مایکروسافت بینگ بهعنوان یک موتور جستجو، اغلب خود را در نقش «خردهدار» برای سهم بازار، بودجه و برند بزرگتر گوگل میبیند. اما Bing Webmaster Tools هنوز هم می تواند در درک مسائل و فرصت های سئو بسیار مفید باشد. استفاده از این ابزارها می تواند به شما در ایجاد بهبودهایی کمک کند که به افزایش عملکرد شما در همه موتورهای جستجو کمک می کند .
ابزار وب مستر بینگ چیست؟
مانند کنسول جستجوی گوگل ، Bing مجموعه ای از ابزارها را برای تجزیه و تحلیل وب سایت شما، شناسایی مشکلات SEO و عملکرد گزارش ارائه می دهد. همچنین ابزارهای مختلفی را ارائه می دهد که می تواند برای آزمایش و تأثیرگذاری بر نحوه نمایش سایت شما در Bing مفید باشد. حتی اگر به طور فعال برای Bing بهینه سازی نکنید، برای راه اندازی و استفاده از ابزارها برای به دست آوردن داده های ارزشمند در مورد وب سایت خود ارزش وقت گذاشتن را دارد.
در حال راه اندازی
برای ورود به سایت و اتصال سایت خود به ابزار وب مستر بینگ، به یک حساب کاربری مایکروسافت (“Live”) نیاز دارید. نگران نباشید، این بدان معنا نیست که به آدرس ایمیل @outlook.com یا @hotmail.com نیاز دارید. در واقع می توانید از هر آدرس ایمیلی که دوست دارید استفاده کنید. می توانید برای ثبت نام برای یک حساب کاربری زنده اینجا بروید و فقط مراحل را دنبال کنید.
زمانی که وارد سیستم شده اید، دو روش برای تایید سایت خود به شما نمایش داده می شود. همانند Google، میتوانید با آپلود یک فایل XML، افزودن متا تگ HTML یا تغییر سوابق DNS، تأیید کنید که سایت را مدیریت میکنید. اما اگر قبلاً یک حساب Google Search Console برای سایت خود دارید ، میتوانید به سادگی به/از طریق آن متصل شوید و Bing تمام مجوزها و دادههای موجود شما را وارد میکند.
ثبت نام از طریق حساب کنسول جستجوی گوگل شما بسیار سریعتر، آسان تر و موثرتر است. اما اگر به دلایلی نیاز به تأیید دستی دارید، توصیه می کنیم از گزینه «HTML meta tag» استفاده کنید. میتوانید کدی را که بینگ به شما میدهد در بخش «تأیید ابزارهای وب مستر» افزونه Yoast SEO WordPress قرار دهید .
هنگامی که آن را تأیید کردید، می توانید به ابزار وب مستر Bing خود دسترسی پیدا کنید!
ویژگی های کلیدی ابزار وب مستر بینگ
حساب Microsoft Bing Webmaster Tools شما به بخشها، ابزارها و گزارشهای جداگانه تقسیم میشود. داشبورد یک نمای کلی از عملکرد شما و هر گونه مشکل فنی ممکن است به شما ارائه دهد، اما ارزش واقعی در پیمایش به گزارش ها و صفحات عمیق تر است.
بیایید از طریق برخی از مناطق کلیدی قدم بزنیم.
عملکرد جستجو
شاید با ارزش ترین بخش ابزار وب مستر بینگ، گزارش عملکرد جستجو باشد. مشابه بخش «نتایج جستجو» در Google Search Console ، یک نمای کلی از کلیکها، برداشتها و سایر معیارهای کلیدی شما وجود دارد.
میتوانید معیارهای سطح بالا را در طول زمان مشاهده کنید، و بین نگاه کردن به عملکرد خود بر اساس کلمه کلیدی یا صفحه حرکت کنید. همچنین میتوانید هر یک از این نماها را بررسی کنید تا جزئیات بیشتری در مورد کلمات کلیدی، صفحات و رتبهبندیها نشان دهید. این برای نظارت بر تغییرات در عملکرد، شناسایی مناطقی که در آن عملکرد ضعیفی دارید، یا شناسایی فرصتهایی که در آن تلاشهای اضافی میتواند بازدهی بزرگ را به همراه داشته باشد، مفید است.
متأسفانه، مانند آنچه در کنسول جستجوی Google میتوانید نتایج را فیلتر کنید یا نتایج را بر اساس نوع دستگاه یا نوع نتیجه تقسیم کنید، وجود ندارد.
بازرسی URL
مانند ابزار بازرسی URL گوگل، Bing به شما این امکان را می دهد که URL ها و صفحات جداگانه را بررسی کنید تا آنها را همانطور که Bing می بیند ببینید. همچنین می توانید بین بررسی زنده و مشاهده نمای نمایه شده فعلی Bing از صفحه جابجا شوید.
این ابزار می تواند برای تشخیص مشکلات خزیدن، نمایه سازی یا محتوا مفید باشد. در مثال بالا، می توانید ببینید که Bing یک خطای HTML را مشاهده کرده است. اگر با عملکرد آن صفحه مشکل داشتید، دقیقاً باید به موضوعی توجه کنید.
کاوشگر سایت
جایی که Bing واقعاً میدرخشد، ابزار Site Explorer است (در زمان نگارش نسخه بتا)، که به شما کمک میکند کل سایت خود را همانطور که موتور جستجو میبیند و درک میکند، مرور و پیمایش کنید.
اگر شما یک وب سایت منظم و ساختار سایت عالی دارید ، این گزارش یک نمای کلی از سایت شما ارائه می دهد. علاوه بر اینکه اطلاعاتی در مورد URLهای جداگانه به شما می دهد، آمار مربوط به هر پوشه را خلاصه می کند . با فیلتر کردن نشانیهای اینترنتی در این نمای درختی، میتوانید به سرعت ببینید که در کجا ممکن است مشکلات یا فرصتهایی داشته باشید، به روشی که انجام آن در کنسول جستجوی Google به طرز شگفتآوری دشوار است.
نقشه های سایت XML
بخش نقشههای سایت به شما امکان میدهد نقشههای سایت XML را (دوباره) ارسال، حذف یا دانلود کنید . اضافه کردن نقشه سایت ساده است. شما فقط می توانید URL نقشه سایت را کپی کنید، آن را در نوار مناسب قرار دهید و گزینه Submit را بزنید. مانند گوگل، اگر چندین نقشه سایت در فهرست نقشه سایت دارید، فقط باید فهرست نقشه سایت را اضافه کنید. اگر از افزونه Yoast SEO WordPress استفاده می کنید ، معمولاً می توانید فهرست نقشه سایت XML خود را در https://www.example.com/sitemap_index.xml
.
اگر یک فهرست نقشه سایت اضافه کرده اید، فقط با کلیک بر روی پیوند نقشه سایت فهرست، شما را به تمام نقشه های سایت اصلی هدایت می کند. همچنین می توانید ببینید که آیا هنگام خزیدن نقشه سایت شما، آخرین باری که خزیده شده و چه تعداد URL از طریق نقشه سایت ارسال شده است یا خیر، خطاهای خزیدن رخ داده است یا خیر .
تحقیق کلمات کلیدی
در حالی که به اندازه برنامهریز کلمات کلیدی Google Ads گسترده نیست، بخش تحقیق کلمات کلیدی Bing Webmaster Tools همچنان میتواند به ارائه بینشی در مورد رفتار جستجوگر کمک کند. این اطلاعات در مورد روند کلمات کلیدی، در طیف گسترده ای از کشورها و زبان ها ارائه می دهد. همچنین میتوانید دادهها را بر اساس نوع دستگاه یا حتی انواع جستجو (مانند «کلمات کلیدی سؤال» یا «تازه کشف شده») فیلتر کنید.
متأسفانه، سودمندی دادهها از کمبود سهم بازار و جستجوهای Bing رنج میبرد – اعداد کوچک هستند و دم بلند حتی تقریباً سطح عمق را مانند سایر ابزارها نشان نمیدهد (مانند ادغام Yoast SEO SEMrush ). این بدان معناست که این برای نگاهی سریع به روندهای عمومی، یا رفتار جستجوگران Bing ، به ویژه، مفید است، اما نه به عنوان یک راه حل تحقیقاتی کامل.
بک لینک ها
در یک نگاه، گزارش بک لینک های Bing Webmaster Tools غیر قابل توجه به نظر می رسد. این به سادگی فهرستی از وب سایت هایی را ارائه می دهد که به وب سایت شما پیوند می دهند، که بر اساس تعداد کل پیوندها مرتب شده اند . اما از آنجایی که برخی از سایتها ممکن است زیاد به سایت شما پیوند داشته باشند ، این بدان معناست که سایتهایی با صفحات زیاد (و/یا سایتهایی با پیوند سراسری سایت شما) بیشتر از سایرین که ممکن است «با ارزشتر» باشند نشان داده شوند.
اگر میخواهم پیوندهای خود را تجزیه و تحلیل کنم، قطعاً دیدن پیوندی از یک روزنامه بزرگ در بالای 1000 پیوند از یک وبلاگ که پیوندی را در نوار کناری همه قالبهای خود دارد، مفیدتر است. جستجو در این سایت ها برای دیدن URL ها و متن لنگر برای هر پیوند می تواند به شما در تشخیص این نوع تفاوت های ظریف کمک کند.
اگرچه این تنها بخشی از گزارش بک لینک نیست. همچنین میتوانید صفحات پیوند فردی و متداولترین متنهای لنگر مورد استفاده برای پیوند به دامنه خود را ببینید.
با این حال، جالب ترین و ارزشمندترین بخش این است که می توانید پروفایل پیوند خود را با رقبای خود و سایت های مشابه مقایسه کنید. متأسفانه، این گزارش هنوز فقط «سایتهای برتر» را نشان میدهد که بر اساس تعداد پیوندها مرتب شدهاند، اما دیدن مکانهایی که ممکن است همپوشانی و فرصتهایی وجود داشته باشد، میتواند جالب باشد.
گزارشات سئو
اگر به دنبال جایی برای شروع میگردید، بخش گزارشهای سئو یک نمای کلی مفید از مسائلی را ارائه میکند که در حین فهرستسازی و خزیدن سایت شما کشف شدهاند.
پیشنهاد می کنیم کمی نمک به درجه بندی و دسته بندی این مسائل اضافه کنید. به عنوان مثال، ما میتوانیم استدلال کنیم که توضیح متا از دست رفته همیشه یک مسئله با شدت «بالا» نیست. جدای از مشخصات، این گزارش می تواند برای آشکار کردن مسائلی مفید باشد که در غیر این صورت ممکن است متوجه آنها نشده باشید.
ابزارهای دیگر
ما گزارشها و ابزارهای اصلی را پوشش دادهایم، اما موارد بیشتری در منوهای Bing Webmaster Tools وجود دارد. به عنوان مثال، یک رابط کاربری Crawl Controls وجود دارد که به شما امکان می دهد با تجسم بصری زمان و روز مدیریت کنید که چگونه (و چقدر) Bing وب سایت شما را می خزد.
همچنین میتوانید URLها را مسدود کنید ، فایل robots.txt خود را آزمایش کنید ، گزارشهای نقض حق نسخهبرداری را مدیریت کنید و موارد دیگر.
ابزارهای وب مستر بینگ به طور خلاصه
همانطور که در ابتدا گفتیم، مجموعه ابزارهای وب مستر بینگ به اندازه مشابه گوگل عمیق نیست، و همچنین جایگزین کاملی برای مجموعه خوبی از ابزارهای تحقیق و خزیدن نیست . اما این داده ها هنوز هم منحصر به فرد هستند. این به طور مستقیم از موتور جستجو می آید، بدون نظر یا تفسیر توسط ابزار SEO، و ممکن است به شما کمک کند تا مسائل یا فرصت هایی را که ممکن است در جاهای دیگر از دست بدهید، برجسته کنید.
اگر مخاطبان شما در درجه اول کاربران بینگ هستند، این داده ها ممکن است در واقع مفیدتر و مرتبط تر از منابع دیگر باشند – حتی اگر اعداد بسیار کوچکتر و داده ها عمیق تر باشند. اگر قبلاً این کار را انجام ندادهاید، حتماً باید حساب خود را راهاندازی کنید، مطمئن شوید که نقشههای سایت شما ثبت شدهاند و مدتی را هر چند وقت یکبار برنامهریزی کنید تا به جستجوی بینش بپردازید.
هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.