ورود / ثبت نام
0

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
0
0

بازاریابی Marketing چیست؟ بازاریابی از دیدگاه 40 مدیر بازاریابی بین المللی

37 بازدید
بازاریابی چیست؟ (تعریف بازاریابی) بازاریابی یک استراتژی است که توسط یک شرکت برای برقراری ارتباط با مشتریان استفاده می شود. فعالیت بازاریابی باعث می شود که مشتریان ویژگی های مختلف محصولات و خدمات را تبلیغ کنند.
امیتیاز خود را همین حالا ثبت نمایید!! post

بازاریابی چیست؟ (تعریف بازاریابی)

بازاریابی یک استراتژی است که توسط یک شرکت برای برقراری ارتباط با مشتریان استفاده می شود.

فعالیت مارکتینگ باعث می شود که مشتریان ویژگی های مختلف محصولات و خدمات را تبلیغ کنند.

به منظور جذب و جذب مشتری برای یک محصول یا خدمات در بازار هدف، شرکت ها از روش های خلاقانه یا روش های استفاده شده قبلی برای دیدار با رقبا و آماده سازی حضور خود در بازار استفاده می کنند.

کلمه بازاریابی در واژگان روزمره ما وجود دارد، اکثر مدیران، سرمایه گذاران، فروشندگان کالا و خدمات به دنبال پاسخ این سوال هستند:

مارکتینگ چیست یا تعریف بازاریابی چیست؟

این یک سوال تقریبا اساسی است.

بازاریابی بازاریابی است. وقتی می گویید “بازاریابی چیست؟” یعنی چه؟ واقعا چیه؟

بگذارید سوال را کمی تغییر دهم

به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، چه زمانی باید مارکتینگ کنید و چه زمانی نباید؟

فرض کنید قصد دارید محصولات و خدمات خود را از طریق تبلیغات آنلاین یا محلی تبلیغ کنید.

در این صورت شما برای جذب مخاطب به محصولات و خدمات خود اقدام به مارکتینگ می کنید (صرف نظر از اینکه بازاریابی و تبلیغات چه تفاوتی با هم دارند، ما قصد نداریم این بحث را در اینجا باز کنیم).

حالا اگر در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک/تویتر پست می گذارید. آیا تا به حال خواسته اید مارکتینگ کنید؟

  • یا اگر از طریق تلفن یا ایمیل به مشتری پاسخ می دهید، بازاریابی می کنید؟
  • یا اگر در خانه بمانید و رویای یک محصول جدید را داشته باشید، این بازاریابی است؟

ممکن است کمی تعجب کنید، اما همه اینها بازاریابی است، هر تلاشی برای توسعه کسب و کار

حال چند سوال مهم مطرح می شود:

  • چگونه یک برنامه بازاریابی بنویسم؟
  •  چگونه این برنامه بازاریابی را اجرا کنیم؟

اینجاست که ابتدا باید تعریف بازاریابی را شناخت.

تعریف بازاریابی از نگاه انجمن بازاریابی آمریکا (American Marketing Association (AMA

بازاریابی عبارت است از مجموعه ای از راه ها و فرآیندها در مسیر برقراری ارتباط و انتقال وسیع پنظرات ارزشمند به مصرف کنندگان کالا و خدمات و ذینفعان و جامعه مدنظر.

تعریف بازاریابی از نگاه متخصصین :

هدف مارکتینگ، ایجاد فروش بیشتر است. پیتر دراکر

کسب سود و حفظ مشتریان فوق العاده است. جفرتی فاکس

هدف مارکتینگ ایجاد و حفظ فروش بیشتر است. تام آساکر

مارکتینگ به معنای اتصال مشتریان، محصولات و برندها است. سام دکر

مارکتینگ در مورد کمک به مردم برای خرید یک محصول یا خدمات است. جیسون فالز

پیام ها یا عملیات هایی که خود باعث ایجاد پیام ها یا عملیات های دیگر می شوند. جی بائر

مارکتینگ به معنای دادن وعده های بزرگ و ارائه بیشتر است. ست گودین

مارکتینگ به معنای ایجاد رابطه پایدار بین مشتریان و محصولات است. جرمیا اویانگ

مارکتینگ به معنای برآوردن نیازها و خواسته های مشتریان است. اندرو کوهن

مارکتینگ فرآیند ایجاد علاقه مشتری به محصولات و خدمات یک شرکت است. ویکیپدیا

مارکتینگ باعث می شود که محصولات فروخته شوند و برگردانده نشوند، اما باعث می شود که مشتریان برگردند. استیو داوسون

پیدا کردن کسی که نیاز دارد شما را بشناسد، به همان اندازه به شما اعتماد کنید. جان جانچ

فرآیند پیش‌بینی، مدیریت و ارضای تقاضا برای محصولات، خدمات و ایده‌ها است. مدرسه تجارت وارتون

مارکتینگ فرآیندی است برای جلب رضایت مشتری یا مشتری بر اساس یک هدف از پیش تعیین شده. استیو دیکستین

مارکتینگ فرآیندی است که طی آن یک شرکت می تواند تقاضای مشتری را از طریق یک مسیر سودآور به درآمد تبدیل کند. مارک برگس

مارکتینگ مانند برندسازی، انتخاب نام برند، قیمت گذاری و تعادل بین هزینه و درآمد حاصل از تبلیغات رسانه ای است. بازاریابی با فروش یکی نیست. جین دیتریش

مارکتینگ یعنی برندسازی. برای متقاعد کردن مردم به اینکه محصولات/خدمات/شرکت شما بهترین هستند و ارتباط شما با مشتری را تضمین کنید. مارجوری کلیمن

امروزه بازاریابی بر مشتریان نهایی تمرکز دارد. شبکه های اجتماعی این موضوع را به واقعیت تبدیل کرده اند. بازارها دوباره صحبت می کنند. مارکتینگ یعنی شناخت بازار و تولید محصول مناسب برای بازار هدف. سالی فالکوف

این شامل تحقیقات بازار، انتخاب بازار هدف، ارتباطات (تبلیغات) و روابط عمومی است. مارکتینگ فروش مانند کشاورزی است. زیرا مشتری را برای شنیدن حرف های فروشنده آماده می کند. مری الن بیانکو

بازاریابی اساساً مربوط به ارتباطات خارجی است و هدف آن ارتقای اهداف شرکت از نظر خدمات قابل ارائه است.مارکتینگ راهی است که در آن شرکت ها با هماهنگ کردن تمامی اهداف ارتباطی (تبلیغات، مارکتینگ، فروش و …) به دنبال دستیابی به تمام اهداف سازمانی هستند. آنتوان دیدین

بازاریابی یک تجربه ماندگار برای مشتری ایجاد می کند و زمانی که مشتری با دیگران در تعامل است، این تجربه را با اشتیاق و علاقه با دیگران به اشتراک می گذارد. سائول کلت

چند سال پیش به معنای ابزاری برای انتقال پیام، ایجاد ارتباط، مواجهه با مخاطب هدف برای انتقال ارزش و در نهایت فروش محصولات و خدمات بود. اما ظهور رسانه های دیجیتال، به ویژه شبکه های اجتماعی و نوآوری های تکنولوژیک، امروزه به معنای ایجاد روابط عمیق و معنادار با مشتریان علاقه مند و تبدیل آنها به مشتریان واقعی است که محصولات شما را خریداری خواهند کرد. با توجه به پیچیدگی دنیای تجارت کنونی، توانایی برقراری ارتباط با مشتریان موجود و در عین حال ارائه محصولات در جغرافیای جدید به عنوان یک فرصت فوق العاده، وظیفه مارکتینگ است. جولی باریل

بازاریابی یعنی ایجاد یک کانال ارتباطی دو طرفه با مشتری برای آموزش و انتقال اطلاعات به مشتری، البته گذر زمان بسیار مهم است، زیرا هر چه زمان می گذرد، مشتری به فروشنده اعتماد می کند. با ایجاد اعتماد در محصولات و خدمات است که فروش اتفاق می افتد. اگر مشتری به او اعتماد کند، طرفدار می شود و سپس جزء اولین دسته از مشتریانی خواهد بود که خواستار محصولات و خدمات جدید هستند و همیشه به دنبال خریدهای تکراری هستند. مارکتینگ راهی عالی برای کشف سلیقه، احساسات و فرآیند تصمیم گیری مصرف کنندگان است. رنی بلاجت

دکتر. فیلیپ کاتلر گفت که بازاریابی عبارت است از برآوردن نیازهای مشتریان به منظور کسب سود معین. برای من مارکتینگ به معنای نشان دادن ویژگی های محصول نیست. بازاریابان باید یک تجربه 360 درجه برای مشتری ایجاد کنند. برای مثال در دنیای شبکه های اجتماعی، نیازهای کاربران توییتر با نیازهای کاربران شبکه های اجتماعی که از طرفداران ورزش آنلاین هستند، متفاوت است. توبی بلومبرگ

بازاریابی به این معناست که داستان برند خود را به گونه ای بیان کنید که برای مشتریان، شرکا، سرمایه گذاران، کارمندان و هرکس دیگری که به شرکت شما علاقه مند است، جذاب باشد. مارکتینگ فرآیند کمک به مصرف کنندگان در تصمیم گیری خرید است. جف کاتلر

بازاریابی زمانی به خوبی انجام می شود که (الف) در استراتژی کسب و کار، ورود «ارزش مشتری» در سند مارکتینگ و جایگاه برند دیده شود. بازاریابی زمانی که به خوبی انجام نشود (ب) لیست بی پایانی از تبلیغات و تبلیغات فروش است. مارکتینگ در قرن 21 باید جامع باشد، اما 100% قابل اندازه گیری نباشد و بر اهداف شرکت متمرکز باشد. زمانی که مارکتینگ به درستی انجام شود (الف) شامل اجزای ثابت و دقیق تاکتیک‌ها و تکنیک‌ها می‌شود (ب) شامل سیاست‌هایی است که فرهنگ سازمانی را ایجاد می‌کنند. مت بلومبرگ

بازاریابی به معنای ایجاد پیام مناسب برای رساندن به شخص مناسب است. پیدا کردن کسی که رابطه خاصی با محصول یا خدمات شما داشته باشد یا خواهد داشت. مارکتینگ را می توان به عنوان یک رویداد ساده یا یک کمپین جهانی چند میلیون دلاری تعریف کرد که ترکیبی از رسانه های چاپی، دیجیتال، روابط عمومی و رسانه های اجتماعی است. برخی از بهترین نتایج بازاریابی از ساده ترین اقدامات حاصل می شود. ساده نگه داشتن استراتژی بازاریابی بهترین استراتژی است. خریدار لیزا

در راستای اهداف تجاری شرکت، مارکتینگ می خواهد با استفاده از منابع کمتر، مشتریان را جذب کند و درآمد کسب کند. بازاریابی فرآیند ارائه محصول یا خدمات به مشتریان نهایی و ارائه خدمات پس از فروش است. برای این منظور، استراتژی بازاریابی شامل اهداف تجاری، مشتریان هدف، استراتژی های مارکتینگ، تاکتیک های بازاریابی و معیارهای مرتبط است. بازاریابی از کل فرآیند فروش مشتری، از جمله تحقیق، تعامل، خرید، خدمات پس از فروش (از جمله پشتیبانی از محصولات مکمل یا وجود شرایط بازگشت محصول) پشتیبانی و مدیریت می کند. هایدی کوهن

مارکتینگ تأثیر کمی بر ارائه دهنده خدمات و تأثیر زیادی بر روی مشتری دارد. در عین حال، ارائه دهنده خدمات به عنوان یک مشاور و یک منبع قابل اعتماد برای مشتریان عمل می کند. مارکتینگ برنامه ای برای آموزش و هدف قرار دادن مشتریان است که سعی در ارضای نیازهای آنها دارد. بازاریابی خوب یک خیابان دو طرفه است. بازاریابی خوب یعنی درک نیازهای مشتری و پاسخ مناسب به آن نیازها. شناندوا دیاز

حال با شناخت از نظرات مختلف اساتید بازاریابی جهان لازم است بدانیم چرا بازاریابی مهم است؟

بازاریابی Marketing چیست؟ بازاریابی از دیدگاه 40 مدیر بازاریابی بین المللی

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://momkn.ir/?p=2301
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
علیرضا جهانتیغ
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد بازاریابی Marketing چیست؟ بازاریابی از دیدگاه 40 مدیر بازاریابی بین المللی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

Solverwp- WordPress Theme and Plugin

سلام،چگونه میتوانم کمک کنم.