ورود / ثبت نام
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مشاهده سبد خرید
0
0

29نکته از کتاب گاوبنفش در استراتژی های کسب و کار

228 بازدید
29نکته از کتاب گاو بنفش
5/5 - (1 امتیاز)

29نکته از کتاب گاوبنفش در استراتژی های کسب و کار-((سایت ممکن))

اگر دوست دارید در زمینه کسب و کار موفق شده و به مطالبی

ناب در خصوص چگونگی ایجاد شغل و کسب کار متفاوت دست پیدا کنید،

گاوبنفش((سایت ممکن))

کتاب گاو بنفش  اثر “ست گادین” را مطالعه نمایید

ست گاردین اعتقاد دارد که برای موفقیت در یک

کسب و کار، باید به نوآوری روی آورد و رقبا را پشت سر گذاشت.

چکیده بوک

از کودکی به ما آموزش داده اند که کتاب بهترین دوست ماست

ولی به راستی چقدر ما در برابر هر پرسش یا مساله ای به سراغ این دوست ارزشمندمان میرویم؟!!

سرانه ی مطالعه در ایران، خیلی حال خوبی ندارد و متاسفانه ما جزو مردمانی هستیم که خیلی زمان جهت مطالعه ی کتاب نمیگذاریم!

تیم اندیشه ی ممکن با آگاهی از این موضوع، بر آن شد تا پروژه ی جدید و قدرتمندی تحت عنوان چکیده بوک را شروع کرده

و در راستای کمک به همه ی مردم در جهت مطالعه ی ســـریع و کاربردی تر، که قطعا این مهم با مطالعه ی کـــتاب های مفید و جـــدید در ۳ زمــینه ی (ذهنیت،
شخصیت و مهارت) رقم میخورد، گام موثری را در جهت ارتقای سطح کیفی زندگی و کسب و کار شما همراهان بردارد

چکیده بوک بصورت نکته وار نوشته میشوند و فقط نکات کوتاه از هر کتاب برای شما گردآوری شده است

و میتوانید در هر زمان و هر مکانی که حضور دارید، فقط در چند دقیقه، کتاب را به راحتی مطالعه کنید

و نکات کاربردی را یاد بگیرید و به کار بگیرید و از آن جایی که زکات علم در نشر آن است،

پس از مطالعه میتوانید مقالات را برای دوستانتان هم ارسال کنید تا همه باهم یک گام در جهت رشد فرهنگ کتاب خوانی جامعه برداریم.


نظر دکتر ملکی مین باشی(استاددانشگاه تهران)

خواننده کتاب راجع به کتاب “گاوبنفش” :
گاوبنفش را به جرات ایمان دارم که بهترین گزینه برای کسانیست که همه ی راه ها را امتحان کرده اند و دیگر به این باور رسیده اند

که باید تغییری اساسی در کسب و کارشان ایجاد کنند، اگر میخواهند که دیگر متفاوت فکرکنند،

متفاوت عمل کنند و متفاوت نتیجه بگیرند، حتی برای کسانی که میخواهند خاص و طوفانی شروع کنند تا دیده شوند و البته برای شما اگر تصمیم گرفته اید

که کاری کارستان انجام دهید، وگرنه که دنیا پر است  از مقلدانی که پذیرفته اند

که فقط یک شکل تعریف شده برای یک محصول یا خدمات وجود دارد و نمیخواهند

برای تغییرش هیچ ریسکی انجام دهند، اگر برای شروع یک زندگی خاص تر آماده اید، حتما مطالعه ی این کتاب را به شما دوست عزیز پیشنهاد میکنم.

29نکته استراتژیک کسب و کاری کتاب گاوبنفش

  1. در مـــیان گاوهای بـــسیاری که در طـــــبیعت وجود دارن، قطعا گاو بنــــفش ها، جــــالب ترهستن.
  2. از ویژگی های خاص گاوبنفش اینست که باید چشم گیر باشد.
  3. چــــشم گیر بودن یعنی ارزش داشـته باشد که در مــــوردش حرف زده شود، شـــــایسته ی توجه، جدید و جالب باشد.
  4. بازاریابی چشم گیر یعنی هنری که از طریق آن بتوانیم چیزهایی را در ارتباط با محصولات و خدمات، شایسته ی توجه سازیم.
  5. گاو بنفش را باید در هرچه که میسازیم، بکار گیریم، تلویزیون و رسانه های عمومی دیگر کلید موفقیت شما نیستند، پس تبلیغات را متوقف کنید و دست به ابتکاری جدید بزنید.
  6. قبل، در خلال و بعد از دوران تبلیغات:
    1 -قبل از دوران تبلیغات، گفتگوهای دهان به دهان بود که از محصولات و خدماتی که قادر بودند مشکلی را حل کنند، صحبت می شد و نـاگهان آن محصولات و خدمات، خـــریداری می شدند.
    2 -در خلال دوران تــــبلیغات اگر بـــصورت مــــستقیم، مـــصرف کنندگان را در مــــعرض تـــبلیغات قرار میدادید، فروش افزایش پیدا مـــیکرد.3- بــــــــعد از دوران تــــبلیغات تـــــقریبا به هـــــمان نــــقطه ی شروع برمــــیگردیم و قدرت شـــــبکه های جــدید مــشتریان، باعث انــــتشار ایده های چشم گیر در بـــخش های مختلف جامعه با سرعت موشک مـــی شود.
  7. به یاد داشته باشید که:
            1.همه ی فــــرصت های آشـــکار از بین رفته اســـت، لذا به نظر نمی رسد مــــردم مشکلاتی که به آســـــانی حل شوند را پـــــیش رو داشته باشند.
            2.به ســــختی میتوان به مــــصرف کنندگان دست یافت، زیرا آن ها شما را نمی پذیرند.
            3.مــــشتریان راضی، کم تر به نـــظر می رسد رضایت خود را برای دوستان خود بازگو نمایند.
    8.دلیل اینکه دنباله روی از یک رهبر بسیار سخت است، اینست که یک رهبر، یک رهبر است، زیرا کار چشم گیری انجام داده است. کار چشم گیری که به وقوع پیوسته، اگر شما آن را دوباره انجام دهید، دیگر چشم گیر نیست.
    9.به جای تلاش در اســـتفاده از تــــکنولوژی جدید، به مــــنظور تولید مـــــحصولاتی بهتر و مطابق با اســـــتانداردهای رفتاری خـــــریداران تلاش کنید تا آن ها را به تغییر در رفتار دعوت کنید و محصول را به نحو چشم گیری کاراتر سازید.

گاوبنفش سایت ممکن

 

10.اگر آیـــنده ی یک مــــحصول چـــشم گیر نـــیست، زمان آن است که به جای صــــرف هــــزینه برای این مـــــحصول در حال مــــرگ، سرمایه ی خود را حفظ کرده و آن را به تولید کالای جدیدی اختصاص دهید.
11.در آغاز کار تغییر در محصولات، افراد به گروه های نوجویان، تطبیق پذیران، اکثریت مردم و دیرپذیران تقسیم بندی می شوند.
12.احتمال موفقیت ایده های خریدی که منتشر می شوند، پیش از ایده هایی است که پخش نمی شوند و این ایده های خرید قابل انتشار را ایده های ویروسی می نامند.
13.عطسه کنندگان عامل اصلی انتشار یک ایـــده ی ویروسی هــــستند که هر مــزیتی در محصول یا خدمت جدیدی را که می بینند، برای همه بازگو می کنند و نوجویان یا تطبیق پذیران اولـــین کـــسانی هستند که مـــحصول شما را می خرند.

14.ایــــن که برخی مــــحصولات به مـــوفقیت مـــی رسند و برخی نمیرسند، اتفاقی نـــیست، علت انتشار یک (ایده ی خرید ویروسی) اغلب اینست که همه ی مــقدمات گــسترش یافتن آن، باهم فراهم شده است.
15.گاوبنفش ارزان نیست، بلکه موثر است، لازم است درک کنیم که سرمایه گذاری روی گاو بنفش، خردمندانه تر از خرید یک آگهی در (سوپر جام) است.
16.مـــشتریان خود را مــــتمایز ســازید.
17.گروهی را پیدا کنید که بیشترین ســـود را برای شــــما دارد، گـــــروهی که بیشترین احتمال عطسه کردن را داشته باشد و آن را در معرض تبلیغات قرار دهید و تشویق نمایید، مابقی را رها کنید.

گاوبنفش سایت ممکن

گاوبنفش سایت ممکن

18.آگــــهی ها نباید برای همه ی مــردم تــــهیه و تولید شود، بلکه باید مشتریان برگزیده را هدف قرار دهد.
19.مشکل گاوبنفش دقیقا ترس است و گاو بنفش نادر است، زیرا مردم ترسو هستند.
20.بازاریابان میدانند که ارزیابی، کلید موفقیت است، ارزیابی مشخص می کند که چه چیز موثر است و چه کاری را باید بیشتر انجام داد ولی انبوهی از آنان در مقابل ارزیابی نتیجه ی کار مقاومت کرده اند.
21.ارزیابیبه معنای پذیرش اشتباه و اصلاح کار است و سازندگان گاو بنفش نیز باید به همین صورت مسائل را مورد ارزیابی قرار دهند.
22.یادتان باشد که اگر چیزی را مورد ارزیابی قرار دهید، بهبود پیدا می کند.
23.بــرای هر بـــرنامه ی ارزشـــمندی، گاو را بدوشید و تشخیص دهید که چگونه میتوان از مزیت های گاوبـــنفش در مـــسیر تـــــــوسعه، نـــهایت بهره برداری را کرد.
24.فضایی را ایجاد کنید که بتوانید در آن گاوبنفش جدیدی را به موقع خلق نمایید و آن را زمانی که مزیت های گاو اولی در حال افول است، جایگزین سازید.
25.با اعضای شرکت و طراحان خود تلاش کنید تا با الهام گـرفتن از آن، تغییری در یکی از محصولات خود بوجود آورید.
26.ســــــعی کـــــــــــــنید آدرس ایـــــــمیل مـــشتریان اصـــلی خود که کارهای شما را دوســــت دارند را حــــــتما جـــــمع آوری کنید.
27.کاری نکردن به خوبی کاری بزرگ انــــــجام دادن نـــــیست اما بـــــی دلیل مشغول کردن قسمت بازاریابی، بدتر از کاری نکردن است.
28.هـــرقدر کسب و کار مشکل تر، بازاری شلوغ تر و مشتریانی مشغولتر داشــــته باشید، بــــیشتر به گاوبنفش نیاز خواهید داشت.
29.بازاریابی در جاییست که بازاریاب ها محصول را تغییر میدهند، نه تبلیغات
را…

 

 

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://momkn.ir/?p=1436
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
علیرضا جهانتیغ
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد 29نکته از کتاب گاوبنفش در استراتژی های کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

سلام،چگونه میتوانم کمک کنم.