بازاریابی متقابل
بازاریابی متقابل یا ارتقاء متقابل یک استراتژی بازاریابی است که شرکت ها یا مارک ها برای کمک به یکدیگر در افزایش فروش گرد هم می ایند. به عبارت دیگر، بازاریابی متقابل فرایند تبلیغات یک محصول یا نام تجاری در چندین کانال بازاریابی است. این یک استراتژی چشم انداز است که به گسترش دسترسی به نام تجاری شما کمک می کند و شما را با شرکای بالقوه برای دستاوردهای بیشتر برای هر دو شرکت همکاری می کند.
یک مثال اصلی از بازاریابی متقابل، تبلیغ محصول شما در یک برنامه تلویزیونی معروف یا اجرای تبلیغات مشترک مانند برگر کینگ و پپسی کولا است. این یک نوع مشارکت بازاریابی است که هدف ان بهره مندی از دو شرکت شریک است.
بازاریابی متقابل چگونه کار می کند
بازاریابی متقابل داده ها را از یک نام تجاری بازاریابی می گیرد و ان را در یک پلت فرم گزارش بازاریابی برای تجزیه و تحلیل و بهینه سازی یک نام تجاری بازاریابی دیگر قرار می دهد که به گسترش دسترسی به نام تجاری شما و ایجاد تبلیغات هدفمند تر کمک می کند.
انتخاب شریک مناسب بسیار مهم است، در غیر این صورت، شما در کسب و کار خود ضرر خواهید کرد و به نام تجاری خود اسیب خواهید رساند. پیدا کردن شریک مناسب بزرگترین عامل در به دست اوردن وفاداری مشتری برای هر دو شرکت است. انتقال وفاداری مشتریان از یک نام تجاری به نام تجاری دیگر، افزایش اگاهی و افزایش نرخ تبدیل مهم است.
استراتژی های موثر بازاریابی متقابل
اول و مهمتر از همه، شرکت هایی که شروع به ایجاد تلاش های بازاریابی خود می کنند، باید موثرترین استراتژی های بازاریابی را توسعه دهند. بازاریابی متقابل مزایای ضروری متعددی را برای شما فراهم می کند. در اینجا، استراتژی های کلیدی را که برای شما برجسته کرده ایم برای کمک به موفقیت شما کشف کنید.
1 ایجاد مشارکت با شرکت های اینده نگر
همانطور که در بالا ذکر شد، بازاریابی متقابل یک استراتژی است که شرکت ها یا مارک ها برای کمک به یکدیگر در افزایش فروش همکاری می کنند. هنگام ایجاد یک استراتژی بازاریابی متقابل موثر، اولین چیزی که باید پیاده سازی کنید، پیدا کردن یک شرکت شریک بالقوه است. با شریک اینده خود، باید مزایای مشابهی را به اشتراک بگذارید و مشتریان مشابهی داشته باشید. سعی کنید از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی استفاده کنید تا به شما کمک کند شریک بازاریابی متقابل خود را با توجه به معیارهایی که انتخاب می کنید شناسایی کنید.
هرگز با کسی همکاری نکنید. ایا شرکت انتخابی شما در میان مشتریان محبوب است؟ ایا شما اعتقادات و ارزش های اصلی یکسانی دارید؟ اینها مسائل اصلی هستند که باید در هنگام ایجاد مشارکت با سایر شرکت های اینده نگر در نظر گرفته شوند و هدایت شوند.
2 تعیین اهداف
هیچ موفقیتی در کسب و کار بازاریابی متقاطع بدون شناسایی اهداف اصلی وجود ندارد. نکات کلیدی که در ان کسب و کار شما نیاز به رشد و توسعه دارد را برجسته کنید. روی انها کار کنید بدون اینکه هیچ تلاشی انجام دهید. از افزایش اگاهی از برند خود شروع کنید. هرچه بیشتر اگاهی از نام تجاری خود را افزایش دهید، افراد بیشتری ان را کشف خواهند کرد و پیروان بیشتری به دست خواهید اورد.
اهداف قابل دستیابی نخواهد بود اگر شریک زندگی شما مشتریان همفکر خود را با شما به اشتراک نمی گذارد. همچنین، فراموش نکنید که تبلیغات یا یک رویداد را با شرکت شریک خود به اشتراک بگذارید، که نه تنها اگاهی از نام تجاری را افزایش می دهد، بلکه هزینه ها را نیز کاهش می دهد.
3 استفاده از پنجره های قصد خروج برای ارائه در سیستم عامل های دیگر
پنجره های قصد خروج اجزای جدایی ناپذیر از هر ارتقاء کسب و کار هستند. یک تصور غلط وجود دارد که پنجره های خروج در راه موفقیت ازار دهنده تر از مفید هستند زیرا هیچ مشتری علاقه ای به کلیک بر روی انها ندارد. اما نتایج برعکس ان را ثابت کرد. وب سایت پنجره های خروج زمانی نمایش داده می شوند که بازدید کنندگان قصد دارند صفحه را ترک کنند، به این معنی که هیچ بازدید کننده ای از وب سایت اشفته یا ناراحت نخواهد شد.
همکاری با شرکت هایی که منافع مشابهی را با استفاده از پنجره های خروجی به اشتراک می گذارند. ما به شما اطمینان می دهیم که نمایش یک پنجره خروج وب سایت در وب سایت، به شما کمک می کند تا چندین مشترک، مشتریان از قاره های مختلف را به دست اورید و شهرت جهانی را به دست اورید.
ما چندین استراتژی اضافی را برای کمک به شما در توسعه استراتژی بازاریابی متقابل خود برجسته کرده ایم، یعنی:
- تبلیغات گوگل
Google Ads به شما امکان می دهد بازدید کنندگان را هدف قرار دهید و چشم اندازهای جدیدی را باز کنید. با توجه به داده های کنسول جستجو، گوگل الگوهای جستجوی کاربران را نشان می دهد، پس از ان شما می توانید مخاطبان خود را به طور موثر تر هدف قرار دهید.
- تبلیغات فیس بوک
شما می توانید محصولات یا مارک های خود را به سرعت به کاربران Gmail به بازار برسانید و پیام ها را با استفاده از تبلیغات فیس بوک به صندوق پستی خود ارسال کنید. این یک استراتژی سوداور است که به افزایش بودجه فیس بوک شما کمک می کند و تضمین می کند که اکثر بودجه توسط مشتریانی که قبلا به پیام شما علاقه مند بوده اند استفاده می شود.
- ۱۰۰۰
پس از اجرای تبلیغات گوگل و فیس بوک، اطمینان حاصل کنید که از یک استراتژی احتمالی دیگر نیز مراقبت کرده اید. ایجاد لیست بازاریابی مجدد برای تبلیغات جستجو برای هدف قرار دادن مشتریان احتمالی بسیار مهم است. شما می توانید DLAs را بسته به نتایج لیست فیس بوک خود ایجاد کنید.
- محتوای شخصی
صحبت کردن در مورد تجربیات شخصی نیز می تواند برای افزایش اگاهی از تصویر برند شما و ایجاد اعتماد نسبت به مخاطبان شما بسیار مهم باشد. اگر برخی از محتوای شخصی را در تبلیغات خود اضافه کنید، در مورد تجربیات و دستاوردهای خود صحبت کنید، در مورد انچه که در حال حاضر دارید و انچه که در حال حاضر دارید، یک تصویر برجسته از نام تجاری خود ایجاد خواهید کرد و این باعث می شود که شما از هر رقابتی ایستادگی کنید.
- ادغام فن اوری های جدید
دستیابی به موفقیت های بزرگ بدون استفاده از فن اوری های جدید غیرممکن است. شما می توانید به اهداف اصلی خود وفادار بمانید و با پیاده سازی پلت فرم CRM و نرم افزار تجزیه و تحلیل داده ها در استراتژی خود، فرصت های سفارشی سازی داشته باشید.
- تست
منطقی است که اگر می خواهید تشخیص دهید که ایا این استراتژی برای کسب و کار شما کار می کند یا خیر، قطعا باید ان را ازمایش کنید. تست هر دو به شما اجازه می دهد تا به موفقیت برسید و հelps شناسایی استراتژی های غیر مفید در یک دوره کوتاه از زمان برای جلوگیری از کاهش بیشتر.
نمونه های موثر بازاریابی متقابل
اندروید کیت کت
درخشان ترین مثال بازاریابی متقابل، همکاری بین کیت کت و اندروید گوگل است. بیش از 50 میلیون شکلات در 19 کشور همراه با نام تجاری اندروید ایجاد شده است. خریداران این فرصت را به دست اوردن کارت های هدیه Google Play و تبلت Nexus 7 به دست اوردند.
مک دونالد و کوکاکولا
همکاری بین مک دونالد و کوکاکولا یک دستاورد بزرگ است که هر دو شرکت موفق و مورد نیاز در سراسر جهان است. کوکاکولا بزرگترین شرکت نوشیدنی جهان است که روزانه بیش از 1.9 میلیارد نوشیدنی در بیش از 200 کشور در سراسر جهان دارد. مک دونالد یک خرده فروش مواد غذایی جهانی با بیش از 35،000 رستوران محلی است که بیش از 70 میلیون نفر را در بیش از 100 کشور خدمت می کند.
بدیهی است که نه تنها یک ماموریت مشترک بین معروف ترین رستوران فست فود و تامین کننده نوشابه های گازدار وجود دارد، بلکه مک دونالد نیز یک مقصد بسیار دقیق داشت: ابتدا گسترش در ایالات متحده و سپس در سراسر جهان با کوکاکولا.
کانیه وست و ادیداس (Yeezy)
کفش های معروف و دوست داشتنی Yeezy به لطف همکاری بین رپر Kanye West و ادیداس ایجاد شد. محبوبیت Kanye مزایای ادیداس با ایجاد اعتیاد به مواد مخدره در اطراف لباس خود را. نام تجاری لباس ورزشی می دهد Kanye یک پلت فرم جامد برای ساخت خط بالا پایان لباس خود را.
همکاری ادیداس با Kanye West منجر به یک سال ستاره ای برای این شرکت شده است و سود خالص ادیداس در سال 19 5.1٪ به 9.2019 میلیارد دلار افزایش یافته است.
نتیجه
به طور خلاصه، بازاریابی متقابل می تواند چیزهای زیادی را برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورد. مهم است که شرکت شریک مناسب را پیدا کنید که به کارت ویزیت برای رشد نام تجاری شما و شناخت جهانی تبدیل شود. اهداف روشن تعیین کنید و همیشه به یاد داشته باشید که خطر نیمی از نبرد است.
هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.