شما چند ایده دارید، شاید یک نام در ذهن دارید و اکنون به دنبال ثبت نام دامنه برای راه اندازی وب سایت خود هستید. می‌خواهم نکاتی را در انتخاب یک  نام دامنه خوب که بازدیدکنندگان را جذب می‌کند، برندسازی و وب‌سایت شما را افزایش می‌دهد، بیان کنم.

1. 10 کلمه کلیدی برتر طوفان فکری

برای شروع، 10 اصطلاح یا عبارتی را یادداشت کنید که بهترین نام دامنه مورد نظر شما را توصیف می کند. به عباراتی فکر کنید که افراد ممکن است برای یافتن شما در موتورهای جستجو جستجو کنند . عبارات معمولاً خیلی بهتر از تک کلمات به تنهایی هستند. موتورهای جستجو نام های دامنه ای را ترجیح می دهند که سایت را توصیف می کنند و با کلمات کلیدی بارگذاری می شوند. پس از کامپایل، می توانید شروع به اضافه کردن پیشوندها و پسوندها کنید تا ایده های خوبی برای دامنه ایجاد کنید.

به عنوان مثال، اگر دامنه مرتبط با بیمه را راه‌اندازی می‌کنید، ممکن است با کلمات «بیمه، بیمه خودرو، نرخ‌های مقرون‌به‌صرفه، نماینده، امور مالی، بیمه سیاتل» از آنجا شروع کنید، تا زمانی که بتوانید مطابقت خوبی پیدا کنید، بازی کنید. مثال: آژانس بیمه فلوید.

2. آیا تایپ کردن آن آسان است؟

آیا نام دامنه به دلیل املایی، طول یا استفاده از کلمات یا صداهای به یاد ماندنی نیاز به توجه قابل توجهی به کلماتی که به درستی تایپ شده است دارد، اگر چنین است بخش خوبی از ارزش برند و بازاریابی خود را از دست داده اید. این شامل اجتناب از «q»، «z»، «x»، «c» و «p» است).

3. بدون خط تیره و اعداد

به زبان ساده، یادآوری این موارد برای مردم سخت تر خواهد بود.

4. تحقیقات خود را انجام دهید

نامی را انتخاب نکنید، مگر اینکه بتوانید املای متعددی با همان نام ثبت کنید. اگر رقیب مستقیمی با نام بسیار مشابه دارید، آن را نخرید. چندین نسخه از نام خود را بخرید. به عنوان مثال: نام دامنه شما thegraystripe.com است، graystripe.com را بخرید و thegreystripe.com نسخه stripegray.com و stripegrey.com را با کلمه فلاپ خریداری کنید. و می‌توانید همه آن‌ها را بدون هیچ ترافیک از دست رفته ناشی از املای غلط یا کلمات شکست خورده به وب‌سایت خود ارسال کنید.

5. آن را کوتاه و شیرین کنید

شما چیزی می خواهید که به راحتی تایپ و به خاطر بسپارید. بازاریابی دهان به دهان و تسلط SERP (جایی که دامنه شما به طور مداوم برای جستجوهای مرتبط با صنعت مطرح می شود) هر دو بر سهولتی که با آن می توان دامنه را به خاطر آورد متکی است. شما نمی خواهید شرکتی با وب سایت عالی باشید که هیچ کس نمی تواند آن را به خاطر بسپارد.

6. فقط DOT.COM!

اگر در مورد شناسایی نام یا نام تجاری جدی هستید، باید یک دامنه com داشته باشید. همچنین می توانید .net، .org را برای هدایت ترافیک به سایت .com خود دریافت کنید. این می تواند ترافیک بیشتری را به وب سایت شما وارد کند، بنابراین ترافیک بالقوه خود را محدود نکنید.

7. نام دامنه باید نام وب سایت شما باشد

داشتن یک نام کاملاً متفاوت (نام لوگو) در وب سایت شما بسیار گیج کننده خواهد بود. وقتی مردم به وب سایت شما فکر می کنند، آن را با نام در نظر می گیرند. بنابراین باید دقیقاً یکسان یا بسیار نزدیک باشد. به عنوان مثال، ما یک مشتری با دامنه وب procarewindowcleaning.com داریم  و نام کسب و کار Pro Care است، این قابل قبول است زیرا نام تجاری را با یک عبارت کلیدی ترکیب می کند.

8. نامی از جمعیت شناسی انتخاب نکنید

نامی مانند sanfranciscodesign.com را انتخاب نکنید که دارای مشخصات جمعیتی باشد. به عنوان مثال، شاید شما تصمیم به تغییر محل کسب و کار خود دارید؟ شما همیشه می توانید کلمات کلیدی جمعیت شناختی را در وب سایت خود اضافه کنید.

9. آخرین روند خواهد مرد، دنبال نکنید

فقط به این دلیل که دیگران این کار را انجام می دهند، به این معنی نیست که شما نیز باید وارد شوید. از صفت های کوتاه غیر الهام بخش (مثلاً: best…com، top…com، top…com)، املایی های عجیب و غریب، و خط تیره های متعدد دوری کنید.

10. از نقض علامت تجاری خودداری کنید

خیلی ها با این اشتباه مواجه نمی شوند، اما می تواند نام یک شرکت بزرگ را از بین ببرد. قبل از اینکه پول خود را خرج کنید، مطمئن شوید که با نقض علائم تجاری روی انگشتان کسی قدم نمی گذارید. نام را در copyright.gov اجرا کنید  .

همچنین نام های دامنه پریمیوم وجود دارد که معمولاً به دلیل پتانسیل بهینه سازی موتور جستجو (SEO) قیمت بسیار بالایی دارند . معمولاً ارزشش را ندارد زیرا می توانید هر دامنه استانداردی را با قیمت 10 دلار خریداری کنید. مواردی وجود دارد که قیمت ممکن است ارزش برندسازی بالقوه و ترافیک وب را داشته باشد.

ابزارهایی برای انتخاب دامنه

در اینجا چند ابزار وب خوب برای کمک به شما در جستجوی برلیانس وجود دارد.

1.  Domjax  – ابزار جستجوی نام دامنه رایگان ، ارائه ابزارهای سئو، اطلاعات مالک وب سایت، اطلاعات ترافیک وب سایت، اعتبارسنجی html، رتبه صفحه موتور جستجو، ابزارهای جستجوگر گوگل، آرشیو صفحات وب، فهرست صفحات ذخیره شده و فهرست شده.

2.  KnowEm  – نام کاربری موجود را در بیش از 550 وب سایت رسانه های اجتماعی محبوب و در حال ظهور بررسی می کند. مطمئن شوید که دامنه شما می‌تواند نام‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی مشابهی در سایت‌هایی مانند فیس‌بوک و توییتر داشته باشد. این بسیار توصیه می شود، اگر قصد ندارید از فیس بوک و توییتر استفاده کنید، باید! بازاریابی رایگان.

3.  DomainGroovy  – تولید کننده نام دامنه که به شما امکان می دهد هر کلمه کلیدی را وارد کنید و فوراً صدها نام دامنه عالی موجود را دریافت کنید.

4.  NameStation  – به شما کمک می کند تا نام هایی را پیدا کنید که قابل برند، به یاد ماندنی و منحصر به فرد هستند. می توانید تغییرات کلمات کلیدی، مترادف ها، پسوندها و ترکیب آنها را در چند دقیقه ارزیابی کنید.

اگر می‌خواهید مقاله عالی دیگری با عنوان «چگونه دامنه مناسب را انتخاب کنیم» بخوانید، یک منبع عالی وب‌سایت First Guide است .

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://momkn.ir/?p=408
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
علیرضا جهانتیغ
مطالب بیشتر
برچسب ها:

باکس دانلود

گزارش خرابی لینک ها
راهنما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

  • در صورت خرابی و عدم کارکرد لینک های دانلود، از بخش «گزارش خرابی لینک ها» ، می توانید عنوان این صفحه به همراه پارت هایی که در لینک ها دچار مشکل هستند را به مدیریت سایت گزارش نمایید تا بررسی و برطرف شوند.
  • فایل های دانلودی قرار داده شده تنها متعلق به این وبسایت است و نشر آنها در دیگر وبسایت ها به منظور دانلود پیگرد قانونی دارد.
  • در صورتی که با IP ایران در حال مشاهده وبسایت ما می باشید، حجم مصرفی دانلود فایل ها توسط شما نیم بها محسوب می شود.
  • در صورت وجود هرگونه سوال در رابطه با دانلود فایل های این مطلب، می توانید آن را در بخش دیدگاه ها سوال نمایید.

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

پسورد: www.AlmasTheme.com

نظرات

0 نظر در مورد اصول مهم در انتخاب نام دامنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

Solverwp- WordPress Theme and Plugin

سلام،چگونه میتوانم کمک کنم.