وقتی نوبت به بازاریابی تجاری می رسد، هدف هر شرکتی به اشتراک گذاری اطلاعات با دیگران با امید به افزایش دسترسی، ایجاد سرنخ و کسب مشتری است.
با این حال، افراد کمتر و کمتری علاقه مند به خواندن اطلاعات طولانی و پرمخاطب هستند که از طریق رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها و ایمیل ها با آنها به اشتراک گذاشته می شود.
اینجاست که اینفوگرافیک وارد می شود.
اینفوگرافیک چیست؟
به طور کلی، اینفوگرافیک ها نمایشی بصری از حقایق، داده ها، آمار یا اطلاعات دیگر هستند. به عبارت کمتر:
اطلاعات + گرافیک = اینفوگرافیک
اینفوگرافیک ها راه های عالی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات زیاد با کلمات کم هستند.
از آنجایی که امروزه بسیاری از مردم یادگیرنده بصری هستند، اینفوگرافیک ها مشتریان را جذب می کند تا اطلاعات بیشتری را بدون اینکه آنها را مجبور به خواندن یک مقاله 500 کلمه ای بخوانند، بیاموزند.
انواع اینفوگرافیک هایی که یک شرکت می تواند ایجاد کند شامل موارد زیر است اما محدود به آنها نیست:
- جدول زمانی
- راهنماهای چگونه
- تجسم داده ها
- مقایسه ها
- لیست ها
چرا باید از اینفوگرافیک در بازاریابی خود استفاده کنید؟
اینفوگرافیک ها اطلاعات صنعت را به جذابیت بصری تبدیل می کنند.
یک فرد به طور متوسط در عرض هشت ثانیه حواسش پرت می شود.
بنابراین اساساً این مدت زمانی است که باید یک نفر را برای خواندن بیشتر مجذوب کنید.
یک اینفوگرافیک میتواند تکهای از متن خستهکننده و آموزنده را بگیرد و آن را به یک قطعه جذاب تبدیل کند که مشتریان را جذب کند و آنها را در مطالعه نگه دارد.
بصری ها دنیای امروز ما را هدایت می کنند و هر چیزی که می بینیم به شکلی بر ما تأثیر می گذارد. با استفاده از اینفوگرافیک ها، می توانید علایق مصرف کننده را به گونه ای جلب کنید که هم برای مصرف کننده و هم برای رشد تجارت آینده شما مفید باشد.
هضم محتوای شما آسانتر خواهد بود.
کسبوکارهایی که با مفاهیم بسیار فنی و سختگیر کار میکنند ممکن است متوجه شوند که استفاده از اینفوگرافیک به مخاطبان آنها امکان میدهد تا محتوای آنها را راحتتر درک کنند.
با یک اینفوگرافیک، شما می توانید حقایق، داده ها و تجزیه و تحلیل های مهم را بگیرید و آن ها را با طراحی موثر ترکیب کنید تا یک محتوای بصری خوانا ایجاد کنید.
استفاده از اینفوگرافیک پاراگراف های گیج کننده و پر حرف را از بین می برد. با حذف کلمات و افزودن تصاویری که بیانگر کلمات شما هستند، شانس بیشتری برای افزایش تعامل و اشتراک گذاری اجتماعی دارید.
اینفوگرافیک شما می تواند ویروسی شود.
فشرده سازی اطلاعات مهم صنعت، به اشتراک گذاری آن اطلاعات را آسان تر می کند.
از آنجایی که اینفوگرافیک ها به راحتی قابل اشتراک گذاری هستند، احتمال بیشتری وجود دارد که اینفوگرافیک شما «ویروسی شود».
ویروسی شدن یک اینفوگرافیک لزوما ساده ترین کار نیست، اما انجام این کار می تواند دسترسی شما را در سراسر شبکه ها گسترش دهد و آگاهی از برند شما را با رهبران صنعت و علاقه مندان به صنعتی که در آن کار می کنید افزایش دهد.
مطمئن شوید که کد جاسازی را به اینفوگرافیک خود اضافه کرده اید. این کار اشتراکگذاری آنها را برای افراد در حسابهای وبلاگ یا رسانههای اجتماعی آسانتر میکند – و حتی به شرکت شما کمک میکند تا پیوندهای ورودی به وبسایت شما ایجاد کند.
فراموش نکنید که لوگوی شرکت را در جایی در اینفوگرافیک خود قرار دهید تا برند شما وجود داشته باشد و به راحتی قابل شناسایی باشد. شما می خواهید بتوانید برای تمام اطلاعاتی که به اشتراک می گذارید اعتبار بگیرید.
نکاتی که هنگام ایجاد اینفوگرافیک باید در نظر گرفت
متن نوشته
این بزرگترین چیزی است که هنگام ایجاد یک اینفوگرافیک باید در نظر بگیرید. همانطور که همه می گویند، زمینه کلیدی است.
به عنوان یک تجارت، شما می خواهید اینفوگرافیک هایی آموزنده، جذاب و چشم نواز ایجاد کنید. هر چیزی که می تواند به یک عنصر بصری تبدیل شود باید به یک عنصر بصری تبدیل شود – اما زمینه را در نظر داشته باشید.
اطمینان حاصل کنید که هر عنصر در یک اینفوگرافیک دارای زمینه کافی است تا آنچه می خواهید به مخاطبان خود بگویید به راحتی قابل درک باشد.
بدون زمینه مناسب، فقط خواننده را گیج می کنید. حقایق و آمار صنعت را در زمینه ای که به مخاطبان شما مرتبط است ارائه دهید.
طرح
از آنجایی که اینفوگرافیک یک کار طراحی است، مهم است که بر اساس محتوایی که با آن کار می کنید، نوع اینفوگرافیکی را که می خواهید ایجاد کنید در نظر بگیرید. در مقدمه به چند نوع محتوا اشاره کردم که به خوبی با اینفوگرافیک کار می کنند.
طراحی معنای محتوا را هدایت می کند و زمینه را برای اینفوگرافیک فراهم می کند. اگر میخواهید فهرستی از روشها را به اشتراک بگذارید، نمیخواهید اینفوگرافیکی ایجاد کنید که به شکل جدول زمانی طراحی شده باشد. در نظر بگیرید که چه اطلاعاتی را می خواهید به صورت بصری نشان دهید، و طرحی را انتخاب کنید که مکمل محتوا باشد، نه با آن رقابت کند.
طراحی یک اینفوگرافیک نباید زیاد شلوغ باشد، اما بسته به محتوا، می توانید با نحوه نمایش یا نمایش اطلاعات خود کمی سرگرم شوید.
به عنوان مثال، اگر در حال ایجاد یک کتاب الکترونیکی هستید و لیستی از نقاط داده دارید، یک اینفوگرافیک راهی عالی برای نمایش بصری داده ها به شیوه ای سرگرم کننده و جذاب خواهد بود. خوانندگان آن را جالب تر از فهرستی از نقاط گلوله یا یک پاراگراف سنگین متن خواهند یافت.
رنگ
رنگهایی که انتخاب میکنید میتواند موفقیت یک اینفوگرافیک را ایجاد کند یا شکست دهد.
مهم است که رنگ هایی را انتخاب کنید که لحن اینفوگرافیکی را که ایجاد می کنید منعکس کند. هر چه موضوع جدی تر باشد، باید از رنگ های حرفه ای تری استفاده کنید.
یک طرح رنگی تعریف کنید و انتخاب کنید که اگر نه همه اینفوگرافیک، به کدام یک از عناصر رنگ اضافه کنید. می توانید انتخاب کنید که به متن واقعی رنگ اضافه کنید یا یک پس زمینه رنگی برای عنصری از اینفوگرافیک خود ایجاد کنید که ممکن است بخواهید متمایز شود.
اینفوگرافیک برای جذب خوانندگان به محتوای شما استفاده می شود و رنگ ها ابزاری عالی برای استفاده در طراحی برای جلب توجه دیگران هستند.
تایپوگرافی
تایپوگرافی یکی دیگر از عناصر اینفوگرافیک است که باید با موضوع مطابقت داشته باشد. من در تایپوگرافی متخصص نیستم، اما در اینجا چند نکته مفید وجود دارد که یاد گرفته ام:
- با انتخاب فونت هایی با اندازه ها، وزن ها و رنگ های مختلف، یک سلسله مراتب متن ایجاد کنید.
- از حروف متضاد برای افزایش جذابیت بصری استفاده کنید.
- فونت های خوانا را انتخاب کنید
- فاصله بین عناصر متنی خود را در نظر بگیرید.
- Less is more: متن باید مکمل عناصر گرافیکی باشد، نه اینکه آنها را تحت الشعاع قرار دهد.
میلیون ها فونت برای انتخاب وجود دارد، بنابراین در جستجوی فونت “عالی” به هر یک از آنها گیر نکنید . تعداد زیادی فونت عالی و تمیز وجود دارد که برای هر نوع اینفوگرافیک مناسب است.
فضای سفید
وقتی صحبت از اینفوگرافیک می شود، فضای سفید دوست شماست . آیا تا به حال به چیزی نگاه کرده اید که آنقدر به هم ریخته باشد که نمی دانید ابتدا روی چه چیزی تمرکز کنید؟
بله، این چیز خوبی نیست، به خصوص زمانی که شما می خواهید مشتریان بالقوه و مشتریان واقعاً به آن نگاه کنند. هنگام طراحی یک اینفوگرافیک، باید از پر کردن هر قسمت از فضای طراحی خودداری کنید.
تمرکز اصلی اینفوگرافیک شما باید با فضای سفید متوسطی احاطه شود.
در نظر گرفتن فضای سفید در طراحی شما باعث می شود که مخاطب شما بر روی نقطه اصلی اینفوگرافیک شما متمرکز شود و خوانایی را بهبود بخشد و هر گونه سردرگمی را برای خواننده برطرف کند.
به یاد داشته باشید: کمتر، بیشتر است. ممکن است بخواهید موضوع خود را به چندین اینفوگرافیک تقسیم کنید. انجام این کار باعث از بین رفتن شلوغی و نمایش محتوای خاص تر می شود.
بنابراین چگونه می توانم طراحی اینفوگرافیک را شروع کنم؟
برای ایجاد یک اینفوگرافیک لازم نیست یک طراح فوق العاده ماهر با سال ها تجربه باشید.
خوشبختانه، اکنون تعداد زیادی سایت مانند Canva و Venngage وجود دارد که به شما امکان می دهد گرافیک های خیره کننده و قابل شخصی سازی را با ویژگی های ساده کشیدن و رها کردن طراحی کنید. همچنین می توانید قالب های اینفوگرافیک رایگان را برای استفاده آسان دانلود کنید.
اگر میخواهید به تنهایی در طراحی اینفوگرافیک کوتاهی کنید، کمی تحقیق کنید. بد نیست به سایر اینفوگرافیکها نگاه کنید (Pinterest صدها اینفوگرافیک با کیفیت دارد که میتوانید از بین آنها نگاهی بیندازید) تا الهام بخش زیباییشناسی طراحی مورد علاقه خود شوید.
چه از اینفوگرافیک برای تجسم خبرنامههای خود، اشتراکگذاری در رسانههای اجتماعی یا خلاصه کردن نکات اصلی یک وبلاگ استفاده میکنید، افزودن عناصر گرافیکی به محتوای شما میتواند آگاهی از برند شما را تقویت کند و توجه شما را در سطح «متخصص» جلب کند.
پیاده سازی اینفوگرافیک ها را در استراتژی بازاریابی شرکت خود در نظر بگیرید. توزیع مجدد اطلاعات مفید در مورد صنعت شما نمی تواند به شرکت شما آسیب برساند. حتی ممکن است دسترسی شما را هم به صورت ارگانیک و هم از طریق رسانه های اجتماعی افزایش دهد و مشتریان جدیدی را جذب کند.
اینفوگرافیک چیست؟ اینفوگرافیک تعریف شده:
بر اساس فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد ، یک اینفوگرافیک (یا گرافیک اطلاعاتی) “نمایش بصری اطلاعات یا داده ها” است.
اما معنای اینفوگرافیک چیزی بسیار خاص تر است.
اینفوگرافیک مجموعهای از تصاویر، تجسم دادهها مانند نمودارهای دایرهای و نمودارهای میلهای، و متن حداقلی است که نمای کلی یک موضوع را به راحتی قابل درک میکند.
مانند مثال زیر، اینفوگرافیک ها از تصاویر جذاب و جذاب برای انتقال سریع و واضح اطلاعات استفاده می کنند.
اینفوگرافیک ابزار ارزشمندی برای ارتباطات بصری است . منحصر به فردترین و خلاقانه ترین اینفوگرافیک ها از نظر بصری اغلب مؤثرترین هستند زیرا توجه ما را جلب می کنند و رها نمی کنند.
اما مهم است که به یاد داشته باشید که تصاویر در یک اینفوگرافیک باید بیشتر از هیجان و درگیر کردن انجام دهند.
آنها باید به ما کمک کنند تا محتوای اینفوگرافیک را درک کرده و به خاطر بسپاریم، همانطور که در این اینفوگرافیک در مورد اعلامیه های استعفای کارکنان دیده می شود:
آماده شیرجه رفتن و ایجاد اولین اینفوگرافیک خود هستید؟ راهنمای طراحی نهایی اینفوگرافیک ما را برای هر چیزی که برای شروع نیاز دارید بررسی کنید.
چرا از اینفوگرافیک استفاده می شود؟
اینفوگرافیک ها برای آسان کردن هضم اطلاعات پیچیده عالی هستند. آنها می توانند در هر زمان که بخواهید مفید باشند:
- یک نمای کلی سریع از یک موضوع ارائه دهید
- یک فرآیند پیچیده را توضیح دهید
- نمایش یافته های تحقیق یا داده های نظرسنجی
- یک پست یا گزارش طولانی وبلاگ را خلاصه کنید
- چندین گزینه را مقایسه و مقایسه کنید
- افزایش آگاهی در مورد یک موضوع یا علت
هنگامی که نیاز دارید به کسی یک خلاصه خیلی سریع در مورد چیزی ارائه دهید که توضیح آن به تنهایی با کلمات دشوار است، یک اینفوگرافیک راه خوبی است.
این بدان معنی است که اینفوگرافیک می تواند تقریباً در هر صنعتی مفید باشد.
اینفوگرافیک بازاریابی
از اینفوگرافیک ها در بازاریابی چه استفاده می شود؟
بازاریابان از اینفوگرافیک ها برای ایجاد آگاهی از برند و افزایش تعامل در مورد موضوعات مهم برای شرکت استفاده می کنند، مانند این اینفوگرافیک در مورد تنوع و شمول:
بازاریابان می توانند از اینفوگرافیک برای موارد زیر استفاده کنند:
- دستاوردهای کسب و کار خود را در یک صفحه فرود یا یک صفحه قابل دانلود به نمایش بگذارید
- برای ارائه اخبار، نمایش یک محصول یا خدمات جدید یا نشان دادن رهبری فکری، یک خبرنامه بصری قابل توجه ارسال کنید.
- دوره های آنلاین یا جزوات دوره خود را بهبود بخشید
- در رسانه های اجتماعی علاقه مند شوید . قطعات را در اینستاگرام یا اینفوگرافیک کامل را در Pinterest به اشتراک بگذارید.
- یک اینفوگرافیک جمع آوری کنید. نقل قول های اینفلوئنسرها را جمع آوری کنید، آنها را در یک اینفوگرافیک جمع آوری کنید و یک پست وبلاگ در اطراف آن بنویسید.
- نکات کلیدی را در کاغذ سفید یا کتاب الکترونیکی خلاصه کنید .
نمونههای اینفوگرافیک، مانند این نمونه برای مدارس، ابزاری عالی برای آموزش مخاطبان مختلف هستند.
اینفوگرافیک مشاوره و فریلنسر
مشاوران از اینفوگرافیک های جدول زمانی برای تجسم جدول زمانی پروژه و ساده کردن موضوعات جدید/خاص صنعت برای مشتریان خود استفاده می کنند:
مشاوران از اینفوگرافیک برای موارد زیر استفاده می کنند:
- داده ها را به روشی تازه در ارائه های مشتری ارائه دهید
- استدلال خود را تقویت کنید و جدول زمانی را در پیشنهادات مشتری تجسم کنید
- ارائه گزارش پیشرفت به مشتریان. یک اینفوگرافیک را در گزارش خود بگنجانید تا جدول زمانی پروژه یا پیشرفت پروژه را “بر اساس اعداد” تجسم کنید.
نمونه های اینفوگرافیک کسب و کار کوچک و کارآفرینی
کسب و کارهای کوچک و کارآفرینان از اینفوگرافیک ها برای دستیابی به مخاطبان جدید و افزایش آگاهی از برند استفاده می کنند:
این برگه تقلب راهنمای سبک برند یک نمونه اینفوگرافیک عالی برای مشاغل کوچک است. بصری و فشرده است که به خوانندگان کمک می کند اطلاعات را سریعتر جذب کنند.
لیست ها نوع رایجی از اسناد هستند که همه کسب و کارها دارند. اما خواندن لیست های طولانی ممکن است خسته کننده باشد. بعید است که خوانندگان حتی موارد موجود در لیست را به خاطر بسپارند.
کسبوکارها میتوانند از اینفوگرافیکها برای تجسم فهرستها برای حفظ یادگیری بهتر استفاده کنند، مانند مثال اینفوگرافیک رنگارنگ زیر.
یک کسب و کار ممکن است بخواهد فرآیندها و فعالیت ها را تجسم کند. این مثال اینفوگرافیک در مورد تجزیه و تحلیل زنجیره تامین به راحتی می تواند یک سند خسته کننده باشد.
در عوض، موضوع به طور کامل و مختصر در اینفوگرافیک پوشش داده شده است.
کسب و کارهای کوچک و کارآفرینان می توانند از اینفوگرافیک برای موارد زیر استفاده کنند:
- راهنمای سبک برند خود را ایجاد کنید
- نور آنها عرضه می کنند و موفقیت های گذشته در آگهی و بروشور
- کسب و کار خود را تبلیغ کنند یا رهبری فکری خود را در رسانه های اجتماعی نشان دهند
- بهتر است محصولات/خدمات و موفقیت های گذشته را در صفحه فروش وب سایت خود یا در یک صفحه قابل دانلود به نمایش بگذارند.
- تاریخچه شرکت خود را در صفحه درباره وب سایت آنها به نمایش بگذارید
- ارسال خبرنامه های خلاقانه
- وبینارهای جالب تری ایجاد کنید
اینفوگرافیک دولت
اینفوگرافیک ها در بخش دولتی چه کاربردی دارند؟ دولتها از اینفوگرافیک برای به اشتراک گذاشتن آمار و دادههای سرشماری استفاده میکنند، مانند این تصویر از دولت کانادا.
اینفوگرافیک غیرانتفاعی
و سازمانهای غیرانتفاعی از اینفوگرافیکها برای ترویج رویدادها و افزایش آگاهی در مورد علل آن یا نمایش تلاشهای موفق خود برای جمعآوری کمکهای مالی استفاده میکنند:
سازمان های غیرانتفاعی از اینفوگرافیک برای موارد زیر استفاده می کنند:
- داده ها و اطلاعات مربوط به یک علت مشخص را به راحتی قابل درک کنید. این را می توان برای یک خبرنامه ، کمپین رسانه های اجتماعی ، صفحه اهدا ، پوستر و موارد دیگر اعمال کرد.
- یک استراتژی کمپین برنامه ریزی کنید
- تأثیر جمعآوری کمک مالی را که میتوان برای اهداکنندگان در ایمیل ارسال کرد، نشان دهید
- نتایج را در گزارش سالانه برجسته کنید
- موفقیت ها را در یک گزارش تاثیر به نمایش بگذارید
- تجسم اطلاعات در ارتباطات بحران
اینفوگرافیک آموزشی
مربیان و مربیان از اینفوگرافیک استفاده می کنند تا محتوا را برای دانش آموزان و کارمندان به یاد ماندنی تر کنند:
آیا نیاز به توضیح یک فرآیند پیچیده دارید؟ اینفوگرافیک فرآیند ما میتواند به برقراری ارتباط بین فرآیندهای دست و پا گیر به روش بصری کمک کند.
اینفوگرافیک ها می توانند هر زمان که نیاز به برقراری ارتباط سریع اطلاعات داشته باشید، یا هر زمانی که بخواهید روی داده ها یا پیام خود تأثیر بگذارید، می تواند مفید باشد.
چگونه یک اینفوگرافیک ایجاد کنم؟
اگر من شما را متقاعد کرده ام که اینفوگرافیک ابزاری است که باید از آن استفاده کنید، احتمالاً از خود می پرسید که چگونه می توانید اینفوگرافیک خود را ایجاد کنید.
راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه ایجاد اینفوگرافیک منبع عالی برای طراحی اینفوگرافیک است.
مهم نیست که چقدر برای شروع ساخت اولین اینفوگرافیک خود هیجان زده باشید، نباید بدون برنامه بازی وارد فرآیند طراحی شوید.
در عوض، با ایجاد یک طرح کلی اینفوگرافیک شروع کنید.
- اطلاعات خود را با طرح کلی اینفوگرافیک سازماندهی کنید
- یک الگوی اینفوگرافیک انتخاب کنید
- اینفوگرافیک خود را سفارشی کنید
1. اطلاعات خود را با طرح کلی اینفوگرافیک سازماندهی کنید
فرآیند ایجاد یک طرح کلی به شما کمک می کند تا افکار خود را سازماندهی کنید و اطمینان حاصل کنید که محتوای شما در یک اینفوگرافیک کار می کند.
با استفاده از این 4 مرحله، یک طرح کلی اینفوگرافیک از محتوای موجود ایجاد کنید:
- نکات کلیدی محتوای خود را تعیین کنید
- عنوان، سرصفحه ها، سرفصل های فرعی و حقایق را تعیین کنید
- طول پاراگراف ها و نکات را در نظر بگیرید
- شامل یادداشت برای طراح
شروع با طرح کلی در این قالب تضمین می کند که بقیه مراحل طراحی به آرامی پیش می رود.
2. یک الگوی اینفوگرافیک انتخاب کنید
هنگامی که یک طرح کلی تهیه کردید، آماده انتخاب یک الگوی اینفوگرافیک هستید .
الگوهای اینفوگرافیک از پیش ساخته شده (مانند شکل زیر) می توانند الهام بخش طراحی مورد نیاز شما برای به دست آوردن اینفوگرافیک خود باشند. حتی استفاده از آنها به عنوان نقطه پرش نیز می تواند مفید باشد.
هنگام انتخاب یک الگوی اینفوگرافیک باید موارد زیادی را در نظر گرفت، از جمله رنگها، فونتها، طول، اندازه و سبک هر قالب، و اینکه هر کدام از این عوامل چقدر با محتوای شما همسو میشوند.
اما مهمتر از همه، شما باید نوع مناسبی از قالب اینفوگرافیک را برای محتوای خود انتخاب کنید.
3. اینفوگرافیک خود را سفارشی کنید
هنگامی که یک الگوی اینفوگرافیک را انتخاب کردید، می توانید شروع به سفارشی سازی آن بر اساس نیاز خود کنید. این اینفوگرافیک را می توان برای انواع دیگر لیست ها با ویرایشگر Venngage تطبیق داد.
در اینجا چند راه برای تطبیق نمونه های اینفوگرافیک در این پست آورده شده است:
- رنگ پس زمینه و متن را تغییر دهید
- متن را متناسب با پیام خود تنظیم کنید
- نمادهایی را که مرتبط با داستان شما هستند اضافه یا تعویض کنید
- لوگوی برند خود را در فوتر اضافه کنید
- اندازه لیست را کم یا زیاد کنید
اطلاعات بیشتری در مورد ایجاد اینفوگرافیک می خواهید؟ این راهنمای ویدیویی به شما نشان می دهد که چگونه می توانید اینفوگرافیک را تنها در 5 مرحله بسازید:
انواع مختلف اینفوگرافیک چیست؟
در Venngage، کتابخانه ما از الگوهای اینفوگرافیک به 9 دسته مختلف طبقه بندی شده است:
- اینفوگرافیک های آماری
- اینفوگرافیک اطلاعاتی
- اینفوگرافیک جدول زمانی
- پردازش اینفوگرافیک
- اینفوگرافیک جغرافیایی
- مقایسه اینفوگرافیک
- اینفوگرافیک سلسله مراتبی
- فهرست اینفوگرافیک ها
- اینفوگرافیک رزومه
در این ویدیو این 9 نوع اینفوگرافیک و زمان استفاده از آنها خلاصه می شود.
هر نوع اینفوگرافیک برای تجسم نوع متفاوتی از محتوا طراحی شده است .
برای مثال، اینفوگرافیکهای اطلاعاتی ، معمولاً نسبت به انواع دیگر اینفوگرافیکها ، متن سنگینتری دارند.
مانند این مثال از Course Hero در زیر، آنها به عنوان قطعات خلاصه و مستقل که توضیح سطح بالایی از یک موضوع را ارائه می دهند، بهترین کار را دارند.
همچنین اینفوگرافیک های اطلاعاتی وجود دارد که چیزهای مهم را توضیح می دهد، اما بسیار ساده. اینها به عنوان مرجع بصری برای موضوعاتی که جدید و ناآشنا هستند مفید هستند.
اینفوگرافیک TalentLyft در مورد معیارهای استخدام یک مثال عالی است – خلاصه ای کوتاه و شیرین از شش معیار کلیدی استخدام که مدیران استخدام باید آن را درک و پیگیری کنند.
منبع
از سوی دیگر، اینفوگرافیک های آماری بیشتر بر روی اعداد و تجسم داده ها، نمودارها و داده ها متمرکز هستند، به عنوان مثال:
آنها تمایل دارند متن بسیار کمتری نسبت به اینفوگرافیک های اطلاعاتی داشته باشند و جریان روایت کمتری دارند.
در عوض، آنها بیانیه ای با اعداد بزرگ و حقایق مستقل ارائه می دهند، مانند این اینفوگرافیک از اینترنت اشیا .
به طور مشابه، این اینفوگرافیک از Podia در مورد ” State of the Side Hustle ” از اعداد و سبکسازی استفاده میکند تا مهمترین نکات خود را با متنهای پراکنده پشتیبان برجسته کند.
انتخاب نوع قالب مناسب برای محتوای خود یکی از کلیدهای موفقیت یک اینفوگرافیک است.
برای توضیح کامل هر نوع اینفوگرافیک و زمان استفاده از آنها، این راهنمای 9 نوع الگوی اینفوگرافیک را بررسی کنید .
چه چیزی یک طراحی اینفوگرافیک را موثر می کند؟
وقتی نوبت به طراحی یک اینفوگرافیک موثر می رسد، مهم است که بدانیم مغز ما به دنبال الگوهایی در اطلاعات بصری است تا به ما در درک جهان کمک کند.
ما میتوانیم از این ایده برای ساختار بصری اطلاعاتمان استفاده کنیم و الگوهایی ایجاد کنیم که پیامی را که میخواهیم انتقال دهیم را تقویت کنیم.
بیایید برخی از بهترین روشهای طراحی اینفوگرافیک را بررسی کنیم تا به شما در ایجاد اینفوگرافیکهایی کمک کنیم که به همان اندازه که زیبا هستند مؤثر باشند.
همچنین، پست ما را در مورد 7 روش برای سفارشی کردن الگوی اینفوگرافیک خود برای هک های آسان تر در مورد نحوه ایجاد طرح خود را بررسی کنید.
از خطوط، مرزها و اشکال برای گروه بندی اطلاعات مرتبط استفاده کنید
حتی چیزی به سادگی موقعیت و گروه بندی عناصر در یک صفحه می تواند بر نحوه درک خوانندگان ما از گرافیک ما تأثیر بگذارد.
اگر از عناصر اولیه طراحی مانند حاشیه ها، خطوط، دایره ها و مربع ها برای سازماندهی بصری محتوای خود استفاده کنیم، خوانندگان ما تفسیر آن محتوا را آسان تر خواهند کرد.
به عنوان مثال، ما می توانیم عناصر مرتبط را در یک طرح کلی یا یک شکل محصور کنیم. بیشتر اینفوگرافیکها، مانند تصویر زیر، از این تاکتیک برای تقسیم طرح به بخشهای مختلف استفاده میکنند و اسکن گرافیک را آسانتر میکنند.
از طرف دیگر، هنگامی که ساختار اطلاعات تمرکز اصلی اینفوگرافیک است (مانند نمودار سازمانی یا نمودار جریان )، اتصال صریح عناصر مرتبط با خطوط می تواند مفید باشد. مانند این اینفوگرافیک نمودار جریان بازاریابی:
برای ایجاد نمودار سازمانی روی الگوی بالا کلیک کنید . قالب را مطابق میل خود ویرایش کنید – بدون نیاز به تجربه طراحی.
نکات بیشتری در مورد سازماندهی اطلاعات خود در یک اینفوگرافیک می خواهید؟ راهنمای گام به گام ما را در مورد نحوه خلاصه کردن اطلاعات و ارائه آنها به صورت بصری بررسی کنید .
از رنگ های متضاد برای جلب توجه خوانندگان خود استفاده کنید
یکی دیگر از عناصر اصلی طراحی که باید به آن فکر کنید رنگ است. ما به طور طبیعی تمایل داریم از رنگ برای زیبا جلوه دادن اینفوگرافیک ها استفاده کنیم، اما رنگ می تواند به عنوان یک ابزار ارتباطی قدرتمند نیز استفاده شود .
درست مانند خطوط و حاشیهها، رنگها را میتوان برای نشان دادن گروههای اطلاعاتی استفاده کرد، همانطور که در مثال اینفوگرافی استراتژی تجاری زیر مشاهده میشود:
اما مهمتر از آن، میتوانیم از رنگ برای جلب توجه به بخشهای خاصی از اطلاعات استفاده کنیم و اطلاعات پشتیبان را در پسزمینه قرار دهیم.
رنگی را انتخاب کنید که با تمام رنگ های دیگر در تضاد باشد و از آن برای برجسته کردن مهم ترین اطلاعات استفاده کنید.
برای مثال اینفوگرافیک زیر را در نظر بگیرید. آیکونهای آبی روشن با پسزمینه سفید ساده در تضاد هستند تا نمادها (مهمترین جنبه بصری گرافیک) برجسته شوند.
این استراتژی همچنین بسیار مرسوم است. پاپ های رنگی یکی از بزرگترین گرایش های طراحی گرافیک در سال 2022 است .
نیاز به الهام از طرح رنگ اینفوگرافیک دارید؟ راهنمای ما را در مورد نحوه انتخاب رنگ برای اینفوگرافیک بررسی کنید .
یک سلسله مراتب متن با سه سبک فونت مختلف ایجاد کنید
فونت ها یکی از اولین چیزهایی هستند که افراد در اولین نگاه به یک اینفوگرافیک متوجه آن می شوند. اگر فونت ها بد انتخاب شوند، می توانند یک اینفوگرافیک عالی را خراب کنند.
گردآوری انواع فونت های محبوب ما شما را در مسیر درست هدایت می کند.
کلید استفاده صحیح از فونت ها در اینفوگرافیک ایجاد یک سلسله مراتب متن واضح با سه سبک فونت مختلف است – یکی برای عنوان اصلی، یکی برای سرفصل های بخش و دیگری برای متن اصلی.
فونت هدر اصلی باید بزرگترین باشد و میتواند سبکترین باشد. به آن به عنوان راهی برای تنظیم حال و هوای اینفوگرافیک خود فکر کنید.
فونت هدرهای بخش باید کمی کوچکتر و سبک کمتر باشد، اما همچنان باید در صفحه برجسته باشد.
در نهایت، فونت متن بدنه باید کوچکترین باشد و اصلاً سبک نباشد. باید تا حد امکان راحت خوانده شود.
مطمئن نیستید که یک فونت قابل خواندن چگونه است؟ در اینجا یک راهنمای مرجع سریع برای فونت هایی وجود دارد که برای متن بدنه عالی هستند:
برای نکات بیشتر درباره فونت اینفوگرافیک و بهترین روشها، راهنمای ما درباره انتخاب فونتهای اینفوگرافیک را بررسی کنید .
از تصاویر، آیکون ها و تصاویر برای به یاد ماندنی کردن غذای کلیدی استفاده کنید
نکته آخر، مطمئن شوید که تمرکز اینفوگرافیک شما روی تصاویر بصری مانند تصاویر، نمادها ، نمادها، تصاویر و تجسم داده ها مانند نمودارها و نمودارها باشد.
تصاویر برای جذاب و به یاد ماندنی کردن اطلاعات شما بسیار مهم هستند. بهترین اینفوگرافیک ها تعادلی برابر بین متن و تصاویر دارند.
ساده ترین راه برای اطمینان از اینکه تصاویر به اندازه کافی در گرافیک خود دارید، اضافه کردن یک نماد برای نمایش هر هدر است، همانطور که در مثال زیر مشاهده می شود:
یا حتی بهتر، نمونههای تصویری از هر نقطه اصلی در اینفوگرافیک ایجاد کنید، همانطور که در این مثال از Elle & Company مشاهده میشود :
این مهم است که از طراحی خود نیز لذت ببرید. لازم نیست کاملاً تجاری و جدی باشد.
قرار است اینفوگرافیکها جذاب و به یاد ماندنی باشند و تصاویر ابزارهای داستانگویی عالی هستند.
یک اینفوگرافیک با داده های سنگین درست می کنید و برای تجسم داده های خود به کمک نیاز دارید؟ راهنمای ما در مورد طراحی نمودارهای موثر و انتخاب بهترین نمودارها برای اینفوگرافیک خود را بررسی کنید .
سوالات متداول در مورد ایجاد اینفوگرافیک
نمونه اینفوگرافیک چیست؟
یک مثال اینفوگرافیک نمایش تصویری اطلاعات است. نمونه های اینفوگرافیک شامل عناصر مختلفی مانند تصاویر، آیکون ها، متن، نمودارها و نمودارها برای انتقال پیام ها در یک نگاه است.
اینفوگرافیک برای چه مواردی استفاده می شود؟
اینفوگرافیک کاربردهای متعددی در صنایع مختلف دارد. از اینفوگرافیک می توان برای انتقال داده های پیچیده در قالب بصری ساده استفاده کرد. آنها همچنین ابزار بصری برای گفتن داستان هستند.
گرافیک اطلاعات بصری به افراد کمک می کند تا اطلاعات را سریعتر و دقیق تر درک کنند.
همچنین می توان از اینفوگرافیک برای نشان دادن تغییرات یا مقایسه در داده ها، زمان و مکان و همچنین آمار، نقشه ها و سلسله مراتب استفاده کرد.
5 نوع اینفوگرافیک چیست؟
ما به 9 دسته اصلی اینفوگرافیک اشاره کرده ایم که در میان آنها رایج ترین انواع اینفوگرافیک ها عبارتند از:
- آماری
- اطلاعاتی
- جدول زمانی
- روند
- مقایسه
انواع مختلف اینفوگرافیک به عناصر خاصی نیاز دارند. اینفوگرافیک تایم لاین باید دارای مهر تاریخ و زمان باشد. اینفوگرافیک مقایسه معمولاً شامل ستونها و ردیفها میشود.
نمونه های اینفوگرافیک موجود در این پست به شما کمک می کند تا بفهمید از چه نوع پیام خود باید استفاده کنید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.
نتیجه
بهترین اینفوگرافیک ها از ترکیبی از متن، تصاویر و داده ها برای اطلاع رسانی و تعامل استفاده می کنند.
اگر آماده ایجاد اینفوگرافیک هستید که تعادل کاملی بین سرگرمی و آموزشی ایجاد کند، مطمئن شوید که بهترین شیوه های طراحی اینفوگرافیک را دنبال می کنید:
- از خطوط، مرزها و اشکال برای گروه بندی اطلاعات مرتبط استفاده کنید.
- از یک رنگ متضاد برای جلب توجه به اطلاعات کلیدی استفاده کنید.
- یک سلسله مراتب متن با سه سبک فونت مختلف ایجاد کنید.
- از تصاویر، نمادها و تصاویر برای به یاد ماندنی کردن غذای کلیدی استفاده کنید.
برای راهنمایی بیشتر برای شروع اولین اینفوگرافیک خود، این راهنما را بررسی کنید: نحوه ساخت اینفوگرافیک در 5 مرحله .
طراح نیستی؟ مشکلی نیست امروز با استفاده از قالبهای ویرایش آسان و ویرایشگر آنلاین ساده، یک اینفوگرافیک ایجاد کنید.
هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.