ورود / ثبت نام
0

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
0
0

قانون 80 20 – اصل پارتو

313 بازدید
Law-80-20-Pareto-Principle
5/5 - (3 امتیاز)

قانون 80 20 یک اصل آزمایش شده و واقعی است که می تواند زندگی شما را برای موفقیت آماده کند.

شما می توانید آن را در هر جنبه ای از زندگی خود، از جمله در محل کار و خانه، با تناسب اندام و سلامت، روابط و پیشرفت شخصی اعمال کنید.

امروز، توضیح خواهم داد که قانون 80 20 چیست، چرا به آن اصل پارتو نیز می گویند ، نمونه هایی از نحوه استفاده از آن در موقعیت های زندگی واقعی، و چگونه می توانید آن را در زندگی خود اعمال کنید تا به موفقیتی که به دنبال آن هستید برسید. .

 

قانون 80 20 چیست؟

قانون 80 20 که به عنوان اصل پارتو شناخته می شود، یکی از مفیدترین مفاهیم برای مدیریت زندگی و زمان است.

اصل پارتو بیان می کند که 20 درصد از فعالیت های شما 80 درصد نتایج شما را تشکیل می دهد، با این حال، این یک قانون ریاضی سخت و سریع نیست. یک مفهوم است.

کلید پیروی از قانون 80 20 این است که تشخیص دهید که تقریباً 20 درصد از اقدامات یا بیشتر کارهای سازنده شما منجر به بیشترین موفقیت می شود. این می تواند در هر زمینه ای از زندگی حرفه ای و شخصی شما اعمال شود.

تاریخچه اصل پارتو 

در اواخر قرن 19، اقتصاددان ایتالیایی، ویلفردو پارتو، متوجه شد که 80 درصد از برداشت نخود از باغ او از 20 درصد از گیاهان نخود او حاصل می شود.

بر اساس مشاهدات پارتو، او سپس محاسبه کرد که 20 درصد از مردم ایتالیا 80 درصد از ثروت این کشور را در اختیار دارند. این توزیع ثروت نمونه ای از توزیع پارتو است.

با این حال، اصطلاح اصل پارتو توسط پارتو ابداع نشد، بلکه توسط دکتر جوزف جوران ابداع شد. در دهه 1940، جوران مشاهدات پارتو را در حوزه مدیریت عملیات خود اعمال کرد. او با اشاره به اینکه 80 درصد از ایرادات محصول آنها تنها به دلیل 20 درصد از روش های استفاده شده در تولید است، به کسب و کارها کمک کرد تا تولید خود را بهبود بخشند.

بنابراین با استفاده از این تحلیل پارتو، بر کاهش آن 20 درصد مشکلات تولید برای افزایش کیفیت تولید تمرکز کرد.

جوران این استراتژی را اصل پارتو نامید، و همچنین این مفهوم را رایج کرد که ما باید روی «عده‌های حیاتی» تمرکز کنیم و «بسیاری بی‌اهمیت» را نادیده بگیریم تا بیشترین موفقیت را داشته باشیم.

Law-80-20-Pareto-Principle

Law-80-20-Pareto-Principle

بازاریابی

چرا اصل پارتو مهم است؟

به بیان ساده، اصل پارتو به شما کمک می کند تا تعیین کنید که تلاش خود را در کدام حوزه متمرکز کنید.

اصل 80 20 به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که کدام منابع برای دستیابی به بیشترین کارایی برای شما مهم ترین هستند. به کاهش اتلاف وقت، پول، منابع، تلاش ها، احساسات، انرژی و غیره کمک می کند.

همه ما آرزو می کنیم در طول روز زمان بیشتری برای انجام کارهایی که می خواهیم انجام دهیم داشته باشیم. قانون 80 20 به شما کمک می کند تا آنچه را که مهم نیست حذف کنید و روی 20 درصد تمرکز کنید که به شما کمک می کند در کمترین زمان به بزرگترین موفقیت برسید.

قانون 80 20 چگونه کار می کند؟

دیدن افرادی که به نظر می رسد در تمام طول روز مشغول هستند، اما به نظر می رسد که کارهای بسیار کمی انجام می دهند، غیر معمول نیست. این تقریباً همیشه به این دلیل است که آنها مشغول کار روی کارهایی هستند که ارزش پایینی دارند در حالی که در یک یا دو فعالیتی که می تواند تفاوت واقعی در شرکت و حرفه آنها ایجاد کند به تعویق می اندازند.

با ارزش ترین وظایفی که می توانید هر روز انجام دهید، اغلب سخت ترین و پیچیده ترین هستند، اما بر اساس تحلیل پارتو، بازده و پاداش تکمیل آنها می تواند فوق العاده باشد.

قبل از شروع کار، همیشه از خود بپرسید: “آیا این وظیفه در 20 درصد بالای فعالیت های من است یا در 80 درصد پایین؟”

قانون این است: در برابر وسوسه پاک کردن چیزهای کوچک ابتدا مقاومت کنید.

اگر تصمیم بگیرید که روز خود را با کارهای با ارزش شروع کنید، به زودی عادت دارید که همیشه کارهای با ارزش را شروع کنید و روی آنها کار کنید، بنابراین روز خود را ابتدا با  خوردن یک قورباغه شروع کنید !

مزایای استفاده از قانون 80 20

با به کار بردن قانون 80 20، نه تنها می توانید چیزهایی را که بیشترین موفقیت شما را به ارمغان می آورد، بررسی کنید، بلکه می توانید دلایل اصلی مشکلات یا عدم پیشرفت را نیز شناسایی کنید.

برخی از مزایای اضافی استفاده از 80 20 اصل در زندگی شخصی و حرفه ای عبارتند از:

  • بهره وری بیشتر
  • رهبری موثرتر
  • افزایش  اعتماد به نفس
  • استفاده کارآمدتر از منابع
  • مهارت های حل مسئله بهتر
  • مهارت های تصمیم گیری بهبود یافته است

6 مثال از اصل پارتو

برای درک نحوه عملکرد قانون 80 20، اغلب به دیدن آن در زندگی واقعی کمک می کند. در اینجا شش مثال از نحوه اعمال اصل پارتو در شرایط مختلف آورده شده است.

اصل پارتو در مدیریت زمان

بر اساس اصل پارتو، مشغله بودن با مولد بودن یکسان نیست.

کارآفرینان، صاحبان مشاغل کوچک و افراد خوداشتغال اغلب احساس می‌کنند که مجبورند ساعت‌های زیادی را برای کسب سود کار کنند و از کار کردن برای شخص دیگری اجتناب کنند.

این نوع رفتار در واقع یک تعادل ناهموار بین کار و زندگی ایجاد می کند که می تواند ناسالم شود، منجر به فرسودگی شغلی شود، بهره وری را کاهش دهد و حتی از اهدافی که زمانی بسیار مهم به نظر می رسید دست بکشد.

برای جلوگیری از این چرخه، بهتر است 20 درصد از وظایف مربوط به ایجاد درآمد را شناسایی کنید که منجر به بالاترین بازده می شود. این شامل آن چیزی است که در حال حاضر به خوبی پرداخت می شود و آنچه که بیشترین سود سهام را در ادامه راه پرداخت می کند.

با استفاده از اصول 80 20 در زمان صرفه جویی در وظایف کاری خود، زمان بیشتری برای اختصاص دادن به ثروت شخصی، آرامش، ورزش، سلامت روان و ایجاد رابطه خواهید داشت.

همان تحلیل پارتو را روی این موارد اعمال کنید. مهمترین روابط خود را برای اختصاص زمان و انرژی و فعالیت هایی در زندگی شخصی خود که بیشترین شادی و سلامتی را برای شما به ارمغان می آورد، شناسایی کنید. اینها را اولویت روزانه خود قرار دهید.

اصل پارتو در مدیریت بازرگانی

هنگامی که شما یک کسب و کار، تیم یا پروژه را مدیریت می کنید، ممکن است 80 درصد از کار تکمیل شده توسط 20 درصد از افراد درگیر انجام شود.

از اصول تجزیه و تحلیل پارتو برای تعیین مولدترین کارگران شما استفاده کنید. آنها را با مهم ترین موارد محول کنید. آنها را در موقعیت های رهبری قرار دهید تا بتوانند همان اصولی را که دنبال می کنند به دیگران آموزش دهند.

این اعضای تیم را مشاهده و مصاحبه کنید. ویژگی‌ها، مهارت‌ها و عادت‌های منحصربه‌فردی که دارند و به بهره‌وری آنها منجر می‌شود را شناسایی کنید. از این دانش برای آموزش سایر کارکنان و در نتیجه بهبود بهره وری کل تیم خود استفاده کنید.

80 20 قانون در روابط

قانون 80 20 می تواند به طرق مختلف در روابط اعمال شود.

به عنوان مثال، می توانید به روابطی که با گروه دوستان خود دارید نگاه کنید و تصمیم بگیرید که کدام 20 درصد بهترین نمونه و پشتیبان شما برای تبدیل شدن به فردی است که می خواهید باشید. اگر 80 درصد از زمان استراحت خود را با این 20 درصد صرف کنید، سود شخصی شما بیشتر خواهد بود.

برای به کارگیری اصل پارتو برای ایجاد یک رابطه خوب با همسر یا شریک زندگی خود، ممکن است درک 80 درصد از مشکلاتی که زوج ها با آن مواجه هستند به احتمال زیاد ناشی از 20 درصد کوچکی از اعمال یا رفتارهای آنها باشد، مفید باشد.

به عبارت دیگر، شما باید علت یا علل اصلی (20 درصد کوچک) درگیری های خود را شناسایی کنید، در مورد آنها ارتباط برقرار کنید و بر بهبود آنها تمرکز کنید. این سالم تر از گرفتار شدن در 80 درصد رفتارهایی است که صرفاً آزاردهنده اند و اهمیتی ندارند.

اصل پارتو در تعیین هدف

در مورد هدف گذاری به استفاده از اصل پارتو فکر می کنید؟ انتخاب هوشمندانه!

در اینجا کاری است که باید انجام دهید تا به طور مؤثر اصل پارتو را در  تعیین اهداف SMART که بهره وری کلی شما را افزایش می دهد، اعمال کنید.

ابتدا یک کاغذ بردارید و ده هدف را یادداشت کنید. سپس از خود بپرسید: اگر امروز فقط می توانستید به یکی از اهداف آن لیست دست یابید، کدام یک بیشترین تأثیر مثبت را بر زندگی شما خواهد داشت؟

سپس دومین هدف مهم را انتخاب کنید. چیزی که پیدا خواهید کرد این است که پس از تکمیل این تمرین، 20 درصد مهم ترین اهداف خود را مشخص کرده اید که بیش از هر چیز به شما کمک می کند.

شما باید برای رسیدن به اهدافی که به عنوان ارزشمندترین در تمام دوران انتخاب کرده اید به کار خود ادامه دهید.

80 20 قانون در حل مسئله

حل مسئله یک مهارت ضروری است. شما باید بتوانید به  طور موثر مشکلات بزرگ و کوچک را حل کنید زیرا آنها بخشی طبیعی از هر جنبه ای از زندگی شخصی و حرفه ای ما هستند.

هنگام استفاده از اصل پارتو در حل مسئله، از این مراحل و ابزارهای کلیدی استفاده کنید. حتی می توانید یک نمودار پارتو ایجاد کنید تا به شما در تجسم جزئیات مشکل و دیدن راه حل های ممکن کمک کند:

  • لیستی از مشکلاتی که در موقعیت خود با آن روبرو هستید تهیه کنید.
  • مشخص کنید که چه چیزی باعث هر مشکل می شود، به ویژه علت اصلی.
  • به هر مسئله با فهرست کردن آنها به ترتیب اهمیت نمره بدهید. مواردی که بیشترین تأثیر را بر پیشرفت شما دارند، مهمترین آنها (20 درصد) هستند که ابتدا باید حل شوند.
  • لیست مشکلات خود را به صورت گروهی بر اساس مشکلاتی که دلایل مشابهی دارند سازماندهی کنید.
  • نمرات هر گروه را جمع کنید. گروهی که بالاترین امتیاز را دارد، بالاترین اولویت شماست.
  • راه حل های طوفان فکری را برای این گروه مشکل شروع کنید و اقدام کنید.

قانون 80 20 در فروش

یکی از دوستان من یکی از پردرآمدترین متخصصان کمیسیون در ایالات متحده است. یکی از اهداف او این بود که درآمد خود را طی سه تا پنج سال آینده دوبرابر کند، بنابراین او قانون 80 20 را برای مشتریان خود اعمال کرد.

چیزی که او متوجه شد این بود که 20 درصد از مشتریانش 80 درصد از سود او را تامین کردند. او همچنین دریافت که مدت زمان صرف شده برای یک مشتری با سود بالا تقریباً به همان میزان زمان صرف شده برای یک مشتری کم سود است.

به عبارت دیگر، او زمان خود را به طور مساوی بر تعداد کارهایی که انجام می‌داد تقسیم می‌کرد، در حالی که تنها 20 درصد از آن موارد در 80 درصد نتایج او نقش داشتند.

بنابراین او خطی را در لیست مشتریان خود زیر نظر کسانی که نماینده 20 درصد برتر بودند ترسیم کرد و سپس سایر متخصصان صنعت خود را فراخواند و با دقت، مودبانه و استراتژیک 80 درصد از مشتریان خود را که تنها 20 درصد از مشتریان او را نمایندگی می کردند، به خدمت گرفت. کسب و کار.

سپس مشخصاتی از مشتریان برتر خود را گردآوری کرد و شروع به جستجوی منحصراً در بازار برای یافتن نوع مشتری متناسب با مشخصات کرد. به عبارت دیگر، کسی که می تواند کمک کننده سود عمده ای برای سازمانش باشد و به نوبه خود می تواند با سطح برتری که مشتریانش به آن عادت کرده اند به او خدمت کند. و به جای اینکه در مدت سه تا پنج سال درآمد خود را دو برابر کند، در سال اول با آن یک تکنیک ساده  مدیریت زمان ، آن را دو برابر کرد !

نحوه اعمال قانون 80 20 در هر موقعیتی

با استفاده از برنامه ریزی استراتژیک و اجرای قانون 80 20 می توانید در هر جنبه ای از زندگی خود به موفقیت دست پیدا کنید. و با  رویاهای بزرگ شروع می شود .

هیچ چیز در کنار گذاشتن محدودیت های خود سریعتر از این نیست که شما شروع به رویاپردازی و خیال پردازی در مورد چیزهای شگفت انگیزی کنید که می توانید تبدیل شوید، داشته باشید و انجام دهید.

همانطور که یک مرد خردمند زمانی گفت: “شما باید رویاهای بزرگ داشته باشید، زیرا تنها رویاهای بزرگ می توانند ذهن انسان ها را به حرکت درآورند.”

وقتی شروع به رویاهای بزرگ می کنید، سطح عزت نفس و اعتماد به نفس شما بلافاصله بالا می رود. شما نسبت به خودتان و توانایی‌تان برای مقابله با آنچه برایتان اتفاق می‌افتد، احساس قدرت بیشتری خواهید کرد.

دلیل اینکه بسیاری از مردم به موفقیت‌های کمی دست می‌آورند این است که هرگز به خود اجازه نمی‌دهند به عقب تکیه کنند و نوع زندگی ممکن را برایشان تصور کنند.

روی چیزی که واقعا می خواهید متمرکز بمانید، باور داشته باشید که می تواند اتفاق بیفتد، یاد بگیرید که چگونه آن را محقق کنید و دست به کار شوید.

تئوری محدودیت ها را درک کنید

یک اصل قدرتمند که می‌توانید برای رویاهای بزرگ و زندگی بدون محدودیت از آن استفاده کنید، در آنچه الیهو گلدرات «نظریه محدودیت‌ها» می‌نامد، وجود دارد. این یکی از بزرگترین پیشرفت ها در تفکر مدرن است.

چیزی که گلدرات دریافته این است که در هر فرآیند، در دستیابی به هر هدفی، یک تنگنا یا طناب خفه کننده وجود دارد که به عنوان یک محدودیت در فرآیند عمل می کند.

سپس این محدودیت سرعت دستیابی به هر هدف خاصی را تعیین می کند.

گلدرات دریافت که اگر تمام انرژی‌های خلاقانه و توجه خود را روی کاهش محدودیت متمرکز کنید، می‌توانید سریع‌تر از انجام هر کار دیگری، روند را تسریع کنید.

بگذارید برای شما مثالی بزنم.

بگذارید بگوییم که می خواهید درآمد خود را دو برابر کنید. محدودیت حیاتی یا عامل محدود کننده ای که شما را عقب نگه می دارد چیست؟

خوب، می دانید که درآمد شما پاداشی مستقیم برای کیفیت و کمیت خدماتی است که به دنیای خود ارائه می دهید. در هر زمینه ای که هستید، اگر می خواهید  درآمد خود را دو برابر کنید ، فقط باید کیفیت و کمیت کاری را که برای آن درآمد انجام می دهید دو برابر کنید.

یا باید فعالیت ها و مشاغل را تغییر دهید تا کاری که انجام می دهید دو برابر ارزش داشته باشد. اما همیشه باید از خود بپرسید: «محدودیت حیاتی که من را عقب نگه می‌دارد یا سرعت دو برابر شدن درآمدم را تعیین می‌کند چیست؟»

محدودیت های بهره وری خود را شناسایی کنید

بیشتر مردم معمولاً می توانند چند چیز را که بین زمان و اهدافشان قرار دارد شناسایی کنند.

گاهی اوقات آنها احساس درماندگی می کنند. گاهی اوقات آنها بهانه هستند.

پس چه چیزی شما را عقب نگه می دارد؟ آیا این سطح تحصیلات یا مهارت شماست؟ آیا این شغل یا شغل فعلی شماست؟ آیا این محیط فعلی شماست یا سطح سلامتی شما؟ آیا این وضعیتی است که امروز در آن هستید؟

چه چیزی سرعت رسیدن به هدف را برای شما تعیین می کند؟

به یاد داشته باشید، هر آنچه را که آموخته اید، می توانید آن را حذف کنید. در هر موقعیتی که قرار گرفته اید، می توانید از آن خارج شوید. اگر هدف واقعی شما رویاهای بزرگ و زندگی بدون محدودیت است، می توانید این را به عنوان معیار خود قرار دهید و هر کاری را که انجام می دهید با آن مقایسه کنید.

Law-80-20-Pareto-Principle

Law-80-20-Pareto-Principle

بدون محدودیت زندگی کنید

برای زندگی بدون محدودیت، از سه C استفاده کنید: وضوح، شایستگی و تمرکز.

خواسته ها، اهداف و چشم انداز خود را روشن کنید

وضوح به این معنی است که شما کاملاً در مورد اینکه چه کسی هستید، چه می خواهید و به کجا می روید کاملاً واضح هستید.

شما  اهداف خود را یادداشت می کنید و برای رسیدن به آنها برنامه ریزی می کنید. شما اولویت های بسیار دقیقی را تعیین می کنید و هر روز کاری انجام می دهید تا شما را به سمت اهدافتان سوق دهد.

و هر چه بیشتر در جهت انجام کارهایی که برایتان مهم هستند پیشرفت کنید، اعتماد به نفس و خودباوری بیشتری خواهید داشت. و سپس هر چه بیشتر متقاعد شوید که هیچ محدودیتی برای آنچه می توانید به دست آورید وجود ندارد.

داشتن وضوح خواسته ها و  چشم انداز روشن برای آینده به شما کمک می کند تا هر روز روی اهداف خود متمرکز بمانید. تمرکز روزانه بر روی اهداف در واقع یکی از مهم ترین عادت های افراد موفق است.

در اینجا دلیل آن است:

افراد هدف گرا نسبت به کسانی که به طور منظم اهدافی را تعیین نمی کنند، در زندگی شفافیت و موفقیت بیشتری دارند. آنها همچنین به احتمال زیاد به تکنیک های بهره وری مانند اصل پارتو علاقه مند هستند.

شایستگی را در زمینه های کلیدی خود توسعه دهید

شایستگی به این معنی است که شما شروع به تبدیل شدن به بسیار بسیار خوب در زمینه های کلیدی نتیجه رشته انتخابی خود می کنید.

شما قانون 80 20 را برای هر کاری که انجام می دهید به کار می برید و بر برجسته شدن در 20 درصد کارهایی که به 80 درصد نتایج شما کمک می کنند تمرکز می کنید.

شما خود را وقف  پیشرفت شخصی و یادگیری مستمر می کنید. تو هیچوقت از رشدت دست نمیکشی شما متوجه می شوید که برتری یک هدف متحرک است. و شما خود را متعهد می‌کنید که هر روز کاری را انجام دهید که به شما امکان می‌دهد در انجام مهم‌ترین کارها در رشته خود بهتر و بهتر شوید.

روی مهم ترین چیز خود تمرکز کنید

تمرکز،  داشتن نظم و انضباط شخصی است که بتوانید خودتان را مجبور کنید که روی یک چیز متمرکز شوید – مهمترین چیز – و تا زمانی که کامل شود با آن بمانید.

دو کلمه کلیدی موفقیت همیشه تمرکز و تمرکز بوده است.

تمرکز این است که بدانید دقیقاً چه چیزی می خواهید باشید، داشته باشید و چه کاری انجام دهید.

تمرکز، پشتکار، بدون انحراف یا حواس پرتی، در یک خط مستقیم برای به انجام رساندن چیزهایی است که می تواند تفاوت واقعی در زندگی شما ایجاد کند.

وقتی به خودتان اجازه می دهید رویاهای بزرگ ببینید، خلاقانه فعالیت هایی را که بیش از حد وقت شما را می گیرند کنار می گذارید، و انرژی درونی خود را روی کاهش محدودیت های اصلی خود متمرکز می کنید، احساس قدرت و اعتماد به نفس باورنکردنی پیدا می کنید.

وقتی روی انجام کاری که دوست دارید انجام دهید تمرکز می کنید و در آن معدود زمینه هایی که می توانند تفاوت واقعی در زندگی شما ایجاد کنند عالی شوید، شروع به فکر کردن به احتمالات به جای غیرممکن ها می کنید و هر چه بیشتر به سمت تحقق کامل خود نزدیک می شوید. پتانسیل.

قانون 80 20 را در مسیر موفقیت خود دنبال کنید

قانون 80 20 یک اصل موفقیت است که می توانید آن را در هر جنبه ای از زندگی خود اعمال کنید. با استفاده از اصل پارتو، روی 20 درصد مواردی تمرکز می کنید که به شما کمک می کند تا 80 درصد از موفقیت خود را به دست آورید.

برای کمک به شما برای شروع استفاده از اصل 80 20 در تعیین هدف – که کلید موفقیت در کار و زندگی شخصی شما است – راهنمای رایگان تنظیم هدف 14 مرحله ای من را دانلود کنید.

و به یاد داشته باشید، تنها محدودیت واقعی در توانایی های شما سطح خواسته های شماست. اگر به اندازه کافی آن را می خواهید، هیچ محدودیتی برای آنچه می توانید به دست آورید وجود ندارد.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://momkn.ir/?p=1554
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
علیرضا جهانتیغ
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد قانون 80 20 – اصل پارتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

Solverwp- WordPress Theme and Plugin

سلام،چگونه میتوانم کمک کنم.