ورود / ثبت نام
0

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
0
0

بازاریابی دیجیتال Digital Marketing

37 بازدید
بازاریابی دیجیتال Digital Marketing
امیتیاز خود را همین حالا ثبت نمایید!! post

بازاریابی دیجیتال که به آن بازاریابی آنلاین نیز می گویند، ترویج برندها برای ارتباط با مشتریان بالقوه با استفاده از اینترنت و سایر اشکال ارتباطات دیجیتال است. این نه تنها شامل ایمیل، رسانه‌های اجتماعی، و تبلیغات مبتنی بر وب، بلکه پیام‌های متنی و چندرسانه‌ای به‌عنوان کانال بازاریابی می‌شود.

بازاریابی دیجیتال چیست؟

یاد بگیرید چگونه تلاش های بازاریابی دیجیتال باعث موفقیت کسب و کار در دنیای مدرن می شود

بازاریابی عملی برای شناسایی و ارضای نیازهای مشتری است. این یک کار بسیار مهم در زمینه کسب و کار است، زیرا تلاش های بازاریابی موفق می تواند منجر به تبدیل شود. اگرچه بازاریابی ریشه های عمیقی در تاریخ و فرهنگ کسب و کار دارد، بازار یابی دیجیتال یک عمل نسبتا جدید است.

دو برابر کردن کسب و کار شما با دو برابر کردن نرخ تبدیل شما بسیار اسان تر از دو برابر کردن ترافیک شما است.

با انفجار تکنولوژی دیجیتال، از جمله استفاده گسترده از رایانه ها و گوشی های هوشمند، کسب و کارها شروع به ازمایش تاکتیک های بازاریابی جدید کردند که منشا بازار یابی دیجیتال است.

سریع به جلو به حال و بازاریابی دیجیتال به عنوان مهم است، اگر نه بیشتر، از روش های بازاریابی سنتی. بسته به کسب و کار، شکاف فزاینده ای بین بازاریابی سنتی و دیجیتال وجود دارد، در حالی که دیگران راه های جدیدی برای نزدیک کردن این دو به هم پیدا کرده اند. صرف نظر از رویکرد، برای کسب و کارها برنامه ریزی و اجرای یک استراتژی بازار یابی دیجیتال مناسب حیاتی است

اصول بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال به هر روش بازاریابی انجام شده از طریق دستگاه های الکترونیکی اشاره دارد که از نوعی کامپیوتر استفاده می کنند، از جمله تلاش های بازاریابی انلاین که در اینترنت انجام می شود. در فرایند انجام بازاریابی دیجیتال، یک کسب و کار ممکن است از وب سایت ها، موتورهای جستجو، وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی، ویدئو، ایمیل و کانال های مشابه برای رسیدن به مشتریان استفاده کند.

بر خلاف بازاریابی سنتی که استاتیک است و اغلب به عنوان ارتباطات “یک طرفه” نامیده می شود، بازاریابی دیجیتال یک فرایند پویا و پویا است. در غیر این صورت، مشتریان نمی توانند از طریق یک بیلبورد یا اگهی چاپی با کسب و کار ارتباط برقرار کنند، در حالی که بازار یابی دیجیتال راهی برای ارتباط دو طرفه بین یک کسب و کار و مشتریان واقعی یا اینده نگر ان فراهم می کند.

این روزها، زمان صفحه نمایش برای بسیاری از مردم در تمام دوران بالا است. بازار یابی دیجیتال از این واقعیت استفاده می کند و محصولات و خدمات تجاری را در سراسر اینترنت ترویج می کند. به این ترتیب، کسب و کارها اطمینان حاصل می کنند که تلاش های بازاریابی انها بیشتر به مشتریان می رسد، با هدف قرار دادن انها در جایی که بیشتر وقت خود را صرف می کنند.

از استارتاپ ها تا کسب و کارهای سازمانی، یک رویکرد بازاریابی دیجیتال چند وجهی می تواند منجر به مزایای تجاری قابل توجهی شود. استراتژی بازاریابی دیجیتال موفق به طور کلی شامل ترکیبی از روش های مختلف، از جمله تبلیغات انلاین، بهینه سازی و بازاریابی موتور جستجو، بازاریابی رسانه های اجتماعی و مدیریت و ایجاد محتوا، در میان دیگران است.

آیا راه های مختلفی برای بازاریابی دیجیتال وجود دارد؟

بازاریابی دیجیتال یک اصطلاح گسترده است که شامل بسیاری از کانال های مختلف برای ارتقاء منافع کسب و کار به مشتریان اینده نگر است. بسته به نیازها و اهداف کسب و کار، راه های بی شماری برای انجام بازار یابی دیجیتال وجود دارد. این یک تمرین کوکی برش نیست.

گفته می شود، چندین روش رایج برای انجام بازاریابی دیجیتال وجود دارد، از جمله:

  • بهینه سازی موتور جستجو (SEO) – SEO عمل بهبود رتبه بندی در موتورهای جستجوی اصلی برای افزایش ترافیک انلاین است.
  • بازاریابی موتور جستجو (SEM) – SEM از تبلیغات انلاین پرداخت شده برای افزایش دید وب سایت در موتورهای جستجو استفاده می کند. SEM اغلب در رابطه با SEO استفاده می شود.
  • Pay-Per-Click (PPC) – PPC یک روش انلاین برای تبلیغات است که در ان یک کسب و کار تنها برای تبلیغات خود پرداخت می کند زمانی که یک فرد بر روی انها کلیک می کند.
  • بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM) – SMM عمل استفاده از کانال های رسانه های اجتماعی برای ترویج محصولات یا خدمات تجاری است. استفاده از تاثیرگذاران رسانه های اجتماعی، که اغلب به عنوان بازاریابی تاثیرگذار شناخته می شود، در SMM شایع است.
  • بازاریابی ایمیل: بازاریابی ایمیل کسب و کارها را قادر می سازد تا محتوای تبلیغاتی مارک دار را به طور مستقیم به مشتریان اینده نگر از طریق ایمیل ارسال کنند. استفاده از خبرنامه های خودکار در این زمینه رایج است.
  • بازاریابی وابسته – بازاریابی وابسته یک تمرین مبتنی بر عملکرد است که جبران درامد و پرداخت به ازای فروش (PPS) را در یک شبکه مشترک امکان پذیر می کند.
  • بازاریابی محتوا: بازاریابی محتوا به انتشار و توزیع متن، ویدئو یا مواد صوتی به مشتریان انلاین اشاره دارد. وبلاگ ها، فیلم ها و پادکست ها راه های معمول برای کسب و کار برای مشارکت در بازاریابی محتوا هستند.
  • تبلیغات بومی: شامل ترکیب مواد بازاریابی در یک رسانه است که پیام اساسی و اهداف بازاریابی را به همان اندازه مهم می کند. محتوای حمایت شده، که در ان یک کسب و کار محتوای خود را در یک وب سایت متفاوت ارسال می کند، یک روش معمول تبلیغات بومی است.

راه های متعددی برای اجرای یک استراتژی بازار یابی دیجیتال وجود دارد. برای اکثر کسب و کارها، بازاریابی ورودی موفق شامل استفاده و استفاده از چندین روش بازار یابی دیجیتال است.

چه مزایایی می توانم از طریق بازاریابی دیجیتال به دست اورم؟

با توجه به تنوع روش های بازاریابی دیجیتال، مجموعه ای از مزایای مشابه متنوع برای مزایای دیجیتالی وجود دارد. در سطح کلی، بازار یابی دیجیتال کسب و کارها را قادر می سازد تا در طول فعالیت های روزمره مانند اسکن رسانه های اجتماعی، خواندن مقالات انلاین، تماشای فیلم ها و غیره به مشتریان برسند. هنگامی که مشتریان در معرض بازاریابی در این نوع شیوه طبیعی و منظم قرار می گیرند، می تواند مزایای تجاری مختلفی را به همراه داشته باشد.

“بازاریابی دیجیتال با استفاده از تاکتیک ها و کانال های دیجیتال متعدد برای ارتباط با مشتریان در جایی که بیشتر وقت خود را صرف می کنند، تعریف می شود” 

به طور خاص، بازار یابی دیجیتال می تواند به کسب و کارها کمک کند تا به هر یک یا همه مزایای زیر دست یابند:

Global Reach بر خلاف روش های سنتی، بازاریابی دیجیتال لزوما به یک منطقه جغرافیایی خاص محدود نمی شود. اینترنت برای مشتریان در سراسر جهان در دسترس است. این اجازه می دهد تا کسب و کار به بازار و فروش به مشتریانی که در یک ایالت یا کشور متفاوت زندگی می کنند، از بین بردن بسیاری از موانع سنتی برای ورود.

  • هزینه کم ورود : برای دستیابی به دسترسی جهانی بازار یابی دیجیتال از طریق کانال های سنتی، یک برچسب قیمت جدی وجود خواهد داشت. از سوی دیگر، جنبه های خاصی از بازاریابی دیجیتال را می توان با سرمایه گذاری کمی از زمان و منابع به دست اورد. به عنوان مثال، حتی کسب و کارهای کوچک یا راه اندازی می توانند یک وب سایت ایجاد کنند، رسانه های اجتماعی را مدیریت کنند و وبلاگ ها را بدون شکستن بانک منتشر کنند.
  • ROI قابل اندازه گیری: به منظور به حداکثر رساندن سود، کسب و کارها باید بازده سرمایه گذاری (ROI) را به دقت ارزیابی کنند. با بازاریابی سنتی، ROI می تواند دشوار باشد، گاهی اوقات غیرممکن است. از سوی دیگر، بازار یابی دیجیتال دید در زمان واقعی را در اثربخشی هر کمپین فراهم می کند و رهبران کسب و کار را قادر می سازد تا تصمیمات اگاهانه ای برای افزایش درامد و افزایش سود بگیرند.
  • -هدف گیری بهبود یافته بازاریابی دیجیتال به کسب و کارها اجازه می دهد تا جمعیت شناسی بسیار خاصی از مشتریان بالقوه را هدف قرار دهند. با درگیر کردن مشتریان در یک جغرافیای خاص، صنعت یا کانال اجتماعی، کسب و کارها شانس بیشتری برای رسیدن به جمعیت هدف خود دارند.
  • -سازگاری پویا استراتژی های بازاریابی دیجیتال بسیار انعطاف پذیر و انعطاف پذیر هستند و کسب و کارها را قادر می سازد تا در صورت نیاز دوره را تنظیم کنند. بر خلاف کمپین های بازاریابی بلند مدت و سنتی، کسب و کارها می توانند تلاش های دیجیتال خود را در پرواز تنظیم کنند و در صورت لزوم برای تحقق فرصت های تجاری، چرخش های سریع را امکان پذیر کنند.
  • ارتباط فوری: قبل از خرید، مشتریان مدرن معمولا تحقیقات انلاین را انجام می دهند و بررسی ها را ارزیابی می کنند. اولین گام در این فرایند معمولا با یک موتور جستجو شروع می شود. به این ترتیب، کسب و کارهایی با استراتژی های SEO، SEM و PPC توسعه یافته می توانند بلافاصله با مشتریان ارتباط برقرار کنند.
    -ایجاد رابطه  ظهور رسانه های اجتماعی ان را به یک پلت فرم ارتباطی غالب برای بسیاری از جمعیت شناسی مشتری تبدیل کرده است. علاوه بر این، مشتریان به طور فزاینده ای می خواهند با کسب و کارها در شرایط خود و در پلت فرم مورد نظر خود ارتباط برقرار کنند. در نتیجه، کسب و کارهایی که در شیوه های موثر SMM شرکت می کنند می توانند روابط طولانی مدت و وفادار با مشتریان فعلی و اینده نگر ایجاد کنند.

به طور کلی، کسب و کارها از هر شکل و اندازه می توانند از طریق استفاده موثر از روش های بازاریابی دیجیتال به مزایای قدرتمندی دست یابند. علاوه بر این، هزینه بازاریابی دیجیتال را می توان برای هر کسب و کار خاص طراحی کرد و بسیاری از موانع ورود روش های سنتی را از بین برد. با مزایای بسیاری که برای هر بودجه ای در دسترس است، منطقی است که چرا بسیاری از کسب و کارها با تلاش های بازار یابی دیجیتال موفق می شوند.

بازاریابی دیجیتال چقدر برای کسب و کار من هزینه خواهد داشت؟

پاسخ ساده این است که یک استراتژی بازار یابی دیجیتال برای هر بودجه وجود دارد. انعطاف پذیری استراتژی های بازار یابی دیجیتال مزایایی را برای هر اندازه کسب و کار، از کوچک تا بزرگ، به ارمغان می اورد. با چنین طیف گسترده ای از روش ها و استراتژی ها، امکان ارائه یک برچسب قیمت برای بازاریابی دیجیتال وجود ندارد.

در عوض، بررسی هزینه های بازاریابی دیجیتال برای سطوح مختلف کسب و کار مفید است، زیرا شرکت های کوچک کمتر از شرکت های بزرگتر هزینه می کنند. به عنوان مثال:

  • بازاریابی دیجیتال پایه : استارتاپ ها و کسب و کارهای کوچک به طور کلی بودجه زیادی برای بازاریابی دیجیتال ندارند. این کسب و کارها بر روی روش های کم هزینه تمرکز می کنند و معمولا از وب سایت ها، وبلاگ ها و رسانه های اجتماعی برای کسب درامد با قیمت پایین استفاده می کنند. هزینه بازاریابی دیجیتال پایه می تواند چند صد دلار در ماه باشد.
  • بازاریابی دیجیتال متوسط : کسب و کارهای متوسط تمایل دارند جریان درامد و توانایی صرف بیشتر در بازاریابی دیجیتال را ایجاد کنند. این جایی است که SEO، SEM، PPC و بازاریابی ایمیل شروع به شایع شدن می کنند. هزینه بازاریابی دیجیتال متوسط می تواند چندین هزار دلار در ماه باشد.
  • بازاریابی دیجیتال پیشرفته – کسب و کارهای بزرگ یا سازمانی از بازاریابی دیجیتال به شیوه ای جامع و اغلب جهانی استفاده می کنند. این کسب و کارها تمایل دارند استراتژی هایی را در اکثر کانال های بازاریابی دیجیتال ایجاد کنند. این کسب و کارها اغلب منابع قابل توجهی را صرف توسعه استراتژی بازاریابی دیجیتال در بسیاری از کانال های موجود می کنند. هزینه بازاریابی دیجیتال پیشرفته می تواند ده ها هزار دلار در هر ماه باشد.

همانطور که در بالا نشان داده شد، هزینه بازاریابی دیجیتال بر اساس اندازه کسب و کار، درامد و اهداف بسیار متفاوت است. شرکت های کوچکتر اغلب با یک استراتژی اساسی شروع می کنند و روش های متوسط یا پیشرفته ای را در جاده ها توسعه می دهند. در نهایت، تقریبا هر کسب و کار می تواند یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ایجاد و پیاده سازی کند که نیازها و بودجه انها را براورده کند.

چگونه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ایجاد و پیاده سازی کنم؟

فرایند ایجاد و پیاده سازی یک استراتژی بازاریابی دیجیتال شامل بسیاری از مراحل و ملاحظات مورد نیاز است. در این زمینه، اختصاص زمان و منابع به برنامه ریزی و ایجاد بسیار مهم است. اطلاعات، تجزیه و تحلیل و تحقیقات جمع اوری شده در هنگام برنامه ریزی و ایجاد می تواند تاثیر فوق العاده ای در طول پیاده سازی داشته باشد.

درست است که هر کسب و کار دارای نیازها و اهداف منحصر به فرد است. به همین ترتیب، ایجاد و اجرای یک استراتژی بازار یابی دیجیتال از کسب و کار به کسب و کار تغییر خواهد کرد. اما در عمل معمول، بسیاری از کسب و کارها از یک فرایند مشابه برای ایجاد و اجرای یک استراتژی بازار یابی دیجیتال استفاده می کنند، همانطور که در زیر ذکر شده است.

  • شناسایی اهداف بازاریابی اولین گام در این فرایند شامل شناسایی اهداف خاص مانند فروش، تولید سرنخ، ایجاد شناخت نام تجاری یا افزایش مشترکین است.
    برای به حداکثر رساندن مزایای بازاریابی دیجیتال، لازم است فرایند فروش دیجیتال و دقیقا چگونه مشتریان خرید دیجیتال را درک کنند.
  • -مشتریان هدف را منزوی کنید ایجاد یک جمعیت هدف قوی با شخصیت خریدار تصفیه شده به جداسازی مشتریان ایده ال برای خرید کالاها یا خدمات تجاری کمک می کند.
  • -کانال های بازاریابی را انتخاب کنید  مسلح به شخصیت های جمعیتی و خریدار هدف، مهم است که بهترین کانال های بازار یابی دیجیتال را برای رسیدن به ان مشتریان ایده ال شناسایی کنید.
  • -معیارهای روشن را تعیین کنید  به منظور ارزیابی یک استراتژی بازار یابی دیجیتال، توصیه می شود معیارهای روشنی برای موفقیت ایجاد کنید و پیشرفت را در طول مسیر اندازه گیری کنید.
  • -تنظیمات لازم را انجام دهید  پس از ایجاد و اجرای یک استراتژی بازار یابی دیجیتال، مهم است که پیشرفت به سمت اهداف را نظارت کنید و در صورت لزوم تنظیم کنید.

یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر باید نیازهای فردی و اهداف کسب و کار مورد نظر را در نظر بگیرد. بر این اساس، یک استراتژی بازار یابی دیجیتال که برای یک فروشگاه کوچک “مادر و پاپ” کار می کند، احتمالا برای یک نام تجاری جهانی نامناسب است. خبر خوب این است که بازاریابی دیجیتال طیف گسترده ای از روش ها، کانال ها و استراتژی ها را ارائه می دهد. بنابراین، کسب و کارهایی با هر اندازه و تقریبا در هر صنعتی می توانند بازاریابی دیجیتال را به خوبی انجام دهند.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://momkn.ir/?p=2386
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
علیرضا جهانتیغ
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد بازاریابی دیجیتال Digital Marketing

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

Solverwp- WordPress Theme and Plugin

سلام،چگونه میتوانم کمک کنم.