توسعه محتوا به وسیله ای هیجان انگیز برای به اشتراک گذاری اطلاعات از طریق اینترنت تبدیل شده است. حتی کاربران غیر فنی نیز توانایی انتشار آسان و سریع محتوا را در شبکه جهانی وب دارند. همه اینها به دلیل استفاده آسان از ابزارهای مدیریت محتوا در دسترس است و به طور گسترده توسط شرکت ها، سازمان های خبری، موسسات آموزشی و سایر مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد. در این فصل با مفهوم CMS و چرایی استقبال گسترده آن در بازار آشنا خواهید شد.
سیستم مدیریت محتوا (CMS) چیست!
سیستم مدیریت محتوا (CMS) را می توان به عنوان یک ابزار یا برنامه نرم افزاری شامل مجموعه ای از برنامه های مرتبط با هم که برای ایجاد و مدیریت محتوای دیجیتال یا آنلاین مختلف استفاده می شود، تعریف کرد. برخی از نمونه های معروف نرم افزارهای CMS عبارتند از: جوملا، دروپال، وردپرس، TYPO3 و غیره.
- مدیریت محتوای سازمانی (ECM)
- مدیریت محتوای وب (WCM)
در اکثر موارد، می تواند بسیاری از کاربران را پشتیبانی کند و به آنها اجازه دهد در انجمن کار کنند.
به عنوان مثال، وردپرس ایجاد بسیاری از کاربران مدیریتی را امکان پذیر می کند، که در آن هر کدام دارای امتیازات متفاوتی هستند و از این رو باعث پیشرفت کار به صورت موازی می شود.
سیستمهای مدیریت محتوا همچنین شامل متن و همچنین چیدمان و ویژگیهای طراحی مانند امکان آپلود محتوای چندرسانهای مانند عکسها، فیلمها، صدا، نقشهها یا حتی هر کد منبع هستند.
یک سیستم مدیریت محتوا از دو جزء اصلی تشکیل شده است. اینها هستند:
یک برنامه مدیریت محتوا (CMA) یک رابط کاربری گرافیکی است که به کاربران خود اجازه می دهد حتی بدون دانش HTML یا سایر زبان های برنامه نویسی که برای ایجاد صفحات وب لازم است، محتوا ایجاد، حذف، اصلاح و منتشر کنند.
یک برنامه تحویل محتوا (CDA) مسئولیت خدمات پشتیبان را بر عهده دارد. آن را مدیریت و همچنین ارائه محتوا پس از قاب در CMA.
مدیریت کاربر: این امکان مدیریت اطلاعات کاربر مانند نقشهای کاربران مختلف که به طور همزمان به آنها اختصاص داده شده است، مانند ایجاد یا حذف کاربر، تغییر نام کاربری، رمز عبور و سایر اطلاعات مرتبط را میدهد.
سیستم تم: این به ما اجازه می دهد تا نمای سایت و همچنین عملکرد را با استفاده از شیوه نامه ها، تصاویر و الگوها تغییر دهیم.
افزونه های توسعه دهنده: پلاگین های مختلفی ارائه می شود که عملکردها و ویژگی های سفارشی را برای ایجاد سایت CMS می دهد.
بهینه سازی برای موتورهای جستجو: با بسیاری از ابزارهای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) تعبیه شده است که سئو محتوا را ساده تر می کند.
مدیریت رسانه: برای مدیریت فایل ها و پوشه های رسانه ای با آپلود محتویات رسانه ای آسان و بی دردسر استفاده می شود.
چند زبانه: ترجمه زبان، به دلخواه کاربر، از طریق CMS امکان پذیر است.
بیشتر CMS ها منبع باز هستند و به صورت رایگان در دسترس هستند.
آپلود آسان و سریع فایل های رسانه ای را می توان انجام داد.
چندین ابزار سئو سئو سایت را ساده تر می کنند.
سفارشی سازی آسان بر اساس نیاز کاربر امکان پذیر است.
این می تواند فایل های CSS را مطابق با طراحی مورد نیاز کاربر تغییر دهد.
بسیاری از قالب ها و افزونه ها به صورت رایگان در دسترس هستند. سفارشی سازی افزونه ها نیز امکان پذیر است.
ویرایش محتوا نیز راحت تر است زیرا از ویرایشگر WYSIWYG استفاده می کند.
نرم افزار CMS نیاز به به روز رسانی زمان به زمان دارد و از این رو کاربر باید به دنبال نسخه به روز شده باشد.
استفاده از افزونه های مختلف می تواند وب سایت شما را سنگین و چالش برانگیز کند.
میزبانی CMS بسیار گسترده است.
دانش PHP برای اصلاح یا تغییر وب سایت وردپرس مورد نیاز است.
محتوا در حال تبدیل شدن به یکی از راه های اصلی تعامل کسب و کارها با مشتریان خود است. روزهایی که شرکتها میتوانستند محتوا را به عنوان یک «دارای خوب» در نظر بگیرند، گذشته است.
اما محتوا فقط بازاریابی را تحت تأثیر قرار نمی دهد – آن به بخش اصلی تجارت تبدیل شده است و تقریباً هر بخش از جمله فروش، تجارت و توسعه را تحت تأثیر قرار می دهد.
با این حال، 42 درصد از شرکتها اعلام کردند که فناوری مناسبی برای مدیریت محتوای خود ندارند.
اینجاست که یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) وارد عمل می شود.
یک CMS به شما کمک می کند یک استراتژی بازاریابی محتوا جامع را پیاده سازی کنید و محتوا را در استراتژی تجاری خود بگنجانید .
در عین حال، توسعهدهندگان شما درگیر فرآیند انتشار محتوا نخواهند بود و میتوانند به راحتی تغییراتی را در باطن انجام دهند، بدون اینکه در انتشار محتوا اختلال ایجاد کنند.
سیستم مدیریت محتوا چیست و چگونه کار می کند؟
CMS برنامهای است که برای مدیریت و انتشار محتوای وب استفاده میشود و به چندین کاربر اجازه میدهد بدون نیاز به التماس از یک توسعهدهنده، مشارکت، ایجاد، ویرایش، انتشار داشته باشند.
همچنین مدیریت نسخه و گردش کار نگارش را برای ثابت نگه داشتن سایت های بزرگ و جهانی فراهم می کند.
اگر سیستم مدیریت محتوا را بیشتر خراب کنید، دو بخش اصلی وجود دارد که به ایجاد وب سایت شما کمک می کند.
- برنامه مدیریت محتوا (CMA ) به بازاریابان، بازرگانان و سایر سازندگان محتوا اجازه می دهد تا بدون نیاز به دخالت بخش فناوری اطلاعات، مستقیماً با محتوا کار کنند.
- برنامه تحویل محتوا (CDA) به عنوان بخش پشتیبان وبسایت عمل میکند، محتوایی را که وارد میکنید به قالبها میبرد و آن را به یک وبسایت کاربردی تبدیل میکند که بازدیدکنندگان از سراسر جهان میتوانند به آن دسترسی داشته باشند.
مدیریت محتوای وب (WCM) کم و بیش نام دیگری برای CMS است، زیرا ما صنعتی هستیم که عاشق کلمات اختصاری هستیم.
با عجله؟
دانلود «5 ویژگی CMS که شرکتهای در حال رشد سریع نیاز دارند» برای خواندن آسانتر و اشتراکگذاری آفلاین با همکاران.
7 ویژگی باید در یک راه حل CMS داشته باشد
1. امنیت
اطمینان از ایمن بودن کسب و کار شما در برابر حملات سایبری بسیار مهم است. حملات نه تنها تداوم کسب و کار شما را مختل می کنند، بلکه هزینه های زیادی را نیز برای شما به همراه دارند.
گزارش اخیر McAfee نشان می دهد که ممکن است تا 600 میلیارد دلار در سال 2018 به دلیل جرایم سایبری از دست رفته باشد. سیستمهای CMS مبتنی بر ابر یک هدف رایج برای حملات سایبری هستند.
این منجر به تعدادی از مشکلات امنیتی بالقوه ، مانند نقض یکپارچگی داده ها، دسترسی غیرمجاز به تاریخ و کدها و اسکریپت های مخرب می شود.
اکثر CMS ها دارای مجموعه ای نسبتاً قوی از ویژگی های امنیتی هستند، مانند احراز هویت پیشرفته، مجوزهای دقیق، فایروال ها و محافظت در برابر حملات بدافزار.
2. پشتیبانی چند کاناله و چند زبانه
یک سیستم مدیریت محتوای وب که از تحویل آسان چند زبانه و چند کاناله پشتیبانی میکند ، نه تنها این کار را بسیار آسانتر میکند، بلکه به مدیران برندهای محلی و محتوا قدرت میدهد تا کمپینهای بومیسازی شده را در کانالهای مناسبتر برای بازارشان اجرا کنند و در عین حال برند جهانی را حفظ کنند. هویت.
3. کاربر پسند بودن
توانمندسازی کارکنان خود برای حمایت از تلاشهای جهانیسازی شما با سادهسازی فرآیندی که برای انجام این کار استفاده میکنند آغاز میشود.
استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا که برای کاربر نهایی شهودی است و به کارمندان اجازه میدهد تا به سرعت از اجزای برند مانند تصاویر، طرحها و تجربیات استفاده مجدد کنند، تیمها را تشویق میکند تا تجربه محلی را در دست بگیرند – به خصوص اگر این امکان را نیز فراهم کند. همه کاربران از سیستم به زبان دلخواه خود استفاده کنند.
سیستمی که از جریانهای کاری تأیید مستقیم پشتیبانی میکند، زندگی مدیران برند را آسانتر میکند و به نوبه خود از تلاش مستمر و تعالی در فرآیند جهانیسازی حمایت میکند.
4. آزمایش و آزمایش
برای حمایت بیشتر از تیم های جهانی خود در بومی سازی نام تجاری در بازارهای جدید، بسیار مهم است که آنها بتوانند به سرعت نتایج تلاش های خود را ارزیابی کنند و بر اساس این بازخورد اقدام مستقلی انجام دهند.
سادهترین راه برای انجام این کار این است که مطمئن شوید CMS/WCM مورد استفاده شما دارای قابلیتهای آزمایشی داخلی برای آزمایش آسان محتوا و عناصر تجربه است – چه در دسکتاپ، تلفن همراه یا کانالهای دیگر.
5. شخصی سازی
یک سیستم WCM که به شما امکان میدهد عناصر تجربه دیجیتالی مانند کمپینها، محتوا یا شبکههای محصول را بهطور خودکار شخصیسازی کنید، چابکی بیشتری را برای تیمهای جهانی فراهم میکند، زیرا آنها به راحتی میتوانند انواع تجربه سایت را از یک سیستم جهانی ایجاد کنند.
همچنین به کسب و کارها امکان کنترل بیشتر بر برند جهانی را می دهد و از جهانی شدن در مقیاس حمایت می کند.
6. تجزیه و تحلیل
از یک سیستم مدیریت محتوا که دارای موتور تحلیل داخلی است استفاده کنید تا تیم های بازاریابی، سازندگان محتوا و مدیران برند شما بتوانند به راحتی روند بازدیدکنندگان و فرصت های بهبود تجربه دیجیتال را بر اساس داده های بازدیدکنندگان محلی شناسایی کنند. حتی بهتر است اگر سیستم بتواند این اطلاعات را به ازای هر شخص ارائه دهد، که به شما دقت بسیار بیشتری در بهینه سازی محتوای ارائه شده به بازدیدکنندگان خود در سراسر جهان می دهد.
7. مقیاس پذیری
کسبوکارهایی که WCM خود را در فضای ابری اجرا میکنند، میتوانند تلاشهای جهانیسازی خود را بسیار سریعتر گسترش دهند، با تیمهای توسعه که میتوانند تنها با چند کلیک، بهروزرسانیهای تجربه دیجیتال را در سرتاسر جهان منتشر کنند، در حالی که از زمان آپتایم و بهبود مستمر ارائهشده توسط ابر بهره میبرند. ارائه دهندگان
انواع مختلف سیستم های مدیریت محتوا چیست؟
با تبدیل شدن دیجیتال به جنبه اصلی برندها، کانالهای مشتریان جدید ظاهر شد، محتوا باید در کانالهای جدید قابل دسترسی و سازگار باشد، همکاری بین بخشها اهمیت بیشتری پیدا کرد و ارائه محتوای مرتبط بهصورت جداگانه برای هر مشتری مورد توجه قرار گرفت.
با گذشت زمان، اشکال دیگری از سیستم های مدیریت محتوا ظهور کردند.
- CMS سنتی / همراه
CMS سنتی (که گاهی اوقات به عنوان “CMS جفت شده” نامیده می شود) شاید از نظر طرح بندی و عملکرد کلی ساده ترین باشد. با یک CMS سنتی، کاربران محتوای خود را با استفاده از WYSIWYG یا ویرایشگر HTML ایجاد و ویرایش میکنند و سپس CMS محتوا را بر اساس CSS مورد استفاده برای طرحبندی نمایش میدهد.
برای کیست؟ اگر به دنبال ایجاد یک سایت بازاریابی نسبتا ساده هستید، یک CMS سنتی به دلیل سادگی انتخاب خوبی است.
- CMS جدا شده
CMS جدا شده از برخی جهات پیچیده تر از CMS سنتی (یا جفت شده) است.
مزایای یک CMS جدا شده به معماری مربوط می شود که عملیات frontend و backend را از هم جدا می کند. این بدان معناست که سازندگان محتوا آزادند که به سادگی اطلاعات را به مدیر محتوا در بکاند متصل کنند و نگران طرحبندی که توسط سیستم فرانتاند دستکاری میشود نباشند.
برای کیست؟ برای یک معماری قدرتمند که ایمن و همه کاره است، یک CMS جداشده برای بسیاری از ویژگیهایی که به بازاریابان و توسعهدهندگان محتوا ارائه میدهد، ایدهآل است.
- CMS بدون سر
معماری headless و decoupled کاملاً مشابه است – هر دو دارای جدایی بین مخزن محتوا در باطن و ابزارهای انتشار در قسمت جلو هستند.
بر خلاف سایر طرحها، این معماری «بی سر» در نظر گرفته میشود، زیرا یک نمای ظاهری مشخص برای ارائه محتوا ندارد.
اطلاعات از طریق یک API در کانالهای مختلف ارائه میشود، نه اینکه به یک فرانتاند منفرد مرتبط شود. اساساً، API برای یک CMS بدون هد برای ارائه اطلاعات بسیار انعطافپذیرتر است، زیرا به عنوان ابزاری برای هر یک از بخشهای جلویی وجود دارد تا دادهها را از باطن بیرون بکشد.
برای کیست؟ برای تیم هایی که به دنبال تولید مقدار قابل توجهی محتوا و ارائه اطلاعات از کانال های متعدد هستند، این انتخاب بهینه است.
5 مرحله برای انتخاب یک پلتفرم CMS
[مرحله 1] در مورد چشم انداز CMS خود تصمیم بگیرید: مهمترین سوالی که باید در شروع یک پروژه CMS از خود بپرسید این است که “ در تلاش هستم به چه چیزی برسم؟” با نگاهی انتقادی به جایی که در حال حاضر هستید و کجا می خواهید باشید. ، می توانید نقشه برداری از محتوا، داده ها، ابزارها و ادغام هایی را که قبلاً دارید – و به کدام یک نیاز دارید – برای ایجاد چشم انداز خود شروع کنید.
[مرحله 2] درک ویژگی های CMS: پس از تعیین آنچه می خواهید از پیاده سازی CMS خود به دست آورید، زمان آن است که یک سیستم مدیریت محتوا را انتخاب کنید که با این دیدگاه هماهنگ باشد. برخی از ویژگی های یک CMS می تواند به حرکت سریعتر پروژه CMS شما و سرعت بخشیدن به کارهای روزمره کمک کند.
[مرحله 3] در مورد هزینه فکر کنید: بخش مهم هر پروژه CMS هزینه مربوط به آن است. این مطمئناً برای یک سیستم مدیریت محتوای سازمانی صادق است که می تواند مبلغ بسیار زیادی را رقم بزند. با درک کل هزینه های مرتبط با چنین پروژه ای به این معنی است که سورپرایزهای مالی ناخوشایند کمتری برای شما پیش خواهد آمد.
[مرحله 4] ROI خود را محاسبه کنید: CMS یک سرمایه گذاری است و بنابراین باید بازگشت شما را تضمین کند. بنابراین منطقی است که اولین ملاحظه شما باید این باشد که با محاسبه بازگشت سرمایه، مشخص کنید چقدر بودجه می تواند برای این پروژه توجیه شود.
[مرحله 5] بودجه خود را تعیین کنید: پس از برآورد بازدهی خود، می توانید متوجه شوید که چه مقدار بودجه متناسب با مقیاس پروژه قابل توجیه است.
نحوه استفاده شرکت ها از سیستم های مدیریت محتوا
بوش از
آنجایی که آمازون روندهای صنعت را هدایت می کند، ضروری است که برندهای B2B مانند بوش عقب نمانند. با بهرهبرداری از ابزارهای برقی بوش در چندین سایت جهانی، این سازمان فهمید که مشتریانش ذاتاً انتظار تجربه دیجیتالی مشابه را دارند. این چالش اصلی واحد تجاری بود – ایجاد چندین تجربه منحصربفرد در سطح کشور، در حالی که تجارب کل نگر را در سطح جهانی ترویج و همسو کرد.
چالش دیگری که بسیار دشوار شد، مقیاسبندی و مدیریت ویژگیها و بهروزرسانیها با پلتفرمها و زیرساختهای CMS متعدد در سطح منطقهای بود. در گذشته، بوش عموماً به فناوری از سطح محلی نزدیک می شد تا نیازهای متفاوت کاربران و مشتریان را برآورده کند. رویکرد آن این بود که یک CMS دیگر را بگیرد و سیستم را برپا کند.
با این حال، در نهایت، این مقیاس نیست – به علاوه مدیریت آن ناکارآمد و پرهزینه است. این به سختی به نفع منطقه است و تلاش و زمان برای ابزارهای برقی بوش در سطح جهانی سودی ندارد.
برای کاهش عدم ارتباط بین تجربیات و ایجاد کارایی در کسب و کار، Bosch Power Tools از CMS بدون سر استفاده کرد که سازمان را به عنوان یک کل متحول می کرد.
کارفور
گروه کارفور با بیش از 12000 فروشگاه در 30 کشور یکی از بزرگترین خرده فروشان در جهان است. تیم فنی زمانی که به دنبال راه حل مدیریت تجربه جدید بود، تعدادی معیار انتخاب کلیدی داشت و به یک CMS نیاز داشت تا چندین بخش از تجربه مشتری را گرد هم آورد.
در یک فرآیند ارزیابی رقابتی که در آن راهحلهای متعددی در نظر گرفته شد، آنها CMS باز و انعطافپذیری را انتخاب کردند که برای رسیدن به نتایج سریعتر ساخته شده بود.
هنگامی که کووید-19 در اوایل سال 2020 به اروپا رسید، کارفور حجم سفارشات و تقاضاهای فزاینده ای را تجربه می کرد که قبلاً هرگز نبوده است. تیم های آن چگونه کنار آمدند؟ غول خردهفروشی بینالمللی با کمک کمی از CMS بیهدف خود، اکنون برای موفقیت مدیریت تجربه و پلتفرمی برای آینده راهاندازی شده است.
هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.